w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
terve mihinkähän tollanen sininen alipaine letku joka tulee vaihelaatikolta moottori tilaan ni pitäs laittaa kiinni ku huomasin tänään et roikkuu irrallaa eikä löytyny paikkaa...
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
En tunne kyseistä auto mutta kyllä sille pitäis paikka olla. Tulipellille päin kannattaa tutkia jos sieltä löytyis joku kaveri sille ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
vaihtaako loota normaalisti? jos vaihtaa, niin ei se ainakaan sen askin alipaineohjausletku ole.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
aski vaihtaa heti 2000rmp kohilla sillä lailla et 4 on päällä ja vauhtii noin 50km eli ei oikein rokkaa. eikä kick down toimi ollenkaa öljyt vaihdettu 1000kilometrii sit eikä sen ihmeempää vaikutusta ollu silläkään. sulakkeet on katottu, katkasija kaasupolkimen alla toimii.
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
eikös se toimi sähköllä?
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
Minä muistelin että ensimmäisissä w202 olis toiminut vielä vaijerilla mutta saatan muistaa väärin.meseman84 kirjoitti:eikös se toimi sähköllä?
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
Minun mielestä se on sähköinen se kytkin polkimen alla?
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
Ex w202 M111.920
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
niin on. mut alipaineohjausletkun paikka olis kiva tietää.
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
itse kick down on aina sähköinen ja kuormitus vaijeri on erikseen
kuormitus vaijeri säätelee miten aikaisin vaihtaa isompaa tai vaihtaa pienempää!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
kuormitus vaijeri säätelee miten aikaisin vaihtaa isompaa tai vaihtaa pienempää!
w201 om605
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
Tätä en tiennytkään. Mitäs alipaineella sitten ohjataan?jekku90 kirjoitti:itse kick down on aina sähköinen ja kuormitus vaijeri on erikseen![]()
kuormitus vaijeri säätelee miten aikaisin vaihtaa isompaa tai vaihtaa pienempää!
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
mites sitä vaijeria säädetään ku ite en ainakaan löytäny mitää kohtaa mistä vois ruuvailla? ![Problem :problem:](./images/smilies/icon_problem.gif)
![Problem :problem:](./images/smilies/icon_problem.gif)
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
kuten sanoin niin se säätää vaihtokierroksia milloin vaihdetta vaihdetaan.Jolle kirjoitti:Tätä en tiennytkään. Mitäs alipaineella sitten ohjataan?jekku90 kirjoitti:itse kick down on aina sähköinen ja kuormitus vaijeri on erikseen![]()
kuormitus vaijeri säätelee miten aikaisin vaihtaa isompaa tai vaihtaa pienempää!
w201 om605
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
en nyt tarkkaan tiedä, että mikä laatikko tässä on. oletan kuitenkin, että ihan mekaaninen 722,4.
alipaineella ohjataan sitä, että kuinka kovaa se vaihtaa. se loota ei tiedä, että missä asennossa kaasupoljin on, niin sinne menee alipainelinja, minkä alipaine muuttuu kaasunasennon mukaan. pikkukaasulla vaihtaa pehmseesti ja isolla kaasulla taas kovemmin, ettei loota luista, kun on veto päällä. kuljettajasta tuntuu, että loota vaihtaa aina samalla lailla, vaikka todellisuudessa sitä kytkimien luostoa säädetään jatkuvasti kuormituksen mukaan. sitä varten on se alipainelinja sinne lootalle.
mutta jos vika on siinä, ettei kone kierrätä D:llä ollenkaan, niin vika on melko suurella todennäkösyydellä siinä vaijerissa, mikä haistelee kans kaasun asentoo ja kertoo lootalle, että pitääkö vaihtaa isompaa, vai mennä samalla, vai laittaa peräti pienempää vaihdetta sisään. en nyt tarkkaan tiedä tästä askista, mutta olettaisin, että se on samanlainen, kun vanhemmassakin. vaijeri menee kaasuvivustoista lootan repsikanpuolen kylkeen. ja tosiaan kiritstyy, kun kaasua painaa. jossakin siellä pakosarjan puolella pitäis näkyä vaijeri, joka menee siitä alas vaihdelaatikolle.
alipaineella ohjataan sitä, että kuinka kovaa se vaihtaa. se loota ei tiedä, että missä asennossa kaasupoljin on, niin sinne menee alipainelinja, minkä alipaine muuttuu kaasunasennon mukaan. pikkukaasulla vaihtaa pehmseesti ja isolla kaasulla taas kovemmin, ettei loota luista, kun on veto päällä. kuljettajasta tuntuu, että loota vaihtaa aina samalla lailla, vaikka todellisuudessa sitä kytkimien luostoa säädetään jatkuvasti kuormituksen mukaan. sitä varten on se alipainelinja sinne lootalle.
mutta jos vika on siinä, ettei kone kierrätä D:llä ollenkaan, niin vika on melko suurella todennäkösyydellä siinä vaijerissa, mikä haistelee kans kaasun asentoo ja kertoo lootalle, että pitääkö vaihtaa isompaa, vai mennä samalla, vai laittaa peräti pienempää vaihdetta sisään. en nyt tarkkaan tiedä tästä askista, mutta olettaisin, että se on samanlainen, kun vanhemmassakin. vaijeri menee kaasuvivustoista lootan repsikanpuolen kylkeen. ja tosiaan kiritstyy, kun kaasua painaa. jossakin siellä pakosarjan puolella pitäis näkyä vaijeri, joka menee siitä alas vaihdelaatikolle.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
mulla taitaa olla uudempi malli koska tästä ei mee sellasta vaijerii venttiilikopan yli niiku vanhan mallin vehkeissä. meikäläisen loota on 722.427.
Re: w202 2.5d vm93 automaattilaatikko
nyt löyty paikka ja loota toimii niinku pittää! ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)