OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Heips, tässä taas tällainen valokuvafloodi, josko jotain auttais...

Ensimmäisenä kannattaa irroittaa polttoainesuodattimen purkki imusarjasta ja taitella se nätisti koneen päälle. Tuon irroituksessa ei kauheasti löpöä pihalle lennä, mutta hiukan paperia kannattaa olla käsillä. Seuraavaksi kannattaa ruuvata irti tuo jäähdytysnesteen lämppäri, on kiinni kyljestään yhdellä, ja päästään 3:lla M6 torx pultilla. näiden irroituksen jälkeen pitäisi saada liikkumaan moottoria kohti ja ylös kunhan toinen pää irtoaa EGR:n suulta.
Kuva

Kun se alkaa liikkua kannattaa varautua pieneen vesivahinkoon. Koko vehje tuo rööri mukaanlukien, sisältää jäähdytyssnestettä joka tulee pihalle. Tässä välissä voi harkita jäähdytysnesteiden vaihtoa ja uutta termostaattia...
Kuva

Tämän jälkeen kaikki 12(+muutama aivan koneen perällä) pulttia irti koneesta, 3 pulttia irti EGR venttiilistä, 4 pulttia imuläppien moottorista, ja kaikki piuhat irti (itse en keksinyt miten sen startin ohjauksen saa nätisti irti joten pistin poikki). Nyt pitäisi koko hoidon liikkua, auton etupäästä sain itse helpoiten irti kun hieman kampesi ja hivutteli. Eniten ahdistaa siinä öljynlauhduttimen paikkeilla. Toisessa päässä tulee auto niin pahasti vastaan ettei ainakaan itsellä onnistunut sieltä kammeta.
Kuva

Startin piuhalle kävi kehnosti.. mahtaakohan sitä saada enään takas :/ :D
Kuva

Imusarja muistuttaa enemmänkin pakosarjaa:
Kuva
Kuva
Ja imusarjan suulla on sitten tuollainen reilun puolen sentin röhnäkerros, joka on erinäinen sekoitus öljyä, pakokaasua, höyryä, ties mitä moskaa.
Kuva

Ja motin imukanavat 1:stä 6:een (perästä keulaan) Kolme ensimmäistä märän litkun peitossa, kolme viimeistä kuivia mutta täysin p**kottuneet:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Nyt on maannut kaikenmoisten litkujen seassa 90L rakennuspaljussa päivän. Jouduin huljuttelemaan tärpätillä että sai töhnät liikkeelle. Ja on sitten tosi p**kasta hommaa. Tuo leviää vaan eikä irtoa mistään millään. Naamakin näyttää jo niin ruskettuneelta että kelassakin jaeltais varmaan rahaa jo ovella... Eli suosittelen kaikille lämpimästi :D Tiedä sitten miten noi röhnät lähtee tuolta kannesta. Vaikuttaa niin hanakalta tavaralta kyllä.

Ihmettelen miten tuollaisen töhnäkerroksen riivama imuputkisto edes vetää riittävästi että kone käy. Joutuihan sen 'sissi' -teltan kaminan horminkin rassaamaan melkein päivittäin kun ei saanu enään pönttöä tulille :)

Kasausvinkkejä hieman:
-Ennen imusarjan sovitusta konehuoneeseen kannattaa kiinnittää pakokaasu/jäähdytysnesteen-lämmityskennon vesiletku. (On aika hankala jälkeenpäin vääntää sinne :oops: )
-Kyseisen letkun sijainnista johtuen suosittelen myös sopivan ruuvattavan klemmarin vaihtoa sinne samalla. (Ei saa puristettua millään kun ei vaan mahdu ja nippuside ei kauaa toimi :roll: )
-Pulttien sijainti & mitat kannattaisi olla merkattuna. (Menee melkoiseksi arpomiseksi kun on ainakin 5 erilaista, varsinkin jos osa romppeista ei enään tule konehuoneeseen :oops: )

Termarin ja imusarjan tiivisteen tilasin KL-varaosalta. Tiiviste MB original noin 20eur ja termari on BEHR, eli OEM, hintaa muistaakseni noin 40eur. KL-klubilaisena tietty huimat alet vielä päälle :)
Viimeksi muokannut blackslide, La 12.11.2011 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Hyvät ohjeet. Nämä ovat aina tervetulleita :thumbup:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja vemo »

