C250 W202 turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
-Dommi-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 15.03.2011 19:10

C250 W202 turbotus

Viesti Kirjoittaja -Dommi- »

Olis vähä haaveena turbottaa tuo pirssi. Sanokaa rehellisesti onko mitään järkeä turbottaa! Autona on C250D W202 automaatti ja vuosmalli -94. Ja tuo on vapari. Ja sehän se ongelma onkin. Eli onko mitään järkeä turbottaa kun ajaa esim. 100km/h ja kierroksia 2800-3000 niin pyöriikö turbo turhan paljon ku kierroksia noin paljon vai onko mitään haittaa?
Ja meneekö saman mallin turbokoneesta otettu turbo tuohon kiinni ilman isompia fiksauksia?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C250 W202 turbotus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ensimmäinen vaihtoehto on vaihtaa sinne turbokone. Toinen ja parempi vaihtoehto on vaihtaa auto tehokkaampaan. Lue jutut turbokatsastuksista.
S124 300TE
W124 300D
-Dommi-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 15.03.2011 19:10

Re: C250 W202 turbotus

Viesti Kirjoittaja -Dommi- »

sekin kävi mielessä että vaihtais koneen mutta jääkö laatikko liian pieneks.. kumminki tuossa taitaa olla pienemmät välitykset mitä turbokoneen laatikossa.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C250 W202 turbotus

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kerkeskin jo vastaus tulla sillä aikaa kun ite kirjottelin. Samaa mieltä olen itekkin. Autossa ei ole mitään vikaa mutta turbokoneen sinne vois laittaa :D Passaa tuo laatikkokin siihen turbokoneeseen kun nelosvaihde on kuitenkin suora. Tosin vaparissa on heikompi laatikko tai ainakin w124 korisissa. Kyllä se vaparin laatikko kestää jos ei ala isoja tehoja ottamaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-Dommi-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 15.03.2011 19:10

Re: C250 W202 turbotus

Viesti Kirjoittaja -Dommi- »

joo elikkä haaveena olis ottaa tosta se 150hv. eli saman verran mitä 250td mallissa on vakiona. mutta eikö oo järkeä ruveta modaamaan tuohon koneeseen turboa. meneekö liian vaikeaksi?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C250 W202 turbotus

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ei välttämättä ole vaikea tehdä mutta lain puolesta mahdotonta. En sitten tiiä miten sen 250 vakioturbon saa tuossa toimimaan kun siinä hukkaportti toimii alipaineella ja sitä alipainetta ohjataan sähköllä. Joutuis melkein laittamaan jonkun ylipaineella toimivan hukkaportin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-Dommi-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 15.03.2011 19:10

Re: C250 W202 turbotus

Viesti Kirjoittaja -Dommi- »

Aijaa.... No sitte meneeki jo vähä vaikeammaks.. Eli toisin sanoen haaveeksi jäi! :D Kiitoksia vastauksista! Taas viisastu vähän!
santtuhie
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 23.10.2012 23:26
Paikkakunta: Halsua

Re: C250 W202 turbotus

Viesti Kirjoittaja santtuhie »

Tuli mieleen että saakohan om603 imu ja pakosarjaa menemään 602 jos leikkaa yhen sylinteri pois? onko kellään kokemusta?
mistä kannattaisi katsoa ja kysellä tehdaskunnostettuja turboja?
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: C250 W202 turbotus

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

saahan ton w202 katsastettua turboksi. Alkuperäset turbon osat vain ja katsastaa koneen vaihtona ja tietenkin jarrut alusta jne pitää muuttaa.

Korjakkaa joku jos oon vääräs.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: C250 W202 turbotus

Viesti Kirjoittaja veskola »

V.ittumainen katsastusmies tarkistaa moottorin numeron ja sitten kyselee luovuttajakoneen papereita yms. Asia erikseen jos on tuttu katsastusmies. Alkuperäisosavaatimus koskee sitten jopa vetoakseleita ja muuta voimansiirtoa. Aikoinaan taisi yksi kuuluisa ST farkkukin kärähtää lopulta tuosta. En jaksaisi itse alkaa moiseen, kun oikeita turboautojakin saa kaupasta, eli vaihtokaupalla pääsee helpommalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin