Ensimmäisenä kannattaa irroittaa polttoainesuodattimen purkki imusarjasta ja taitella se nätisti koneen päälle. Tuon irroituksessa ei kauheasti löpöä pihalle lennä, mutta hiukan paperia kannattaa olla käsillä. Seuraavaksi kannattaa ruuvata irti tuo jäähdytysnesteen lämppäri, on kiinni kyljestään yhdellä, ja päästään 3:lla M6 torx pultilla. näiden irroituksen jälkeen pitäisi saada liikkumaan moottoria kohti ja ylös kunhan toinen pää irtoaa EGR:n suulta.

Kun se alkaa liikkua kannattaa varautua pieneen vesivahinkoon. Koko vehje tuo rööri mukaanlukien, sisältää jäähdytyssnestettä joka tulee pihalle. Tässä välissä voi harkita jäähdytysnesteiden vaihtoa ja uutta termostaattia...

Tämän jälkeen kaikki 12(+muutama aivan koneen perällä) pulttia irti koneesta, 3 pulttia irti EGR venttiilistä, 4 pulttia imuläppien moottorista, ja kaikki piuhat irti (itse en keksinyt miten sen startin ohjauksen saa nätisti irti joten pistin poikki). Nyt pitäisi koko hoidon liikkua, auton etupäästä sain itse helpoiten irti kun hieman kampesi ja hivutteli. Eniten ahdistaa siinä öljynlauhduttimen paikkeilla. Toisessa päässä tulee auto niin pahasti vastaan ettei ainakaan itsellä onnistunut sieltä kammeta.

Startin piuhalle kävi kehnosti.. mahtaakohan sitä saada enään takas :/


Imusarja muistuttaa enemmänkin pakosarjaa:


Ja imusarjan suulla on sitten tuollainen reilun puolen sentin röhnäkerros, joka on erinäinen sekoitus öljyä, pakokaasua, höyryä, ties mitä moskaa.

Ja motin imukanavat 1:stä 6:een (perästä keulaan) Kolme ensimmäistä märän litkun peitossa, kolme viimeistä kuivia mutta täysin p**kottuneet:






Nyt on maannut kaikenmoisten litkujen seassa 90L rakennuspaljussa päivän. Jouduin huljuttelemaan tärpätillä että sai töhnät liikkeelle. Ja on sitten tosi p**kasta hommaa. Tuo leviää vaan eikä irtoa mistään millään. Naamakin näyttää jo niin ruskettuneelta että kelassakin jaeltais varmaan rahaa jo ovella... Eli suosittelen kaikille lämpimästi

Ihmettelen miten tuollaisen töhnäkerroksen riivama imuputkisto edes vetää riittävästi että kone käy. Joutuihan sen 'sissi' -teltan kaminan horminkin rassaamaan melkein päivittäin kun ei saanu enään pönttöä tulille

Kasausvinkkejä hieman:
-Ennen imusarjan sovitusta konehuoneeseen kannattaa kiinnittää pakokaasu/jäähdytysnesteen-lämmityskennon vesiletku. (On aika hankala jälkeenpäin vääntää sinne

-Kyseisen letkun sijainnista johtuen suosittelen myös sopivan ruuvattavan klemmarin vaihtoa sinne samalla. (Ei saa puristettua millään kun ei vaan mahdu ja nippuside ei kauaa toimi

-Pulttien sijainti & mitat kannattaisi olla merkattuna. (Menee melkoiseksi arpomiseksi kun on ainakin 5 erilaista, varsinkin jos osa romppeista ei enään tule konehuoneeseen

Termarin ja imusarjan tiivisteen tilasin KL-varaosalta. Tiiviste MB original noin 20eur ja termari on BEHR, eli OEM, hintaa muistaakseni noin 40eur. KL-klubilaisena tietty huimat alet vielä päälle
