Starttissa vikaa?
Starttissa vikaa?
mikä ihme on tullu mersuuni kun ei aina halua käynnistyä, väännän aivaimen start ja se inahtaa silleen nopiasti eikä mene käyntii sit toisella tai kolmannella yritksellä lähtee käyntii.
tämä vika ei silti joka kerta toistu, hyvin harvoin
(UUTTA JUTTUA TÄSTÄ)
Tänään väänsin käyntiin ensin inahti sitten koitin varmaan kaks kertaa uudelleen niin ei edes inahtanu? ei niinku reagoinut edes kun väänsi avainta, ja sitten kuitenki sain käyntiin mutta sammu melkein heti ja viimeisellä yritksellä meni käyntiin ku anto vähän kaasua ja sitten lähti käyntiin normaalisti ja toimikin normaalisti!
Mersulla käytin keminmaassa, ja sanoivat että moottorinohjain laite rikki/pätkii välillä ja nyt sain vaihdettua sen boksin ja vika on edelleen?
missä hemmettissä se vika oikein on, virtalukossa vai onko muita vaihtoehtoja?
w210 -98 pensa
tämä vika ei silti joka kerta toistu, hyvin harvoin
(UUTTA JUTTUA TÄSTÄ)
Tänään väänsin käyntiin ensin inahti sitten koitin varmaan kaks kertaa uudelleen niin ei edes inahtanu? ei niinku reagoinut edes kun väänsi avainta, ja sitten kuitenki sain käyntiin mutta sammu melkein heti ja viimeisellä yritksellä meni käyntiin ku anto vähän kaasua ja sitten lähti käyntiin normaalisti ja toimikin normaalisti!
Mersulla käytin keminmaassa, ja sanoivat että moottorinohjain laite rikki/pätkii välillä ja nyt sain vaihdettua sen boksin ja vika on edelleen?
missä hemmettissä se vika oikein on, virtalukossa vai onko muita vaihtoehtoja?
w210 -98 pensa
Viimeksi muokannut haapis, Ke 13.02.2013 22:20. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: ei käynnisty aina?
Mahtaako moottori olla käyntilämpötilainen?
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: ei käynnisty aina?
mitäs niinku tarkoitat tuolla?Oberland kirjoitti:Mahtaako moottori olla käyntilämpötilainen?

Re: ei käynnisty aina?
yrittää varmaankin selvittää mikä on koneen lämpötila ongelman sattues ja saattais antaa diagnoosin kun tietäis...haapis kirjoitti:mitäs niinku tarkoitat tuolla?Oberland kirjoitti:Mahtaako moottori olla käyntilämpötilainen?
Re: ei käynnisty aina?
etrade kirjoitti:yrittää varmaankin selvittää mikä on koneen lämpötila ongelman sattues ja saattais antaa diagnoosin kun tietäis...haapis kirjoitti:mitäs niinku tarkoitat tuolla?Oberland kirjoitti:Mahtaako moottori olla käyntilämpötilainen?
Okei, pitää katsoa paljonko on lämpöä kun se tekee tuon, mut kylmänä teki ainakin 1-2kertaa
ja muistaakseni on tehny kun kone on vähän lämminkin esim 40astetta mut en ole ihan varma pitää tarkkailla

- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: ei käynnisty aina?
oiskos avaimen patteri jo tiensä päässä??? tai lopullisesti "kuolemassa". 

Re: ei käynnisty aina?
Eihän tuota patteria tarvita muuta kun kaken toimintaan virtalukko ottaa virran avaimelle sen ir-n:n kautta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: ei käynnisty aina?
tai avain lopullisesti "kuolemassa".
itselläni samat oireet. tosin nyt toiminut ,kun "vara"-avain käytössä. voihan vika olla muuallakin. valaiskaa viisaammat. 


-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: ei käynnisty aina?
