om603.960 vs om605.960

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Hei! en tiedä mihin puolella tämän olisin laittanut mutta kokeillaa ny tätä. Eli kumpi kone olisi parempi jos meinaa superturboa rakentaa? toisessa ois kuus sylinteria toisessa taas viis mutta ois 20v ja tuplanokat teho tavoittet ois siellä +400hv
-s124 300tdt -92
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itse lähtisin 605 tekemään, kestää samaa hevosvoima määrää kuin tuo puoli litraa suurempi 603. Kevyempikin on jne. Jollei kerran 606 ole vaihtoehto :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Sultzi kirjoitti:Itse lähtisin 605 tekemään, kestää samaa hevosvoima määrää kuin tuo puoli litraa suurempi 603. Kevyempikin on jne. Jollei kerran 606 ole vaihtoehto :roll:
no ihanneha ois tietenki tuo kuningasmottori... mutta en oo löytäny oikee omaa budjettii sopivaa 606 :|
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kyllä tuosta om605 koneesta saa helpolla 200hp/litra. Tutulla on ollu sellanen käytössä jo yli 60 000km ja vielä toimii eikä sillä oo tosiaan nätisti ajeltu :D 603 kone ei ole niin kestävä ja lämpöongelmat vaivaa isoilla tehoilla. Alakerta on myös moniventtiilissä kestävämpi.

603 koneesta saa enemmän vääntöjä samoilla vireillä isompien venttiilien,isomman tilavuuden ja useamman sylinterin ansiosta. 605 koneesta taas saadaan enemmän tehoja. Se on vähän miten tykkää mutta jos alat om603 koneesta rakentamaan niin jossakin vaiheessa haluat sinne pellin alle moniventtiilin :D eli laita suoraan om605. om606 on tietenkin paras viritykseen mutta hinta pyörii siinä 2000 euron kieppeillä kun om605 koneen saa jo 1200 eurolla. Kyllä sillä viispyttyselläkin pärjää, on se kuitenkin kevyempi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Siekkinen kirjoitti:Kyllä tuosta om605 koneesta saa helpolla 200hp/litra. Tutulla on ollu sellanen käytössä jo yli 60 000km ja vielä toimii eikä sillä oo tosiaan nätisti ajeltu.
Minkäslaisilla muutoksilla tämä om605 on?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sami T kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Kyllä tuosta om605 koneesta saa helpolla 200hp/litra. Tutulla on ollu sellanen käytössä jo yli 60 000km ja vielä toimii eikä sillä oo tosiaan nätisti ajeltu.
Minkäslaisilla muutoksilla tämä om605 on?
Moottoriin ei oo tehty mitään muutoksia. Turbona on holsetin 40 superi ja pumppuna mynäpumppu 7mm elementeillä. Vakiota pitempi peltisarja on myös. Tehot on kyllä tarkemmin 470 heppaa mutta lähelle 500 kuitenkin. Turbo on kerran posahtanu ja perää,vetareita yms. mutta kone on kestänyt.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Siekkinen kirjoitti:
Sami T kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Kyllä tuosta om605 koneesta saa helpolla 200hp/litra. Tutulla on ollu sellanen käytössä jo yli 60 000km ja vielä toimii eikä sillä oo tosiaan nätisti ajeltu.
Minkäslaisilla muutoksilla tämä om605 on?
Moottoriin ei oo tehty mitään muutoksia. Turbona on holsetin 40 superi ja pumppuna mynäpumppu 7mm elementeillä. Vakiota pitempi peltisarja on myös. Tehot on kyllä tarkemmin 470 heppaa mutta lähelle 500 kuitenkin. Turbo on kerran posahtanu ja perää,vetareita yms. mutta kone on kestänyt.
Onneks olkoon, hienot on tullut tehot (vaikka 30hv kerrotusta puuttuikin) tuollaisella ahtimella ja pumpulla.
Vääntö/Ahtopaine?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Paineet kahen ja kolmen kilon välillä ja väännöistä ei ole hajuakaan :D en oo koskaan kysynyt asiaa kun ei sen enempi oo tullu miestä nähtyä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja laineracing »

