Starttissa vikaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Starttissa vikaa?

Viesti Kirjoittaja haapis »

mikä ihme on tullu mersuuni kun ei aina halua käynnistyä, väännän aivaimen start ja se inahtaa silleen nopiasti eikä mene käyntii sit toisella tai kolmannella yritksellä lähtee käyntii.
tämä vika ei silti joka kerta toistu, hyvin harvoin

(UUTTA JUTTUA TÄSTÄ)
Tänään väänsin käyntiin ensin inahti sitten koitin varmaan kaks kertaa uudelleen niin ei edes inahtanu? ei niinku reagoinut edes kun väänsi avainta, ja sitten kuitenki sain käyntiin mutta sammu melkein heti ja viimeisellä yritksellä meni käyntiin ku anto vähän kaasua ja sitten lähti käyntiin normaalisti ja toimikin normaalisti!

Mersulla käytin keminmaassa, ja sanoivat että moottorinohjain laite rikki/pätkii välillä ja nyt sain vaihdettua sen boksin ja vika on edelleen?
missä hemmettissä se vika oikein on, virtalukossa vai onko muita vaihtoehtoja?
w210 -98 pensa
Viimeksi muokannut haapis, Ke 13.02.2013 22:20. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Mahtaako moottori olla käyntilämpötilainen?
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja haapis »

Oberland kirjoitti:Mahtaako moottori olla käyntilämpötilainen?
mitäs niinku tarkoitat tuolla? :)
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja etrade »

haapis kirjoitti:
Oberland kirjoitti:Mahtaako moottori olla käyntilämpötilainen?
mitäs niinku tarkoitat tuolla? :)
yrittää varmaankin selvittää mikä on koneen lämpötila ongelman sattues ja saattais antaa diagnoosin kun tietäis...
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja haapis »

etrade kirjoitti:
haapis kirjoitti:
Oberland kirjoitti:Mahtaako moottori olla käyntilämpötilainen?
mitäs niinku tarkoitat tuolla? :)
yrittää varmaankin selvittää mikä on koneen lämpötila ongelman sattues ja saattais antaa diagnoosin kun tietäis...

Okei, pitää katsoa paljonko on lämpöä kun se tekee tuon, mut kylmänä teki ainakin 1-2kertaa
ja muistaakseni on tehny kun kone on vähän lämminkin esim 40astetta mut en ole ihan varma pitää tarkkailla :)
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

oiskos avaimen patteri jo tiensä päässä??? tai lopullisesti "kuolemassa". :?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eihän tuota patteria tarvita muuta kun kaken toimintaan virtalukko ottaa virran avaimelle sen ir-n:n kautta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

tai avain lopullisesti "kuolemassa". :? itselläni samat oireet. tosin nyt toiminut ,kun "vara"-avain käytössä. voihan vika olla muuallakin. valaiskaa viisaammat. :D
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Minulla itselläni temppuili käyntilämpöisenä, ensiksi vähän yritti sitten ei mitään. Vika nokka-akselin asentotunnistin hinta noin 48€:a. Muistaakseni jos temppuilu on kylmänä niin olisiko se kampiakselin vastaava anturi. Jos ei muuta keksi ensihätään niin avain pois lukosta, ovet kiinni ja lukkoon avaat noin minuutin kahden päästä ja kokeilet uudestaan.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja haapis »

tänään toistui toi vika, ja oli vähän ihmeellinenki väänsin avaimen start asentoon ja inahti nopiasti vain ja pietin vielä samassa asenossa avainta vähän aikaa ja sit päästin avaimen niin lähti käyntiin :S ?
oisko siinä avaimessa joku vialla, näyttää että se on puonnut entisellä omistajalla kun on jälkiä
moottorinlämpö tila oli 80astetta
Viimeksi muokannut haapis, Su 06.11.2011 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja haapis »

Oberland kirjoitti:Minulla itselläni temppuili käyntilämpöisenä, ensiksi vähän yritti sitten ei mitään. Vika nokka-akselin asentotunnistin hinta noin 48€:a. Muistaakseni jos temppuilu on kylmänä niin olisiko se kampiakselin vastaava anturi. Jos ei muuta keksi ensihätään niin avain pois lukosta, ovet kiinni ja lukkoon avaat noin minuutin kahden päästä ja kokeilet uudestaan.
mulla oli aikoina w202 -98 siinä oli kampiakselin antura rikki ja kun lämpö meni vähänkään yli 80 niin sammu ja piti odottaa että laski taasen.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistimet voi vanhuuttaan ruveta estämään käynnistyksiä, tai sammuttelemaan kesken ajon. (moottorin lämpötilan mukaan)
Jos siellä on joku noista akseliantureista kökkönä, (kampi, imunokka, pakonokka ja jos V-kone niin vielä kaks nokka-akselia lisää) niin sen saa nopeasti katsottua testerillä. (staria suosittelen, mutta pitäisi näkyä oikeastaan millä vaan. Carsoft, Autocom jne...)
Missäpäin maailmaa auto seikkailee?