Minulla itselläni temppuili käyntilämpöisenä, ensiksi vähän yritti sitten ei mitään. Vika nokka-akselin asentotunnistin hinta noin 48€:a. Muistaakseni jos temppuilu on kylmänä niin olisiko se kampiakselin vastaava anturi. Jos ei muuta keksi ensihätään niin avain pois lukosta, ovet kiinni ja lukkoon avaat noin minuutin kahden päästä ja kokeilet uudestaan.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: ei käynnisty aina?
tänään toistui toi vika, ja oli vähän ihmeellinenki väänsin avaimen start asentoon ja inahti nopiasti vain ja pietin vielä samassa asenossa avainta vähän aikaa ja sit päästin avaimen niin lähti käyntiin :S ?
oisko siinä avaimessa joku vialla, näyttää että se on puonnut entisellä omistajalla kun on jälkiä
moottorinlämpö tila oli 80astetta
oisko siinä avaimessa joku vialla, näyttää että se on puonnut entisellä omistajalla kun on jälkiä
moottorinlämpö tila oli 80astetta
Viimeksi muokannut haapis, Su 06.11.2011 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ei käynnisty aina?
mulla oli aikoina w202 -98 siinä oli kampiakselin antura rikki ja kun lämpö meni vähänkään yli 80 niin sammu ja piti odottaa että laski taasen.Oberland kirjoitti:Minulla itselläni temppuili käyntilämpöisenä, ensiksi vähän yritti sitten ei mitään. Vika nokka-akselin asentotunnistin hinta noin 48€:a. Muistaakseni jos temppuilu on kylmänä niin olisiko se kampiakselin vastaava anturi. Jos ei muuta keksi ensihätään niin avain pois lukosta, ovet kiinni ja lukkoon avaat noin minuutin kahden päästä ja kokeilet uudestaan.
Re: ei käynnisty aina?
Nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistimet voi vanhuuttaan ruveta estämään käynnistyksiä, tai sammuttelemaan kesken ajon. (moottorin lämpötilan mukaan)
Jos siellä on joku noista akseliantureista kökkönä, (kampi, imunokka, pakonokka ja jos V-kone niin vielä kaks nokka-akselia lisää) niin sen saa nopeasti katsottua testerillä. (staria suosittelen, mutta pitäisi näkyä oikeastaan millä vaan. Carsoft, Autocom jne...)
Missäpäin maailmaa auto seikkailee?
Avaimestakin tuo voi johtua. onko sinulla vara-avainta jolla testata?
Heikolla avaimen patterillakin SAATTAA olla vaikutusta, eli käynnistyksen esto tietääkseni toimii kaukosäädöllä.
Oma Hyundaini ei startannut, kun patterin takia käynnistyksen esto oli päällä koko ajan.
Säätimen patteri ei montaa euroa maksa.
Jos siellä on joku noista akseliantureista kökkönä, (kampi, imunokka, pakonokka ja jos V-kone niin vielä kaks nokka-akselia lisää) niin sen saa nopeasti katsottua testerillä. (staria suosittelen, mutta pitäisi näkyä oikeastaan millä vaan. Carsoft, Autocom jne...)
Missäpäin maailmaa auto seikkailee?
Avaimestakin tuo voi johtua. onko sinulla vara-avainta jolla testata?
Heikolla avaimen patterillakin SAATTAA olla vaikutusta, eli käynnistyksen esto tietääkseni toimii kaukosäädöllä.
Oma Hyundaini ei startannut, kun patterin takia käynnistyksen esto oli päällä koko ajan.
Säätimen patteri ei montaa euroa maksa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: ei käynnisty aina?
Patterin vaihtanut vasta, ja vara avaimella ei mene käynnistää muutaku vain avata ovet ja sunmuuta kun sitä ei ole vissiin koodattu?.JeremyH kirjoitti:Nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistimet voi vanhuuttaan ruveta estämään käynnistyksiä, tai sammuttelemaan kesken ajon. (moottorin lämpötilan mukaan)
Jos siellä on joku noista akseliantureista kökkönä, (kampi, imunokka, pakonokka ja jos V-kone niin vielä kaks nokka-akselia lisää) niin sen saa nopeasti katsottua testerillä. (staria suosittelen, mutta pitäisi näkyä oikeastaan millä vaan. Carsoft, Autocom jne...)
