W124: saako sitä kulkemaan suoraan
W124: saako sitä kulkemaan suoraan
Varmastikin saa, mutta nyt tarvittaisiin ideoita. Kaikki mitä on keksitty on tehty; asusta on nyt kuin uusi, iskarit, puslat niin eteen kuin taaksekin. Suuntaus on tehty useampaan kertaan ja casterissa on erotusta niin paljon kuin sielu sietää. Silti vaan vetää penkan puolelle.
Edellisillä renkailla kovan puljaamisen ja pyöräkulmien säädön jälkeen meni suoraan, mutta heti kun renkaat vaihtui (uudet Micelin x-ice) niin taas ollaan samassa pisteessä. Tuntuu kuin ratti keskittäisi aina vaan oikealle.
Eli siis mitä seuraavaksi?
(MB 300da -93)
Edellisillä renkailla kovan puljaamisen ja pyöräkulmien säädön jälkeen meni suoraan, mutta heti kun renkaat vaihtui (uudet Micelin x-ice) niin taas ollaan samassa pisteessä. Tuntuu kuin ratti keskittäisi aina vaan oikealle.
Eli siis mitä seuraavaksi?
(MB 300da -93)
Re: W124: saako sitä kulkemaan suoraan
onko auraukset edessä ja takana maksimissa tai jopa hieman yli ohjearvoihin verrattuna?
rengaspaineet mielummin liikaa, kuin alle suositusten tai no, suosituksiin saa heti laittaa sen 0.5 bar. lisää kuitenkin, eli n. 2.6 bar minimissään...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
rengaspaineet mielummin liikaa, kuin alle suositusten tai no, suosituksiin saa heti laittaa sen 0.5 bar. lisää kuitenkin, eli n. 2.6 bar minimissään...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124: saako sitä kulkemaan suoraan
En ole asiantuntija tuohon vikaan, mutta esitän aina näitä villejä veikkauksia. Voisko olla niin että ohjauspyörä on käytetty joskus irti ja pistetty takaisin hieman vinoon ja nyt kun suunnataan niin ohjauspyörä käännetään keskiasentoon jolloin sinpukan- ja apusimpukanvarsi ei osoita oikeaan suuntaan vaan pyrkii hakemaan sen liikkeellä ollessa. Nyt jos suuntaus on tehty raidetankoja säätäen niin silloinhan se alkaa kammeta. Korjatkoon oletuksen asiantuntijat.
Veikkaukselle saa ihan vapaasti nauraa.
Veikkaukselle saa ihan vapaasti nauraa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124: saako sitä kulkemaan suoraan
Nelipyöräsuuntauksessa ei ole merkitystä sillä, onko ratti booreissaan uran verran hypännyt sivuun tai kaksikin. Ne kuitenkin aina peilataan ohjearvoihin verraten (Ristus mikä lause).
W123 W126 W116 korisarjan simpukoissa sinänsä oli mahdollista tarkistaa pelkästään ratin keskitys. Nuoremmista tämä ominaisuus jätettiin pois.
W123 W126 W116 korisarjan simpukoissa sinänsä oli mahdollista tarkistaa pelkästään ratin keskitys. Nuoremmista tämä ominaisuus jätettiin pois.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: W124: saako sitä kulkemaan suoraan
Niin, missä todellakin suuntaus on tehty? Jossain sellaisessa paikassa, jossa osataan tehdä suuntaus kunnolla simpukkaohjauksella varustettuun autoon, vai esim. Vianorilla?
Kun ihan joka paikassa ei tuo vanhempien Mersujen pyöränsuuntaus onnistu oikein. En minäkään sitä ole koskaan päässyt vierestä näkemään, enkä nyt tähän hätään muistakaan miten se erosi, mutta joku erikoisuus siinä hammastanko-ohjaukseen verrattuna kuitenkin oli...
Kun ihan joka paikassa ei tuo vanhempien Mersujen pyöränsuuntaus onnistu oikein. En minäkään sitä ole koskaan päässyt vierestä näkemään, enkä nyt tähän hätään muistakaan miten se erosi, mutta joku erikoisuus siinä hammastanko-ohjaukseen verrattuna kuitenkin oli...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: W124: saako sitä kulkemaan suoraan
Tuo on tärkeä osa jos haluaa auton menevän suoraan. Muuten ohjauksesta tulee liian herkkä ja auto tahtoo puoltaa.napa kirjoitti:onko auraukset edessä ja takana maksimissa tai jopa hieman yli ohjearvoihin verrattuna?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124: saako sitä kulkemaan suoraan
Oikean puoleista etupyörää siirrettävä eteenpäin . Niin minulla tehtiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124: saako sitä kulkemaan suoraan
olipa tuollainen probleema aikanaan minullakin 300 dt.Vasemmalle laitoin 2mm kuluneemman renkaan ja parani hieman.
Tekohengitystähän se oli.Jousitus oli kunnossa kaikin puolin ,mutta oikea puoli oli vajaa sentin alempana keulasta.
Ostin orkkis jousen oikealle ja samantien loppui puoltaminen.
Paikoillaan ollut jousi oli aika tuore, mutta sen alkuperäisyydestä ei hajuakaan.
Tekohengitystähän se oli.Jousitus oli kunnossa kaikin puolin ,mutta oikea puoli oli vajaa sentin alempana keulasta.
Ostin orkkis jousen oikealle ja samantien loppui puoltaminen.
Paikoillaan ollut jousi oli aika tuore, mutta sen alkuperäisyydestä ei hajuakaan.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W124: saako sitä kulkemaan suoraan
Näyttää olevan jo säädetty eteen päintime kirjoitti:Suuntaus on tehty useampaan kertaan ja casterissa on erotusta niin paljon kuin sielu sietää.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124: saako sitä kulkemaan suoraan
Jos epäilee että simpukka ei ole keskellä niin eikös siellä itse simpukassa ole joku tulppa johon laitetaan tappi ja silloin on keskitys just.Sen jälkeen aletaan suoristamaan tankoja kohdalleen jos epäilee tällaista vikaa.
Muistelen lukeneeni näin.
Muistelen lukeneeni näin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124: saako sitä kulkemaan suoraan
Atlas: Juurikin tuo on se vanhempien korimallien kohdistus, jota ei enää W124:ssä ole.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: W124: saako sitä kulkemaan suoraan
Ohjausvaihteessa on tulppa, muistaakseni 13 mm kannalla, se pois ja tilalle teräväkärkinen pultti.
Sillä saa keskitettyä. Löytyy 124:stäkin, en tiedä jääkö jossain mallissa pois.
Puoltamistaipumusta saa pois casterin ja camberin eroilla, tarvittaessa taka-aurausta säätämällä.
Sillä saa keskitettyä. Löytyy 124:stäkin, en tiedä jääkö jossain mallissa pois.
Puoltamistaipumusta saa pois casterin ja camberin eroilla, tarvittaessa taka-aurausta säätämällä.
wiimax.fi