
300ce/castrol,eikö sovi yhteen?
300ce/castrol,eikö sovi yhteen?
jees,tuli vaihdettua castrolin öljyt koneeseen,mutta se ei ruvennut tykkää siitä ollenkaan!Nyt kylmänä venttiilit nakuttaa,eikä lopu ennen kun moottorilämmöt on n.70c.Ennen kävi kylmänä hyvin,eikä nakutuksia kuulunut!Mitähän öljyä käytätte omissa moottoreissanne?(300ce 12v.)Onko kellekkään sattunut samalla tavalla?EI IKINÄ enää castrollin öljyjä! 

Mobil 5/50:ä on foorumilaiset suosineet, ja sitä minäkin omaani lurautin. Ei ongelmia.
[edit: Eipä sitä muut taidakaan suosia kuin minä, muistin väärin.
]
[edit: Eipä sitä muut taidakaan suosia kuin minä, muistin väärin.

Viimeksi muokannut Sivonen, Ke 01.09.2004 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
5W50 240 D 3.0:ssa? Ja pysyy sisällä?Sivonen kirjoitti:Mobil 5/50:ä on foorumilaiset suosineet, ja sitä minäkin omaani lurautin. Ei ongelmia.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
250tkm ajettu täyden konerempan jälkeen. Kyllä se pari desiä vie per 10tkm.Timo L. kirjoitti:No, timmi kone jos on... kuluttaako edes?
[edit: huohotinletkusta ei tule mitään, ja öljynpaineet on kuumassa koneessa 2-2,5]
Viimeksi muokannut Sivonen, Ti 17.08.2004 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
OK. Itse olen pitäytynyt tiukasti niissä öljyissä, mitä ohjekirja suosittaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Oliskohan koneessa käytetty ennen mineraaliöljyjä
tai puolisynteettisiä?
Josko Castrolin Über-öljy olisi irrottanut jotain karstaa / skismaa ja yksi / useampi hydr. venttiilinnostin on alkanut tämän seurauksena jumittaan? Tämä siis ei niinkään villinä arvauksena.
Meikälläkin jumitti seisokin aikana,
lopetti jumituksen 40 asteen tienoilla. Tämä siis useamman viikon seisokin jälkeen, enää ei ole nakuttanut.

Josko Castrolin Über-öljy olisi irrottanut jotain karstaa / skismaa ja yksi / useampi hydr. venttiilinnostin on alkanut tämän seurauksena jumittaan? Tämä siis ei niinkään villinä arvauksena.


[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
"The people who know, use Valvoline"
Mikähän mahtoi olla viskositeetti? Ja muuttuiko paljon aikaisemmin käytetystä?
FORTÉ Motor Flushilla ne on kuulemma noita hydr.nostajia hiljennelleet.
Kyllähän väki maailman paljon kirjoittelee, että öljyissä olisi eroja tuon moottorin käyntiäänen suhteen, mutta tiedäpä sitä sitten mitkä on ne todelliset syyt.
FORTÉ Motor Flushilla ne on kuulemma noita hydr.nostajia hiljennelleet.
Kyllähän väki maailman paljon kirjoittelee, että öljyissä olisi eroja tuon moottorin käyntiäänen suhteen, mutta tiedäpä sitä sitten mitkä on ne todelliset syyt.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
....
Mitkäs castrolit siellä nyt on sisällä? Minulla M103:ssa (380tkm) on ollut viimeiset 4 vuotta, eli n. 8 vaihtoväliä Castrolit RS 0W40, enkä ikinä muuta koneeseen laita. Sama juttu 200D urpossa (590tkm) sisällä 0W40, enkä vaihda merkkiä tai laatua.
Ei ole ainakaan öljyn vika tuo ilmiö. Tai voi olla, jos ennen on ajettu jollain litkulla mineraalimönjällä, kuten joku jo sanoikin ja nyt jos koneessa on kunnon kamaa, niin voi toki oireilla.
