
Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajossa"
Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajossa"
on muutama myynti-ilmoitus osunut kohdalle ja niissä lukee että sammunut ajossa ja sitten ei tiedetä mikä vika ja laitettu myyntiin, onko niissä joku tosi kallisvika sitten yleensä, vai riittääkö vaihtoehtoja , no tuskimpa halvan vian takia jää seisomaan ja myyntiin
mutta kertokaapa joka tietää.

Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Alkunpään koneista napsu jakoketjut poikki...mikä saataa aiheuttaa että sammuu ajosta 

Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
tekeekö tämä ketjun poikki napsuminen sitten muita vaurioita samalla, jos noin niin kuin ajattelisi silleen saada tyttärelle edukas auto pikku remontilla 

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Onkos kyseesä diseli vai bensa ? vika vaihto ehtoja on jonkun verransupersepe kirjoitti:tekeekö tämä ketjun poikki napsuminen sitten muita vaurioita samalla, jos noin niin kuin ajattelisi silleen saada tyttärelle edukas auto pikku remontilla
Jep muutakin tuhoa tulee... ventiilit hajoaa, usein myös kansi, sen ketjun koppa joskus myös mäntä
eli remontia on jonkun verran tiedossa jos ketju katkeaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
tuolla nettiautossa oli bensa peli ja ko oireillä
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Tämä ongelma liittyy bensiinipumppuun ja sen tuottamaan paineeseen. Kun pumppu ei enää jaksa tuottaa riittävää painetta, ruiskun ohjaus "haistaa" sen ja katkaisee syötön kokonaan. Pumppu on tankin sisällä ja luo omat haasteensa vian korjaamiseen.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Noin yleisesti ottaen tuolla tavalla yritetään myydä autoja joita ei kannata korjauttaa millään järkevällä tavalla.supersepe kirjoitti:on muutama myynti-ilmoitus osunut kohdalle ja niissä lukee että sammunut ajossa ja sitten ei tiedetä mikä vika ja laitettu myyntiin, onko niissä joku tosi kallisvika sitten yleensä, vai riittääkö vaihtoehtoja , no tuskimpa halvan vian takia jää seisomaan ja myyntiinmutta kertokaapa joka tietää.
Esimerkiksi moottorin hajonnut jakopää saattaa aiheuttaa sellaisen täystuhon ettei sen korjaaminen kannata vaikka voisi tehdä kaiken työn itse.
Lisäksi seikka jota ei usein ajatella on ettei se näkyvä vika ole välttämättä mitenkään se ainoa vaan koko loppuauto voi moottorin korjauksen jälkeen silti olla paalauskunnossa. Tätähän ei voi todeta koska koeajoa ei voi suorittaa.
Kävin joskus aikoinaan katsomassa vastaavalla tavalla myynnissä ollut Honda Civic:iä, josta oli sylintekansi irroitettu ja sylinterit siistin näköiset. Myyjän mukaan joku pikkuvika mutta ei viitsinyt eikä ehtinyt enää laittaa ja siksi oli myymässä.
Kokeilin liikuttaa mäntiä sormivoimin kunnes kolmossylinterin mäntä tipahti pari-kolme senttiä alaspäin. Kiertokanki oli poikki ja sen mukana koko moottori korjauskelvoton.
En ostanut.
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Samanlainen tapaus mulla kun kiinnostuin e200 16-tappinen w124 mese ja sytty yksikkö palanu.
Kaveri esitti tietämätöntä että niitä voi korjata tai etsiä ebaystä.
No lopulta kun itse etsin niin selvisi että eipä taida löytyä riskiä ottamatta mistään ja ei voi enää korjauttaa.
lopulta myyjä kerto että oli itse jo aikoja sitten selvittäny sen vaikkei kertonu.
Ei tullu kauppoja vaikka hinta tippu heti.Ei siitä ois ollu kuin mega projekti tai varaosiksi.
Kaveri esitti tietämätöntä että niitä voi korjata tai etsiä ebaystä.
No lopulta kun itse etsin niin selvisi että eipä taida löytyä riskiä ottamatta mistään ja ei voi enää korjauttaa.
lopulta myyjä kerto että oli itse jo aikoja sitten selvittäny sen vaikkei kertonu.
