W204 220cdi automaattilaatikko
W204 220cdi automaattilaatikko
Tervehdys!!
Päätin sitten hankkia ensimmäisen mersun. Autolla oli ajettu ostohetkellä noin 120 000km. Ensimmäiset 2000 km on mennyt hyvin. Nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma. Paikalta lähtiessä vaihteella 1 auto nykäiseen ilkeästi ennen kuin vaihtaa vaihteelle 2. Kierrokset ovat jotain 1700-2000rpm. Samoin vaihtaessa kakkoselta kolmoselle. Tuntuu samalta kuin ajaisi manuaalivaihteisella kiihdyttäen ja samalla luistattaen kytkintä ja päästämällä lopuksi kytkimen nopeasti ylös niin auto nyppää.
Vaihteet 4 ja 5 eivät samanlaista nyppäystä tee.
Mikäköhän ko. ongelman voisi aiheuttaa? Autoon on vaihdettu ensimmäisen kerran laatikkoöljyt kun ostin sen ja päätin huollattaa "varmuuden vuoksi". Eikö automaattiin pitäisi öljyt vaihtaa ensimmäisen kerran 50-60 000km kohdalla? Ilmiö oli jo ennen öljynvaihtoa mutta ei siis ostohetkellä (jolloin olisin sen jättänyt ostamatta)
Sen ensimmäisten 2000km ajon aikana ongelmaa ei ole ollut vaan se on tullut pikku hiljaa.
Huoltomies arveli että turbiin huuhtelu vois auttaa asiaa. Olen ilmoittanut asiasta autoliikkeelle mutta eivät vielä ole ottaneet kantaa asiaan.
Onko muilla kokemusta asiasta? Menee ajonautinto pilalle moisesta nyppimisestä:(
Päätin sitten hankkia ensimmäisen mersun. Autolla oli ajettu ostohetkellä noin 120 000km. Ensimmäiset 2000 km on mennyt hyvin. Nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma. Paikalta lähtiessä vaihteella 1 auto nykäiseen ilkeästi ennen kuin vaihtaa vaihteelle 2. Kierrokset ovat jotain 1700-2000rpm. Samoin vaihtaessa kakkoselta kolmoselle. Tuntuu samalta kuin ajaisi manuaalivaihteisella kiihdyttäen ja samalla luistattaen kytkintä ja päästämällä lopuksi kytkimen nopeasti ylös niin auto nyppää.
Vaihteet 4 ja 5 eivät samanlaista nyppäystä tee.
Mikäköhän ko. ongelman voisi aiheuttaa? Autoon on vaihdettu ensimmäisen kerran laatikkoöljyt kun ostin sen ja päätin huollattaa "varmuuden vuoksi". Eikö automaattiin pitäisi öljyt vaihtaa ensimmäisen kerran 50-60 000km kohdalla? Ilmiö oli jo ennen öljynvaihtoa mutta ei siis ostohetkellä (jolloin olisin sen jättänyt ostamatta)
Sen ensimmäisten 2000km ajon aikana ongelmaa ei ole ollut vaan se on tullut pikku hiljaa.
Huoltomies arveli että turbiin huuhtelu vois auttaa asiaa. Olen ilmoittanut asiasta autoliikkeelle mutta eivät vielä ole ottaneet kantaa asiaan.
Onko muilla kokemusta asiasta? Menee ajonautinto pilalle moisesta nyppimisestä:(
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
W204 korisissa on ollu jonkin verran ongelmia vaihteiston toiminnan kanssa. Joko jyristää liian suurella vaihteella tai sitten paukuttaa vaihteita päälle 
Vaihteistoon on saatavilla ohjelmistopäivitys jolla laatikko alkaa toimimaan ainakin perstuntumalla paremmin, tuntuisi kierrättävän pidemmällä pikkuvaihteilla ja luistavan vaihdoissa hiukan enemmän.