Viittaa kuitenkin yläpään kuluneisuuteen. Jos ei tällä vaihtovälill ääni hiljene, niin uusi ne hydr. nostajat. Omassa alkoi naputtamaan pari nostajaa 300tkm kohdalla, öljyinä oli vielä sillon Mobil. Vaihdoin kaikki kerralla, 12 nostajaa ja samalla aloin puiolivahingossa hovikorjaajan suosituksesta käyttämään Castrolia ja sillä tiellä ollaan.
PS. Timo L:n manitsemat ohjekirjanmukaiset suositukset ovat muinaisjäänteitä. Jos tuohon aikaan olisi ollut saatavilla Castrol RS 0W40, niin suosittelisivat varmaan sitä.
Minunkin M103:een suositellaan ihan ihme öljyjä 15W40 tms... eikä synteettisistä tai moniasteöljyistä mitään mainintaa. Voi vain kuvitella kuinka kauan hydr. nostajat toimisivat moisella tervalla.
Parasta öljyä vaan koneeseen ja jos sisällä pysyy, niin ei se ainakaan vaihinkoa tee.
Parasta on nimenomaan mersuihin se Castrol ja varsinkin pakkasilla se 0W40.
Ei ole ainakaan öljyn vika tuo ilmiö. Tai voi olla, jos ennen on ajettu jollain litkulla mineraalimönjällä, kuten joku jo sanoikin ja nyt jos koneessa on kunnon kamaa, niin voi toki oireilla.
Viittaa kuitenkin yläpään kuluneisuuteen. Jos ei tällä vaihtovälill ääni hiljene, niin uusi ne hydr. nostajat. Omassa alkoi naputtamaan pari nostajaa 300tkm kohdalla, öljyinä oli vielä sillon Mobil. Vaihdoin kaikki kerralla, 12 nostajaa ja samalla aloin puiolivahingossa hovikorjaajan suosituksesta käyttämään Castrolia ja sillä tiellä ollaan.
PS. Timo L:n manitsemat ohjekirjanmukaiset suositukset ovat muinaisjäänteitä. Jos tuohon aikaan olisi ollut saatavilla Castrol RS 0W40, niin suosittelisivat varmaan sitä.
Minunkin M103:een suositellaan ihan ihme öljyjä 15W40 tms... eikä synteettisistä tai moniasteöljyistä mitään mainintaa. Voi vain kuvitella kuinka kauan hydr. nostajat toimisivat moisella tervalla.
Parasta öljyä vaan koneeseen ja jos sisällä pysyy, niin ei se ainakaan vaihinkoa tee.
Parasta on nimenomaan mersuihin se Castrol ja varsinkin pakkasilla se 0W40.
Viimeksi muokannut Jokko Päivärinne, Ke 18.08.2004 09:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omaan laitettiin Valvolinen 5w-50 SynPower? nyt 6000 km takana - hyvin on pelannut ilman sivuääniä yläkerrasta ja öljynkulutus on minimaalista...saa nähdä meneekö se litra edes kymppitonnilla. Voin suositella.
Elvytin samaisella öljyllä myös rullaluistimien laakerit (ABEC7). Ensin yön yli Covar-liuoksessa sen jälkeen pesu vedellä! paineella harjan kanssa, kuivaus hiustenkuivaimella ja sen jälkeen Valvolinet sisään ja kasaan. Pyörivät paremmin nyt kuin uutena...useamman kymmenen..sadan kilometrin jälkeen aivan pehmeästi ja hiekka ei tunnu pääsevän sisään.
Elvytin samaisella öljyllä myös rullaluistimien laakerit (ABEC7). Ensin yön yli Covar-liuoksessa sen jälkeen pesu vedellä! paineella harjan kanssa, kuivaus hiustenkuivaimella ja sen jälkeen Valvolinet sisään ja kasaan. Pyörivät paremmin nyt kuin uutena...useamman kymmenen..sadan kilometrin jälkeen aivan pehmeästi ja hiekka ei tunnu pääsevän sisään.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Tätä en minä käyttäisi enään mistään hinnasta missään mersussa. Tämä on tavallaan Mobilin halpistuote jota myydään 0W40 siivellä, mukama täyssynteettisenä huippuöljynä ja kuitenkin aina kauhealla tarjouksella halpakaupoissa. Jos noin ylihintaiselta firmalta, kun mobil saa jotain halvalla, niin se EI VOI olla hyvää.Sivonen kirjoitti:Mobil 5/50:ä on foorumilaiset suosineet, ja sitä minäkin omaani lurautin. Ei ongelmia.