Missäpäin maailmaa auto seikkailee?
Avaimestakin tuo voi johtua. onko sinulla vara-avainta jolla testata?
Heikolla avaimen patterillakin SAATTAA olla vaikutusta, eli käynnistyksen esto tietääkseni toimii kaukosäädöllä.
Oma Hyundaini ei startannut, kun patterin takia käynnistyksen esto oli päällä koko ajan.
Säätimen patteri ei montaa euroa maksa.
eikait se vika näy testerissä jos vika ei ole päällä? jos siellä olis joku antureista rikki.
lämpötila on ollut vähän vaikka mitä kun tuo on temppuilut, mut ainakin temppuili 80asteessa pitää tarkkailla tekeekö se muilla asteilla.
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: ei käynnisty aina?
Ainakaan meikäläisen W211 220 CDI ei antanut nokka-akselin asentotunnistimesta häiriöilmoitusta, mutta auto kettuili käynnityksessä a) kuumana b) sateessa. Toisaalta ettei esim. starilla ei löydy vikailmoitusta indikoi nimenomaan tätä häiriötä. Eikä se ole mikään harvinainen nyky autoissa missä on sekä bensiini- että dieselmoottoreissa korkeapainesuihkutus. Mutta jos avaimessa olisi vikaa niin eikö käynnistyksenesto estäisi kokonaan käynnistyksen, muistelen nähneen eräässä Voyagerissa epäonnisen patterinvaihdon avaimessa ja autoa ei saatu ennemmin käyntiin kuin avaimen kuoret oli huolella suljettu.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: ei käynnisty aina?
vesi satteella mulla on värkännyt ja 80astetta moottoris.Oberland kirjoitti:Ainakaan meikäläisen W211 220 CDI ei antanut nokka-akselin asentotunnistimesta häiriöilmoitusta, mutta auto kettuili käynnityksessä a) kuumana b) sateessa. Toisaalta ettei esim. starilla ei löydy vikailmoitusta indikoi nimenomaan tätä häiriötä. Eikä se ole mikään harvinainen nyky autoissa missä on sekä bensiini- että dieselmoottoreissa korkeapainesuihkutus. Mutta jos avaimessa olisi vikaa niin eikö käynnistyksenesto estäisi kokonaan käynnistyksen, muistelen nähneen eräässä Voyagerissa epäonnisen patterinvaihdon avaimessa ja autoa ei saatu ennemmin käyntiin kuin avaimen kuoret oli huolella suljettu.
pitää kahtoa värkkääkö kuivalla kelillä

Re: ei käynnisty aina?
mulla tuli kans tänään samanlainen oireilu, heti tankkauksen jälkeen. itelle ei tule oikein mitää mieleen mistä moiset voisivat johtua. voisin kuvitella että anturi vika?
olen vasta korjannut ilmamassa mittarin johdon kun oli hankautunut omasta huolimattomuudesta poikki. tai yks vaihtoehto voi myös olla virtalukko??
vasta toinen kerta omalla mersunomistus ajalla.. hyvin lähti käyntiin kun virrat ja valot pois ja uudestaan kokeilua.
olen vasta korjannut ilmamassa mittarin johdon kun oli hankautunut omasta huolimattomuudesta poikki. tai yks vaihtoehto voi myös olla virtalukko??
vasta toinen kerta omalla mersunomistus ajalla.. hyvin lähti käyntiin kun virrat ja valot pois ja uudestaan kokeilua.
CLK -97 2.3K
Re: ei käynnisty aina?