hyvin on tullu kyllä tehoa verrattuna noihin muihin 605 motteihin samalla setupilla.
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

hmmm... minkäslaisia tehoja ja vääntöjä 603 koneesta on revitty irti ? ois se sentää kutonen :D mutta kestääkö alakerta esim. 350-400hv tehoja? kadullahan tulis tietenki olemaa aina joku 200hepoa ja jos laittais napin taakse loput ni kerkeis tarvittaessa vähä rivakammin ruokakauppaan.
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sitä en tiiä mikä turbo siellä nyt on kun tuosta hx 40 superista meni kuulemma akseli poikki. Taitaa olla isompi kuin entinen. Ainakin sen verran kauan se joutu kierroksia keräämään jarru pohjassa ennen kun meni poikittain :D Ennen lumien tuloa siis. Pitää varmistaa tietojen paikkansa pitävyys kun näkee miestä. Tehot ainakin pitää paikkansa mutta setuppi pitää varmistaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
ion`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 19.06.2010 13:04
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja ion` »

Siekkinen kirjoitti:Sitä en tiiä mikä turbo siellä nyt on kun tuosta hx 40 superista meni kuulemma akseli poikki. Taitaa olla isompi kuin entinen. Ainakin sen verran kauan se joutu kierroksia keräämään jarru pohjassa ennen kun meni poikittain :D Ennen lumien tuloa siis. Pitää varmistaa tietojen paikkansa pitävyys kun näkee miestä. Tehot ainakin pitää paikkansa mutta setuppi pitää varmistaa.
Jos nyt samasta 190:stä on puhe niin pumpussahan siinä on jo "kauan" ollut 8(.5?) mm elementit... Nykynen puhallin tosiaan 40 super. Kuulopuheiden mukaan pumppu menossa päivitykseen.. :think:
190d om605
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Onko siihen sitten vaihettu elementit sen jälkeen kun pumppu kävi irti? Ja sanottakoon autosta että väri on vähän kullan tapanen niin tiiät puhutaanko samasta. Nykynen pumppu kuulostaa kierroksilla pitävän aika räklätystä. Ja edellinen räklätti koko ajan ja ilmeisesti sen takia kävi irti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olikos se esson varastomyynti mistä sai tilata noita 8,5mm elementtejä :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

7.5mm elementeistä oon kuullut ainakin. 8.5 millisistä en mutta ei sitä tiiä onko niitä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Terho P »

no jos multa kysytään niin aikas maksimissa ollaan 2.5 20v kun tehot on 450/700+nm. enempää ei oikein tahdo saada ilman että kantta avartaa. (itelläni on 420hv/688nm ja kova yritys vielä pikkusen saada puhaltimen vaihdolla lisää. pikku johtopäätelmiä olen huomannut aikojen saatossa että hx superi vaan loppuu tuohon 440hv korville (koskee myös om606). loput on mielestäni lapinlisää/penkki eroja tms. itelläni ei oo superi holsettia :wtf:

603 vaparista otimma 400hv/600nm ja pirulainen kestikin kohtuu hyvin. eli jos semmonen ois ees turbokoneena niin kai sitä enempi vois ahtaa kun tuota vaparia mutta väittäsin että samalla hetkellä siinäkin se raja tulee vastaan. toki 12v on hiukan halvempi lisäviritellä kuin 20v :crazy:

itse kallistuin halusin tuon 5-mukisen koska se on kevyempi tuossa 190 kopassa jotenka se on vielä jollain likaisella mielikuvituksella jotenkin ajettava :mrgreen:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Terho P kirjoitti:no jos multa kysytään niin aikas maksimissa ollaan 2.5 20v kun tehot on 450/700+nm. enempää ei oikein tahdo saada ilman että kantta avartaa. (itelläni on 420hv/688nm ja kova yritys vielä pikkusen saada puhaltimen vaihdolla lisää. pikku johtopäätelmiä olen huomannut aikojen saatossa että hx superi vaan loppuu tuohon 440hv korville (koskee myös om606). loput on mielestäni lapinlisää/penkki eroja tms. itelläni ei oo superi holsettia :wtf:

603 vaparista otimma 400hv/600nm ja pirulainen kestikin kohtuu hyvin. eli jos semmonen ois ees turbokoneena niin kai sitä enempi vois ahtaa kun tuota vaparia mutta väittäsin että samalla hetkellä siinäkin se raja tulee vastaan. toki 12v on hiukan halvempi lisäviritellä kuin 20v :crazy:

itse kallistuin halusin tuon 5-mukisen koska se on kevyempi tuossa 190 kopassa jotenka se on vielä jollain likaisella mielikuvituksella jotenkin ajettava :mrgreen:
Jotenkin tuohon yhteen tenavaan on saatu tehot yli 450 hepan :D ja vielä superi ahtimella.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mgo- kirjoitti:hmmm... minkäslaisia tehoja ja vääntöjä 603 koneesta on revitty irti ? ois se sentää kutonen :D mutta kestääkö alakerta esim. 350-400hv tehoja? kadullahan tulis tietenki olemaa aina joku 200hepoa ja jos laittais napin taakse loput ni kerkeis tarvittaessa vähä rivakammin ruokakauppaan.
Huhuja oon kuullu että 470-480hv on penkitetty useallakin 603:lla vakio alakerralla, ja sen on kestäny. Kyllä kait se sen 400-420hv kestää kovemmallakin käytöllä, ainakin näin "arkisto" kertoo. Väännöt nuilla jo yli 700nm pitkästi...

Itellä tulee olemaan siinä 400hv paremmalla puolen, kuhan saa sääjettyä kohilleen. Toivottavasti ens kesänä olis sitte enmmän kokemusta sanoa että miten on kestäny ko. tehoa. :shifty:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Siihen asti kestää että hajoaa :D kannentiiviste on ainakin parempi vaihtaa peltiseen ennen kuin alkaa tehoja ottamaan. Itsellä vuotaa jo mutta ei kyllä tuosta syystä :D passaako se om606 tiiviste muuten suoraan tuohon paikolleen?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ihan ei mene teräs tiiviste suoraan mutta poraa muutaman reiän lisää niin avot :wink:
w201 om605
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

OF: onko kellään kokemuksia miten tuota 605 mottia kestää kierrättää vakio hiluilla joita ei ole sen kummemmin tasapainotettu?
w201 om605
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

riippuu pakopaineesta ja ahtopaineesta raja tulee siinä kun venat alkaa "kellua". kestää ainakin 1,7 pakosilla ja 2.3 ahtopaineilla vajaa 6000 kierrosta .
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Eikö ne "isot pojat" kierrätä pitkälle yli kuuden tonnin? Taitaa vaan niillä olla jo tehty venttiilikoneisto uusiks.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

noh. meillä mennään köyhien poikien pumpulla eli 120kuutiota per kiekka ja 2bar painetta, se riittää ainakin pers tuntumalla polttamaan kaikki vaikka onkin vanhan liiton ahdin.
pakopaineesta en osaa sanoa kun ei ole tullut mitattua mutta sarja on pitkä ja ahdin on switser s2bg ja taisi olla 58 pako siivellä mutta nuista switserin pakopesistä ota oikein selvää :roll:
tosiaan kun tuo syötön määrä tulee vastaan niin pitäisihän sitä jotain keksiä kevään penkitykseen :twisted:
w201 om605
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jekku90 kirjoitti:noh. meillä mennään köyhien poikien pumpulla eli 120kuutiota per kiekka ja 2bar painetta, se riittää ainakin pers tuntumalla polttamaan kaikki vaikka onkin vanhan liiton ahdin.
pakopaineesta en osaa sanoa kun ei ole tullut mitattua mutta sarja on pitkä ja ahdin on switser s2bg ja taisi olla 58 pako siivellä mutta nuista switserin pakopesistä ota oikein selvää :roll:
tosiaan kun tuo syötön määrä tulee vastaan niin pitäisihän sitä jotain keksiä kevään penkitykseen :twisted:
Itellä on sama paitsi kapiakantinen kone ja lyhyt sarja :D turbona on kyllä holsetti mutta samalla pakosiivellä. Ja savua ei paljon tule sen "alkupöllähyksen" jälkeen. Meinasin tekasta itelle uuden pumpun 8mm elementeillä jos sattus jostain hyvät löytämään. Monivenakin ilmestyy vielä pellin alle :D sitä ennen pitää vielä tuolla setillä penkittää vähän paremmat lukemat kun viimeks. Pitää muuten tässä joku päivä kävästä sotkamossa kavereilla kylässä tuli tuosta sun paikkakunnasta mieleen :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

