Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Aloitellaanpa aihetta muutaman vuoden paussin jälkeen, kun kerrankin olisi Mercedes-merkkinen käyttöauto, jossa myös olisi jotain vähän projektiksi luettavaa askaretta.

Bemari (ja C124) tuli lykättyä talviunille, ja Kulkupelinä ollut Audikin kun meni kaupaksi, niin tulipa haettua tuosta "naapurikunnasta" CLK "talviautoksi". Kohtuullisen ostohinnan vastineeksi autossa oli myös pientä näprättävää.

Tälläinen tuli haettua Väyrysen viereen. Vieressä verrattuna näyttää jonnin verran pienemmältä tuo W208, liekkö pyöreämmillä korimuodoilla osuutta asiaan.
Kuva

Liuotinpesun jälkeen tallinpuolelle siirrettynä selvisi että tämähän on näköjään väriltään Tourmaline Green Metallic. Siis Money Green Benz, sanois Jenkki :D , vaikkei vihreä ihan omia suurimpia suosikkejani olekkaan.
Kuva

Jynssäyksen jälkeen näytti siis tältä. Kuvassa näkyykin ensimmäinen vika, oikea takavalo rikki. Vilkaisu Suomen purkaamoiden hinnoitteluun sai siirtymään eBay.de:n puolelle ja klikkaamaan sieltä tuollaiset kotiinpäin.
Kuva

Toinen vika oli kuskin ikkuna, joka ei liikkunut ylös eikä alas, lasinnostimen moottori surisee, mutta lasi ei suoranaisesti liiku, joten ei muuta kun ovipaffia irti. Piti oikein vilkaista foorumeiltakin olisiko ohjeita tämän irroittamisen, mutta ei suoranaisesti löytynyt, kirjataanpa vastaisen varalle siis ylös

* Akunkenkä irti, ja vartti venailua, ovessahan on Airbag. :geek:
1. Oven päästä C124-tyylinen kolmella ruuvilla kiinni oleva kromilätkä irti, ja alempana lukon ympärillä oleva muovinpala irti.
Kuva

2. Rohkeasti meisselillä vänkäämällä kahvan ulompi osa irti, jonka alta läöytyy yksi kiinnitysruuvi:
Kuva

3. Ovessa oleva "AIRBAG"-lätkä irti, jonka alla yksi kiinnitysruuvi
4. Peilikolmion verhoilumuodvi irti, lähtee ulospäin vetämällä
5. Oven alareunasta alkaen vängätään kiinnitysnapit irti yksi kerrallaan, jonka jälkeen pahvi on vain yläreunasta kiinni ja lähtee ylöspäin nostamalla irti.
6. Avauskahvan vaijeri ja sähköjohdot irti, niin pahvi onkin käsissä

Purkasin myös penkit ja lattiamatot pois perusteellista pesua varten. CLK:n takapenkin istuinosassakin tarvii vähän hoksottimia....tai ohjeita intternetistä.

Tässä lauantai-iltapäivän askartelua, ruotsinkolikoita löytyi mattojen alta, ei päässyt rikastumaan. Penkit ja matot tuli jynssättyä mäntysuovalla ja juuriharjalla ja kannettua ~+33 C pannuhuoneeseen kuivamaan, joskohan olisvat jo jouluna kuivat. :lol:

Kuva

Tälläinen aloitus tälle projektille, tulipa vielä tarkistettua varustetaso, varustena siis seuraavaa:

Code Текст
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
580 AIR CONDITIONING
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
659 LIGHT ALLOY WHEELS, 5-HOLE
808 AEJ 06/1/M/X
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
923 Unknown
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
400A FABRIC
269 Unknown
411A CLOTH ANTHRACITE

Tuo alempi tuntematon liene väri, kun 269 on tuon pintavärin koodi, mikä lie tuo 923?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja aziz »

En mä mitään akun kengiä irrotellu ovipahvien poiston yhteydessä, kun ei juuri sillä hetkellä tullu asia mieleen. Mut eipä ne bägit tällä kertaa räjähdelleet...Ehkä ens kerralla sitten muistan ottaa kengän irti, yleensä pelaan aina varman päälle.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnea uutukaiselle. 932 voisi olla säilytyslaatikko vas. etuistuimessa, löytyykö?