Eilen värkkäs samanlailla, ja auton lämpötila oli 0, eli ei ole väliä moottorin lämpötilasta?haapis kirjoitti:vesi satteella mulla on värkännyt ja 80astetta moottoris.Oberland kirjoitti:Ainakaan meikäläisen W211 220 CDI ei antanut nokka-akselin asentotunnistimesta häiriöilmoitusta, mutta auto kettuili käynnityksessä a) kuumana b) sateessa. Toisaalta ettei esim. starilla ei löydy vikailmoitusta indikoi nimenomaan tätä häiriötä. Eikä se ole mikään harvinainen nyky autoissa missä on sekä bensiini- että dieselmoottoreissa korkeapainesuihkutus. Mutta jos avaimessa olisi vikaa niin eikö käynnistyksenesto estäisi kokonaan käynnistyksen, muistelen nähneen eräässä Voyagerissa epäonnisen patterinvaihdon avaimessa ja autoa ei saatu ennemmin käyntiin kuin avaimen kuoret oli huolella suljettu.
pitää kahtoa värkkääkö kuivalla kelillä
oli vähän märkä keli kuiteski, entiä mikä ois vikana oisko se avain joka värkkää?
Re: ei käynnisty aina?
Koita avata se avain jo kerran on pudeltu niin voi olla että siellä avaimen kela on irronut juotoksestaan tuo on yleisin vika vika jos avainta on kolhittu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: ei käynnisty aina?
Uskaltaako tuota avainta alkaa purkaan?arska10 kirjoitti:Koita avata se avain jo kerran on pudeltu niin voi olla että siellä avaimen kela on irronut juotoksestaan tuo on yleisin vika vika jos avainta on kolhittu
saan pois ainakin sen jossa patteri on kiinni, mutta sitten pitäis vissii se laatta sieltä pois saada jossa ne juotokset on, millä sen repii sieltä pois

avainhan toimii ilman patteriakin, mutta ei vain saa ovia auki yms..
mulla on olemassa toi vara avain mutta sitä ei ole koodattu, siellä on kaikki samat vehkeet sisässä.
paljonkohan maksais koodata toi vara avain?
Re: ei käynnisty aina?
Koita tätä ohjetta
Telephone:
Fax:
Y-tunnus:
System operation - 05/97
Vehicles without remote control:
Arms after locking driver's or passenger's door.
Vehicles with remote control:
System arms 15 seconds after locking the vehicle.
System is activated if LED flashes continuously.
System LED located in central locking switch, centre fascia.
Interior movement sensors deactivation switch located in 'B' pillar.
Pressing switch once before locking vehicle deactivates interior monitoring system.
Interior monitoring system reactivated when vehicle locked again.
Vehicle locked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
System operation - 06/97
System will automatically lock all doors when vehicle is driven above 10 mph (15 km/h).
Some models:
Pressing key unlock button once deactivates system and unlocks driver's door and fuel flap.
Pressing key unlock button twice deactivates system and unlocks all doors and boot.
If vehicle unlocked and doors or boot/tailgate not opened within 40 seconds, locks are reactivated.
Interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch located in centre console.
Vehicle locked: Holding remote control lock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
NOTE: The remote control MUST be pointed at the infrared receiver in the driver's door handle when opening or closing
windows and sunroof. Infrared is only used for this function, NOT for the alarm.
Alarm/central locking functions can be altered using remote control.
Programming
When - 05/97
Remote control buttons operated repeatedly while vehicle out of range and system becomes inoperative.
Remote control batteries not replaced within 1 minute.
Remote control batteries completely discharged.
Remote control added or replaced.
When - 06/97
Remote control(s) added or replaced.
System malfunction.
How - 05/97
Type 1:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Within 30 seconds manually lock or unlock vehicle using the passenger's door lock or boot lock.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Type 2:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Switch ignition ON within 30 seconds.
Type 3:
Point remote control at receiver (located in interior mirror).
Press lock/unlock button twice.
Turn ignition switch to position II within 30 seconds.
How - 06/97
Remote controls can only be programmed using diagnostic equipment.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Telephone:
Fax:
Y-tunnus:
System operation - 05/97
Vehicles without remote control:
Arms after locking driver's or passenger's door.