Joskus putsailin 290:n imusarjaa, ja parhaaksi töhnänkarkottimeksi osoittautui nestemäinen konetiskiaine :)
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Isse olen noita alumiinisia sarjoja puhdistellut laittamalla sarjan sisälle bensan ja naftan sekoitusta ja liekkiä perään. Pitkävartiset putkipihdit on poikaa, kun niillä pyörittelee sitä sarjaa joka suuntaan, että palaa kaikki köhnä pois. Kerran pari saa sitä bensa/nafta sekoitusta lisätä, että saa kaikki poltettua. Karsta palaa semmoseksi puruksi, joka on helppo sitten es.mes. pulloharjalla lykätä puhtaaksi. Ei jaksa enää alkaa läträämään noiden pesuaineiden kanssa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Viimeyön tärpätin ja muiden tohnien kanssa aamu neljään läträttyäni totesin tappioni. Imusarja 1, minä 0. Noh, laitoin tänään hiekkapuhallukseen koko roskan. Läpät piti irroittaa koska niitä ruuveja ei enään puhalluksen jälkeen irroita erkkikään (Torx T9 kokoa olivat tuossa. Mielestäni ehdottomasti paras vaihtoehto. Kustantaa sen verran vähän että ei kannata kovin montaa euroa / tuntia törsätä muihin metodeihin.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Onko tuo normaalia että pytyt 1-3 on aika kosteita, taitaa olla öljyä, mistähän sitä tulee? Mitenkä ihmeessä se päätyy tuonne perälle eikä etummaisiin pyttyihin ollenkaan?
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Ja sitten vielä kysyisin mistä tuollainen termostaatti kannattaa hommata & mitä jäähdytysnestettä suosittelette. Motonetissä ois hyllyssä 40eur. Kannattaisko 270tkm ajetusta koneesta ajaa ensin jotkin huuhteluaineet läpi?
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Vettä laitetaan koneeseen ensialkuun tuon kadonneen 3-4L tilalle. Sitten kun veronpalautukset tulee niin huuhteluaine sisään ja 30min lenkki jonnekkin drive-in huoltoon jossa saavat vielä kierrättää lastin pelkkää vettä siellä ja sitten 50% seos sitä perus Zero HD glykoolia mitä tuolla on näemmä 8,90/3L. Kuulemma mahtuu noin tarkalleen 11,7L tuonne järjestelmään yhteensä.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Ja niin, auto on vielä parkissa. Loppui eilen illalla usko ja pari pulttia pitäisi vielä kiinnittää, sekä täyttää jäähdytysjärjestelmä. Katkenneen hihnan ja ohjurirullat jo vaihdoin, tosin tuuletin ja ritilä pitää vielä sovitella takaisin. Tuo viri-viri EGR-väkerrys pitäisi laittaa ryöstöliittimillä kunnolla teipattuna kiinni (Nyt oli kokeen vuoksi hauenleuoilla, ihme että on pelannut :) ). Josko jo tänään pääsis ajamaan...
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Tuohon töhnän irroittamiseen näyttäs olevan kaikenlaisia keinoja.

Onko kukaan kokeillu höyrypesuria/kuumavesipesuria? Siis tollasta painepesuria, jossa painetta liki 200bar ja lämpöä 150 astetta? Naapurissa olis tollanen.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mitenkäs otit kannesta kanavat puhtaiksi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
peruna.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 18.01.2009 15:23
Paikkakunta: Kalajoki

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja peruna. »

Iso-Jaska kirjoitti:Tuohon töhnän irroittamiseen näyttäs olevan kaikenlaisia keinoja.

Onko kukaan kokeillu höyrypesuria/kuumavesipesuria? Siis tollasta painepesuria, jossa painetta liki 200bar ja lämpöä 150 astetta? Naapurissa olis tollanen.
Eipä kauhian tehokkaasti tuollakaan lähe, mutta jonkuverran kuitenki auttaa.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Jos tuo imusarja kestää kuumaa, eli on vaikka alumiinia tms.