Jos ohjelmistopäivitys on jo tehty niin sitten sitä öljyjen vaihtoa, tai kannattaa öljyjen vaihto siltikin tehdä koska sieltä todennköisesti vaihdettiin vain puolet öljyistä.
Öljymäärä kannattaa tarkistaa koska laatikko on tarkka oikeasta öljytasosta, oireiden perusteella voisi öljyä olla hiukan liikaa.

Vaihteistoon on saatavilla ohjelmistopäivitys jolla laatikko alkaa toimimaan ainakin perstuntumalla paremmin, tuntuisi kierrättävän pidemmällä pikkuvaihteilla ja luistavan vaihdoissa hiukan enemmän.
Jos ohjelmistopäivitys on jo tehty niin sitten sitä öljyjen vaihtoa, tai kannattaa öljyjen vaihto siltikin tehdä koska sieltä todennköisesti vaihdettiin vain puolet öljyistä.
Öljymäärä kannattaa tarkistaa koska laatikko on tarkka oikeasta öljytasosta, oireiden perusteella voisi öljyä olla hiukan liikaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Kumpi laatiko siinä on 5V vai 7V ?hanski70 kirjoitti:Tervehdys!!
Päätin sitten hankkia ensimmäisen mersun. Autolla oli ajettu ostohetkellä noin 120 000km. Ensimmäiset 2000 km on mennyt hyvin. Nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma. Paikalta lähtiessä vaihteella 1 auto nykäiseen ilkeästi ennen kuin vaihtaa vaihteelle 2. Kierrokset ovat jotain 1700-2000rpm. Samoin vaihtaessa kakkoselta kolmoselle. Tuntuu samalta kuin ajaisi manuaalivaihteisella kiihdyttäen ja samalla luistattaen kytkintä ja päästämällä lopuksi kytkimen nopeasti ylös niin auto nyppää.
Vaihteet 4 ja 5 eivät samanlaista nyppäystä tee.
Mikäköhän ko. ongelman voisi aiheuttaa? Autoon on vaihdettu ensimmäisen kerran laatikkoöljyt kun ostin sen ja päätin huollattaa "varmuuden vuoksi". Eikö automaattiin pitäisi öljyt vaihtaa ensimmäisen kerran 50-60 000km kohdalla? Ilmiö oli jo ennen öljynvaihtoa mutta ei siis ostohetkellä (jolloin olisin sen jättänyt ostamatta)
Sen ensimmäisten 2000km ajon aikana ongelmaa ei ole ollut vaan se on tullut pikku hiljaa.
Huoltomies arveli että turbiin huuhtelu vois auttaa asiaa. Olen ilmoittanut asiasta autoliikkeelle mutta eivät vielä ole ottaneet kantaa asiaan.
Onko muilla kokemusta asiasta? Menee ajonautinto pilalle moisesta nyppimisestä:(
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Laatikko on 5VCDI203 kirjoitti:Kumpi laatiko siinä on 5V vai 7V ?hanski70 kirjoitti:Tervehdys!!
Päätin sitten hankkia ensimmäisen mersun. Autolla oli ajettu ostohetkellä noin 120 000km. Ensimmäiset 2000 km on mennyt hyvin. Nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma. Paikalta lähtiessä vaihteella 1 auto nykäiseen ilkeästi ennen kuin vaihtaa vaihteelle 2. Kierrokset ovat jotain 1700-2000rpm. Samoin vaihtaessa kakkoselta kolmoselle. Tuntuu samalta kuin ajaisi manuaalivaihteisella kiihdyttäen ja samalla luistattaen kytkintä ja päästämällä lopuksi kytkimen nopeasti ylös niin auto nyppää.
Vaihteet 4 ja 5 eivät samanlaista nyppäystä tee.
