Iskareista.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mesemasa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 15.07.2003 09:18
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Iskareista.

Viesti Kirjoittaja mesemasa »

Hei.
Oisko kellään kokemuista kannattaisiko vaihtaa taka kaasupallojen ja iskareiden tilalle normaali iskarit ja jouset ,kun tuo perä pomppii aina kuopan jälkeen mahdottomasti. Siis että onko pehmeä kyytinen auto odotettavissa jos pallukat vaihtaa? Tavallisilla iskareilla sais vissiin tasasemman kyydin. Vai onko näin? Pallot noin 100 eur/kpl. Tasonsäätö toimii muuten hyvin kun käynnissä ollessa liikuttaa vipua alla niin auto nousee ja laskee hyvin.
PKivireki kirjoitti että auto on huono ajaa niin tarkoititko että hydra systeemi on huono ja kannaattaa vaihtaa normaaliin systeemiin?
Sorry tuli jutusta pitkä mutta en osaa lyhyemmin tuota asiaa runoilla.

Tervesin
mesemasa
MB 300 td -90
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Ilman muuta valmiina oleva järjestelmä on noin tuhat kertaa parempi, kuin tavalliset iskarit. Omassa farkussa oli rikki nuo paineakut, jolloin perä oli kova kuin kivi. Ja kyllä pompotti. Vaihdon jälkeen huomattava parannus, eli ei pompotellut ja kaarteissa kallisteli juuri sopivasti. Jos ei juuri mitään kuljettele, niin kai nuo tavallisetkin ajaa asiansa. Mutta tuskinpa silloinkaan ajo-ominaisuudet pärjäävät alkuperäiselle systeemille.
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mistäs te oikein meinaatte kaivaa farmariin "tavalliset" takaiskarit?

Eikös siellä ole aina hydraulivempaimet?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Vempaimet pois pelistä ja iskarikauppaan, sitten normaalit vain tilalle, käy ilmeisesti ihan heittämällä paikoilleen...
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Avatar
pasic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 16.08.2004 22:18
Paikkakunta: kajaani

Re: Iskareista.

Viesti Kirjoittaja pasic »

mesemasa kirjoitti:Hei.
Oisko kellään kokemuista kannattaisiko vaihtaa taka kaasupallojen ja iskareiden tilalle normaali iskarit ja jouset ,kun tuo perä pomppii aina kuopan jälkeen mahdottomasti. Siis että onko pehmeä kyytinen auto odotettavissa jos pallukat vaihtaa? Tavallisilla iskareilla sais vissiin tasasemman kyydin. Vai onko näin? Pallot noin 100 eur/kpl. Tasonsäätö toimii muuten hyvin kun käynnissä ollessa liikuttaa vipua alla niin auto nousee ja laskee hyvin.
PKivireki kirjoitti että auto on huono ajaa niin tarkoititko että hydra systeemi on huono ja kannaattaa vaihtaa normaaliin systeemiin?
Sorry tuli jutusta pitkä mutta en osaa lyhyemmin tuota asiaa runoilla.

Tervesin
mesemasa
Mulla on sama ongelma. Perse pomppii ihan niinkuin ei olisi iskunvaimennusta ollenkaan. Saitko selville että miten asian voi korjata? Mulla on kylläkin 250d sedan mutta samat hydraulivempaimet kun sullakin ja tasonsäätö toimii ihan normaalisti. Alkaa huumori loppua ku pää hyppii kattoon, varsinkin takapenkillä.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

pallot

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Onko palloista kaasut loppu eli uudet pallot Motonetistä
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Samaa veikkaan eli palloista kaasua karannut jonkin verran.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Vastaa Viestiin