lukkoperä w201

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Roikola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 02.03.2010 15:04
Paikkakunta: JKL

lukkoperä w201

Viesti Kirjoittaja Roikola »

Heips,

Mikähän olis hyvä lukkoperä w201? toimiiko noi mersun asd-perät kitkalukkona ilman kytkentöjä? Onko suuri homma rakentaa asd- autoon missä sitä ei ole aikaisemmin ollut? Minkälaisilla muutoksilla bmwn perät istuu mersuun?

Hyviä vinkkejä kaivattaisiin kokeneimmilta :thumbup:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lukkoperä w201

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuolla on tarinaa BMW perään liittyen:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 33#p709233" onclick="window.open(this.href);return false;

ASD peräkin kelpaa, mutta sinne painetaan yleensä painetta jollakin tavalla, jonkinsortin hydraulinestettä tai vaikka sitä samaa mitä alunperinkin, jolloin se alkaa toimimaan tehokkaammin lukkona.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: lukkoperä w201

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pelkän asd laittaminen ja ilman sen omaa systeemiä olis yksi vaihtoehto niin laittaa rasvanipat putkistolle perässä ja painaa rasvaprässillä sinne esipaine jolloin se lukottaa kyllä mutta jatkuvasti ja tosiaan saat säädettyä sen haluamasi prosentille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Roikola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 02.03.2010 15:04
Paikkakunta: JKL

Re: lukkoperä w201

Viesti Kirjoittaja Roikola »

Jees, kiitokset hyvistä neuvoista :thumbup:
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: lukkoperä w201

Viesti Kirjoittaja tomant »

Roikola kirjoitti:...Onko suuri homma rakentaa asd- autoon missä sitä ei ole aikaisemmin ollut?...
Vetoakselit ovat ASD-perässä lyhyemmät kuin perässä ilman ASD:tä. Kardaanin takakäpälä ja taaempi rättinivel saattaa olla isompi (90mm pulttikehä) kuin perässä ilman ASD:tä. Tällaista kardaanin takapäätä ei ainakaan foorumilaisilta tunnu löytyvän, minulla on ollut ostoilmoitus viikkokausia vetämässä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: lukkoperä w201

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

tomant kirjoitti:
Roikola kirjoitti:...Onko suuri homma rakentaa asd- autoon missä sitä ei ole aikaisemmin ollut?...
Vetoakselit ovat ASD-perässä lyhyemmät kuin perässä ilman ASD:tä. Kardaanin takakäpälä ja taaempi rättinivel saattaa olla isompi (90mm pulttikehä) kuin perässä ilman ASD:tä. Tällaista kardaanin takapäätä ei ainakaan foorumilaisilta tunnu löytyvän, minulla on ollut ostoilmoitus viikkokausia vetämässä.

tomant

Sehän on pultiilla kiinni ja saa vaihettua vanhanperän kans saman kolmiokäpälän? vai onko niis booriiski jotaki eroja.
mulla ainaki meni vaihtamalla vanhasta lukottomasta perästä asdperähän.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: lukkoperä w201

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tuo 90-millinen on todennäköisesti vahvempi kuin 80-millinen, siksi se kiinnostaa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: lukkoperä w201

Viesti Kirjoittaja Exami »

Jatketaan samasta aiheesta, eli siis tarkoituksena olisi vaihtaa 1.8i Automaatiin perä. Tekniikkana toimii tällähetkellä jotain muuta joten nopeusmittarit yms. voidaan sulkea pois. välitys muuttuu 3.46 -> 3.27 joka ei tuokaan haittaa(vaikkakin 3.46 olisi kivempi :roll: )

Joten kysymyksenä: W201 2.5D:n ASD perä, mitä tarvitsee modata / vaihtaa? vetarit? Mahdollisesti kardaanin muokkaus? Onko molemmissa saman mittaiset kardaanit?

Aikaisempaa keskustelua lainaten kolmiokäpälän peränpäästä voidaan vaihtaa ristiin? Käykö myös vetarit ristiin? käpälänvaihto ja mahdollisesti kardaanin lyhennys? :crazy: :?:

EDIT: Sainkin jo vastaukset kaikkiin kysymyksiin pää piirteittäin juurikin oletetusti, kardaanin lyhennys + käpälänvaihto + vetarit ASD-perällisestä W201..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: lukkoperä w201

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jos lyhennät kardaania, voit samalla vaihtaa siihen isomman takalaipan (käpälän), niin perää ei tarvitse muuttaa.

W201 ASD-vetoakselit ovat kiven alla. Löysin yhden suomalaisesta purkaamosta (saapui tänään) ja tilasin toisen (kunnostetun) Saksasta. Tarkista myös vetoakselin laipan koko, niitä löytyy kahta kokoa, halkaisijaltaan noin 100- ja 110-milliset.

Minulla olisi jouten 3,46-perä, jossa ASD ja ABS, 90 mm pulttikehä kardaanille sekä 100 mm vetoakselin laipat. Laita yv:tä, jos kiinnostaa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Vastaa Viestiin