Mikäköhän ko. ongelman voisi aiheuttaa? Autoon on vaihdettu ensimmäisen kerran laatikkoöljyt kun ostin sen ja päätin huollattaa "varmuuden vuoksi". Eikö automaattiin pitäisi öljyt vaihtaa ensimmäisen kerran 50-60 000km kohdalla? Ilmiö oli jo ennen öljynvaihtoa mutta ei siis ostohetkellä (jolloin olisin sen jättänyt ostamatta)
Sen ensimmäisten 2000km ajon aikana ongelmaa ei ole ollut vaan se on tullut pikku hiljaa.
Huoltomies arveli että turbiin huuhtelu vois auttaa asiaa. Olen ilmoittanut asiasta autoliikkeelle mutta eivät vielä ole ottaneet kantaa asiaan.
Onko muilla kokemusta asiasta? Menee ajonautinto pilalle moisesta nyppimisestä:(
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Se vaan ihmetyttää kun jo ennen öljynvaihtoa laatikko alkoi temppuilemaan. Eli noin 2000km pääsin, ettei nyppimistä esiintynyt tai ainakaan siinä määrin kuin nyt. Toki sekin vaikuttaa arvioimiseen kun en ole ennen omistanut automaattilaatikolla olevaa autoa. Kun tottuu ajamiseen niin ehkä paremmin huomaa siinä olevia omituisuuksia.Jolle kirjoitti:W204 korisissa on ollu jonkin verran ongelmia vaihteiston toiminnan kanssa. Joko jyristää liian suurella vaihteella tai sitten paukuttaa vaihteita päälle
Vaihteistoon on saatavilla ohjelmistopäivitys jolla laatikko alkaa toimimaan ainakin perstuntumalla paremmin, tuntuisi kierrättävän pidemmällä pikkuvaihteilla ja luistavan vaihdoissa hiukan enemmän.
Jos ohjelmistopäivitys on jo tehty niin sitten sitä öljyjen vaihtoa, tai kannattaa öljyjen vaihto siltikin tehdä koska sieltä todennköisesti vaihdettiin vain puolet öljyistä.
Öljymäärä kannattaa tarkistaa koska laatikko on tarkka oikeasta öljytasosta, oireiden perusteella voisi öljyä olla hiukan liikaa.
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Sama nykäisy mullakin pikkuvaihteilla, mutta vain kylmänä eli muutaman ensimmäisen kilometrin aikana, sitten tasaantuu. Mittarissa 110 tkm, laatikko 5-vaihteinen, auto alla olevan mukainen.
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Comfort asetuksella loota toimii nurkka ajossa juoheemmin, mutta jos siinä on oikeasti jotain vikaa niin sehän on sitten ihan eri juttu.
W204 220cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Laatikon huolto kannatta noihin tehdä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Minkälaista huoltoa tarkoitat?CDI203 kirjoitti:Laatikon huolto kannatta noihin tehdä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
sitä mitä noihin 5V sähkölaatikoihin paljon tehdään, öljyt huuhtelemalla, turbinlukon venttili, johdin levy uusiksihanski70 kirjoitti:Minkälaista huoltoa tarkoitat?CDI203 kirjoitti:Laatikon huolto kannatta noihin tehdä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W204 220cdi automaattilaatikko
C-asennossa toimii melko miellyttävästi eikä juurikaan nykäise.
Viimeksi muokannut JOE, Ke 13.02.2013 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Maanantaina pitäis auto viedä huoltoon. Soittivat autoliikkeestä ja alkavat tutkimaan mikä moisen nykimisen aiheuttaa. Saa nyt nähdä mitä löytyy
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Nyt on auto taasen kunnossa...ainakin vaikuttaa siltä. Vein auton liikkeeseen mistä sen ostin. Olivat huuhdelleet laatikon 14 litralla öljyä ja vaihtaneet kyb ventiilin. Ajoin autolla yli 200km tänään ja ei merkkiäkään nyppimisestä.hanski70 kirjoitti:Maanantaina pitäis auto viedä huoltoon. Soittivat autoliikkeestä ja alkavat tutkimaan mikä moisen nykimisen aiheuttaa. Saa nyt nähdä mitä löytyy
Laatikko kyllä vaihtoi vaihdetta aika nopeasti isommalle pienilläkin kierroksilla mutta ei jyristänyt yhtään mitä jonkin verran aikaisemmin teki.
