E124 takaluukku vuotaa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jussima
Sisäänajossa
Sisäänajossa

E124 takaluukku vuotaa.

Viesti Kirjoittaja Jussima »

Terve, mulla on vuosimallin 1996 124 farkku, jonka takaluukku vuotaa jostakin. Pienempi sade ei juurikaan tule läpi, mutta nyt pitemmät sadejaksot kastelevat oven verhouksen alareunan. Auto on nyt muuten kohtuu hyvässä kunnossa, niin etten viitsi lahottaa sitä tuolta. Onko tietoa mitkä ovat todennäköisemmät vuotopaikat peräluukussa? Otan toki verhoukset pois ja rupean metsästämään mistä vesi sinne sisään lirisee, mutta voipi olla hankalaa jäljittää, joten vinkkejä otetaan vastaan. Tiivisteet näyttävät ulkoisesti olevan ok, mutta tiedä niistä oikeesti.
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Re: E124 takaluukku vuotaa.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Voi olla, että ruoste on raiskannut takalasin tiivisteen kulmat. Voit varovasti koettaa raottaa niitä, mutta esim. omassa tapauksessani varsinainen vaurio näkyi vasta tiivistettä vaihdettaessa. Minulla tosin kuppaa näkyi tiivisteuran ylälaidassa tiivisteen altakin, mutta itse reikä oli alakulmassa, josta ruoste ei näkynyt ulospäin.

Tiivisteen pitävyyden voi tsekata esim. jollain väri- tai jauhojutulla, jolla näkee istuuko luukku tiiviisti tiivisteeseen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
miquelin
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja miquelin »

Ettei vaan olisi takalasin pesurin letkun liitin.
Auto on MB
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Auto on MB »

Tai jos ei ole liitin joka vuotaan niin oikean saranan luona kulkee takalasin pyyhkimelle vesiletku. Se murtuu ajan myötä. Jos kosteus kertyy oikeaan takaposkeen pohjalle, niin viittaisi ko. letkuun. On pikkusen puuhasteltavaa kun vaihtaa, mutta -96 -mallissa pitäisi löytyä liitin katon toppauksessa niin ei tartte vaihtaa koko pitkää letkua niin kuin oli esim. yhdessä vm 91:ssä 230 farkussa. ainakin oli erääss -96 mallissa. Kokeile tuosta edetä. Mahtoiko jäljittyä tällä?
tatza
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tatza »

Auto on MB kirjoitti:Tai jos ei ole liitin joka vuotaan niin oikean saranan luona kulkee takalasin pyyhkimelle vesiletku. Se murtuu ajan myötä. Jos kosteus kertyy oikeaan takaposkeen pohjalle, niin viittaisi ko. letkuun. On pikkusen puuhasteltavaa kun vaihtaa, mutta -96 -mallissa pitäisi löytyä liitin katon toppauksessa niin ei tartte vaihtaa koko pitkää letkua niin kuin oli esim. yhdessä vm 91:ssä 230 farkussa. ainakin oli erääss -96 mallissa. Kokeile tuosta edetä. Mahtoiko jäljittyä tällä?
Mullakin on omassa takaluukussa tuolla oikealla kosteutta. Kertaakaan en ole tietoisesti takalasin pesimen pumppua painellut joten ei kait se letku itsekseen sinne nestettä uita ja ko. säiliökin on aikalailla tyhjä? Mulla oli ainakin reikä jossa se pissapojan suutin luukun päällä majailee kaksi kertaa suutinta isompi. Koitin vähän sitä paikkailla, saapa nähdä väheneekö kosteus toimenpiteen myötä. Oma auto (300TE-87) oli ostettaessa kuin merestä nostettu takakonttinsa osalta (ja vähän muualtakin), mutta nyt olen jo hetkittäin ollut voiton puolella kuivausoperaatiossa. Takapenkillä hanttarin puolen jaloissa on myös ollut märkää, mistähän sinne sitä voisi tulla?
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Jussima
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Jussima »

Timo L. kirjoitti:Voi olla, että ruoste on raiskannut takalasin tiivisteen kulmat. Voit varovasti koettaa raottaa niitä, mutta esim. omassa tapauksessani varsinainen vaurio näkyi vasta tiivistettä vaihdettaessa. Minulla tosin kuppaa näkyi tiivisteuran ylälaidassa tiivisteen altakin, mutta itse reikä oli alakulmassa, josta ruoste ei näkynyt ulospäin.

Tiivisteen pitävyyden voi tsekata esim. jollain väri- tai jauhojutulla, jolla näkee istuuko luukku tiiviisti tiivisteeseen.
Hei, kiitoksia vinkeistä. Tässä tapauksessa kyseessä todella oli takalasin tiiviste, joka oli kuivunut. Oven raamissa oli toisessa alakulmassa ruosteen alkua. Takalasi otettiin lasitusliikkeessä pois ja raami putsattiin. Samalla massattiin tiiviste. Koko homma kesti 30 -45 minuuttia eikä maksanutkaan kohtuuttomasti. Näyttäisi nyt pitävän veden poissa sisätiloista.
Vastaa Viestiin