Ei tullu kauppoja vaikka hinta tippu heti.Ei siitä ois ollu kuin mega projekti tai varaosiksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Minulla iski tämä vika. Tankki pitää ottaa alas ja vaihtaa koko polttoainenpumppu/mittariantura mötikkä, maksoi muistaakseni vähän alle 700€, osa oli puolet tuosta.JussiS kirjoitti:Tämä ongelma liittyy bensiinipumppuun ja sen tuottamaan paineeseen. Kun pumppu ei enää jaksa tuottaa riittävää painetta, ruiskun ohjaus "haistaa" sen ja katkaisee syötön kokonaan. Pumppu on tankin sisällä ja luo omat haasteensa vian korjaamiseen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Tankki alas, Vanha irti uusi kiinni(ei kovin haastava homma)lassekuu kirjoitti:Minulla iski tämä vika. Tankki pitää ottaa alas ja vaihtaa koko polttoainenpumppu/mittariantura mötikkä, maksoi muistaakseni vähän alle 700€, osa oli puolet tuosta.JussiS kirjoitti:Tämä ongelma liittyy bensiinipumppuun ja sen tuottamaan paineeseen. Kun pumppu ei enää jaksa tuottaa riittävää painetta, ruiskun ohjaus "haistaa" sen ja katkaisee syötön kokonaan. Pumppu on tankin sisällä ja luo omat haasteensa vian korjaamiseen.
Lienee vehon hinta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Ei ole vehon hinta vaan http://www.av-autosahko.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; Oli kolmas korjaamo joka löysi vian, joka korjaamolla lukivat vikakoodit, ei vikoja, sitten menikin sormi suuhun ja arvailuksi, veholla olisivat varmaan löytäneet heti. Polttoainetta kyllä tuli suuttimista mutta liian pienellä paineella, ensimmäisess kahdessa korjaamossa ei ollut laitteita jolla olisi paineen voinut mitata, katsoivat vaan että ainetta tulee.CDI203 kirjoitti:Tankki alas, Vanha irti uusi kiinni(ei kovin haastava homma)lassekuu kirjoitti:Minulla iski tämä vika. Tankki pitää ottaa alas ja vaihtaa koko polttoainenpumppu/mittariantura mötikkä, maksoi muistaakseni vähän alle 700€, osa oli puolet tuosta.JussiS kirjoitti:Tämä ongelma liittyy bensiinipumppuun ja sen tuottamaan paineeseen. Kun pumppu ei enää jaksa tuottaa riittävää painetta, ruiskun ohjaus "haistaa" sen ja katkaisee syötön kokonaan. Pumppu on tankin sisällä ja luo omat haasteensa vian korjaamiseen.
Lienee vehon hinta
Ei välttämättä kovin haastava homma, mutta ei ihan onnistu parkkiruudussa.
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Aika mielenkiintoisia kokemuksia ja kommentteja aiheesta
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Ai semosiakin korjaamoja onlassekuu kirjoitti:CDI203 kirjoitti:lassekuu kirjoitti: Ei ole vehon hinta vaan http://www.av-autosahko.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; Oli kolmas korjaamo joka löysi vian, joka korjaamolla lukivat vikakoodit, ei vikoja, sitten menikin sormi suuhun ja arvailuksi, veholla olisivat varmaan löytäneet heti. Polttoainetta kyllä tuli suuttimista mutta liian pienellä paineella, ensimmäisess kahdessa korjaamossa ei ollut laitteita jolla olisi paineen voinut mitata, katsoivat vaan että ainetta tulee.
Ei välttämättä kovin haastava homma, mutta ei ihan onnistu parkkiruudussa.