Jees. No nyt taasen kelpaa ajella.
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
hanski70 kirjoitti:Nyt on auto taasen kunnossa...ainakin vaikuttaa siltä. Vein auton liikkeeseen mistä sen ostin. Olivat huuhdelleet laatikon 14 litralla öljyä ja vaihtaneet kyb ventiilin. Ajoin autolla yli 200km tänään ja ei merkkiäkään nyppimisestä.hanski70 kirjoitti:Maanantaina pitäis auto viedä huoltoon. Soittivat autoliikkeestä ja alkavat tutkimaan mikä moisen nykimisen aiheuttaa. Saa nyt nähdä mitä löytyy
Laatikko kyllä vaihtoi vaihdetta aika nopeasti isommalle pienilläkin kierroksilla mutta ei jyristänyt yhtään mitä jonkin verran aikaisemmin teki.
Jees. No nyt taasen kelpaa ajella.
Voi paska! Nyt autolla ajettu reilut 1000km ja alkoi taasen nyppimään. Viikonpäivät toimi hyvin. Ei minkäänlaista nyppimistä ajotyylistä riippumatta. Mitähän nyt tekisi?
VAIHDETAAN: Mercedes Benz -07 W204 220 cdi vaihdetaan Lada Nivaan. Huom! En pysty maksamaan kovin paljoa väliä
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Glygolitesti on otettu ja laatikosta löytyy sitä. Korjaamo suositteli, että laitetaan autoon erillinen laihduin vaihteistolle. toinen korjaamo ei tätä suositellut eikä samoin maahantuoja. Mitä mieltä moisesta erillisestä lauhduttimesta olette vai kannattaako pysyä alkuperäisessä tehtaan suunnittelemissa vermeissä?
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Viestiketju on jo vanhahko, mutta selvisikös nykimisen syy koskaan? Itsellä hieman samankaltaisia oireita...
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Ylempänä syy lukee: glykolia laatikossa!S204S kirjoitti:Viestiketju on jo vanhahko, mutta selvisikös nykimisen syy koskaan? Itsellä hieman samankaltaisia oireita...
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Glykoli on murha laatikolle.
Ensin se syövyttää turbiinin kytkimen, koska ko. kytkin tekee eniten työtä.
Kirjauksen määrä arvioidaan väärin ja vaihtavat vain uuden turbiinin (tietysti glygolivuodon syy korjataan).
Todellisuudessa glygoli on jo aloittanut laatikon kaikkien kytkimien kitkamateriaalin syövyttämisen.
Laatikon korjaus ei ole hankalaa/kallista ko. asian osaavassa laatikkokorjaamossa.
Sinne tulee kaikki uudet O-renkaat (tiivistesarja) ja kaikki uudet kytkinlevyt.
samalla sinne kannattaa laittaa uudet vapaakytkimet.
Laatikon korjaus kestää taitavalta laatikon korjaajalta noin 10-12 tuntia laatikon irroitus/kiinitys mukaan lukien. ja maksaa noin 2000-4000E
Ehdottomasti kannattaa korjata!
Takuu vaihtolaatikon saa noin 2500E (minkä ei ole uusi... on vaan korjattu ja tarkastettu) + vaihtotyö
Ensin se syövyttää turbiinin kytkimen, koska ko. kytkin tekee eniten työtä.
Kirjauksen määrä arvioidaan väärin ja vaihtavat vain uuden turbiinin (tietysti glygolivuodon syy korjataan).
Todellisuudessa glygoli on jo aloittanut laatikon kaikkien kytkimien kitkamateriaalin syövyttämisen.
Laatikon korjaus ei ole hankalaa/kallista ko. asian osaavassa laatikkokorjaamossa.