Avaimestakin tuo voi johtua. onko sinulla vara-avainta jolla testata?
Heikolla avaimen patterillakin SAATTAA olla vaikutusta, eli käynnistyksen esto tietääkseni toimii kaukosäädöllä.
Oma Hyundaini ei startannut, kun patterin takia käynnistyksen esto oli päällä koko ajan.
Säätimen patteri ei montaa euroa maksa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja haapis »

JeremyH kirjoitti:Nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistimet voi vanhuuttaan ruveta estämään käynnistyksiä, tai sammuttelemaan kesken ajon. (moottorin lämpötilan mukaan)
Jos siellä on joku noista akseliantureista kökkönä, (kampi, imunokka, pakonokka ja jos V-kone niin vielä kaks nokka-akselia lisää) niin sen saa nopeasti katsottua testerillä. (staria suosittelen, mutta pitäisi näkyä oikeastaan millä vaan. Carsoft, Autocom jne...)
Missäpäin maailmaa auto seikkailee?

Avaimestakin tuo voi johtua. onko sinulla vara-avainta jolla testata?
Heikolla avaimen patterillakin SAATTAA olla vaikutusta, eli käynnistyksen esto tietääkseni toimii kaukosäädöllä.
Oma Hyundaini ei startannut, kun patterin takia käynnistyksen esto oli päällä koko ajan.
Säätimen patteri ei montaa euroa maksa.
Patterin vaihtanut vasta, ja vara avaimella ei mene käynnistää muutaku vain avata ovet ja sunmuuta kun sitä ei ole vissiin koodattu?.
eikait se vika näy testerissä jos vika ei ole päällä? jos siellä olis joku antureista rikki.
lämpötila on ollut vähän vaikka mitä kun tuo on temppuilut, mut ainakin temppuili 80asteessa pitää tarkkailla tekeekö se muilla asteilla.
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Ainakaan meikäläisen W211 220 CDI ei antanut nokka-akselin asentotunnistimesta häiriöilmoitusta, mutta auto kettuili käynnityksessä a) kuumana b) sateessa. Toisaalta ettei esim. starilla ei löydy vikailmoitusta indikoi nimenomaan tätä häiriötä. Eikä se ole mikään harvinainen nyky autoissa missä on sekä bensiini- että dieselmoottoreissa korkeapainesuihkutus. Mutta jos avaimessa olisi vikaa niin eikö käynnistyksenesto estäisi kokonaan käynnistyksen, muistelen nähneen eräässä Voyagerissa epäonnisen patterinvaihdon avaimessa ja autoa ei saatu ennemmin käyntiin kuin avaimen kuoret oli huolella suljettu.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja haapis »

Oberland kirjoitti:Ainakaan meikäläisen W211 220 CDI ei antanut nokka-akselin asentotunnistimesta häiriöilmoitusta, mutta auto kettuili käynnityksessä a) kuumana b) sateessa. Toisaalta ettei esim. starilla ei löydy vikailmoitusta indikoi nimenomaan tätä häiriötä. Eikä se ole mikään harvinainen nyky autoissa missä on sekä bensiini- että dieselmoottoreissa korkeapainesuihkutus. Mutta jos avaimessa olisi vikaa niin eikö käynnistyksenesto estäisi kokonaan käynnistyksen, muistelen nähneen eräässä Voyagerissa epäonnisen patterinvaihdon avaimessa ja autoa ei saatu ennemmin käyntiin kuin avaimen kuoret oli huolella suljettu.
vesi satteella mulla on värkännyt ja 80astetta moottoris.
pitää kahtoa värkkääkö kuivalla kelillä :)
madmese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 19.09.2010 19:31

