Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Aloin tuossa "illan" ratoksi tutkia miksei webasto lähde käyntiin. Kun ohjaan webaston tulille lähtee kabiinin puhallin ja vesipumppu päälle (toimii myös kellolla samoin). Lisäksi kuuluu pässinmunien seudulta 5*releen naksahdus siinä kaikki mitä tapahtuu. Mittasin polttoainepumpulle tulevan johdon sinne ei tule mitään eli 0VDC. Itse webastosta ei tule inahdustakaan.
Kokeillut resetoida webaston sulakkeita pois ottamalla=> ei apuja siitäkään.
Mistä kannattaisi lähteä nyt haarukoimaan vikaa??
Vielä en ole syöttänyt suoraa jännitettä pumpulle tai webastolle (mistä muuten on helpoin syöttää jännitettä ko. laitteille).
Onko webastolla erillistä "aivoboksia" ja jos on niin missä?
Olis kiva saada autolämpimäksi kun kelit alkaa olla aikast viileät.
Mikä muuten on oikea tapa resetoida tuo webasto pitääkö auto olla käynnissä ja mitkä kaikki sulakkeet pitää ottaa pois ja missä jarjestyksessä. Nyt tuli nypitty hiukan summa mutikassa.
Kokeillut resetoida webaston sulakkeita pois ottamalla=> ei apuja siitäkään.
Mistä kannattaisi lähteä nyt haarukoimaan vikaa??
Vielä en ole syöttänyt suoraa jännitettä pumpulle tai webastolle (mistä muuten on helpoin syöttää jännitettä ko. laitteille).
Onko webastolla erillistä "aivoboksia" ja jos on niin missä?
Olis kiva saada autolämpimäksi kun kelit alkaa olla aikast viileät.
Mikä muuten on oikea tapa resetoida tuo webasto pitääkö auto olla käynnissä ja mitkä kaikki sulakkeet pitää ottaa pois ja missä jarjestyksessä. Nyt tuli nypitty hiukan summa mutikassa.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Siellä todennäköisesti 3 sulaketta jotka pitäisi napata pois webaston käydessä niin nollaantuu varmasti. Itse webaston toimimattomuuteen sen verran että veikkaisin piirikorttivikaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Imuta webasto sivuilta thermotest softa läppäriin ja askartele kaapeli siihen. Toinen vaihtoehto on tilata vaikka ebaystä valmis setti. Sillä pääset tutkimaan vian diagnoosijohdon kautta ja syykin varmaan löytyy. Maksaa vähän yli 60e. Mulla on tommonen webastohommia varten ja se on kyllä ollut ihan kätevä.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
kannattaa myös purkaa se webaston pääty näkyviin jossa pistokkeet sijaitsee.. tarkasta liittimien kunto/ hapettuman taso ja myös onko kaikki johdot varmasti kiinni liittimen sisällä.. omassa oli hapettunu +12v johto kokonaan poikki liittimen juuresta..
ainakin s202 mallissa ,lämmitin on hieman epäedullisessa paikassa, kun kaikki tiesonta pyörii siinä ympärillä.. lämmitin näyttää päällepäin sellaiselta ,että se ei voi toimia, mutta onhan tuo jo useamman talven pyöriny.. =) seuraavan vian ilmestuessä meinasin suosiolla tilata Saksasta uuden lämppärin.
ainakin s202 mallissa ,lämmitin on hieman epäedullisessa paikassa, kun kaikki tiesonta pyörii siinä ympärillä.. lämmitin näyttää päällepäin sellaiselta ,että se ei voi toimia, mutta onhan tuo jo useamman talven pyöriny.. =) seuraavan vian ilmestuessä meinasin suosiolla tilata Saksasta uuden lämppärin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Jos on alkuperäis kapistus niin *:rila pässe tutkimaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Pitää varmaan hommata itellekki tollanen * ku sillä saa ilmeisesti korjattua kaikkien mersujen kaikki viat.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Eihän sillä vikoja saa korjattua mutta helpottaa vian etsimistä ei tarvitse summissa alkaa arvailemaan missä vikajylppy kirjoitti:Pitää varmaan hommata itellekki tollanen * ku sillä saa ilmeisesti korjattua kaikkien mersujen kaikki viat.