Vehicles with remote control:
System arms 15 seconds after locking the vehicle.
System is activated if LED flashes continuously.
System LED located in central locking switch, centre fascia.
Interior movement sensors deactivation switch located in 'B' pillar.
Pressing switch once before locking vehicle deactivates interior monitoring system.
Interior monitoring system reactivated when vehicle locked again.
Vehicle locked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
System operation - 06/97
System will automatically lock all doors when vehicle is driven above 10 mph (15 km/h).
Some models:
Pressing key unlock button once deactivates system and unlocks driver's door and fuel flap.
Pressing key unlock button twice deactivates system and unlocks all doors and boot.
If vehicle unlocked and doors or boot/tailgate not opened within 40 seconds, locks are reactivated.
Interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch located in centre console.
Vehicle locked: Holding remote control lock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
NOTE: The remote control MUST be pointed at the infrared receiver in the driver's door handle when opening or closing
windows and sunroof. Infrared is only used for this function, NOT for the alarm.
Alarm/central locking functions can be altered using remote control.
Programming
When - 05/97
Remote control buttons operated repeatedly while vehicle out of range and system becomes inoperative.
Remote control batteries not replaced within 1 minute.
Remote control batteries completely discharged.
Remote control added or replaced.
When - 06/97
Remote control(s) added or replaced.
System malfunction.
How - 05/97
Type 1:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Within 30 seconds manually lock or unlock vehicle using the passenger's door lock or boot lock.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Type 2:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Switch ignition ON within 30 seconds.
Type 3:
Point remote control at receiver (located in interior mirror).
Press lock/unlock button twice.
Turn ignition switch to position II within 30 seconds.
How - 06/97
Remote controls can only be programmed using diagnostic equipment.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: ei käynnisty aina?
Tälläkö ohjeella saa koodattua tuon vara avaimenarska10 kirjoitti:Koita tätä ohjetta
Telephone:
Fax:
Y-tunnus:
System operation - 05/97
Vehicles without remote control:
Arms after locking driver's or passenger's door.
Vehicles with remote control:
System arms 15 seconds after locking the vehicle.
System is activated if LED flashes continuously.
System LED located in central locking switch, centre fascia.
Interior movement sensors deactivation switch located in 'B' pillar.
Pressing switch once before locking vehicle deactivates interior monitoring system.
Interior monitoring system reactivated when vehicle locked again.
Vehicle locked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
System operation - 06/97
System will automatically lock all doors when vehicle is driven above 10 mph (15 km/h).
Some models:
Pressing key unlock button once deactivates system and unlocks driver's door and fuel flap.
Pressing key unlock button twice deactivates system and unlocks all doors and boot.
If vehicle unlocked and doors or boot/tailgate not opened within 40 seconds, locks are reactivated.
Interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch located in centre console.
Vehicle locked: Holding remote control lock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
NOTE: The remote control MUST be pointed at the infrared receiver in the driver's door handle when opening or closing
windows and sunroof. Infrared is only used for this function, NOT for the alarm.
Alarm/central locking functions can be altered using remote control.
Programming
When - 05/97
Remote control buttons operated repeatedly while vehicle out of range and system becomes inoperative.
Remote control batteries not replaced within 1 minute.
Remote control batteries completely discharged.
Remote control added or replaced.
When - 06/97
Remote control(s) added or replaced.
System malfunction.
How - 05/97
Type 1:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Within 30 seconds manually lock or unlock vehicle using the passenger's door lock or boot lock.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Type 2:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Switch ignition ON within 30 seconds.
Type 3:
Point remote control at receiver (located in interior mirror).
Press lock/unlock button twice.
Turn ignition switch to position II within 30 seconds.
How - 06/97
Remote controls can only be programmed using diagnostic equipment.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-

aikamoiset ohjeet
Re: ei käynnisty aina?
Tälläkö ohjeella saa koodattua tuon vara avaimenhaapis kirjoitti:arska10 kirjoitti:Koita tätä ohjetta
Telephone:
Fax:
Y-tunnus:
System operation - 05/97
Vehicles without remote control:
Arms after locking driver's or passenger's door.
