Itselläni on tuollainen vakiopakosarja jossa on siinä turbon kiinnityslaipan yläpuolella sellainen ns.pakokaasun takaisinkierrätys venttiilin paikka. Kun katson sisään sinne pakosarjaan ahtimen kiinnityslaipan reijästä niin siellä on ikään kuin vähän muotoiltu 123 ja 456 pytyille omat nostot siihen laipan suulle. ok.. mutta sitten siellä on semmoinen hassu potero joka on juuri sen venttiilireijän alapuolella jonka tehtävänä on varmaankin ohjaa pakokaasua myös sinne venttiilille.
Hirveän vaikea taas jostain syystä selittää.. Kysymys kuuluukin että onko vakiopakosarjassa joka on ilman tätä kierrätysventtiili reikää myös ilman sitä pikku poteroa siellä sisällä? Onko kenelläkään tietoa?
Se on yks vaihtoehto.. tosin en tarvi sitä, kun tehoa ei revitä niin että olis lähelläkään pakopaineet liialliset.
Mutta se potero arveluttaa siellä kovasti. Saattaa olla että sotkee pahastikkin sitä pientä virtausta mitä siellä vakiosarjassa on edes yritettykkään tehdä. siis jos sen reijän kannen vaan sulkee.
dansku kirjoitti:Se on yks vaihtoehto.. tosin en tarvi sitä, kun tehoa ei revitä niin että olis lähelläkään pakopaineet liialliset.
Mutta se potero arveluttaa siellä kovasti. Saattaa olla että sotkee pahastikkin sitä pientä virtausta mitä siellä vakiosarjassa on edes yritettykkään tehdä. siis jos sen reijän kannen vaan sulkee.
Varastan vähän topicia mutta oisko tietoo millaista turboa kannattaisi katsella 603 turboon? Vakio pakosarja, välijäähyllä ja sekä vakio pumpulla josta ruuvattu syötöt suuremmalle. Tarkoituksena olisi tehdä käyttöautoa joka heräisi jostain 2000 jälkeen ja tehot siellä 170-180 tai se mitä vakiotapeilla saa irti. Tuo vakio turbohan ei taida kyllä ees riittää oikeen vakioonkaa.....
Mitä olen tutkinut niin k27 tai gt32 voisi passata mutta mitenhän on heräävyyden laita vakiotapeilla?
teejay kirjoitti:Varastan vähän topicia mutta oisko tietoo millaista turboa kannattaisi katsella 603 turboon? Vakio pakosarja, välijäähyllä ja sekä vakio pumpulla josta ruuvattu syötöt suuremmalle. Tarkoituksena olisi tehdä käyttöautoa joka heräisi jostain 2000 jälkeen ja tehot siellä 170-180 tai se mitä vakiotapeilla saa irti. Tuo vakio turbohan ei taida kyllä ees riittää oikeen vakioonkaa.....
Mitä olen tutkinut niin k27 tai gt32 voisi passata mutta mitenhän on heräävyyden laita vakiotapeilla?
Muita ehdotuksia???
GT32 on kyllä liian iso vakiotapeille. Mitkäs on tuon k27 siipikoot ja A/R?
KKK:kin näköjään ilmottaa pakopesät numeroilla niin kun holsettikin. On tuo vähän turhan iso. GT25 garretti olis jo riittävä. Tai holsetilta hx27 vois olla aika hyvä.