CLK:han on tehty C-mallin pohjalta mikä selittänee pienuuden tunnun.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mikähän näissä on,kun tuntuu olevan yleisiä nuo lasiongelmat.
Omassa jumetti pelkääjänpuoleinen ikkuna,en minäkään irrottanut akunkaapelia kun oven sisään tuli katsottua.
Takapenkin istuinosassa on ne irroitusnapit hieman "syvällä",tuli huomattua kun vaihdoin nahkasisustan.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kannattaa muuten samoissa tohinoissa kurkata takapuskurin ja helmojen alta ns. piiloruostepaikat! Itellä oli kerääntyny mukava läjä hiekkaa ja p*skaa noihin paikkoihin mitkä oli hiertäny maalipintaa niin että vuoden-parin päästä olis ollu jo kuppaa siellä tervehtimässä.
Ei muuta ku onnea yhteiselle taipaleelle ja jos tarvii purkausohjeita tms. niin kysy vaan rohkeasti nii voin katella WIS:stä mistä on ollu suuri apu monta kertaa näiden kanssa touhutessa, jotkuu ohjeet ku tuntuu olevan muuten kiven alla :thumbup:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Make »

Onnittelut CLK;n hankinnasta.
Sinut tuntien purkaat lähes koko auton :D No tietääpähän keltä kysyä neuvoa, jos oma CLK;ni tarvii purkamista/korjausapua. ;)
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

sonikki kirjoitti:Kannattaa muuten samoissa tohinoissa kurkata takapuskurin ja helmojen alta ns. piiloruostepaikat!
Takapuskurissakin oli pientä naarmua, joten saattaa olla että tulee tuokin irroitettua ja maalattua, niin samalla tulisi nuokin paikat tutkittua. Helmojahan ei tässä pre-faceliftissä olekkaan, mutta ei kyllä haittais vaikka moiset jostain löytyis, niin voisi maalata ne ja puskurien alaosat korin väriin.

Kiitoksia WIS-tarjouksesta, saatan siihen vielä tarttua. W124 WIS:istä ainkin aikanaan löysi ihan hyvin kuvallisia ohjeita, vaikka olikin Saksan kielellä. Jos kuitenkin malttaisi olla purkamatta koko autoa. :D Ai niin Makellakin on vielä CLK, tosin miesten moottorilla.

Eihän tuo akun irroitus tosiaan ovipaffeja purkaessa liene välttämätöntä kun airbagit ovat oven rungossa kiinni, eikä pahvin irroitus periaatteessa niihin vaikuta. Tosin kun samalla tuli purettua penkitkin, niin lähinnä niiden takia otin irti.

Ikkunoiden liikkumisongelmaan en ole vielä ehtinyt paneutua, ajatus oli käydä ensin näyttämässä tullissa ennenkun tulee kaikki tullausarvoa edes jokusen euron mahdollisesti laskevat viat korjattua. :D Raportoidaan mitä vikaa ikkunoista löytyy, kun niiden kimppuun pääsee.

Pitänee tutkia iltasella noita Timon vihjaamia penkin säilytyslaatikoita, kun tästä joulukuusen haulta ja muulta ehtii, ei kyllä ainakaan silmään sattunut kun penkkiä irroitin, penkin alla ilmeisesti moinen vois olla?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eihän tuosta WIS:stä löydy w124 ku jotaa huonolaatuisia valokuva räpsyjä jostaa aikasemmasta huollon käyttämästä Mersu-raamatusta :D
Tekniikaan yms. näihin kyllä löytyy ihan hyvin infoa mutta sitte kori/sisusta jutut on joskus vähä hankalampia löytää ku ei ole olemassa esim. haynes, alfamer tai bentley-kirjaa w208:sta...
Onhan tuossa pre:ssä ne listat siellä alhaalla mitkä kerää vähintää yhtä hyvin tuota shaittia ku muovi helmat :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mulla takerteli repsikan puolen ikkuna ja vaihdoin koko lasinostimen uuteen. Muoviset liukupalat mekanismissa oli kulunu sen verta paljon, että lasi ei enää liikkunu suorassa vaan pyrki vinoon. Alko jumittaa lopullisesti syksyn sateissa. Väljyyden huomasi siinäkin, kun otti lasista kaksin käsin kiinni, niin heilui aika lailla.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1785
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mulla olis ollu sulle takavalot, melkein puoli ilmaiseksi :) Originaalit kylläkin.