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja madmese »

mulla tuli kans tänään samanlainen oireilu, heti tankkauksen jälkeen. itelle ei tule oikein mitää mieleen mistä moiset voisivat johtua. voisin kuvitella että anturi vika?
olen vasta korjannut ilmamassa mittarin johdon kun oli hankautunut omasta huolimattomuudesta poikki. tai yks vaihtoehto voi myös olla virtalukko??

vasta toinen kerta omalla mersunomistus ajalla.. hyvin lähti käyntiin kun virrat ja valot pois ja uudestaan kokeilua.
CLK -97 2.3K
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja haapis »

haapis kirjoitti:
Oberland kirjoitti:Ainakaan meikäläisen W211 220 CDI ei antanut nokka-akselin asentotunnistimesta häiriöilmoitusta, mutta auto kettuili käynnityksessä a) kuumana b) sateessa. Toisaalta ettei esim. starilla ei löydy vikailmoitusta indikoi nimenomaan tätä häiriötä. Eikä se ole mikään harvinainen nyky autoissa missä on sekä bensiini- että dieselmoottoreissa korkeapainesuihkutus. Mutta jos avaimessa olisi vikaa niin eikö käynnistyksenesto estäisi kokonaan käynnistyksen, muistelen nähneen eräässä Voyagerissa epäonnisen patterinvaihdon avaimessa ja autoa ei saatu ennemmin käyntiin kuin avaimen kuoret oli huolella suljettu.
vesi satteella mulla on värkännyt ja 80astetta moottoris.
pitää kahtoa värkkääkö kuivalla kelillä :)
Eilen värkkäs samanlailla, ja auton lämpötila oli 0, eli ei ole väliä moottorin lämpötilasta?
oli vähän märkä keli kuiteski, entiä mikä ois vikana oisko se avain joka värkkää?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koita avata se avain jo kerran on pudeltu niin voi olla että siellä avaimen kela on irronut juotoksestaan tuo on yleisin vika vika jos avainta on kolhittu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja haapis »

arska10 kirjoitti:Koita avata se avain jo kerran on pudeltu niin voi olla että siellä avaimen kela on irronut juotoksestaan tuo on yleisin vika vika jos avainta on kolhittu
Uskaltaako tuota avainta alkaa purkaan?
saan pois ainakin sen jossa patteri on kiinni, mutta sitten pitäis vissii se laatta sieltä pois saada jossa ne juotokset on, millä sen repii sieltä pois :) ?
avainhan toimii ilman patteriakin, mutta ei vain saa ovia auki yms..
mulla on olemassa toi vara avain mutta sitä ei ole koodattu, siellä on kaikki samat vehkeet sisässä.
paljonkohan maksais koodata toi vara avain?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koita tätä ohjetta
Telephone:
Fax:
Y-tunnus:
System operation - 05/97
Vehicles without remote control:
Arms after locking driver's or passenger's door.
Vehicles with remote control:
System arms 15 seconds after locking the vehicle.
System is activated if LED flashes continuously.
System LED located in central locking switch, centre fascia.
Interior movement sensors deactivation switch located in 'B' pillar.
Pressing switch once before locking vehicle deactivates interior monitoring system.
Interior monitoring system reactivated when vehicle locked again.
Vehicle locked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
System operation - 06/97
System will automatically lock all doors when vehicle is driven above 10 mph (15 km/h).
Some models:
Pressing key unlock button once deactivates system and unlocks driver's door and fuel flap.
Pressing key unlock button twice deactivates system and unlocks all doors and boot.
If vehicle unlocked and doors or boot/tailgate not opened within 40 seconds, locks are reactivated.
Interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch located in centre console.
Vehicle locked: Holding remote control lock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
NOTE: The remote control MUST be pointed at the infrared receiver in the driver's door handle when opening or closing
windows and sunroof. Infrared is only used for this function, NOT for the alarm.
Alarm/central locking functions can be altered using remote control.
Programming
When - 05/97
Remote control buttons operated repeatedly while vehicle out of range and system becomes inoperative.
Remote control batteries not replaced within 1 minute.
Remote control batteries completely discharged.
Remote control added or replaced.
When - 06/97
Remote control(s) added or replaced.
System malfunction.
How - 05/97
Type 1:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Within 30 seconds manually lock or unlock vehicle using the passenger's door lock or boot lock.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Type 2:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Switch ignition ON within 30 seconds.
Type 3:
Point remote control at receiver (located in interior mirror).
Press lock/unlock button twice.
Turn ignition switch to position II within 30 seconds.
How - 06/97
Remote controls can only be programmed using diagnostic equipment.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja haapis »