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Pitänee ajaa auto montunpäälle ja ottaa webasto irti ja laittaa osiin jos sieltä löytyisi jokin selkeä vika. Ainakin yksi johto oli hapettunut poikki mutta sen korvaaminen ei vielä tuonut tulosta.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Joo onhan se noin, mutta toi tähtiin tuijottaminen johtaa pitemmän päälle just siihen mitä monet merkkikorjaamot on... Jos testeri ei näytä vikakoodeja, ei oo vikaa ja näin ollen niitä ei kiinnosta vaikka auto ei liikkuis senttiäkään. Kohta ei kukaan osaa korjata autoja, jos ketään ei opettele sitä vanhaan tyyliin ihan vaan oppimalla ja tekemällä. Ja käyhän tää forumiki jonkinlaisesta *:sta, kun kysyy neuvoaarska10 kirjoitti:Eihän sillä vikoja saa korjattua mutta helpottaa vian etsimistä ei tarvitse summissa alkaa arvailemaan missä vikajylppy kirjoitti:Pitää varmaan hommata itellekki tollanen * ku sillä saa ilmeisesti korjattua kaikkien mersujen kaikki viat.

Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Tarkoitatko että esim. CDI203 heittää hanskat tiskiin jos Star ei anna mitään vikakoodia? Hänhän nyt on melkein eniten kehotellut ongelman kohdanneita käyttämään autoa testerissä.jylppy kirjoitti:
Joo onhan se noin, mutta toi tähtiin tuijottaminen johtaa pitemmän päälle just siihen mitä monet merkkikorjaamot on... Jos testeri ei näytä vikakoodeja, ei oo vikaa ja näin ollen niitä ei kiinnosta vaikka auto ei liikkuis senttiäkään. Kohta ei kukaan osaa korjata autoja, jos ketään ei opettele sitä vanhaan tyyliin ihan vaan oppimalla ja tekemällä. Ja käyhän tää forumiki jonkinlaisesta *:sta, kun kysyy neuvoa
Eiköhän tuosta esimerkkitapauksestakin olla yhtä mieltä siitä että se testeri on ehdoton apuväline, niinkin vaatimattomalla kokemukselle kuin mainitulla henkilöllä testeriä vaan tarvitaan vähintäänkin siksi että viat löytyy nopeammin kuin ilman sitä mutta selvästi usein myös vain sen avulla (siis avulla, ei pelkästään sen kanssa).
Tulkitsen tuon uusavuttomuudesta "syyttelyn" vähän samaksi kuin jonkun ESP:n moittiminen kun se on tarkoitettu kädettömille ja foorumin rallikuskit kyllä osaavat itse jarruttaa kutakin pyörää erikseen tarpeen tullen.
Se että joku merkkikorjaamo nostaa kädet pystyyn kun Star ei anna vikakoodia ei tarkoita sitä että syyllinen osaamattomuuteen olisi Star.
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Onhan se noikin kun sanoit ettei opi korjaamaan ns vanhanliiton tavalla ei tolla *.rilla saa edeleenkään sitä vikaa korjattua vaan antaa suuntaa mistäpäin sitä vikaa lähtee hakemaan varsinkin sähkö puolella niin ei tarvitse koko autoa purkaa päreiksi ennen kuin löytää oikean piuhan.Eihän tuo testeri kerro esim että sinulla on joku nivel rikki kyllä siihen tarvitaan vielä omaa kättä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Sori DBFI meni näköjään nuo viesti vähän päälekkäin en tarkoittanut sinuaDBFI kirjoitti:Tarkoitatko että esim. CDI203 heittää hanskat tiskiin jos Star ei anna mitään vikakoodia? Hänhän nyt on melkein eniten kehotellut ongelman kohdanneita käyttämään autoa testerissä.jylppy kirjoitti:
Joo onhan se noin, mutta toi tähtiin tuijottaminen johtaa pitemmän päälle just siihen mitä monet merkkikorjaamot on... Jos testeri ei näytä vikakoodeja, ei oo vikaa ja näin ollen niitä ei kiinnosta vaikka auto ei liikkuis senttiäkään. Kohta ei kukaan osaa korjata autoja, jos ketään ei opettele sitä vanhaan tyyliin ihan vaan oppimalla ja tekemällä. Ja käyhän tää forumiki jonkinlaisesta *:sta, kun kysyy neuvoa
Eiköhän tuosta esimerkkitapauksestakin olla yhtä mieltä siitä että se testeri on ehdoton apuväline, niinkin vaatimattomalla kokemukselle kuin mainitulla henkilöllä testeriä vaan tarvitaan vähintäänkin siksi että viat löytyy nopeammin kuin ilman sitä mutta selvästi usein myös vain sen avulla (siis avulla, ei pelkästään sen kanssa).