Vehicles with remote control:
System arms 15 seconds after locking the vehicle.
System is activated if LED flashes continuously.
System LED located in central locking switch, centre fascia.
Interior movement sensors deactivation switch located in 'B' pillar.
Pressing switch once before locking vehicle deactivates interior monitoring system.
Interior monitoring system reactivated when vehicle locked again.
Vehicle locked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
System operation - 06/97
System will automatically lock all doors when vehicle is driven above 10 mph (15 km/h).
Some models:
Pressing key unlock button once deactivates system and unlocks driver's door and fuel flap.
Pressing key unlock button twice deactivates system and unlocks all doors and boot.
If vehicle unlocked and doors or boot/tailgate not opened within 40 seconds, locks are reactivated.
Interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch located in centre console.
Vehicle locked: Holding remote control lock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
NOTE: The remote control MUST be pointed at the infrared receiver in the driver's door handle when opening or closing
windows and sunroof. Infrared is only used for this function, NOT for the alarm.
Alarm/central locking functions can be altered using remote control.
Programming
When - 05/97
Remote control buttons operated repeatedly while vehicle out of range and system becomes inoperative.
Remote control batteries not replaced within 1 minute.
Remote control batteries completely discharged.
Remote control added or replaced.
When - 06/97
Remote control(s) added or replaced.
System malfunction.
How - 05/97
Type 1:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Within 30 seconds manually lock or unlock vehicle using the passenger's door lock or boot lock.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Type 2:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Switch ignition ON within 30 seconds.
Type 3:
Point remote control at receiver (located in interior mirror).
Press lock/unlock button twice.
Turn ignition switch to position II within 30 seconds.
How - 06/97
Remote controls can only be programmed using diagnostic equipment.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-

Re: ei käynnisty aina?
tuosta type 1-3?haapis kirjoitti:Tälläkö ohjeella saa koodattua tuon vara avaimenhaapis kirjoitti:arska10 kirjoitti:Koita tätä ohjetta
Telephone:
Fax:
Y-tunnus:
System operation - 05/97
Vehicles without remote control:
Arms after locking driver's or passenger's door.
Vehicles with remote control:
System arms 15 seconds after locking the vehicle.
System is activated if LED flashes continuously.
System LED located in central locking switch, centre fascia.
Interior movement sensors deactivation switch located in 'B' pillar.
Pressing switch once before locking vehicle deactivates interior monitoring system.
Interior monitoring system reactivated when vehicle locked again.
Vehicle locked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control lock/unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
System operation - 06/97
System will automatically lock all doors when vehicle is driven above 10 mph (15 km/h).
Some models:
Pressing key unlock button once deactivates system and unlocks driver's door and fuel flap.
Pressing key unlock button twice deactivates system and unlocks all doors and boot.
If vehicle unlocked and doors or boot/tailgate not opened within 40 seconds, locks are reactivated.
Interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch located in centre console.
Vehicle locked: Holding remote control lock button in depressed position closes windows and sunroof.
Vehicle unlocked: Holding remote control unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
NOTE: The remote control MUST be pointed at the infrared receiver in the driver's door handle when opening or closing
windows and sunroof. Infrared is only used for this function, NOT for the alarm.
Alarm/central locking functions can be altered using remote control.
Programming
When - 05/97
Remote control buttons operated repeatedly while vehicle out of range and system becomes inoperative.
Remote control batteries not replaced within 1 minute.
Remote control batteries completely discharged.
Remote control added or replaced.
When - 06/97
Remote control(s) added or replaced.
System malfunction.
How - 05/97
Type 1:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Within 30 seconds manually lock or unlock vehicle using the passenger's door lock or boot lock.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-
Type 2:
Point remote control at receiver (located in driver's door handle or next to boot lock button).
Press lock/unlock button.
Switch ignition ON within 30 seconds.