arska10 kirjoitti:Koita tätä ohjetta
Telephone:
Fax:
Y-tunnus:
System operation - 05/97
Vehicles without remote control:
Arms after locking driver's or passenger's door.
Vehicles with remote control:
System arms 15 seconds after locking the vehicle.
System is activated if LED flashes continuously.
System LED located in central locking switch, centre fascia.
Interior movement sensors deactivation switch located in 'B' pillar.
Pressing switch once before locking vehicle deactivates interior monitoring system.
Interior monitoring system reactivated when vehicle locked again.
Vehicle locked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
System operation - 06/97
System will automatically lock all doors when vehicle is driven above 10 mph (15 km/h).
Some models:
Pressing key unlock button once deactivates system and unlocks driver's door and fuel flap.
Pressing key unlock button twice deactivates system and unlocks all doors and boot.
If vehicle unlocked and doors or boot/tailgate not opened within 40 seconds, locks are reactivated.
Interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch located in centre console.
Vehicle locked: Holding remote control lock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
NOTE: The remote control MUST be pointed at the infrared receiver in the driver's door handle when opening or closing
windows and sunroof. Infrared is only used for this function, NOT for the alarm.
Alarm/central locking functions can be altered using remote control.
Programming
When - 05/97
Remote control buttons operated repeatedly while vehicle out of range and system becomes inoperative.
Remote control batteries not replaced within 1 minute.
Remote control batteries completely discharged.
Remote control added or replaced.
When - 06/97
Remote control(s) added or replaced.
System malfunction.
How - 05/97
Type 1:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Within 30 seconds manually lock or unlock vehicle using the passenger's door lock or boot lock.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Type 2:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Switch ignition ON within 30 seconds.
Type 3:
Point remote control at receiver (located in interior mirror).
Press lock/unlock button twice.
Turn ignition switch to position II within 30 seconds.
How - 06/97
Remote controls can only be programmed using diagnostic equipment.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Tälläkö ohjeella saa koodattua tuon vara avaimen :) ?
aikamoiset ohjeet
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja haapis »

haapis kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Koita tätä ohjetta
Telephone:
Fax:
Y-tunnus:
System operation - 05/97
Vehicles without remote control:
Arms after locking driver's or passenger's door.
Vehicles with remote control:
System arms 15 seconds after locking the vehicle.
System is activated if LED flashes continuously.
System LED located in central locking switch, centre fascia.
Interior movement sensors deactivation switch located in 'B' pillar.
Pressing switch once before locking vehicle deactivates interior monitoring system.
Interior monitoring system reactivated when vehicle locked again.
Vehicle locked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
System operation - 06/97
System will automatically lock all doors when vehicle is driven above 10 mph (15 km/h).
Some models:
Pressing key unlock button once deactivates system and unlocks driver's door and fuel flap.
Pressing key unlock button twice deactivates system and unlocks all doors and boot.
If vehicle unlocked and doors or boot/tailgate not opened within 40 seconds, locks are reactivated.
Interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch located in centre console.
Vehicle locked: Holding remote control lock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
NOTE: The remote control MUST be pointed at the infrared receiver in the driver's door handle when opening or closing
windows and sunroof. Infrared is only used for this function, NOT for the alarm.
Alarm/central locking functions can be altered using remote control.
Programming
When - 05/97
Remote control buttons operated repeatedly while vehicle out of range and system becomes inoperative.
Remote control batteries not replaced within 1 minute.
Remote control batteries completely discharged.
Remote control added or replaced.
When - 06/97
Remote control(s) added or replaced.
System malfunction.
How - 05/97
Type 1:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Within 30 seconds manually lock or unlock vehicle using the passenger's door lock or boot lock.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Type 2:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Switch ignition ON within 30 seconds.
Type 3:
Point remote control at receiver (located in interior mirror).
Press lock/unlock button twice.
Turn ignition switch to position II within 30 seconds.
How - 06/97
Remote controls can only be programmed using diagnostic equipment.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Tälläkö ohjeella saa koodattua tuon vara avaimen :) ?
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja haapis »