missä ei ole 15€ maksavaa painemittaria, letkunpätkää ja jotain parin euron
Astiaa tai vanhaa pulloa mitta astiakis
Parki ruudusta tiedä miten onnisttuu
Ainkin kuusen alla se on onnistunut

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Pieni auto ja suuret remontit.tekeekö tämä ketjun poikki napsuminen sitten muita vaurioita samalla, jos noin niin kuin ajattelisi silleen saada tyttärelle edukas auto pikku remontilla
wiimax.fi
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Minä en ole kuullut ketjunkatkeamisista A-mallissa, mutta veikkaan että ECU/MAFS-vika on varmaan vahva syyllinen miksi A-Mersu on simahtanut lennosta. Ja on Vehon kautta aika arvokas operaatio korjata, syksyllä 2011 uuden osakombinaation hinta oli reilu 1900e. Pelkkä osa. Halvimpien A-Mersujen hinnat taitaa alkaa suunnilleen samalta tasolta että ehkä sen takia se projekti sitten päätyy risana myyntiin. Täältä tällainen mystinen ajosta hajonnut projekti löytyy joka sekin melkein rikkinäisenä myytiin mutta päätettiin kuitenkin katsoa homma loppuun asti. Eli sähköpuoli alkaa olla käyty läpi. On vaihdettu puolaa ja vaikka mitä tunnistinta, katsottu johtoja ja liittimiä ja vaikka mitä. Ei apua. Vikakoodiksi saatiin korjaamolla Bosch-laitteistolla nokan tunnistin. Osa uusittiin. Ei apua. Nyt epäillään täälläkin sitä bensapumppua ja auto on jonossa paineiden mittaukseen. Oliko kellään muistissa muuten paljonko A160:n bensanpaineet pitää tarkalleen olla? Ja onko kukaan muuten lähettänyt ECU/MAFSiaan Ecutestingiin tai Mikkelin Autotronixiin mitattavaksi ja/tai korjattavaksi, ja millä lopputuloksella?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Aika usein niistä mene se ECU:un littelty"integroitu" anturi,HarryS kirjoitti: mutta veikkaan että ECU/MAFS-vika on varmaan vahva syyllinen miksi A-Mersu on simahtanut lennosta. Ja on Vehon kautta aika arvokas operaatio korjata, syksyllä 2011 uuden osakombinaation hinta oli reilu 1900e.
mihinkään en ole lähetellyt... erilaisia toimintaan saatanut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Tiedettäisiinkö vielä muiden arvailuiden lisäksi onko kyseessä W168 vai W169?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Niin, mulla on ainakin kyseessä W168 A160. Aloittajallakin kai W168 mielessä?isk kirjoitti:Tiedettäisiinkö vielä muiden arvailuiden lisäksi onko kyseessä W168 vai W169?
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Lähetin viime talvena A140:n ECU/MAF yksikön Nottinghamiin Ecutestingin korjattavaksi. Muuten homma onnistui hienosti mutta polttoaineen kulutus kasvoi huimasti. En jaksanut sen kassa sitten enempää alkaa kikkailemaan ja vaihdoin Waapun uudempaan.
Oireet alkoi kanssa sillä, että auto sammui kaupunkiliikenteessä suoraan ajosta. Lähti kuitenkin vielä käyntiin ja käynti oli ontuvaa ja epätasaista. Veho olisi rokottanut uudesta ECU/MAF yksiköstä jotain luokkaa 1800 euroa + vaihtotyö. Irroittelin osan itse ja lähetin Englantiin. Tietty auto oli about vähän toista viikkoa pois liikenteestä mutta muuten helppo ja edullinen homma.
Olen kuullut myös näistä bensapumppujen rikkoontumisista mutta sen korjaaminen ei ole niin kallista, etteikö sitä kannattaisi vielä vanhempaankin Waappuun korjata tai korjauttaa.
Oireet alkoi kanssa sillä, että auto sammui kaupunkiliikenteessä suoraan ajosta. Lähti kuitenkin vielä käyntiin ja käynti oli ontuvaa ja epätasaista. Veho olisi rokottanut uudesta ECU/MAF yksiköstä jotain luokkaa 1800 euroa + vaihtotyö. Irroittelin osan itse ja lähetin Englantiin. Tietty auto oli about vähän toista viikkoa pois liikenteestä mutta muuten helppo ja edullinen homma.
Olen kuullut myös näistä bensapumppujen rikkoontumisista mutta sen korjaaminen ei ole niin kallista, etteikö sitä kannattaisi vielä vanhempaankin Waappuun korjata tai korjauttaa.
Tuli ympyrä ja tähti - siitä se autoilu sujumaan lähti
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Pajoja löytyy Suomestakin:
Vekatroniks
Eletromeka?
Sercap
Vekatroniks
Eletromeka?