per. jotenkin muistelinkin että joskus oli jossain puhetta näistä paikkakunnista :problem:
kertoile milloin olet tulossa tänneppäin niin tiedä vaikka eksyisi kylille :wink:
on tuo monivena niin niin niin paljon parempi ainakin jokapäiväisessä käytössä että ei äkkiä usko!
eli yhteistä on syöttömäärä ja pakosiipi :lol: mutta ei taida käyttiksessä olla asiaa oikein paljoa yli kuudentonnin?
w201 om605
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jekku90 kirjoitti:per. jotenkin muistelinkin että joskus oli jossain puhetta näistä paikkakunnista :problem:
kertoile milloin olet tulossa tänneppäin niin tiedä vaikka eksyisi kylille :wink:
on tuo monivena niin niin niin paljon parempi ainakin jokapäiväisessä käytössä että ei äkkiä usko!
eli yhteistä on syöttömäärä ja pakosiipi :lol: mutta ei taida käyttiksessä olla asiaa oikein paljoa yli kuudentonnin?
Ei kai meillä aiemmin oo ollu puhetta :D selevä homma pittää ilmotella. On varmasti parempi ja varmempi käytössä kun tuo vajaaventtiilinen. En ainakaan ite alkais käyttöautoa kierrättämään yli kuutta mutta jos rahaa on ja harrasteautona pitää niin sitten voi riskeerata venttiilit ja laakerit. Itellä on tuo st käyttöautona ja kierrokset oon rajottanu 5500-6000 välille ja on kestänyt hyvin. Harvemmin tulee kyllä täysiä vetoja otettua kun pelottaa keston puolesta :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

kestää kierrättää aika kovaakin jos poltettava ainemäärä on maltillinen mutta kun sinne lykätää soppaa niin lämmöt ja paineet nousee sen varran herkästi että monivenassa niaa jouset. jarrussa mittasin tällä viikolla 3000 kierroksen kohdalla 750 nm väännöt hiplatusta 606 mosasta 1.8 paineilla ongelmia tuli sopan saannin kanssa jun portti jostain syystä ei antanut painetta että olis morkooli lykännyt lisää
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

onko jmo2204.llä mainos puhe menossa :D käyttis on tosiaan niin ei hirveästi viittis sillä tavalla "kokeilla" että kestääkö vai ei mutta nyt on se 300hp ja 600nm (vetävät 4700rpm) silleen että ei savuta muuten kuin tuossa kilon kohdilla pikku pöllähdys. vääntöä saisi ahtamattomalla syötöllä hivenen lisää ja tehoa maksimi kierroksilla sen 50+hv (edellyttää 6000rpm tai+++) miten tarviiko muita muutoksia tehdä yläkertaan jos jouset vaihtaa jos tämä on tarpeellista vaikka tuohon 6500 :twisted: ?
ei aikaisemmin ole "treffailusta" ollut puhetta mutta jotenkin on semmoinen muistikuva että tunnet kavereita sotkamosta :problem:
w201 om605
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Ei kai kuitenkaa syötettävällä polttoaine määrällä oo mitää tekemistä ton asian kans.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Vastaa Viestiin