Type 3:
Point remote control at receiver (located in interior mirror).
Press lock/unlock button twice.
Turn ignition switch to position II within 30 seconds.
How - 06/97
Remote controls can only be programmed using diagnostic equipment.
Manufacturer: Mercedes-Benz Model: E-Class (210) 2,8 E280
Engine code: 112.921 Output: 150 (204) 5700
Tuned for: R-Cat Year: 1997-03
© Autodata Limited 2007
12.11.2011
V6.410-?
tuossa on e280, kait se on sama myös e240?
mitä tämä Remote controls can only be programmed using diagnostic equipment oikein meinaa tarkallee

Re: ei käynnisty aina?
(UUTTA JUTTUA TÄSTÄ)
Tänään väänsin käyntiin ensin inahti sitten koitin varmaan kaks kertaa uudelleen niin ei edes inahtanu? ei niinku reagoinut edes kun väänsi avainta, ja sitten kuitenki sain käyntiin mutta sammu melkein heti ja viimeisellä yritksellä meni käyntiin ku anto vähän kaasua ja sitten lähti käyntiin normaalisti ja toimikin normaalisti!
onko startissa vikaa vai missä ihmeessä se vika on?
miten tämän sais selville????
Tänään väänsin käyntiin ensin inahti sitten koitin varmaan kaks kertaa uudelleen niin ei edes inahtanu? ei niinku reagoinut edes kun väänsi avainta, ja sitten kuitenki sain käyntiin mutta sammu melkein heti ja viimeisellä yritksellä meni käyntiin ku anto vähän kaasua ja sitten lähti käyntiin normaalisti ja toimikin normaalisti!
onko startissa vikaa vai missä ihmeessä se vika on?
miten tämän sais selville????
Re: Starttissa vikaa? (Joku auttakaa?
Meneekö muuten mitata tai jotaki onko virtalukon pohja rikki tai jtn vastaava?
Re: Starttissa vikaa? (Joku auttakaa?
Elikkä nyt lopetti kokonaan toimimasta toi (nokka akselin antura) jos se nyt on se missä vika on... missä kohti toi nokka akselin antura on voiko sen mitata onko se ehjänä? auttaako puhistus tai jtn vastaava?
ajaessa se ei ole ikinään sammunu, se on vain tuossa käynnistyksessä vika!
ajaessa se ei ole ikinään sammunu, se on vain tuossa käynnistyksessä vika!
Re: Starttissa vikaa? (Joku auttakaa?
Ota koneen etuosasta suojamuovi pois ja kuskin puolella edessä on yhdellä tai kahdella ruuvilla pultilla musta pakeliitti antura.Voit koettaa puhdistaa sitö jos siihen on tarttunut metallia tai könää.
Sulla kaiketi sähköinen virtalukko`?
Koeta myös suoralla virralla startin heräteeseen virtaa niin selviää sen kunto ja voit muualle paneutua etsimään ongelmaa.
Sulla kaiketi sähköinen virtalukko`?
Koeta myös suoralla virralla startin heräteeseen virtaa niin selviää sen kunto ja voit muualle paneutua etsimään ongelmaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Starttissa vikaa? (Joku auttakaa?
Siis kone kuitenkin pyörii mutta ei lähde? Siihen voi olla melko monta mahollista syytä. Jos startti ei edes pyöri niin sitten vika on muualla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Starttissa vikaa? (Joku auttakaa?
Kandee vaihtaa kaikki anturit .nokka,kampi ja lämpötila. ja jos on "kapula" malli ajonesto, niin siihen PATTERI !!! 

Re: Starttissa vikaa? (Joku auttakaa?
jaa nyt lähti auto taas käyntiin kun seiso yön yli ja toimii normaalisti.
monesti auttaa kun avaimen ottaa pois ja käyttää ovet lukossa/auki ja koittaa käyntiin niin lähtee joskus.
monesti auttaa kun avaimen ottaa pois ja käyttää ovet lukossa/auki ja koittaa käyntiin niin lähtee joskus.