Sinne tulee kaikki uudet O-renkaat (tiivistesarja) ja kaikki uudet kytkinlevyt.
samalla sinne kannattaa laittaa uudet vapaakytkimet.
Laatikon korjaus kestää taitavalta laatikon korjaajalta noin 10-12 tuntia laatikon irroitus/kiinitys mukaan lukien. ja maksaa noin 2000-4000E
Ehdottomasti kannattaa korjata!
Takuu vaihtolaatikon saa noin 2500E (minkä ei ole uusi... on vaan korjattu ja tarkastettu) + vaihtotyö
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Missä päin auto liikkuu/missä päin myyjäliike on?
Osaisimme suositella osaavan korjaamon.
Osaisimme suositella osaavan korjaamon.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Alkuperäinen BEHR.hanski70 kirjoitti:Glygolitesti on otettu ja laatikosta löytyy sitä. Korjaamo suositteli, että laitetaan autoon erillinen laihduin vaihteistolle. toinen korjaamo ei tätä suositellut eikä samoin maahantuoja. Mitä mieltä moisesta erillisestä lauhduttimesta olette vai kannattaako pysyä alkuperäisessä tehtaan suunnittelemissa vermeissä?
Ulkopuolisen lauhduttimen tekeminen saattaa johtaa muihin ongelmiin...
Hyvin onnistuessaan on parempi, kuin alkuperäinen.
Lauhdutin EI saa jäähdyttää liikaa (siksi se on moottorin lämmön kanssa yhtä).
EIKÄ se saa aiheuttaa virtausvastusta.
Tämän yhtälön toteuttaminen on osoittautunut haastavaksi.
Esim:
http://www.speedflowshop.co.uk/laminova ... -174-c.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja oikeaan kohtaan jäähdytinkiertoa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
moi vaan
minulla on tuossa 120th ajetussa kompurassa w211 samanlaisia oireita. minulla oli erillinen lauhdutin aikaisemmin mutta se taas aiheutti toisenlaista toimnta häiriötä, vaihdatin uuden syylärin ja uudet öljyputket ja palattiin alkuperäiseem lauhdutukseen. jolloin nämä samanlaiset oireet tuli. liikkeelle lähdön jälkeem kylmänä menee noin 4-5 vaihtoa ykköseltä kakkoselle ja sitten se nykäsy lopuu lämpimänä vaihtaa todella nätisti. olen ajatellut vaihtaa vielä nuo öljyt ja sen sonaxin korjaussarjan ja (johdinlevyn?) vähän se nykäisy ilkeältä tuntuu mutta minkäs teet. glykooli juttuun minun tapauksessa en usko
tjmj
minulla on tuossa 120th ajetussa kompurassa w211 samanlaisia oireita. minulla oli erillinen lauhdutin aikaisemmin mutta se taas aiheutti toisenlaista toimnta häiriötä, vaihdatin uuden syylärin ja uudet öljyputket ja palattiin alkuperäiseem lauhdutukseen. jolloin nämä samanlaiset oireet tuli. liikkeelle lähdön jälkeem kylmänä menee noin 4-5 vaihtoa ykköseltä kakkoselle ja sitten se nykäsy lopuu lämpimänä vaihtaa todella nätisti. olen ajatellut vaihtaa vielä nuo öljyt ja sen sonaxin korjaussarjan ja (johdinlevyn?) vähän se nykäisy ilkeältä tuntuu mutta minkäs teet. glykooli juttuun minun tapauksessa en usko
tjmj
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Lauhditimen tuomista onkelmista olikin juttu jo aijemmin,jvk210cdi kirjoitti:Alkuperäinen BEHR.hanski70 kirjoitti:Glygolitesti on otettu ja laatikosta löytyy sitä. Korjaamo suositteli, että laitetaan autoon erillinen laihduin vaihteistolle. toinen korjaamo ei tätä suositellut eikä samoin maahantuoja. Mitä mieltä moisesta erillisestä lauhduttimesta olette vai kannattaako pysyä alkuperäisessä tehtaan suunnittelemissa vermeissä?
