Antakaapa asiantuntia nyt neuvoja

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
vito cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Antakaapa asiantuntia nyt neuvoja

Viesti Kirjoittaja vito cdi »

Elikkäs minulla olisi auton vaihto edessä. Olen ajatellut w124 farmaria, turbo dieseliä. Ois kiva jos löytäs hyvän ja vähän ajetun, jota vois vähän piristää 8)
No kysymys on, että jos löydän vähän ajetun ja siistin vehkeen, vaikka 300td tai 250td ja ajattelin lähinnä erään firman tarjous ahdinta asentaa (holset hx50) ja intercooleria ja pakosarjaa/putkistoa ja ilmaansaantia tulee parantaa. Eli se syöttöpumppu, minulla ei ole ollenkaan hajua onko nuissa monia eri malleja ja sen myötä eroavaisuuksia, vaiko onko nämä miten päivitettävissä edellämainittujen viri-osien kanssa? Osaako porukka sanoa kuinka paljon tulee maksamaan, jos kuskaan mahdollisen auton johonki pajalle? Aika hurjan jutun kuulin tuolta pohjanmaan suunnalta, että eräs herra oli asentanu valtran syöttöpumpun :shock: Onko kenties halvempi joku traktorin varaosa vai mersun, vai saako tuolla systeemillä polttoainetta menemään "tarpeeksi"?
Kaikki neuvot tervetulleet, kitoosh 8)
romujenkeräys on sairaus!
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Sen HX50:sen voit heti unohtaa, liian suuri.

HX40:siä löytyy samalla hinnalla jos on tarvetta, se jo pelaa kivasti.

Muuten kehoittaisin lukemaan noita aiempia superturbo-juttuja läpi.

Mitään Valtran pumppuja näissä ei tarvita, Mynädieselissä hoidetaan polttoaineen saanti kuntoon.

Jormalta voit kysyä vaikka yv:llä asennuspalvelua.
vito cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Heti tuli tärkeää nuovoa, mitä toi mynädiesel meinaa?
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito cdi kirjoitti:Heti tuli tärkeää nuovoa, mitä toi mynädiesel meinaa?
Mynämäellä [30 km Turusta Porin suuntaan} oleva 'diesel paja'. Tekevät parhaat pumput mersuihin ja pulling traktoreihin.

Ota googlella hakusanaksi "Mynä diesel" niin löytyy yhteystiedot. Noissa supertuoroissa tyypillisesti on mynäpumput (eli Mynä-Diesel Oy:n muokkaamat pumput)
Lisää tietoa: www.skg.fi
vito cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

jep, kiitoksia...
Heikki H.
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

proturposta sais vissiin kunnostettuja 50:siä 600€ kpl, mutta Munsalassa on KA purkaamo, niin sieltä joku 8 litraisen skaanian turpo ja john deeren tapit(itse laitettuna tietysti) syöttöpumppuhun niin alkaa kone vetää iloisesti :lol: .
So long and thanks for all the fish
vito cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

nii jotai tämmöstä oli mielessä, ku uskaltas vaa joku sanoa mitä ostaa tarkalleen nii lähtis metästää osia=)
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

vito cdi kirjoitti:nii jotai tämmöstä oli mielessä, ku uskaltas vaa joku sanoa mitä ostaa tarkalleen nii lähtis metästää osia=)
No aika paha sanoa kun toisen taitoja, rahallisia mahdollisuuksia ja mieltymyksiä ei tiedä.
vito cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

no taitoja on sen verran, että asennukset hoidan itse, rahaa on sen verran että ostan turbon uuden ja clooerin ja pakosarjan/putkiston teen itse. Kertokaapas sen verran vielä, että jos löytyy vähän ajettu yksilö, niin onko pakko laittaa uudet sisuskalut koneeseen jos uskoo löytäneensä hyväkuntoisen koneen, uskaltaako vakio männillä ja muilla ala/yläkerran osilla lähteä hakeen semmosta noin 200 jopa ylikin tehoja, jos joku on sen pumpun laitattanu nii kertokaas esimerkkiä mitä ne tarkallee siihen pumppuun on tehny, ainaki volkkarin pumput on helppo ite työstää, vaa koskaa ei oo mersun pumppua tullu käytettyä auki :wink:
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Ei sitä konetta tarvitse avata, paljon ajetullakin voi hetken päästellä rauhassa. Vakio-osat kelpaa.

Pumppuun en ota kantaa, muuta kuin että se on auton sydän ja mun mielestä sen laitossa ei kannata säästellä. Siksi oman teetin Mynässä.

Vakiopumpulla yltää kyllä lähes 200 hv tehoihin, varsinkin paremmalla turbolla ja jonkinlaisella coolerilla.
vito cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

No vielä semmonen juttu, että jos löydän hyvän rovin, niin onko jotain vuosimallia mitä ei kannata haalia mukaansa haarukassa 1988-1992?
Vastaa Viestiin