Turbo OM603 vapariin

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Turbo OM603 vapariin

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

turbo hulluus on vissiin leviävä tauti :P miten on, onko jo alkuunsa tuhoon tuomittu ajatus laittaa vapari OM603seen turbo OM603sen pakosarja, turbo ja mahollisesti turbon imusatsi/omavalmiste imusarja, ja öljynsuodattimen jalka? mahtaako kone kestää matalia ahtoja ilman cooleria? noin 0.3-0.5? entä coolerin kanssa? luulis löytyvän noita turbon vakio pakosarjoja ja turboja kohtuu vaivattomasti...
JS
Mersumies
Mersumies

Re: Turbo OM603 vapariin

Viesti Kirjoittaja JS »

Mika.T kirjoitti:turbo hulluus on vissiin leviävä tauti :P miten on, onko jo alkuunsa tuhoon tuomittu ajatus laittaa vapari OM603seen turbo OM603sen pakosarja, turbo ja mahollisesti turbon imusatsi/omavalmiste imusarja, ja öljynsuodattimen jalka? mahtaako kone kestää matalia ahtoja ilman cooleria? noin 0.3-0.5? entä coolerin kanssa? luulis löytyvän noita turbon vakio pakosarjoja ja turboja kohtuu vaivattomasti...

Itsellä on tollanen rakennettuna. Muutettu Saksassa ottamalla alkuperäinen turbo + osat. Tehoja en ole mittaillut, mutta aikas vakiot ne taitaa olla. Kerran on kansi rempattu, kun öljynjäähdytin meni rikki ja otin sen pois tilapäisesti. Tästä opittuna ja muutama markka köyhempänä, en ajele ilman öljynjäähdytintä.

Cooleria olen tuossa välillä miettinyt. Jos vaikka kävis pikkasen kylmempänä ja voishan sitä pikkasen pumppua säätää ;)
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti

300 d

Viesti Kirjoittaja esko »

omasta 300 d normaalista turbotettuna
mitattu aikanaan 340 hv...
hyvinhän tuo kesti
cooleri on välttämätön
eikun virittämään...

kuullaan
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Markus »

Mulla ois vissiin tuo pakosarja jouten ja myyä. Lähellä.
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

mulla vois olla koko turbosarja.
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti

300 turbotus

Viesti Kirjoittaja esko »

löytyis myös vakion turbo, pakosrj ym tai
tupla-imu-holset pakosrj / imusrj kokonaisuutta...

kuullaan
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tuomonen 300hv ois aika paha... :twisted: no ei sentään... semmonen max 200hv ois suunnitteilla kunhan taas käteisvarat antaa myöten... tiedän... sen saa melkein pelkällä pumpun laitolla... mitäs kaikkea tuohon agentti74:n mainitsemaan turbo"sarjaan" kuuluisi??? en oikeastaan tarvisi kuin pakosarjan, turbon ja öljyputket... loput teen itse...
Vastaa Viestiin