On ehkä parempaa, kun halvat mineraalit, mutta todella kaukana näistä firmojen lippulaivoista 0W40 öljyistä. (Ja unohdetana ralliöljyt)
Kerran näin kuinka 5W50 ei tullut purkista ulos, kun yritin lisätä sitä -20 asteen pakkasella M103:een.... Öljyt meni vaihtoon seuraavana päivänä...Yllätys oli tupla, kun Castrol 0W40 tuli helposti purkista ja lisäksi sitä ei tarvinnutkaan lisätä öljynvaihtovälillä.
Hovikorjaaja sanoi tuosta mobilin 5W50:stä että sen kehitys on jäänyt 70-luvun tasolle, eikä sitä ole edes yritetty kehittää

Kukin käyttää mitä tahtoo ja aina pienellä viiveellähän nuo "huonojen" öljyjen aiheuttamat vahingot huomataan. Nokka-akseleita menee jo 150tkm kohdalla, kun jollain ne kestää 400tkm jne... Minä pistän öljyjen piikkiin yhtä paljon, kun mittarin ruuvaustenkin.
Huomattu on että Ralli formula paskaa konen sisältä päin ja ei ole muutenkaan niiin hyvää mitä antaa ymmärtää kokeilkaa vaikka jokkis volkkariin miten koneet kestää ei muuten mobiili saa mitenkään hyviä arvosanoja justiin oli viikonloppuna ohi mennen Öljy keskusteluja...
Esim pösoissä ja matolaatikoissa tuppaa mobiililla nostajat paskottuun ja purkki fortea niin johan alkaa pelittään....ja syy mobiilin öljyt...
Esim pösoissä ja matolaatikoissa tuppaa mobiililla nostajat paskottuun ja purkki fortea niin johan alkaa pelittään....ja syy mobiilin öljyt...
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Onpa mielenkiintoinen threadi, mutta herättää kysymyksiä.
Siis Mobiliako tulisi välttää?
(Joku joka osaa, voisi vaikka väsätä gallupin tästä)?
S210 E300 TDT:ssä on käytetty tähän mennessä Mobilin 0W-40 Protection Formulaa (tai jotain sinne päin).
Uskallanko käyttää sitä jatkossa?
Aiemmissa autoissa olen käyttänyt Mobilin Rally Formula 1, 5W-40 ja se on toiminut mielestäni hyvin.
Mutta näissä autoissa on ollut bensiinimoottori ja nykyinen on siis turbodiesel.
Siis Mobiliako tulisi välttää?
(Joku joka osaa, voisi vaikka väsätä gallupin tästä)?
S210 E300 TDT:ssä on käytetty tähän mennessä Mobilin 0W-40 Protection Formulaa (tai jotain sinne päin).
Uskallanko käyttää sitä jatkossa?
Aiemmissa autoissa olen käyttänyt Mobilin Rally Formula 1, 5W-40 ja se on toiminut mielestäni hyvin.
Mutta näissä autoissa on ollut bensiinimoottori ja nykyinen on siis turbodiesel.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kannattaiskohan jättää tää keskustelu tähän, kun kukaan ei pysty laittamaan FACTAA . Makuasioista ei kannata käydä riitelemään. joten turha kenenkään alkaa haukkumaan mitään öljyä. Asioihin vaikuttaa moni moni muukin asia kun mitä merkkiä öljy on. Esim ihan sellalenkin asia kuin usein vaihat öljyt.
toinen vaihtaa 5tkm-10tkm välillä toinen taas saataa ajaa 15-20tkm samoilla. tämän päivän öljyt taitavat kestä jopa 30tkm ajoa.
toinen vaihtaa 5tkm-10tkm välillä toinen taas saataa ajaa 15-20tkm samoilla. tämän päivän öljyt taitavat kestä jopa 30tkm ajoa.
