Ongelmana todellakin monitoimiohjauspyörän napit ei vaan toimi. Eikä ole toiminut kuuteen kuukauteen.
Nyt ajattelin viimeinkin on pakko tehdä asialle jotakin. Käytin testerissä no ei tunnistanut ko. ongelmaa.
Olisko jokin kosketushäiriö ratin ja pylvään välissä??
Miten ratti puretaan? Rässäyttämättä bagia naamalle...
Muita hyviä ideoita?
Auto w210 220 cdi
W 210 ratin napit
W 210 ratin napit
W906 213 cdi -11
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
Re: W 210 ratin napit
Onko sulake ehjä? Tuli ekana mieleen. Seuraavaksi merkkihuoltoon, elikkäs onko CAN-väylä ehjä? Tekee omituisia juttuja, vaikka on toimivinaan. Omassa ajonesto kiukutteli melekeen pual vuatta. CAN-väylähän se oli.
Latukone, Huikeista hövelein.
Latukone, Huikeista hövelein.
Pikikirnu -95
Re: W 210 ratin napit
Star vai joku "yleismalli"? En ole kokeillut mutta veikkaisin että Starista löytyy testi näppäimistön kokeiluunii kirjoitti:Käytin testerissä no ei tunnistanut ko. ongelmaa
Johtospiraali ratin keskiössä on se kuluva osa, muita mahdollisuuksia irrallinen liitin tai pohjaan jumittunut kytkin. Näkyykö näppäimistövalot pimeässä, pätkiikö tai onko pimeä?ii kirjoitti:Olisko jokin kosketushäiriö ratin ja pylvään välissä??
Rattinappulat ei ole W210:ssa CAN-väylän päässä vaan ratissa oleva diodi/vastusverkko on kytketty suoraan mittaristoon. Mittaristo antaa virtaa toiseen johtoon ja mittaa jännitettä toisesta, sitten vaihtaa johtimet keskenään ja mittaa taas. Yleismittarilla mitattaessa kumpaankin suuntaan näkyy perusvastus ja nappulaa painettaessa arvo pienenee - puolet nappuloista vaikuttaa toiseen ja puolet toiseen suuntaan mitattaessa. Mittasin joskus vastusten arvot mutta se työmiesaskin kansi jossa arvot on, on nyt hukassa...