Ulkopuolisen lauhduttimen tekeminen saattaa johtaa muihin ongelmiin...
Hyvin onnistuessaan on parempi, kuin alkuperäinen.
Lauhdutin EI saa jäähdyttää liikaa (siksi se on moottorin lämmön kanssa yhtä).
EIKÄ se saa aiheuttaa virtausvastusta.
Tämän yhtälön toteuttaminen on osoittautunut haastavaksi.
Esim:
http://www.speedflowshop.co.uk/laminova ... -174-c.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja oikeaan kohtaan jäähdytinkiertoa.
tärkeä on tosian että latiko lämpenee oikelle lämpöaluelle mahdolisiman nopesti ja sitten lämpö pysisi taseisena,
virtausvastukset on myrkkyä turbin oikelle toiminalle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Öljyt kannatta vaihtaa siis vaihtako edes takisin 4-5 kertaa vai 4-5 vaihdon jälkeen rauhoituutjmj kirjoitti:moi vaan
minulla on tuossa 120th ajetussa kompurassa w211 samanlaisia oireita. minulla oli erillinen lauhdutin aikaisemmin mutta se taas aiheutti toisenlaista toimnta häiriötä, vaihdatin uuden syylärin ja uudet öljyputket ja palattiin alkuperäiseem lauhdutukseen. jolloin nämä samanlaiset oireet tuli. liikkeelle lähdön jälkeem kylmänä menee noin 4-5 vaihtoa ykköseltä kakkoselle ja sitten se nykäsy lopuu lämpimänä vaihtaa todella nätisti. olen ajatellut vaihtaa vielä nuo öljyt ja sen sonaxin korjaussarjan ja (johdinlevyn?) vähän se nykäisy ilkeältä tuntuu mutta minkäs teet. glykooli juttuun minun tapauksessa en usko
tjmj
mitäs ne samat oireet oli (tässä jutussa kun on pari eri oireta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W204 220cdi automaattilaatikko
moi
eli tuo nykäisy 1-2 kylmänä eli mielestäni vaihto on ok mutta sitten tulee terävä nykäsy viiveellä 1-2 sekuntia aivan kuin se ottaisi liina jyrkästi kiinni pitäisi hieman luistaa sitten sivistyneesti kiinni.(vaikea selittää) se normalisoituu kun lähtee liikkeelle ja noita 1-2 vaihtoja tulee 4-5 kertaa 1-2:lle sitten pelaa kuin mitään ei olisi ollutkaan
tjmj
eli tuo nykäisy 1-2 kylmänä eli mielestäni vaihto on ok mutta sitten tulee terävä nykäsy viiveellä 1-2 sekuntia aivan kuin se ottaisi liina jyrkästi kiinni pitäisi hieman luistaa sitten sivistyneesti kiinni.(vaikea selittää) se normalisoituu kun lähtee liikkeelle ja noita 1-2 vaihtoja tulee 4-5 kertaa 1-2:lle sitten pelaa kuin mitään ei olisi ollutkaan
tjmj
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
722.6 laatikossa on 1-vaihteella pienempi järjestelmäpaine.tjmj kirjoitti:moi
eli tuo nykäisy 1-2 kylmänä eli mielestäni vaihto on ok mutta sitten tulee terävä nykäsy viiveellä 1-2 sekuntia aivan kuin se ottaisi liina jyrkästi kiinni pitäisi hieman luistaa sitten sivistyneesti kiinni.(vaikea selittää) se normalisoituu kun lähtee liikkeelle ja noita 1-2 vaihtoja tulee 4-5 kertaa 1-2:lle sitten pelaa kuin mitään ei olisi ollutkaan
tjmj
Kun vaihde siirtyy -2-vaihteelle, niin järjestelmäpaineen venttiilin toiselle "otsapinnalle" siirtyy K-sarjan (ensimmäisen kerran) kytkimien paine nostaen järjestelmäpaineen ja samalla tarvittavan modulointipaineen korkeammaksi.