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Öljyä
Itse käytän molemmissa Mersuissa Mobil 0W40, ja sisällä pysyy,
Mutta olen kuullut tapauksia joissa ei pysy sisällä noin ohuet öljyt, ja nähnyt kuinka 200 tonnia ajetusta Mersusta pukkasi tiivisteistä ja stefoista 200 kilsan matkalla n. 1.5 litraa 5W50 Rally formulaa pihalle, kaveri vaihtoi Castrollit ja kone ei vuotanut enää öljyä.
Saksan merkkihuollot käyttävät yleisesti Veedol Synthetik 10W-40 ja 15W40
Mutta olen kuullut tapauksia joissa ei pysy sisällä noin ohuet öljyt, ja nähnyt kuinka 200 tonnia ajetusta Mersusta pukkasi tiivisteistä ja stefoista 200 kilsan matkalla n. 1.5 litraa 5W50 Rally formulaa pihalle, kaveri vaihtoi Castrollit ja kone ei vuotanut enää öljyä.
Saksan merkkihuollot käyttävät yleisesti Veedol Synthetik 10W-40 ja 15W40
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
FAKTAA on se, että 5W50 oli talvella jähmeetä ja moottorini söi sitä n. 2 x enemmän, kun castrolia. FAKTAA on myös se, että hovikorjaaja (30V mersuja) kyllästyi vakioasiakkaiden taxikuskien yms. mersumiesten valitukseen, kun uusissa diiseleissä ei meinaa pysyä mobilit koneessa. Vaihtoi merkkinsä Castroliin ja samalla asiakkastyytyväisyys lisääntyi. Joillakin kyllä tuntuu mobilkin koneessa pysyvän...uskoiskohan tuotaTorme kirjoitti:Kannattaiskohan jättää tää keskustelu tähän, kun kukaan ei pysty laittamaan FACTAA .


FAKTAA on myös se, että suomalasiten mielestä VOLVO on maailman turvallisin auto ja muuta oikeaa öljyä ei ole kun Mobil 1.
Joo, Mobil on aikoinaan osannut markkinoinnin salat (tai siis ollut asiantunteva markkinointitoimisto) ja se on suomalaisten mieliin juurtunut parhaana öljynä.
Itse olen paljon ajanut Mobililla eikä siinä mitään varsinaista valittamista, meikäläisen on paha sanoa onko se hyvää vai huonoa, se että öljyä kuluu paljon ei mitenkään kerro tuotteen hyvyydestä, öljyn kuuluukin kulua jotta se kunnolla voitelee. Tietty liika on liikaa eikä sitä kulumista ole kiva katsella.
Silti en itse enää käytä Mobilia, en tiedä onko silläkään mitään käytännön merkitystä, mutta Mobililla tahtoi öljynpaineet käydä aika huonoiksi kun 10 tkm:n rajapyykki lähestyi, esim Elf:in öljyillä näin ei käynyt. Nykyisin ajan Shellin 10W 60:sellä kesät.
Elf on muuten euroopassa aika kova nimi, markkinointi on osattu siellä hoitaa, toisin kuin täällä. Eurooppalainen ei varmasti vastaa että Mobil on parasta jos kysytään, vastaus voi olla Shell.
Itse olen paljon ajanut Mobililla eikä siinä mitään varsinaista valittamista, meikäläisen on paha sanoa onko se hyvää vai huonoa, se että öljyä kuluu paljon ei mitenkään kerro tuotteen hyvyydestä, öljyn kuuluukin kulua jotta se kunnolla voitelee. Tietty liika on liikaa eikä sitä kulumista ole kiva katsella.
Silti en itse enää käytä Mobilia, en tiedä onko silläkään mitään käytännön merkitystä, mutta Mobililla tahtoi öljynpaineet käydä aika huonoiksi kun 10 tkm:n rajapyykki lähestyi, esim Elf:in öljyillä näin ei käynyt. Nykyisin ajan Shellin 10W 60:sellä kesät.
