huomatkaa: 'Comfortably over 200mph'
Ensimmäiset SLR testi ajot.
-
W210 Eemeli
- Mersumies

- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Ei perhana sentään mikä auto. Yli 600 hevosta. Tuollaisen pelkästä kokeilemistetakin olisin jo valmis maksamaan vähän reilumminkin. Arvioitu hinta näyttäisi olevan sellaiset 250 000 £ ja siihen kun lisätään vielä kuuluisa autovero niin alkaa olla hinta kohdallaan. Valtion tilille rapsahtaa mukava summa rahaa ken tuollaisen päättää ostaa
Saattaa muuten jokunen vuosi mennä ennenkuin tuollainen Suomen kilvissä ajelee.
Saattaa muuten jokunen vuosi mennä ennenkuin tuollainen Suomen kilvissä ajelee.
Pitää ottaa puolalaisista mallia ja alkaa vähän tuota W115:sta tuunaamaan! 
Kumipyöräinen käyttömaataistelutähtilaiva: Vario 816D 2010
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Heh. määrittele "maksaa vähän reilummin". Kannattaa muistaa että ympäri eurooppaa on useita paikkoja johon pääsee kuka tahansa ajamaan esim. oikealla F1-autolla. Yhden päivän hinta on yleensä kai alle 2000 euron haarukassa. Netistäkin löytyy kasapäin linkkejä vaikka hakusanalla "F1 driving school" jne.JoniAskola kirjoitti:Ei perhana sentään mikä auto. Yli 600 hevosta. Tuollaisen pelkästä kokeilemistetakin olisin jo valmis maksamaan vähän reilumminkin. Arvioitu hinta näyttäisi olevan sellaiset 250 000 £ ja siihen kun lisätään vielä kuuluisa autovero niin alkaa olla hinta kohdallaan. Valtion tilille rapsahtaa mukava summa rahaa ken tuollaisen päättää ostaa![]()
Saattaa muuten jokunen vuosi mennä ennenkuin tuollainen Suomen kilvissä ajelee.
Tuollaisen SLR huvinkin voisi varmaan hinnoitella halvemmaksi kun sinne sentään saa sovitettua opettajankin samaan autoon vähän kattomaan perään mitä kaveri tekee. (= riskit ovat pienemmät)
Jäämme odottelemaan, ehkä toiveesi toteutuu jossain päin maailmaa.
...eli ei kun laittamaan euroja sukanvarteen niin tiedät minne suuntaat kesälomamatkasi parin vuoden kuluttua.
,Tero
-
W210 Eemeli
- Mersumies

- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Jep kyllä on hinnoissaan juu. Juuri taisi viikko takaperin jossain ketjussa joku mainita Suomalaisen yrityksen joka vuokraa huippuautoja. Toistakymmentä tonnia markoissa taisi jo päivähinta olla SL 55 AMG:sta.
En silti ajatellut ihan päiväksi moista autoa vuokrata, vaan lähinnä viiden - kymmenen minuutin koeajo sisältäen muutaman täyskiihdytyksen antaisi jo sellaisen lähtemättömän vaikutuksen että olisi kesällä nuotion ympärillä kavereille kertomista
En silti ajatellut ihan päiväksi moista autoa vuokrata, vaan lähinnä viiden - kymmenen minuutin koeajo sisältäen muutaman täyskiihdytyksen antaisi jo sellaisen lähtemättömän vaikutuksen että olisi kesällä nuotion ympärillä kavereille kertomista
1500 € eli ~9000 markkaa vuorokausi moisesta huvista.JoniAskola kirjoitti:Jep kyllä on hinnoissaan juu. Juuri taisi viikko takaperin jossain ketjussa joku mainita Suomalaisen yrityksen joka vuokraa huippuautoja. Toistakymmentä tonnia markoissa taisi jo päivähinta olla SL 55 AMG:sta.
Kyllähän se olisi mukavaa lähteä "hieman" erilaisella autolla ajelemaan vaikka kavereiden kanssa kylille p*lluralliin
Ehdottomasti näin. Ja tässä siihen oiva peli (jos löytyy taskusta ylimääräiset 1,5 milj. €):SEC-560 kirjoitti: Kyllähän se olisi mukavaa lähteä "hieman" erilaisella autolla ajelemaan vaikka kavereiden kanssa kylille p*lluralliin
http://www.carclassic.com/html/CY61.htm
(tietty "kavereiden kanssa" muuttuisi muotoon "kaverin kanssa")
Kiva peli se olisi tuokin.350 SLC kirjoitti:Ehdottomasti näin. Ja tässä siihen oiva peli (jos löytyy taskusta ylimääräiset 1,5 milj. €):SEC-560 kirjoitti: Kyllähän se olisi mukavaa lähteä "hieman" erilaisella autolla ajelemaan vaikka kavereiden kanssa kylille p*lluralliin
http://www.carclassic.com/html/CY61.htm
(tietty "kavereiden kanssa" muuttuisi muotoon "kaverin kanssa")
Niin joo unohtui, että onhan tuo SL myös puhtaasti kaksi paikkainen. Siihen ei saa "takapenkkiä" edes erikseen tilaamalla.
-
W210 Eemeli
- Mersumies

- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Maksimi-iskutilavuudeltaan 3 litraa, nykyään taitaa olla pääosin V-kymppejä.JoniAskola kirjoitti:Ja kun kunnon autoihin päästiin, niin sattuukohan joku tietämään millaiset koneet on F1 autoissa? Minua on aina kiinnostanut tietää, mutta tietoa en ole koskaan saanut.
Venttiilejä on normaalien perhekoslien lailla nelin kappalein ja elektroniikkaa on jumalattomasti. Koneet kiertää hyvin lähelle 20000rpm ja litrateho on luokkaa 250hv ahtamattomana. Eipä ole ihme ettei ole koneet kauhean pitkäikäisiä.
Ennenvanhaan (90-luvun alussa) käytettiin vielä jopa V8:a (esim. Fordin Judd tms.), mutta niillä ei pärjätty kovin häävisti. Joskus 90-luvun puolivälin jälkeen Ferrarikin siirtyi V12:sta V10:iin. Tehojen suhteen tallit ovat kohtalaisen salamyhkäisiä, mutta esim. Ferrarin tehot ovat 800hv:n paremmalla puolella.
Ja tuossa vielä Renun koneesta hieman speksejä enklanniksi:
- A modern F1 engine just doesn’t do compromises. On the contrary, it is a collection of small miracles, as the figures below demonstrate. Hold on!
The RS23…
Produces more than 250 bhp/litre;
Revs to over 18,000 rpm;
Sucks in over 600 litres of air per second at full speed;
Produces 160 decibels of noise at full speed, which is more than a Boeing 747 on takeoff;
Uses 75 litres of unleaded fuel per 100km;
Produces 150 sparks, and completes 300 piston cycles, in one second;
Accelerates the pistons at a force equivalent to 8,500G at maximum revs;
Operates at temperatures in excess of 110°C;
Generates surface temperatures close to 300°C;
Weighs just 90kg;
Includes 5,000 different components, of which 1,500 are moving parts;
Comprises 20 different metal alloys;
Demands 6 weeks to produce one crankshaft;
Requires 2 weeks to assemble;
Involves the collaboration of 150 suppliers.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Se oli Mersun 'pääsivulla', missä kaikki myytävät pirssit oli luetteloituna:JoniAskola kirjoitti:Paljonkohan hevosia sitten tuossa autossa on? Nopeasti katsottuna en huomannut paikkaa jossa se olisi kerrottu.
Based on the Coupe. 1 OF ONLY 5 existing models, the last brand new car. Engine size : 6898cc V12 48 valves. Output: 650bhp. Gearbox : 6 speed driven by Formula 1 paddles on steering wheel. The manufacturer provides one years unlimited mileage warranty and the option to extend it up to 3 years. No additional fees.
- jee, nappivaihteet ratissa ja vuoden takuunkin saa



