Hinaaminen / automaatti
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 22.03.2008 13:00
Hinaaminen / automaatti
MB C 2001 ja automaatti. polttoainevuoto ja matkaa olisi 4km. Mikä on oikea tapa suorittaa hinaaminen kylmänä?
Re: Hinaaminen / automaatti
Alle 50km/h pitää hinata ja yleensä auto käynnissä mutta nyt se ei varmaan ole mahollista. Toki jos saat perän ilmaan tai kartaanin irti niin hyvä 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Hinaaminen / automaatti
Saa hinata, ei aiheuta mitään ongelmia. Vaihde tietenkin N:lle
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Hinaaminen / automaatti
Ohjekirja on paras paikka saada tietoa tähän koska malli kohtaisia eroja voi löytyä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Hinaaminen / automaatti
Ei auta ohjekirjakaan! Ei ainakaan Vitossa. Sen verran kokemusta,yks loota jumiin,vaikka ohjekirja lupaa hinata viittäkymppiä vaihde ännällä. Maahantuoja pesi heti kätensä,kun vähän kyselin vastuuta!! Jos oikein muistan Siekkisen korjaamon (mulle,jälkiviisaat neuvot) niin vaihteisto täyteen öljyä ja ihan kävelyvauhtia hinaus,muutamia kilometrejä. Kannattaa varmaan kysellä Siekkiseltä!
Re: Hinaaminen / automaatti
Mie en kyllä lähtis ainakaan normaalitavalla hinaamaan koska jos auto ei ole käynnissä niin laatikossa ei ole öljynpainetta ja sehä ei ainakaan hyväksi ole. Tietysti tuo hinattava matka ei ole pitkä ja ohjekirjakin vissiinki antaa luvan hinata jonkun tietyn matkan max 50km/h nopeudella mutta jokainenha saa hajottaa autonsa miten haluaa 

W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Hinaaminen / automaatti
Näissä henkilöautoissa on vaihdelaatikossa toinenkin öljypumppu jota kartaani pyörittää. Eli voit hinata!! Vitossa vissiin joku zf:n romulaatikko.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Hinaaminen / automaatti
Semmonen pito ettei sitä toista öljympumppua löydy uudemmista mersuista. Joskus w123 aikakaudella niitä vissiin vielä oli ja niitähän pysty hinaamaanki käyntiin.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Hinaaminen / automaatti
Tuossa meitin auton ohjekirjasa sanotaan, että autoa ei saa hinata. Auto on MB E320 CDI V6 ja 7G facelift.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: Hinaaminen / automaatti
Mites mun automaatti saadaan lavetille nostettua kun on P päällä ja ei hyväksy avainta joten vaihdekeppiä ei saa siirrettyä?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Hinaaminen / automaatti
Kartaani pois. Ainaki sieltä perän päästä.NRajis kirjoitti:Mites mun automaatti saadaan lavetille nostettua kun on P päällä ja ei hyväksy avainta joten vaihdekeppiä ei saa siirrettyä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Hinaaminen / automaatti
Mulla on tälläiset ohjeet. Jos keskuslukitus menee lukkoon kun autolla lähtee ajoon niin se pitää ohittaa. Menee lukkoon 15km tuntivauhdissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: Hinaaminen / automaatti
211:ssä näin:
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... 1293.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... 1293.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hinaaminen / automaatti
Huomenna se auto sitten haetaan falckin toimesta ja falckin äijä sano ettei tarvi kartaanii irrottaa, et ei niitte taka renkaiden tarvi liikahtaa kuin 10cm, mahtaako onnistua ja rikkooko toi 10cm jotain automaatti autosta? Jos rikkoo niin tarvii sitten vaan takapää saada jotenkin ilmaan ja liikauttaa vähäsen.Siekkinen kirjoitti:Kartaani pois. Ainaki sieltä perän päästä.NRajis kirjoitti:Mites mun automaatti saadaan lavetille nostettua kun on P päällä ja ei hyväksy avainta joten vaihdekeppiä ei saa siirrettyä?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Hinaaminen / automaatti
Ei tuosta mitään rikki mene kun laittaa vaihteen n-asentoon voithan sä rullata mäkeäkin alas vaihteen olessa n-asenossa vaikkei kone ole käynissä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Hinaaminen / automaatti
Mercedeksen automaattivaihteistoissa oli toisiopumppu vuoteen 1991 asti. Senjälkeen toisioöljypumppu jätettiin kaikista vaihdelaatikoista pois ja samalla menetettiin hinaamalla käynnistäminen.S202 kirjoitti:Näissä henkilöautoissa on vaihdelaatikossa toinenkin öljypumppu jota kartaani pyörittää. Eli voit hinata!! Vitossa vissiin joku zf:n romulaatikko.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Hinaaminen / automaatti
No kun sitä ei saa N-asentoon. Ei kannata P-päällä liikuttaa ollenkaan. Jos on noin lyhyestä matkasta kyse niin takapyörät vaan ilmaan.arska10 kirjoitti:Ei tuosta mitään rikki mene kun laittaa vaihteen n-asentoon voithan sä rullata mäkeäkin alas vaihteen olessa n-asenossa vaikkei kone ole käynissä
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Hinaaminen / automaatti
Saahan sen sieltä vaihdekepin juuresta painettua ruuvimeisellä vapautettua tuon p-asennon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Hinaaminen / automaatti
No tota mä kans mietein ko muistan joskus lukeneeni siitä. Ihan vaan normaali ruuvimeisselillä vai? Ja meneekö se vapaalle vai mille? Ja olis kiva myös tietää, että täytyykö sitä painaa rajusti vai meneekö helposti, ihan vaan siksi, että tunnen itseni ja varmaan painasin niin helvetisti, että ruuvvari pohjasta läpi. Tietäs vaan, ettei turhaan runno sitä. Ilmeisesti tuosta painamisesta ei mene mikään rikki, oli mielestäni käyttöohjekirjassakin jotain juttua.arska10 kirjoitti:Saahan sen sieltä vaihdekepin juuresta painettua ruuvimeisellä vapautettua tuon p-asennon
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Hinaaminen / automaatti
En tiedä onko tästä apua, mutta koitetaan:NRajis kirjoitti:No tota mä kans mietein ko muistan joskus lukeneeni siitä. Ihan vaan normaali ruuvimeisselillä vai? Ja meneekö se vapaalle vai mille? Ja olis kiva myös tietää, että täytyykö sitä painaa rajusti vai meneekö helposti, ihan vaan siksi, että tunnen itseni ja varmaan painasin niin helvetisti, että ruuvvari pohjasta läpi. Tietäs vaan, ettei turhaan runno sitä. Ilmeisesti tuosta painamisesta ei mene mikään rikki, oli mielestäni käyttöohjekirjassakin jotain juttua.arska10 kirjoitti:Saahan sen sieltä vaihdekepin juuresta painettua ruuvimeisellä vapautettua tuon p-asennon
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 03#p729903" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hinaaminen / automaatti
Juu kiitos, tuntuu helposti menevän. Huomenna ko heräilen ni täytyy vielä tutkia se ohjekirjanen kun autolle meisselin kanssa pääsen.SEC-560 kirjoitti:En tiedä onko tästä apua, mutta koitetaan:NRajis kirjoitti:No tota mä kans mietein ko muistan joskus lukeneeni siitä. Ihan vaan normaali ruuvimeisselillä vai? Ja meneekö se vapaalle vai mille? Ja olis kiva myös tietää, että täytyykö sitä painaa rajusti vai meneekö helposti, ihan vaan siksi, että tunnen itseni ja varmaan painasin niin helvetisti, että ruuvvari pohjasta läpi. Tietäs vaan, ettei turhaan runno sitä. Ilmeisesti tuosta painamisesta ei mene mikään rikki, oli mielestäni käyttöohjekirjassakin jotain juttua.arska10 kirjoitti:Saahan sen sieltä vaihdekepin juuresta painettua ruuvimeisellä vapautettua tuon p-asennon
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 03#p729903" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Hinaaminen / automaatti
Kyllä tuossa minun autossa joka on tehty 5/92 vielä on hinauskäynnistys mahdollisuus. Mutta ex 1993 e-faceliftissä ei enään ollut mahdollista ja ohjekirjan ohje oli erilainen.Mesedesi kirjoitti:Mercedeksen automaattivaihteistoissa oli toisiopumppu vuoteen 1991 asti. Senjälkeen toisioöljypumppu jätettiin kaikista vaihdelaatikoista pois ja samalla menetettiin hinaamalla käynnistäminen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Hinaaminen / automaatti
en tiedä missä malleissa mikäkin on muuttunut, mutta kokemusta on jostakin vuoden 82 w123 300D automaatista, mitä hinattiin 60 kilsaa ja moottoritienopeuksia. sen jälkeen kun sillä ajeltiin, niin toimi ihan normaalisti. ainakin sitä sai hinata, eikä ollu vauhdillakaan mitään väliä.
ja sitten toi mun farkku, missä on 722.3 aski, niin ainakin sen pystyy hinaan käyntiin. tossa syksyllä, kun hajos startti, niin tarvi saada auto ajettua pajalle ja n. 50 vauhtia ja ykkönen silmään, niin hörähti.
ja sitten toi mun farkku, missä on 722.3 aski, niin ainakin sen pystyy hinaan käyntiin. tossa syksyllä, kun hajos startti, niin tarvi saada auto ajettua pajalle ja n. 50 vauhtia ja ykkönen silmään, niin hörähti.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Hinaaminen / automaatti
Saahan sen mersun ihan lavallekin,jos on esim. falk hinuri.Toinen vaihtoehto että käyt trailerin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Hinaaminen / automaatti
Siis tuo nyt oli ehkä vähän kirjoitettu väärin. -91 vuosimallit siis oli vielä vedettävissä käyntiin, mutta sitten Vehon julkaisema brosyyri, jossa kerrottiin merkittävimmät muutokset seuraavaan vuosimalliin oli juurikin tuo asia mainittu.Sergey kirjoitti:Kyllä tuossa minun autossa joka on tehty 5/92 vielä on hinauskäynnistys mahdollisuus. Mutta ex 1993 e-faceliftissä ei enään ollut mahdollista ja ohjekirjan ohje oli erilainen.Mesedesi kirjoitti:Mercedeksen automaattivaihteistoissa oli toisiopumppu vuoteen 1991 asti. Senjälkeen toisioöljypumppu jätettiin kaikista vaihdelaatikoista pois ja samalla menetettiin hinaamalla käynnistäminen.
Voihan se olla, että tehtaalla on ollut vanhempia laatikoita hyllyssä ja niitä on lätkitty kiinni niinpitkään kun niitä on riittänyt....Käytännössähän siellä pari öljykanavaa jätettiin umpeen ja kaikki toisiopumpun romppeet jätettiin ruuvaamatta ja tilalle tuli vissiin joku peltilevy. Myöhemmätkin laatikot olisi teoriassa mahdollista saada toimimaan samallatavalla kun vanhemmat, kun vaan aikansa tutkisi ja kokeilisi, että mitä kaikkea pitää modifioida.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.