Juuri tuossa järjestelmäpaineen siirtymävaiheessa järjestelmäpaineen venttiilin laihan pään ohivuoto aiheuttaa 1-2 vaihdossa nukäyksen.
Eli perimmäinen syy on seuraava:
Koska järjestelmäpaineen laiha pää ohivuotaa hukkapaineen K-sarjan kytkimille seuraa siitä se, että kun 1-2 vaihdossa kytkentäpaineen pitäisi alkaa nousta tulavalla K-sarjan kytkimellä...
Tapahtuu seuraavaa... 1-2 vaihdossa kytkentäpaine alkaa nousta K-sarjan kytkimellä, mutta kas kummaa siellä onkin jo paine (se ohivuoto) ja vaihto töksähtää. Seuraavalla kerralla tietokone ei nostakkaan kytkentäpainetta niin korkealla, koska siellä on jopainetta.
Siitä seuraa, että tietokoneen ohjaama pienentynyt kytkentäpaine ei jarrutakkaan overlappia (rauhallista vaihteen ylimenoa) vaan antaa vaihteen vaihtotapahtuman mennä liian nopeasti yli.
120tkm ajetuissa hydrauliyksiköissä on tullut vastaan, että venttiilit tahtoo olla hiukan takertelevia.
Ihan kuin alumiininen HY olisi "turvonnut". Ongelma rauhoittuu, kun HY lämpiää (ja lämpölaajenee).
Pintaa raapaistu

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Ja vuodosta pääsee eroon laitamalla alumminlastut lentoon... 
Järjestelmä paineen vuodon korjaus autaa aikamoneen vaihto onkelmaan
Tosiaan pintaa vähän raapaistu...

Järjestelmä paineen vuodon korjaus autaa aikamoneen vaihto onkelmaan
Tosiaan pintaa vähän raapaistu...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Minulla on täysin samanlainen auto ja ongelma kuin viestiketjun aloittajalla. Autollani ajettu nyt 146tkm. Sain ongelman kuntoon kun huollossa vaihdettiin vaihdelaatikon öljyt ja samalla peräöljyt. Itse pyysin tähän yhteyteen vaihdelaatikon ohjelmistopäivitystä. Näiden toimenpiteiden jälkeen alkoi toimimaan kuin unelma. Huom. Veholla sanottiin öljyjen olevan kunnossa ja kun ne vaihdettiin pyytämättäni toisessa halvemmassa paikassa Tampereen seudulla niin homma alkoi pelaamaan. Merkkiliikkeet mitään tiedä, se on mun mielipide.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: To 25.04.2013 19:31
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Mikähän oli toi paikka Tampereen seudulla, itselläkin tarvetta hyvästä paikasta
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Autoni huollettiin Vänttisellä.
Re: W204 220cdi automaattilaatikko
Moro,
Ei kai tää sama ongelma nyt oo tuossa uudessa minkä ostin. Kyseessä siis W204 220CDI vuosimallia 2009. Itselläni ei auto nyi eikä mitään vaan toistaiseksi on toiminut hyvin. Vanhaan w211 vm.2002 asennutin erillisen lauhduttimen, mutta ajattelin, että tässä nyt tuskin enää samaa ongelmaa voisi olla. Siis kysymys onkin onko näitä glykooliongelmia ollut nyt myös W204 vm2009 malleissa?
Mtl
Ei kai tää sama ongelma nyt oo tuossa uudessa minkä ostin. Kyseessä siis W204 220CDI vuosimallia 2009. Itselläni ei auto nyi eikä mitään vaan toistaiseksi on toiminut hyvin. Vanhaan w211 vm.2002 asennutin erillisen lauhduttimen, mutta ajattelin, että tässä nyt tuskin enää samaa ongelmaa voisi olla. Siis kysymys onkin onko näitä glykooliongelmia ollut nyt myös W204 vm2009 malleissa?
Mtl
2010 E 250 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI