maadoitusvikaako?
maadoitusvikaako?
elikkäs, joko laturin herätteessä tai maassa on kosketushäikkää (vai onko kumpaakaan?)
oikeet ovat seuraavanlaiset: virrat päällä ja auto käynnissä, ei pala muutakun hehkun valo oman aikansa, vaikka kuuluisi palaa öljy, jäähy, jarrupalojen, akun ja pesurinesteen valo (ja polttoaineen varoitusvalo)
laturi ei lataa, tämän huomasin kun valot himmenee pikkuhiljaa. mutta välillä kun auton sammuttaa niin sitten alkaa kaikki valot palamaan kun virrat on päällä, saattaa sammua itekseen heteken kuluttua.
mersuna on siis vuoden 87 190D kahdenlitran vaparikiisselillä.
ps. vastausta odotan pikaisesti, koska bussilla on vittumaista mennä töihin...
oikeet ovat seuraavanlaiset: virrat päällä ja auto käynnissä, ei pala muutakun hehkun valo oman aikansa, vaikka kuuluisi palaa öljy, jäähy, jarrupalojen, akun ja pesurinesteen valo (ja polttoaineen varoitusvalo)
laturi ei lataa, tämän huomasin kun valot himmenee pikkuhiljaa. mutta välillä kun auton sammuttaa niin sitten alkaa kaikki valot palamaan kun virrat on päällä, saattaa sammua itekseen heteken kuluttua.
mersuna on siis vuoden 87 190D kahdenlitran vaparikiisselillä.
ps. vastausta odotan pikaisesti, koska bussilla on vittumaista mennä töihin...
Re: maadoitusvikaako?
Varoitusvalot palaa, kun kääntää virrat päälle. Ideana on, että näkee että polttimot toimii. Mutta kun auto on käynnistynyt, niin valot sammuu. Sammuttaessa vastaavasti varoitusvalot voivat näkyä, mutta ei siis käydessä, jollei ole vikaa
Nyt olisi hyvä olla yleismittari ja mittailla, että : lataako ? missä kunnossa on akku ?
Mersuissa on harvemmin mitään "kosketushäikkää" tai "maavikaa". Sen sijaan, jos laturi ei lataa,
niin vaihdetaan uusi (vaihtolaturi ), tai jos akku on finaalissa niin uusi akku - ja taas mennään

Nyt olisi hyvä olla yleismittari ja mittailla, että : lataako ? missä kunnossa on akku ?
Mersuissa on harvemmin mitään "kosketushäikkää" tai "maavikaa". Sen sijaan, jos laturi ei lataa,
niin vaihdetaan uusi (vaihtolaturi ), tai jos akku on finaalissa niin uusi akku - ja taas mennään

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: maadoitusvikaako?
samaa mieltä
Akkua voi tarkistaa kotioloissakin, suuntaa antavasti, yleisvirtamittarilla. Paljonko lepojännite
pitäisi olla yli 12 V (akku pitää olla latautunut) ja jos startatessa putoaa alle 10 V > akkukauppaan
Heillä on paremmat mittarit loppulliselle tuomiolle.
laturi tarkistetaan auton ollessa käynnissä, jännite pitää olla 14 V ja vähän päälle.

Akkua voi tarkistaa kotioloissakin, suuntaa antavasti, yleisvirtamittarilla. Paljonko lepojännite

Heillä on paremmat mittarit loppulliselle tuomiolle.
laturi tarkistetaan auton ollessa käynnissä, jännite pitää olla 14 V ja vähän päälle.
autodidakti
Re: maadoitusvikaako?
no vaikka harvemmin olisi maadoitus/kosketusvikaa niin eihän se tarkota että sitä ei olisi nyt kyseessä, ja näkeehän sen jo pyyhkijästä, valoista että kun ovat himmeät että ei lataa akkua, mutta kuten sanoin, kun auton sammuttaa niin sitten varoitusvalot palavat niinkun kuuluukin.
ja vaikka akku/laturi olisi entinen mittaristossa kuuluisi silti palaa varoitusvalot kun virrat on päällä ja auto sammuksissa, joten vika ei ole siis niissä.
en tunne sähköä juur mitenkään, niin osaisko kukaan sanoa että onko se laturin heräte vai laturin maadoitus joka kusee? (edellisessä autossa oli samanlaista vikaa, joka korjaantui vetämällä maapiuha ja heräte uusiksi)
ja vaikka akku/laturi olisi entinen mittaristossa kuuluisi silti palaa varoitusvalot kun virrat on päällä ja auto sammuksissa, joten vika ei ole siis niissä.
en tunne sähköä juur mitenkään, niin osaisko kukaan sanoa että onko se laturin heräte vai laturin maadoitus joka kusee? (edellisessä autossa oli samanlaista vikaa, joka korjaantui vetämällä maapiuha ja heräte uusiksi)
Re: maadoitusvikaako?
Todennäköisesti, oireiden perusteella, laturin hiilet ovat tulleet matkansa päähän.
Re: maadoitusvikaako?
jäin kirjoituksestasi väärään käsitykseenJymppa kirjoitti:oikeet ovat seuraavanlaiset: virrat päällä ja auto käynnissä, ei pala muutakun hehkun valo oman aikansa, vaikka kuuluisi palaa öljy, jäähy, jarrupalojen, akun ja pesurinesteen valo (ja polttoaineen varoitusvalo)

autodidakti
Re: maadoitusvikaako?
Juuh, eipä tuo mitään
mutta sitten on myös tämmöinen vika, että tyhjäkäynnillä täristää niin maan julmetusti, mutta kun antaa kierroksia niin loppuu ( joutuu antamaan noin 2000rpm) tai sitten kun lähtee liikkeelle niin loppuu kuin seinään tärinä, on myös ollut semmoista vikaa että jarrutehostaja on kadonnut, mutta palanut melkinpä samantien takaisin. Onko jommallakummalla vialla yhtenäisyyttä? Siis jarrujen "katoamisella" ja latausvialla?

Re: maadoitusvikaako?
Moottorin tärinä johtuu todennäköisesti huonosta moottorin kumityyystä.Sen muistaakseni sai testattua kun revit sivuttain moottoria ja älä osta motonetin tyynyjä kun moni on sanonut että liian kovat niin taas täristää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: maadoitusvikaako?
Vaikkei ne maadoitusviat niin kovin yleisiä olekaan niin tarkasta silti moottorin ja korin välinen johto. Oma kohtainen kokemus asiasta,
osaa sotkea huonosti johtaessaan mersunkin "sielunelämän" aika hyvin.
osaa sotkea huonosti johtaessaan mersunkin "sielunelämän" aika hyvin.
Re: maadoitusvikaako?
ja missäs tällainen johto kulkee?jarppu kirjoitti:Vaikkei ne maadoitusviat niin kovin yleisiä olekaan niin tarkasta silti moottorin ja korin välinen johto. Oma kohtainen kokemus asiasta,
osaa sotkea huonosti johtaessaan mersunkin "sielunelämän" aika hyvin.
eilen sitte rällättii viimesetki akunhilppeet veks, tosin välillä se taas latas ja välillä ei.. ja sitte välillä mittaristossa palo akun varoitusvalo himmeästi.
nytten jos haluan sen tosta pihasta pois niin kaapeleilla sitten.. ei jaksanu ees meinaa sisävaloa sytyttää ku akku oli niin finaalissa.. ja joojoo, ei tee akulle hyvää

Re: maadoitusvikaako?
itellä oli joskus näiden latausten ja valojen kanssa ongelmaa, mutta vika oli että piuhat oli melkein katki laturista lähteviltä piuhoilta
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88