Sercap
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Terve,
Eikö polttoaineen paine ole melko helppo mitatata suoraan letkun päästä painemittarilla? Bensaletkunhan saa irti ihan mitään muuta irroittamatta, ja siihen painemittari vaikka biltemasta. Arvot paineelle löytyvät Haynesista. Bensatankin jos irroittaa, niin se kannattaa samantien putsailla ja maalata uudestaan. Ainakin omassani se näyttää olevan hanakka ruostumaan. Ferreksiä ja miranoolia vaan paksusti.
Britanniassa toimiva ECU7MAF -korjaamo kuulostaa nettisivunsa perusteella mielenkiintoiselta.
Kun näistä tielle jäämisistä on puhe: Missähän määrin näitä sähköhäiriöitä tulee ihan johdotuksen eristevioista johtuen? Omassa A160:ni tuli moottoria irroitellessa vastaan neljä paikkaa, mistä oli piuhakasa hankautunut jo niin, että paljaat kuparit vain näkyivät. Lisäksi oli yhdestä paikkaa liittimen juotos kovettunut ja katkeamaisillaan. Ja näistä kolme oli juuri moottorinohjaukseen liittyviä johtokasoja, vieläpä sillä tavoin asennettuna että taatusti hankautuu. Edellisellä omistajalla oli ollut käynnistysvaikeuksia, ja Veholla oli diagnoosissa ollut kampiakselin asentotunnistin arvauksena. No, oireet loppuivat sitten tasan piuhojen eristämiseen, eihän se ole ihme jos hiukan meno sekoaa kun johdot napsiin runkoon...
Mielestäni tuota autoa kannattaa itse korjailla, vaikka varaosat maksavatkin mansikoita. Sitten jos joutuu joka homman teettämään, ja vielä virallisella edustajalla, niin homma maksaa todella paljon. Vaikka niinhän se kai on kaikkien autojen kohdalla.
Sitten kun tuollaisen "pikkuvikaisen" saa liikkeelle, niin mielestäni kyseessä on oikein näppärä auto ajettavaksi.
Eikö polttoaineen paine ole melko helppo mitatata suoraan letkun päästä painemittarilla? Bensaletkunhan saa irti ihan mitään muuta irroittamatta, ja siihen painemittari vaikka biltemasta. Arvot paineelle löytyvät Haynesista. Bensatankin jos irroittaa, niin se kannattaa samantien putsailla ja maalata uudestaan. Ainakin omassani se näyttää olevan hanakka ruostumaan. Ferreksiä ja miranoolia vaan paksusti.
Britanniassa toimiva ECU7MAF -korjaamo kuulostaa nettisivunsa perusteella mielenkiintoiselta.
Kun näistä tielle jäämisistä on puhe: Missähän määrin näitä sähköhäiriöitä tulee ihan johdotuksen eristevioista johtuen? Omassa A160:ni tuli moottoria irroitellessa vastaan neljä paikkaa, mistä oli piuhakasa hankautunut jo niin, että paljaat kuparit vain näkyivät. Lisäksi oli yhdestä paikkaa liittimen juotos kovettunut ja katkeamaisillaan. Ja näistä kolme oli juuri moottorinohjaukseen liittyviä johtokasoja, vieläpä sillä tavoin asennettuna että taatusti hankautuu. Edellisellä omistajalla oli ollut käynnistysvaikeuksia, ja Veholla oli diagnoosissa ollut kampiakselin asentotunnistin arvauksena. No, oireet loppuivat sitten tasan piuhojen eristämiseen, eihän se ole ihme jos hiukan meno sekoaa kun johdot napsiin runkoon...
Mielestäni tuota autoa kannattaa itse korjailla, vaikka varaosat maksavatkin mansikoita. Sitten jos joutuu joka homman teettämään, ja vielä virallisella edustajalla, niin homma maksaa todella paljon. Vaikka niinhän se kai on kaikkien autojen kohdalla.
Sitten kun tuollaisen "pikkuvikaisen" saa liikkeelle, niin mielestäni kyseessä on oikein näppärä auto ajettavaksi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Lisäksi parin kuusenalla...atlas kirjoitti:Pajoja löytyy Suomestakin:
Vekatroniks
Eletromeka?