Muutenkin löytyy vielä jotakin roinaa tuohon clk:hon. Monitoimi viiksi, vakkarin viiksi, ajovalokatkaisija ja monenlaista sähköpoksia.....

Jos on tarvis. Eivätkä ole kalliita.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

aziz kirjoitti:Mulla takerteli repsikan puolen ikkuna ja vaihdoin koko lasinostimen uuteen. Muoviset liukupalat mekanismissa oli kulunu sen verta paljon, että lasi ei enää liikkunu suorassa vaan pyrki vinoon.
Luultavasti jotain samansuuntaista vikaa noissakin laseissa ainakin kuvauksen perusteella.

Eipäs tullut Joopin valot aikaisemmin tietoon, kun kerkesin jo Saksanmaalta pistää ehjät tulemaan.

Timon tuumailemaa koria ei kyllä taida näistä jakkaroista löytyä, olisikohan Ruotsalaiset ottaneet sen eväskoriksi?
Kuva

Operaatio sisustan pesussa alkoi juna kääntyä jo takaisinpäin...
Kuva

...ei ole varmaan näin puhdasta ollut kymmeneen vuoteen:
Kuva

Hintaan kuului yksi puhjennut rengaskin, niin tulipa renkaanvaihdon ajaksi pyöräytettyä alle Väyrysen kesävannetta. Aivan liian korkea koppi tuohon vannekokoon. :? Pitänee pistää tilaukseen vähintään pari 215/55R16 kokosia kitkarenkaita kun yhdessä kumissa ollut reikä olikin niin iso ettei rengasliikkeen kaverikaan saanut siihen enää paikkaa laitettua.

Kuva

Jatketaanpa tältä linjalta taasen joku päivä. 8)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Tuoreet kumit tuli vaihdettua alle ja kirkkaammat ja ehjemmät takavalot. Samaten välipäivämarkkinoiden hengessä veroanomus tuli toimitettua tulliin, ja kolmea arkipäivää myöhemmin olikin jo verotuspäätös käsissä. Katsastuskonttorillakaan eivät löytäneet muuta sanomista, kun palamattoman takasumuvalon.

Kuva

Joten ei muuta kun tarrat kiinni ja ajelemaan.
Kuva

Vialliseen ikkunannostimeenkin löytyi idea Ameriikan foorumeita ja vuoronperään oven sisuksia tutkiessa. Jonkunasteinen tyyppivika kyseessä siis tässä korimallissa.

Ainakin tästä yksilöstä oli murtunut / revennyt nuo kolme popniittiä hammaskehästä oikealle, eli moottori pyörittää hammaskehää, mutta voima ei välity ikkunannostimelle. Jenkit olivat onnistuneet ampumaan uudet popniitit, mutta eipä tuo mekanismi hirveitä näyttänyt Saksanmaalla maksavan uutenkaan.
Kuva
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Millä kilsoilla nuo mekanismit hajoaa? Mulla 150tkm mittarissa ja ei ole pienintäkään häikkää ollu kummassakaa ikkunassa?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

sonikki kirjoitti:Millä kilsoilla nuo mekanismit hajoaa? Mulla 150tkm mittarissa ja ei ole pienintäkään häikkää ollu kummassakaa ikkunassa?
Kaisse vähän riippuu kuin usein niitä käyttää. :lol: Ongelman alkulähteenä vaikutti kuitenkin olevan ikkunan etu- ja takapäässä oleva tiivisteura, joka oli aika kuiva, ja ikkuna liikkui nihkeästi, ilmeisesti nuo niitit ovat sitten se mekanismin heikoin kohta.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Oma on tuotu makarooniasta missä tod.näk. on jökötetty ikkunat tiivisti säpissä ilmastoinnin huutaessa hoosiannaa :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja aziz »

Juhis. kirjoitti:Tuoreet kumit tuli vaihdettua alle ja kirkkaammat ja ehjemmät takavalot. Samaten välipäivämarkkinoiden hengessä veroanomus tuli toimitettua tulliin, ja kolmea arkipäivää myöhemmin olikin jo verotuspäätös käsissä. Katsastuskonttorillakaan eivät löytäneet muuta sanomista, kun palamattoman takasumuvalon.