Uuniin 300C ja kylmällä vedellä painepesurilla puhtaaksi.....

En ole sata varma riittääkö 300, esim. Öljykattila lähtee tuolla kikalla , kuumaksi ja letkulla kylmää vettä....aivan kiiltäväksi.

Saa pitää hulluna....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Lähiaikoina tuo nähdään, että mikä konsti tepsii. Tuohon kuumavesipesuriin en jaksa kyllä enää luottaa; ei lähteny Rellusta edes tankin täyttöaukon ympäristöstä ylitankkauksen jäljet kunnolla (eikä edes maalit).
Uuniin lienee tuo suoran kutosen imusarja ihan liian pitkä, mutta kokeilenpa ihan toholla lämmitystä. Tiedä tuota kylmää vettä sitte.. tuleeko muodonmuutoksia.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Iso-Jaska kirjoitti:Lähiaikoina tuo nähdään, että mikä konsti tepsii. Tuohon kuumavesipesuriin en jaksa kyllä enää luottaa; ei lähteny Rellusta edes tankin täyttöaukon ympäristöstä ylitankkauksen jäljet kunnolla (eikä edes maalit).
No jo reilusti tankattu rellua, jos ei höyrypesurilla lähe roiskeet :D

Oman 320 CDI:in imusarjan putsasin ainakin höyrypesurilla ihan vaivatta.
Aamulla irti, päiväksi rasvanpoisto liemet sisään, ja illalla ennen saunaa pesu.
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Rasvanpoistoliemi = ?
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Iso-Jaska kirjoitti:Rasvanpoistoliemi = ?
Minä käytin "Raju" nimistä ainetta.
Sitä oli silloisella työpaikalla tynnyrissä, en muista valmistajaa.

Se oli aika voimakastaasti emäksistä, joten puri hyvin rasvaan.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

viemärinpuhdistusaineet

niagara 1000 (500 saa varmaan jo kaupastakin), lämmintä vettä perään.....

TAI

Dynamite.....tällä jos lähde on kumma....tosin tätä saa ostaa vain putkitukuista.
Opel, "weird lieben autos"....
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

http://www.rhv.fi/tuote/raju-viemariavauslastu" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos se on tuota, niin mulla on kotona vastaavaa TeknoSeesam-merkkisenä
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Iso-Jaska kirjoitti:http://www.rhv.fi/tuote/raju-viemariavauslastu

Jos se on tuota, niin mulla on kotona vastaavaa TeknoSeesam-merkkisenä

niagara on rakeita, sellasta suolan näköstä....

dynamite on litkua joka joutuessaan kädelle tekee taikatempun, eli käsi häviää.

-
Opel, "weird lieben autos"....
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Eihän se imusarja uponaalia ole joten jätetään ne viemärin aukaisu aineet sikseen.... :D

Luulisin, että se mitä käytin oli tätä:
http://stenbackashopyp.bootti.net/useri ... cfi-FI.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Sielä työpaikalla käytettiin tuota mm. kunnostettavien sähkömoottoreiden pesuun.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja johani »

soodapuhaltamallla saa uudenverosen mutta en tiiä sitte kenellä värkkejä puhaltaa imusarjan sisälle.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mites joku sähköpuhdistus menetelmä ?

Elektrolyytti vai mikälie....silleen että upotetaan soodaan? Ja virtaskaa akkulaturista syöttäen...plaaplaa.

http://www.euro-inox.org/pdf/map/Electr ... ing_FI.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Sama systeemi muuneltuna käynee alumiinille?

Viksummat kertokoot lisää.....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja koyama »

LopenUupunut kirjoitti:viemärinpuhdistusaineet

niagara 1000 (500 saa varmaan jo kaupastakin), lämmintä vettä perään.....