Sercap
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Tuolla se rojekti näyttää vielä olevan jos jotakuta kiinnostaa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/a/4484527" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä alkupään A140 koneissa jumitti ketjunkiristäjä jonka seurauksena jakoketju hyppää... En tiedä onko tässä kyseisessä mikä vika...tiedoksi vain.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/a/4484527" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä alkupään A140 koneissa jumitti ketjunkiristäjä jonka seurauksena jakoketju hyppää... En tiedä onko tässä kyseisessä mikä vika...tiedoksi vain.
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Ei kai sitä painetta letkusta sentään mitata? Eikös A:ssakin ole jakotukissa ihan paikka mihin painemittarin saa kierrettyä kiinni?MÖsteri kirjoitti:Terve,
Eikö polttoaineen paine ole melko helppo mitatata suoraan letkun päästä painemittarilla? Bensaletkunhan saa irti ihan mitään muuta irroittamatta, ja siihen painemittari vaikka biltemasta. Arvot paineelle löytyvät Haynesista. Bensatankin jos irroittaa, niin se kannattaa samantien putsailla ja maalata uudestaan. Ainakin omassani se näyttää olevan hanakka ruostumaan. Ferreksiä ja miranoolia vaan paksusti.
Britanniassa toimiva ECU7MAF -korjaamo kuulostaa nettisivunsa perusteella mielenkiintoiselta.
Kun näistä tielle jäämisistä on puhe: Missähän määrin näitä sähköhäiriöitä tulee ihan johdotuksen eristevioista johtuen? Omassa A160:ni tuli moottoria irroitellessa vastaan neljä paikkaa, mistä oli piuhakasa hankautunut jo niin, että paljaat kuparit vain näkyivät. Lisäksi oli yhdestä paikkaa liittimen juotos kovettunut ja katkeamaisillaan. Ja näistä kolme oli juuri moottorinohjaukseen liittyviä johtokasoja, vieläpä sillä tavoin asennettuna että taatusti hankautuu. Edellisellä omistajalla oli ollut käynnistysvaikeuksia, ja Veholla oli diagnoosissa ollut kampiakselin asentotunnistin arvauksena. No, oireet loppuivat sitten tasan piuhojen eristämiseen, eihän se ole ihme jos hiukan meno sekoaa kun johdot napsiin runkoon...
Mielestäni tuota autoa kannattaa itse korjailla, vaikka varaosat maksavatkin mansikoita. Sitten jos joutuu joka homman teettämään, ja vielä virallisella edustajalla, niin homma maksaa todella paljon. Vaikka niinhän se kai on kaikkien autojen kohdalla.
Sitten kun tuollaisen "pikkuvikaisen" saa liikkeelle, niin mielestäni kyseessä on oikein näppärä auto ajettavaksi.
Ruosteessa näyttää olevan omakin tankki mutta en kyllä ropeloi tankkia yhtään enempää mitä välttämätöntä. Ennen Ferrex/Miranol-maalausta tankki olisi käytännössä saatava täysin ruosteettomaksi, muuten maalauksesta ei ole mitään hyötyä. En ymmärrä minkä järjen mukaan autossa on peltinen tankki yleensäkään. Tai että pohjassa ei ole minkäänlaista ruostesuojausta, ohut maaliharso vain. Ilmeisesti on ajateltu pohjamuovin olevan riittävä suoja.
Nuo johtojen hiertymät on kyllä yleisiä, niitä on tullut korjattua.
Re: Onko A mallin pikku mersussa perusvika,kun "sammunut ajo
Tosiaan, omassa viaksi paljastui (ainakin) bensapumppu. Tuotto 1bar ja 3,5 kai pitäis olla. Pumpun hinnat heittelee kovin. Vehossa 455e, varaosaliikkeessä n.190e Bosch-osa. Tai sitten varaosaliikkeen pumppu ei sisällä bensamittarin kamoja, Vehon pitäisi sisältää + joku tiiviste.JussiS kirjoitti:Tämä ongelma liittyy bensiinipumppuun ja sen tuottamaan paineeseen. Kun pumppu ei enää jaksa tuottaa riittävää painetta, ruiskun ohjaus "haistaa" sen ja katkaisee syötön kokonaan. Pumppu on tankin sisällä ja luo omat haasteensa vian korjaamiseen.