[ http://desmond.imageshack.us/Himg819/scaled.php?server=819&filename=kuva11.jpg&res=medium ]

Joten ei muuta kun tarrat kiinni ja ajelemaan.
[ http://desmond.imageshack.us/Himg163/scaled.php?server=163&filename=kuva12b.jpg&res=medium ]

Vialliseen ikkunannostimeenkin löytyi idea Ameriikan foorumeita ja vuoronperään oven sisuksia tutkiessa. Jonkunasteinen tyyppivika kyseessä siis tässä korimallissa.

Ainakin tästä yksilöstä oli murtunut / revennyt nuo kolme popniittiä hammaskehästä oikealle, eli moottori pyörittää hammaskehää, mutta voima ei välity ikkunannostimelle. Jenkit olivat onnistuneet ampumaan uudet popniitit, mutta eipä tuo mekanismi hirveitä näyttänyt Saksanmaalla maksavan uutenkaan.
[ http://alpinela.com/productphotos/204-384-1-m2.jpg ]
Mistä löysit uusia nostimia? Mä aikanaan etin noita ebaysta, mutta ei ollu ku käytettyjä. Ja käytetytkin oli parhaimmillaan postikuluineen lähellä KL:n hintaa, joten ostin kl:stä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

aziz kirjoitti:Mistä löysit uusia nostimia? Mä aikanaan etin noita ebaysta, mutta ei ollu ku käytettyjä. Ja käytetytkin oli parhaimmillaan postikuluineen lähellä KL:n hintaa, joten ostin kl:stä.
Tai siis joo, korjataanpa lausuntoa, käytettyjähän nuo näyttävät olevan mitä eBayssä tällä hetkellä on tarjolla 40-80e hintaan nekin. Purkasin eilen nykyisen mekanismin pöydälle, koitetaan ensin näyttää hitsipilliä noiden murtuneiden tappien ympäristöön.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Kaverille korjattiin 174tkm. ajettuun CLK juurikin hitsaamalla noi murtuneet niitit.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

joop79 kirjoitti:Mulla olis ollu sulle takavalot, melkein puoli ilmaiseksi :) Originaalit kylläkin.

Muutenkin löytyy vielä jotakin roinaa tuohon clk:hon. Monitoimi viiksi, vakkarin viiksi, ajovalokatkaisija ja monenlaista sähköpoksia.....

Jos on tarvis. Eivätkä ole kalliita.
Ei sulta sattuis löytymään: Suksi luukkua/pussia, mukitelinettä keskikonsoliin, peräkoukkua & jotain vanteita 16"-17"-18"
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Muutaman kuukauden autolla tullut ajeltua, hiukkasen häiritsee hummaava tyhjäkäynti joka äityi lopulta niin pahaksi että auto jokusen kerran sammui vaihde päällä jarru pohjassa pidettäessä kun hummauksen "skaala" tuli tarpeeksi suureksi. Ja satunnaisesti veto alkoi puutua kierroksillakin.

Aluksi luettiin moottoriohjauksen vikakoodit Star:illa:

Kuva

Vikakoodeja löytyi seuraavat:

ME (Motor Electronics)
P0110 Intake air temperature sensor (in hot film mass air flow sensor B41)
P0100 Hot film mass air flow sensor (B41)
P0300 B Misfiring damages TWC
P0301 B Misfiring damages TWC Cyl. 1
P0302 B Misfiring damages TWC Cyl. 2

Eli vikaa oli ainakin sytytysyksiköissä eli "puolissa" joita on kaksi, yksi 1 ja 2 sylinterille ja toinen 3 ja 4 sylinterille.

