Imusarjaa 280 twincamiin

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Imusarjaa 280 twincamiin

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Onko kukaan koklannu kuinka tuohon valu seokseen saa hitsattua "vedettyä"alumiini tankoa.. Mun pitäis saada 6kpl siemens deka PA-venttiiliä siihen kiinni. Mikä neuvoksi? olisko jollain alumiinivalimoa ja valaisi mulle kokonaan uuden opiskelija hintaan :lol: ..
Viimeksi muokannut Heikki H., Ma 23.08.2004 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Se riippuu vähän siitä, millaista seosta imusarja on.
Yleensä noi imusarjat on sellaista materiaalia, että pystyy hitsaamaan helposti.
Kokeilemalla sen näkee :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

olikos noissa M110 ruiskuissa tossa kannessa noi suuttimet? siinä ei tainnu toi huohotus jutska olla siinä kolmannen syl. kohdalla samalla tavalla ku täs kaasari imusarjas... saa nährä tulleeko tää mekaskuirt projekti koskaan valmiiksi...
So long and thanks for all the fish
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tee(tä) imusarjan ja kannen väliin parin sentin paksuinen laippa, johon suuttimet kiinni.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Sivonen kirjoitti:Tee(tä) imusarjan ja kannen väliin parin sentin paksuinen laippa, johon suuttimet kiinni.
Aal rait.. pitääpäs mitata joutaako toi imusarja siirtyä ton verran. Pitäiskö muuten noi suuttimen tulla viistoon vai saako ne olla ikäänkuin pystysuorassa, koska toi v!"#n systeemi tuossa 3:nen reijän kohdalla romuttaa ajatukset viistoon pistäminsestä. Mitäs jos sen lastuaisi siitä pois ja vetäis muoviputken siitä reijästä,( joka jää tuohon läppärungon juureen) sinne kanteen..

(saikohan kukaan selvää :? )
Kuva
So long and thanks for all the fish
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eikö olisi helpompaa tehdä se laippa ja laittaa weberin läppärungot... Hinta tietysti nousee kun rupeaa tällaisia suunnittelemaan. :roll:

Ja kyllä ne suuttimet kannattaa pistää kanteen päin vinoon. Ainakin ne muutamat ruiskuprojektit joita olen vierestä seurannut, niin suuttimet on ollut vinossa (sekä originelleissä että itse tehdyissä imusarjoissa).
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Sivonen kirjoitti:Eikö olisi helpompaa tehdä se laippa ja laittaa weberin läppärungot... Hinta tietysti nousee kun rupeaa tällaisia suunnittelemaan. :roll:

Ja kyllä ne suuttimet kannattaa pistää kanteen päin vinoon. Ainakin ne muutamat ruiskuprojektit joita olen vierestä seurannut, niin suuttimet on ollut vinossa (sekä originelleissä että itse tehdyissä imusarjoissa).
Itse läppärunkohan ei ole tiellä, vaan toi kolmannen(oikealta)reijän kohdalla oleva kanavisto joka estää suuttimen kallistuksen...
So long and thanks for all the fish
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Taltta käteen vaan ja patti pois, jos se ylimääräinen on 8)
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Heikki H. kirjoitti:Itse läppärunkohan ei ole tiellä, vaan toi kolmannen(oikealta)reijän kohdalla oleva kanavisto joka estää suuttimen kallistuksen...
Juu huomasin kyllä. Tarkoitinkin kakskurkkuisesta sivuimu-Weberistä rakennettua kampetta, joita tuupattaisiin koneen kylkeen kolme kappaletta. Eli saisit viskata alkuperäisen imusarjan tallin perälle.

Tuosta sivun alalaidasta:
http://www.freetechnics.fi/viritysk.htm
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

tuleekos jarrutehostimen alipaine vain periaatteessa yhdeltä kurkulta? sitten mapille yhdeltä ja imuilman lämpö samoin. Tuohon pitää ilmeisesti ostaa 6 power filtteriä?
So long and thanks for all the fish
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Riittää kun ottaa alipaineen yhdestä kurkusta. Ainakin Sierra toimi hyvin.

Webereihin löytyy suodattimia yllin kyllin, eli tarvitset niitä kolme. Vaikka tuollaisia:
Kuva

Tai sitten teet pellistä/lasikuidusta/alumiinista/jostain imukotelon, josta iso letku keulalle ja siihen kartiofilsu.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

Mulla on tuolla varastossa (jossain laatikossa) M110/4A1-imusarja eikä siinä kolmospytyn kohdalla ole tuollaista systeemiä.
Onkohan vuosimalleissa eroja?

Pitäneepä kaivaa sarja esiin kun menen varastolle.
Koneella on koneen tahti
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Meneekö kuiteski jäähdytysvesi tuon imusarjan kautta?
So long and thanks for all the fish
Vastaa Viestiin