Tulkitsen tuon uusavuttomuudesta "syyttelyn" vähän samaksi kuin jonkun ESP:n moittiminen kun se on tarkoitettu kädettömille ja foorumin rallikuskit kyllä osaavat itse jarruttaa kutakin pyörää erikseen tarpeen tullen.
Se että joku merkkikorjaamo nostaa kädet pystyyn kun Star ei anna vikakoodia ei tarkoita sitä että syyllinen osaamattomuuteen olisi Star.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Pakko kysyäarska10 kirjoitti:Sori DBFI meni näköjään nuo viesti vähän päälekkäin en tarkoittanut sinuaDBFI kirjoitti:Tarkoitatko että esim. CDI203 heittää hanskat tiskiin jos Star ei anna mitään vikakoodia? Hänhän nyt on melkein eniten kehotellut ongelman kohdanneita käyttämään autoa testerissä.jylppy kirjoitti:
Joo onhan se noin, mutta toi tähtiin tuijottaminen johtaa pitemmän päälle just siihen mitä monet merkkikorjaamot on... Jos testeri ei näytä vikakoodeja, ei oo vikaa ja näin ollen niitä ei kiinnosta vaikka auto ei liikkuis senttiäkään. Kohta ei kukaan osaa korjata autoja, jos ketään ei opettele sitä vanhaan tyyliin ihan vaan oppimalla ja tekemällä. Ja käyhän tää forumiki jonkinlaisesta *:sta, kun kysyy neuvoa
Eiköhän tuosta esimerkkitapauksestakin olla yhtä mieltä siitä että se testeri on ehdoton apuväline, niinkin vaatimattomalla kokemukselle kuin mainitulla henkilöllä testeriä vaan tarvitaan vähintäänkin siksi että viat löytyy nopeammin kuin ilman sitä mutta selvästi usein myös vain sen avulla (siis avulla, ei pelkästään sen kanssa).
Tulkitsen tuon uusavuttomuudesta "syyttelyn" vähän samaksi kuin jonkun ESP:n moittiminen kun se on tarkoitettu kädettömille ja foorumin rallikuskit kyllä osaavat itse jarruttaa kutakin pyörää erikseen tarpeen tullen.
Se että joku merkkikorjaamo nostaa kädet pystyyn kun Star ei anna vikakoodia ei tarkoita sitä että syyllinen osaamattomuuteen olisi Star.

Että Mitäs... nyt meinataan

paras tulee kun käytettän kaikkia konsteja soveltuilta osin, testeri edes *:ri ei mitään korjaa eikä läheskään aina kerro suorran mikä on vikan, siinä kohtaa pitää soveltaa niitä vanhoja konsteja, *:rin piuhan päähän meno suositelen yleensä koska se monesti säästä turhalta hommalta sulkemalla osan mahdolisista vian aiheutajista ja voi suorran keskittyä niihin mitä jää jäljelle, tässä ketjussa esim siksi *:rin piuhan pässä käyntiä kun oli juttua jostain erilisestä webaston testaus piuhan/ohjelman hommaamisesta
(mitenkäs se eroa mainitusta tähtin tuijotelusta...)
mikä on täysin turhaa jos webasto on alukperäinen minkä voi paremin testa *:rila samalla saa tietoa muusta järjestelmästä,
siinäkin tuntuu olevan iso ero kuka *:ria käytää... jos ei ole muusta vian hausta tietoa kuin *:rila tehtävästä jää vika monesti löytymättä...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Siellä ohjauskortissa vika on saanut jossain vaiheessa kosteutta sisuksiin. Piirilevy hiiltynyt noin 10mm*10mm alueelta oikein kunnolla ja muualtakin kärvähtänyt. Jos jollain tuollainen ohjauskortti (90906B hella 5HB007 633-10)tai koko webasto niin ilmoitelkaa mulle.