Tämän jälkeen vaihdettu varmuuden vuoksi molemmat sytytysyksiköt, MAF (ilmamassamittari), sytytystulpat ja ilmansuodatin ja purettiin ja puhdistetiin kaasuläppä.

Tyhjäkäynti parani selkeästi ja kierroksilla auto toimii kuten pitääkin, eli vetoja riittää. Edelleen jäi vähän häiritsemään tyhjäkäynnin hienoinen hummaaminen, arviolta n. 200-300 kierroksen skaalalla, lämpimällä koneella tyhjäkäynti on oikeissa arvoissa eli 700 rpm luokkaa, mutta kun hummaa.

Tällä kertaa ei Staria ollut saatavilla, niin vikakodeja luettiin Carsoftilla:

Kuva

Tässä vaiheessa Carsoftilla saatiin moottorinohjauksesta ulos seuraavia arvoja: (Livedataa moottori tyhjäkäynnillä)

Kuva

Keksisikös joku näistä arvoista että mitä osia seuraavaksi lähtisi vaihtamaan, vai onko alistuttava siihen että vanhoissa Mersuissa aina hummaa tyhjäkäynti?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja kilander »

Onkos tuo HFM-tension ECUlle tuleva ilmamassamittarin signaali?
Omassa noilla kierroksilla 0,86 V.
En tiiä onko tuolla vaikutusta,mutta ostaessa omakin kompura tykkäsi humpata tyhjäkäynnillä.
Siinä oli joku paineventtiili imusarjasta rikki,Veholla maksoi 36 euroa.
Liitin parille sähköjohdolle ja pari alipaineletkua siihen tuli,toinen letkun lähtö poikki niin se aiheutti tuota.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja pt »

Niin, tuota alipainevuotoahan siinä hieman epäiltiin, mutta jäi sitten etsimättä.

Sopivaa aerosolituotetta (starttipilot?) Jaakon kaupasta hakee ja suihkutella imusarjan luokse. Mikäli kierrokset nousee, niin jostain vuotelee.

Tuo nyt sen verran paljon hummailee, että ei se nyt ihan normaalia ole :D Jos se siis yhtä paljon vieläkin heiluu, kuin silloin viimeksi.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

pt kirjoitti:Tuo nyt sen verran paljon hummailee, että ei se nyt ihan normaalia ole :D Jos se siis yhtä paljon vieläkin heiluu, kuin silloin viimeksi.
Joo, ei ole normaalia ei. :D Kyllä se ehkä testikerrasta vähän on rauhoittunut, mutta ei normaalia ole kuitenkaan. Välillä "normaalia" Mersumaista 100-200 kierroksen hummailua ja välillä edelleenkin hummailee sen verran että koittaa jo autoa liikkeelle (vaihde päällä) kun kierroksen nousevat turbiinin tartuntanopeuden tienoille.

Tuota kaasuläppää ei liene Mersuissa tarvi mitenkään kalibroida irroittamisen jälkeen kuten VAG-tuotteissa, vaan kalibroituu itsestään?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Onkos 230clk:ssa k40 rele (sama kuin 230slk:ssa)
Eikös se aiheuttannut tuota hummailua. Ja kaikkea muuta kivaa päänvaivaa
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Mr300 kirjoitti:Onkos 230clk:ssa k40 rele (sama kuin 230slk:ssa)
Eikös se aiheuttannut tuota hummailua. Ja kaikkea muuta kivaa päänvaivaa
Konehan on ainakin sama M 111.973 sekä CLK:ssa ja SLK:ssä. Mikäs rele tuo on, onkos tuo nyt se "paljonpuhuttu" ylijänniterele? Luulin ettei niitä enää näin "uusissa" olisi ollut.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Juhis. kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:Onkos 230clk:ssa k40 rele (sama kuin 230slk:ssa)
Eikös se aiheuttannut tuota hummailua. Ja kaikkea muuta kivaa päänvaivaa
Konehan on ainakin sama M 111.973 sekä CLK:ssa ja SLK:ssä. Mikäs rele tuo on, onkos tuo nyt se "paljonpuhuttu" ylijänniterele? Luulin ettei niitä enää näin "uusissa" olisi ollut.
tääl oli jossain juttua siitä, en taas löydä mistään.

