Bemari (ja C124) tuli lykättyä talviunille, ja Kulkupelinä ollut Audikin kun meni kaupaksi, niin tulipa haettua tuosta "naapurikunnasta" CLK "talviautoksi". Kohtuullisen ostohinnan vastineeksi autossa oli myös pientä näprättävää.
Tälläinen tuli haettua Väyrysen viereen. Vieressä verrattuna näyttää jonnin verran pienemmältä tuo W208, liekkö pyöreämmillä korimuodoilla osuutta asiaan.

Liuotinpesun jälkeen tallinpuolelle siirrettynä selvisi että tämähän on näköjään väriltään Tourmaline Green Metallic. Siis Money Green Benz, sanois Jenkki


Jynssäyksen jälkeen näytti siis tältä. Kuvassa näkyykin ensimmäinen vika, oikea takavalo rikki. Vilkaisu Suomen purkaamoiden hinnoitteluun sai siirtymään eBay.de:n puolelle ja klikkaamaan sieltä tuollaiset kotiinpäin.

Toinen vika oli kuskin ikkuna, joka ei liikkunut ylös eikä alas, lasinnostimen moottori surisee, mutta lasi ei suoranaisesti liiku, joten ei muuta kun ovipaffia irti. Piti oikein vilkaista foorumeiltakin olisiko ohjeita tämän irroittamisen, mutta ei suoranaisesti löytynyt, kirjataanpa vastaisen varalle siis ylös
* Akunkenkä irti, ja vartti venailua, ovessahan on Airbag.

1. Oven päästä C124-tyylinen kolmella ruuvilla kiinni oleva kromilätkä irti, ja alempana lukon ympärillä oleva muovinpala irti.

2. Rohkeasti meisselillä vänkäämällä kahvan ulompi osa irti, jonka alta läöytyy yksi kiinnitysruuvi:

3. Ovessa oleva "AIRBAG"-lätkä irti, jonka alla yksi kiinnitysruuvi
4. Peilikolmion verhoilumuodvi irti, lähtee ulospäin vetämällä
5. Oven alareunasta alkaen vängätään kiinnitysnapit irti yksi kerrallaan, jonka jälkeen pahvi on vain yläreunasta kiinni ja lähtee ylöspäin nostamalla irti.
6. Avauskahvan vaijeri ja sähköjohdot irti, niin pahvi onkin käsissä
Purkasin myös penkit ja lattiamatot pois perusteellista pesua varten. CLK:n takapenkin istuinosassakin tarvii vähän hoksottimia....tai ohjeita intternetistä.
Tässä lauantai-iltapäivän askartelua, ruotsinkolikoita löytyi mattojen alta, ei päässyt rikastumaan. Penkit ja matot tuli jynssättyä mäntysuovalla ja juuriharjalla ja kannettua ~+33 C pannuhuoneeseen kuivamaan, joskohan olisvat jo jouluna kuivat.


Tälläinen aloitus tälle projektille, tulipa vielä tarkistettua varustetaso, varustena siis seuraavaa:
Code Текст
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
580 AIR CONDITIONING
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
659 LIGHT ALLOY WHEELS, 5-HOLE
808 AEJ 06/1/M/X
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
923 Unknown
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
400A FABRIC
269 Unknown
411A CLOTH ANTHRACITE
Tuo alempi tuntematon liene väri, kun 269 on tuon pintavärin koodi, mikä lie tuo 923?