Tietäisin ostajan
Mikä muuten on tälläisen -99 mallin auton webaston tyyppi? Thermo top C vai mikä? Omasta koko lappu lähtenyt kokonaan pois.
Tietäisin ostajan

Mikä muuten on tälläisen -99 mallin auton webaston tyyppi? Thermo top C vai mikä? Omasta koko lappu lähtenyt kokonaan pois.
Viimeksi muokannut Mese-220, Ma 21.11.2011 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Näkeekö tolla staarilla palolämöt sun muut ja saako sillä säädettyä seokset? Näkeekö koska hehkuttaa, koska jäähdyttää, koska käy osakuormalla ja koska täysillä jne? Ainakin itse olen todenut tuon thermo testin oikein asialliseksi työkaluksi webastojen kanssa touhutessa. Se ei ainakaan maksa paljoa ja on lyömätön apu noissa webahommissa. Sen saa kyllä kiinni siihen mesen omaankin korttiin, kunhan vain selvittää missä pinnissä on diagnoosijohto. Saattaa se sen löytää ihan obd:n kauttakin. Se kaapelihan koostuu obd-usb johdosta ja sen nokkaan tulevasta adapterista josta vedetään johdot akulle ja diagnoosipiuhaan.jos webasto on alukperäinen minkä voi paremin testa *:rila
Mulla olis vaan W203 bensamersun webaston alkuperäinen kortti ja periaatteessa yks thermo toppi varaosiksi.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Tilasin sitten koko paketin Fustilta hintaan 250€ testattu ja toiminta kunnossa. Kuvissa ainakin samanlainen ja ollut 220Cdi:ssä kiinni.
Pitänee tuo vanha purkaa ja huoltaa kuntoon niin joskus ehkä tulevaisuudessa saa heittää paikalleen kortinvaihdolla. Tai mahdollisesti laittaa myyntiin tuollaisenaan.
Pitänee tuo vanha purkaa ja huoltaa kuntoon niin joskus ehkä tulevaisuudessa saa heittää paikalleen kortinvaihdolla. Tai mahdollisesti laittaa myyntiin tuollaisenaan.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Ehkä tuossa meni sen verran kommentteja ristiin että tuo tarkennuskysymyksesi oli paikallaan. Oma vastaukseni ei ole että "yhden pysähdyksen taktiikalla mennään" vaan ihan 100% tuota samaa jonka yllä kirjoittelit tarkoitin.CDI203 kirjoitti: Pakko kysyä
Että Mitäs... nyt meinataanainakin itsellä on "vahanliiton" menetelmät soveltuvilta osin käytössä,
paras tulee kun käytettän kaikkia konsteja soveltuilta osin, testeri edes *:ri ei mitään korjaa eikä läheskään aina kerro suorran mikä on vikan, siinä kohtaa pitää soveltaa niitä vanhoja konsteja, *:rin piuhan päähän meno suositelen yleensä koska se monesti säästä turhalta hommalta sulkemalla osan mahdolisista vian aiheutajista ja voi suorran keskittyä niihin mitä jää jäljelle, tässä ketjussa esim siksi *:rin piuhan pässä käyntiä kun oli juttua jostain erilisestä webaston testaus piuhan/ohjelman hommaamisesta
(mitenkäs se eroa mainitusta tähtin tuijotelusta...)
mikä on täysin turhaa jos webasto on alukperäinen minkä voi paremin testa *:rila samalla saa tietoa muusta järjestelmästä,
siinäkin tuntuu olevan iso ero kuka *:ria käytää... jos ei ole muusta vian hausta tietoa kuin *:rila tehtävästä jää vika monesti löytymättä...
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Oman uuden koneen ostin 300e:llä ebaystä. Besamallia sai halvemmallakin. Ota ainakin palokammio auki ennen asennusta niin näät vähän onko siellä paljon karstaa ja missä kunnossa höyrystin on. Jos on karstaa niin wd40 ja kiehuva vesi toimii putsaamiseen. Tai sitten ultraäänellä.Tilasin sitten koko paketin Fustilta hintaan 250€ testattu ja toiminta kunnossa. Kuvissa ainakin samanlainen ja ollut 220Cdi:ssä kiinni.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: Webasto asiaa jälleen W210-99 220CDI
Jaahas ja taas pöhisee oikein kunnolla kun"uusi" kattila konehuoneessa. 

Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.