haapis kirjoitti:
haapis kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Koita tätä ohjetta
Telephone:
Fax:
Y-tunnus:
System operation - 05/97
Vehicles without remote control:
Arms after locking driver's or passenger's door.
Vehicles with remote control:
System arms 15 seconds after locking the vehicle.
System is activated if LED flashes continuously.
System LED located in central locking switch, centre fascia.
Interior movement sensors deactivation switch located in 'B' pillar.
Pressing switch once before locking vehicle deactivates interior monitoring system.
Interior monitoring system reactivated when vehicle locked again.
Vehicle locked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
System operation - 06/97
System will automatically lock all doors when vehicle is driven above 10 mph (15 km/h).
Some models:
Pressing key unlock button once deactivates system and unlocks driver's door and fuel flap.
Pressing key unlock button twice deactivates system and unlocks all doors and boot.
If vehicle unlocked and doors or boot/tailgate not opened within 40 seconds, locks are reactivated.
Interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch located in centre console.
Vehicle locked: Holding remote control lock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
NOTE: The remote control MUST be pointed at the infrared receiver in the driver's door handle when opening or closing
windows and sunroof. Infrared is only used for this function, NOT for the alarm.
Alarm/central locking functions can be altered using remote control.
Programming
When - 05/97
Remote control buttons operated repeatedly while vehicle out of range and system becomes inoperative.
Remote control batteries not replaced within 1 minute.
Remote control batteries completely discharged.
Remote control added or replaced.
When - 06/97
Remote control(s) added or replaced.
System malfunction.
How - 05/97
Type 1:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Within 30 seconds manually lock or unlock vehicle using the passenger's door lock or boot lock.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Type 2:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Switch ignition ON within 30 seconds.
Type 3:
Point remote control at receiver (located in interior mirror).
Press lock/unlock button twice.
Turn ignition switch to position II within 30 seconds.
How - 06/97
Remote controls can only be programmed using diagnostic equipment.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Tälläkö ohjeella saa koodattua tuon vara avaimen :) ?
tuosta type 1-3?
tuossa on e280, kait se on sama myös e240?
mitä tämä Remote controls can only be programmed using diagnostic equipment oikein meinaa tarkallee :) ?
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: ei käynnisty aina?

Viesti Kirjoittaja haapis »

(UUTTA JUTTUA TÄSTÄ)
Tänään väänsin käyntiin ensin inahti sitten koitin varmaan kaks kertaa uudelleen niin ei edes inahtanu? ei niinku reagoinut edes kun väänsi avainta, ja sitten kuitenki sain käyntiin mutta sammu melkein heti ja viimeisellä yritksellä meni käyntiin ku anto vähän kaasua ja sitten lähti käyntiin normaalisti ja toimikin normaalisti!

onko startissa vikaa vai missä ihmeessä se vika on?
miten tämän sais selville????
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: Starttissa vikaa? (Joku auttakaa?

Viesti Kirjoittaja haapis »

Meneekö muuten mitata tai jotaki onko virtalukon pohja rikki tai jtn vastaava?
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: Starttissa vikaa? (Joku auttakaa?

Viesti Kirjoittaja haapis »

Elikkä nyt lopetti kokonaan toimimasta toi (nokka akselin antura) jos se nyt on se missä vika on... missä kohti toi nokka akselin antura on voiko sen mitata onko se ehjänä? auttaako puhistus tai jtn vastaava?

ajaessa se ei ole ikinään sammunu, se on vain tuossa käynnistyksessä vika!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Starttissa vikaa? (Joku auttakaa?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ota koneen etuosasta suojamuovi pois ja kuskin puolella edessä on yhdellä tai kahdella ruuvilla pultilla musta pakeliitti antura.Voit koettaa puhdistaa sitö jos siihen on tarttunut metallia tai könää.
Sulla kaiketi sähköinen virtalukko`?
Koeta myös suoralla virralla startin heräteeseen virtaa niin selviää sen kunto ja voit muualle paneutua etsimään ongelmaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Starttissa vikaa? (Joku auttakaa?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Siis kone kuitenkin pyörii mutta ei lähde? Siihen voi olla melko monta mahollista syytä. Jos startti ei edes pyöri niin sitten vika on muualla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Starttissa vikaa? (Joku auttakaa?

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Kandee vaihtaa kaikki anturit .nokka,kampi ja lämpötila. ja jos on "kapula" malli ajonesto, niin siihen PATTERI !!! :thumbup:
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: Starttissa vikaa? (Joku auttakaa?

Viesti Kirjoittaja haapis »

jaa nyt lähti auto taas käyntiin kun seiso yön yli ja toimii normaalisti.
monesti auttaa kun avaimen ottaa pois ja käyttää ovet lukossa/auki ja koittaa käyntiin niin lähtee joskus.
Vastaa Viestiin