tossa ohjeet korjaukseen
http://www.youtube.com/watch?v=70b-LJsbFqk" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Mr300 kirjoitti:tääl oli jossain juttua siitä, en taas löydä mistään.

tossa ohjeet korjaukseen
http://www.youtube.com/watch?v=70b-LJsbFqk" onclick="window.open(this.href);return false;
Itseasiassa just löysin saman linkin, tuossa ketjussa juttua k40-releestä ja alimmassa postauksessa tuo sama video. Pitääpäs purkaa mysteerinen k40 pöydälle ja katsoa olisiko siellä juotettavaa. Videontekijän kuvaus ainakin osuu yksiin..."previously the car was idling pretty roughly."
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Tulipa tuo relekkin purettua viimme keväällä, mutta eipä tuohon tyhjäkäyntivikaan vaikuttanut. Luultavimmin vika oli vuotavassa pakosarjassa, joka sitten ainakin äänen perusteella alkoi vuotaa vähän enemmän ennen kesätauolle pääsyä. No, eipä sitten muuta kun purkamaan pakosarjaa ulos, aika ahtaaksi on tehty vaikkei olekkaan V-kone. No, ehkä kompuran irroittamalla olisi ollut tilaa vähän enemmän. Vuodot umpeen Kempillä, ja tyhjäkäyntikin tasaantui kun Lambda alkoi saada järkevämpia arvoja.

Kuva

Alkoipa sitten noi ruostekohdat, perinteinen takaluukun lukon ympärys ja pari pientä kylkilistojen alla sattumaan silmään sen verran pahasti että katsoinpa minkälaisia ne todellisuudessa olivat:

Kuva

Jonkunlainen deja vu -ilmiö tuli mieleen että lähtiköhän tässä "pienessä paikkamaalauksessa" taas vähän mopo käsistä....puskureissa oli naarmuja ja jossain kohdin ovissakin, eipähän tule ainakaan sävyeroja. :wink:

Kuva

Ruostekohdat onneksi menivät vielä maalin ja ruosteenpoistolla piiloon, ettei tässä kohdassa tarvinut hitsipilliin tarttua. Samalla olisi tarkoitus vaihtaa vasen etulokasuoja aiemmin ostamaani suoraan versioon, kun tuota entistä ei enää oijo ainakaan meikäläisenkaltainen peltiseppä. :D

Kuva

Jatketaan pohjatöitä lähiaikoina ja joskos sitten saisi maaliakin päälle ennen syksyä. :crazy:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Päivitetääs taas yhden kuvan verran kun on jotain silminnähtävää edistystäkin tapahtunut, ja kun luntakin humahti maahan eilen, niin kai se on syytä jo talviauton olla ajokunnossa. Väriä tuli sitten vaihdettua vähän "pirteämpään", nimittäin pääasiasssa e46 M3 Bemarissa esiintyvään Laguna Seca Blue:hen. Tokihan värinvaihtoa tuli taasen hierottua pitkän kaavan mukaan, tietysti luukkujen sisäpuolilta ja ovien saumoja myöten.

Kuva

Katon keskiosa maalattiin mustaksi, sointuu kivasti lasilinjoihin, ja kun kattoluukkukin on musta, niin mielestäni osuu aika hyvin kokonaisuuteen. Alle heitin ensi hätään 18" AMG Monoblokkireplicat, odotellessa 17" kitkakumien saapumista...Näille olisi varastossa pari 17" vannevaihtoehtoa, josko jommalle kummalle niistä ne sitten pyöräyttäisi kun noilla 6 vuotta vanhoilla suvikumeilla alkaa olla vähän liukasta. :lol: Takalasin tummennus ja alustan madallus sopisi kokonaisuuteen, saa nyt nähdä tuleeko ryhdyttyä moisiin. :D
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Ylermiraita
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06

Re: Juhiksen talviauton ehostusta (CLK 230 Kompressor)

Viesti Kirjoittaja Ylermiraita »

Ahas :lol:

Vetäsit sitten tollasen rys :silent: :sick: tarkootan puska neuvosto liittolaisen sinisen miranoolin pintaan :shock: :? :cry:
Vastaa Viestiin