Elf on muuten euroopassa aika kova nimi, markkinointi on osattu siellä hoitaa, toisin kuin täällä. Eurooppalainen ei varmasti vastaa että Mobil on parasta jos kysytään, vastaus voi olla Shell.
Ja allekirjoittanut hämmentää soppaa ja toteaa, että varmaan kyseessä on hyvin pitkälti myös konekohtainen juttu. Itse olen ajanut Mobililla kolmea eri konetta (kaksi mersun M102:aa, yksi M103 ja bemarin M20) eikä yhdestäkään ole kyseinen liemi tullut ulos tai sitä ole kulunut mitenkään erityisen paljon. Myöskään öljynpaineissa ei ole ollut mainittavaa eroa ja joka kone on tiettävästi edelleen ehjä.
Öljypuheissa aika paljon on käytetty argumentteja tyyliin "tutut taksimiehet kertoivat" tai "yhdellä kaverilla tää ei toiminut" . Arvelisinpa, että jos jonkun ns. ison valmistajan öljy nyt olisi täysin sutta, kyllä siihen olisi tarttunut vähintään Hannu Karpo, tai asia olisi jotenkin muuten nostettu tapetille. Isolla yhtiöllä (so Mobil, Castrol, Esso, Shell, Teboil tms) ei ole varaa kovin huonoa tehdä. Erot myynneissä johtunevat kuitenkin enempi markkinointikoneistojen tehokkuudesta + kyseisen tuotteen saatavuudesta + hinnasta. Totta hitossa sitä Mobilia tulee kansan ostettua, kun sitä saa joka olkikuukkelin kylän huoltoasemaltakin ja vielä parhaimmillaan edulliseen kampanjahintaan.
Öljypuheissa aika paljon on käytetty argumentteja tyyliin "tutut taksimiehet kertoivat" tai "yhdellä kaverilla tää ei toiminut" . Arvelisinpa, että jos jonkun ns. ison valmistajan öljy nyt olisi täysin sutta, kyllä siihen olisi tarttunut vähintään Hannu Karpo, tai asia olisi jotenkin muuten nostettu tapetille. Isolla yhtiöllä (so Mobil, Castrol, Esso, Shell, Teboil tms) ei ole varaa kovin huonoa tehdä. Erot myynneissä johtunevat kuitenkin enempi markkinointikoneistojen tehokkuudesta + kyseisen tuotteen saatavuudesta + hinnasta. Totta hitossa sitä Mobilia tulee kansan ostettua, kun sitä saa joka olkikuukkelin kylän huoltoasemaltakin ja vielä parhaimmillaan edulliseen kampanjahintaan.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Meillä taksissa käytetty Shellin 10w-40 ja sillä ainakin koneet tuntuu kestävän
290TDT:llä paineltiin 632tkm meidän aikana ilman koneremppaa, ja käynti
oli vielläkin siisti eli nostajat kunnossa...
Öljyt vaihdettiin tosin 5tkm välein ja suodatin 10tkm.
Ja taksihan seisoo tolpalla aika usein moottori käyden... miettikäähän
montako kierrosta se kone on pyöriny.
290TDT:llä paineltiin 632tkm meidän aikana ilman koneremppaa, ja käynti
oli vielläkin siisti eli nostajat kunnossa...
Öljyt vaihdettiin tosin 5tkm välein ja suodatin 10tkm.
Ja taksihan seisoo tolpalla aika usein moottori käyden... miettikäähän
montako kierrosta se kone on pyöriny.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Tuohon omaan on nytten vaihdeltu Castrolin TSW 10W60 ja edellisiin öljyihin on ainakin koneen äänessä vissi ero, eikä ainakaan viellä ole lähteneet litomaan ennen aikojaan..ei tarpeeksi liukasta..
Mutta, mutta, tuohon markkinoitten mielipiteiden muovaamiseen jonka Mauri toi juuri esille tuon Elfin kanssa, on aika ikävä tosi asia..