TAI

Dynamite.....tällä jos lähde on kumma....tosin tätä saa ostaa vain putkitukuista.
Luin ensin ,että viagara 1000 :mrgreen: Mahtais olla rajua :D
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja BTriker »

BTriker kirjoitti:Isse olen noita alumiinisia sarjoja puhdistellut laittamalla sarjan sisälle bensan ja naftan sekoitusta ja liekkiä perään. Pitkävartiset putkipihdit on poikaa, kun niillä pyörittelee sitä sarjaa joka suuntaan, että palaa kaikki köhnä pois. Kerran pari saa sitä bensa/nafta sekoitusta lisätä, että saa kaikki poltettua. Karsta palaa semmoseksi puruksi, joka on helppo sitten es.mes. pulloharjalla lykätä puhtaaksi. Ei jaksa enää alkaa läträämään noiden pesuaineiden kanssa.
Tätä metodia suosittelen edelleen. Turha alkaa tehä kaikkea vaikeamman kautta ihmemyrkyillä
:wink:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

koyama kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:viemärinpuhdistusaineet

niagara 1000 (500 saa varmaan jo kaupastakin), lämmintä vettä perään.....

TAI

Dynamite.....tällä jos lähde on kumma....tosin tätä saa ostaa vain putkitukuista.
Luin ensin ,että viagara 1000 :mrgreen: Mahtais olla rajua :D
Ei pystyis kumartumaan etiäpäin :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Hmm...

Vähän wanha topikki mutta itsellähän se meni niin että uitin tuota mokomaa ensin kaikenmaailman yleispuhdistusaine-seoksessa. Eli tolu + kodin putkimiehet yms. cocktailissa pari vuorokautta ja välillä kävin kokeilemassa lähtiskö jostain irtoomaan. No messinkiharjalla lähti kyllä, mutta oli koko kylppäri ja mies naamaa myöden musta kuin yön timo konsanaan...

Noh, koitin huuhtoa enimmät moskat pois ja huljuttelin noin litran verran sytytysnestettä sinne sisään, seuraavana päivänä sitten hölskyttelin sitä pihamaalla ja kaadoin pois nuo nesteet, aivan helkutisti tuli moskaa pihalle, mutta kyllä sinne sisäkaluihin sellanen, ainakin sentin kerros moskaa jäi vieläkin.

Tuossa vaiheessa loppui usko ja vein tuon hiekkapuhallettavaksi. Ei auttanu hiekkapuhallus, se tahna vaan imi ne hiekat itseensä. Siellä ne sitä sitten huuhteli jollain myrkyillä ja peseskeli painepesurilla kolmisen päivää ja puhalsi uudestaan. Tuon jälkeen vielä pariin otteeseen pesty painepesurilla.

Tuolla sitten lähti enimmät töhnät veks, vaikka kyllä sinne sisään katsoessa vielä mustaa näki... Tuo orggis imusarja on todella hankalan muotoinen kun niihin mutkiin ei pääse sopivasta kulmasta painepesurilla eikä hiekkapuhalluksella. Isoja katvealueita jää johon jää tököttiä.

BTriker kehoitti että laittaa sytytysnestettä tuonne sarjan sisään ja sitten hitsaushanskat ja vehkeet päällä pari kertaa polttaa sen sisältä. Tuota en kerrostalon pihassa viitsinyt alkaa kokeilemaan, mutta veikkaan että pari kolme kertaa kun noin tekee ja välissä painepesuria näyttää, niin vois enimmät rojut saada pihalle.

Oma intuitio kyllä käskee välttämään moisen operaation jatkossa kokonaan. Eli jos on noin hankalan mallinen imusarja, niin pienemmällä vaivalla se paikallinen metallipaja valmistaa jo uuden imusuppilon. Samaan syssyyn kun on jo puoli autoa rempallaan, suosittelisin vaihtamaan välijäähdyttimen isompaan.. jos vaan rahaa on.
Viimeksi muokannut blackslide, Su 09.12.2012 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Ohjetta ylös jos vaikka joku tarvii...
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Konetiskiaine vuorokaudksi likoon ,voimakas saos on paras.
mikko82hyt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: OHJE: W210 320CDI -00 Imusarjan irroitus

Viesti Kirjoittaja mikko82hyt »

Itselläni ei taito taida riittää ruveta tuota tekemään, mutta halua olisi sitäkin enemmän. Olisiko Lapin alueella, tai Rovaniemellä foorumilaisia, jotka korvausta vastaan irrottaisivat imusarjan, niin näkisin, että missä kunnossa oman auton osalta on nuo kanavat?
Vastaa Viestiin