Suomessa esim KYB:n iskareita ei taida kukaan laittaa kuin hätätapauksessa alle, kun taas esim "euroopassa" pojat laittelee niita hirveesti viritettyihin Supriin, Skylineihin ym joilla ehkä jopa joskus ajetaan hiukka kovempaa..
Rengas merkeissä mm Barum taitaa olla niitä väheksyttyjä, mutta hinnat ovat isommissa koissa melko samat kuin esim Nokia renkailla.
Ja näitä riittäisi vaikka ja kuinka, mielikuvat ratkasee, ja sen kun saa kohdalleen niin voi vaan taputella itseään selkään.
Mutta, mutta, tuohon markkinoitten mielipiteiden muovaamiseen jonka Mauri toi juuri esille tuon Elfin kanssa, on aika ikävä tosi asia..
Suomessa esim KYB:n iskareita ei taida kukaan laittaa kuin hätätapauksessa alle, kun taas esim "euroopassa" pojat laittelee niita hirveesti viritettyihin Supriin, Skylineihin ym joilla ehkä jopa joskus ajetaan hiukka kovempaa..
Rengas merkeissä mm Barum taitaa olla niitä väheksyttyjä, mutta hinnat ovat isommissa koissa melko samat kuin esim Nokia renkailla.
Ja näitä riittäisi vaikka ja kuinka, mielikuvat ratkasee, ja sen kun saa kohdalleen niin voi vaan taputella itseään selkään.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Olen "aku P":n kassa samaa mieltä siitä että suuret merkit ei voi työntää skeidaa markkinoille ilman että hannu karpot sitä huomaa. Itse en ole huomannut teboil diamond dieselin ja 10w50 rallyformulan kulumisessa ja öljynpaineissa mitään eroa 200D:n kohdalla. Ostan sitä kumpa on tarjouksessa tai sopivassa pönttökoossa...
Pelkkä öljynpainemittari on hiton huono öljynlaadun mittaukseen, siitä saa korkeintaan jonkinlaista suuntaa öljyn viskositeettiin kuumassa koneessa. Kuumana liian paksu öljy saattaa aiheuttaa voiteluongelmia siinä kuin kylmänä huonosti juokseva (fordin zetec moottorit hyvä esimerkki, eikös niissä viskositeettivaatimus ole jotain 0w30 kun 0w40 on jo liian paksua kuumassa moottorissa...?). Ainoa varma tapa mitata öljyn kunto käytettynä lienee se että teettää öljylle analyysin. Raskaan kaluston ja raskaiden työkoneiden öljyt analysoidaan ja tuloksista voidaan ennustaa moottorin kuntoa & tulevia remontteja paljon aikaisemmin kuin kuuluvat ja näkyvät viat tulevat. Henkilöauton öljyille voi kuka tahansa teettää samat analyysit vaikkapa nesteen labrassa:
http://www.neste.fi/attachment.asp?path=791;1291;4799
Kun vaan joku viisaampi kertoisi mitä noi hinnaston analyysit öljystä kertoo
Pelkkä öljynpainemittari on hiton huono öljynlaadun mittaukseen, siitä saa korkeintaan jonkinlaista suuntaa öljyn viskositeettiin kuumassa koneessa. Kuumana liian paksu öljy saattaa aiheuttaa voiteluongelmia siinä kuin kylmänä huonosti juokseva (fordin zetec moottorit hyvä esimerkki, eikös niissä viskositeettivaatimus ole jotain 0w30 kun 0w40 on jo liian paksua kuumassa moottorissa...?). Ainoa varma tapa mitata öljyn kunto käytettynä lienee se että teettää öljylle analyysin. Raskaan kaluston ja raskaiden työkoneiden öljyt analysoidaan ja tuloksista voidaan ennustaa moottorin kuntoa & tulevia remontteja paljon aikaisemmin kuin kuuluvat ja näkyvät viat tulevat. Henkilöauton öljyille voi kuka tahansa teettää samat analyysit vaikkapa nesteen labrassa:
http://www.neste.fi/attachment.asp?path=791;1291;4799
Kun vaan joku viisaampi kertoisi mitä noi hinnaston analyysit öljystä kertoo

--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mielikuvilla sitä pelataan myös Mersun leirissä ja kovasti pelataankin. Näitä mielikuvia pyritään muokkaamaan suurella rahalla mm. F1-sirkuksessa ja tässä tapauksessa jää nähtäväksi, paljonko "savuvahinkoja" maine vielä kestää, ennen kuin se alkaa saada vaurioita myös siviiliautojen ostajien keskuudessa.
Siviilipuolikin on saanut siipeensä uusimpien mallien sähkösählinkien takia ja kerrotaankin, että esim. sähköinen jarrusysteemi vedetään pois tuotannosta. Samalla autoista poistetaan 600
eriasteista sähköistä viritystä luotettavuuden takaamiseksi.
Imagoa viedään tietysti markkinoiden mukaan. Taisi olla TL:ssä, että uusi S-sarja palaa taas "suuri on kaunista" -tyyliin eli mittojen puolesta W140:n juurille. W220 oli isoksi Mersuksi tiemmä liian pieni ja liian helposti sekoitettavissa jopa C-sarjaan
Mitä öljyihin tulee, niin omat kokemukset puoltavat kovasti Castrolin tuotteita. Käynnistyy rapistelematta ja käy nätisti, liemi pysyy koneessa hyvin ja tyhjäkäyntipaineet killuvat 2:n molemmin puolin riippuen öljyn lämpötilasta. Kulutusta terveet 0,7-1 litra per 10.000 km. Eipä sitä öljyltä muuta tarvita, jos kohta muutkin merkit pystyvät samaan.
Monesti on tullut vastaan toteamus, että öljymerkkiä vaihdettaessa ensimmäisellä vaihtovälillä kulutus on suurempi, tasaantuen sitten. Mistä moinen juontuu, siihen ei ossoo sanua, mutta kovasti monet näin kertovat.
Jopa itsellä oli tuota havaittavissa, kun siirryin Mopesta Castroliin 60.000 km sitten.
Siviilipuolikin on saanut siipeensä uusimpien mallien sähkösählinkien takia ja kerrotaankin, että esim. sähköinen jarrusysteemi vedetään pois tuotannosta. Samalla autoista poistetaan 600

Imagoa viedään tietysti markkinoiden mukaan. Taisi olla TL:ssä, että uusi S-sarja palaa taas "suuri on kaunista" -tyyliin eli mittojen puolesta W140:n juurille. W220 oli isoksi Mersuksi tiemmä liian pieni ja liian helposti sekoitettavissa jopa C-sarjaan

Mitä öljyihin tulee, niin omat kokemukset puoltavat kovasti Castrolin tuotteita. Käynnistyy rapistelematta ja käy nätisti, liemi pysyy koneessa hyvin ja tyhjäkäyntipaineet killuvat 2:n molemmin puolin riippuen öljyn lämpötilasta. Kulutusta terveet 0,7-1 litra per 10.000 km. Eipä sitä öljyltä muuta tarvita, jos kohta muutkin merkit pystyvät samaan.
Monesti on tullut vastaan toteamus, että öljymerkkiä vaihdettaessa ensimmäisellä vaihtovälillä kulutus on suurempi, tasaantuen sitten. Mistä moinen juontuu, siihen ei ossoo sanua, mutta kovasti monet näin kertovat.
Jopa itsellä oli tuota havaittavissa, kun siirryin Mopesta Castroliin 60.000 km sitten.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
taitaa olla mineraali kurat ollu ja nyt on paskat lähteny liikkeelle kun on laitettu synteettiset, eikun forte käsittely kahdella purkilla ,jos ei asetu niin nostajat vaihtoon(ehkä nokka+keinut huonolla tuurilla)Renny kirjoitti:huoltokirjassa oli vaan merkintä että 10w-40w öljyt oli saksassa laitettu joka kerta,ei ollut merkkiä!