W211 Ei kulje suoraan!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
PVBasstard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
Paikkakunta: Oulu

W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja PVBasstard »

W211 -03 farmari vedättää oikealle, eli rattia pitää koko ajan pidättää vasempaa, ettei auto karkaa ojaan. Suunnattu kolme kertaa eri paikoissa (mm.veholla) ja osia näiden yhteydessä vaihdettu mm. eteen iskarit, jouset, alatukivarret, yläpallonivelet ja taakse iskarit ja alatukivarret. Renkaat on uudet nastat (ei vaikutusta muillakaan renkilla). Väljää ei löydy mistään alustasta...Missä vika? Rahaa on palanut näiden arvailujen kans jo niin paljon, että heikompaa hirvittää :evil:
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15

EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

No aja vinoon :lol:

No, vie se paikkaan missä säätävät sen "nollaan"....ainakin väykyssä oikealle kyntäminen loppui siihen ja renkaat kuluu tasaiseen.

.
Opel, "weird lieben autos"....
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja mol »

Pikkuisen minullakin välillä tuntuu kampeavan oikealle mutta olen siihen jo niin tottunut etten sitä aina edes huomaa. EuroMasterilla säädettiin viime kesänä joten ohjauskulmien pitäisi olla kohdallaan (ratti tosin jäi hiukan vinoon mutta siihenkin olen jo tottunut).
C220d T 4-Matic
PVBasstard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja PVBasstard »

LopenUupunut kirjoitti:No aja vinoon :lol:

No, vie se paikkaan missä säätävät sen "nollaan"....ainakin väykyssä oikealle kyntäminen loppui siihen ja renkaat kuluu tasaiseen.

.
Mitähän tämä "nollaan" säätämisellä tarkoitat?
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15

EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

PVBasstard kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:No aja vinoon :lol:

No, vie se paikkaan missä säätävät sen "nollaan"....ainakin väykyssä oikealle kyntäminen loppui siihen ja renkaat kuluu tasaiseen.

.
Mitähän tämä "nollaan" säätämisellä tarkoitat?
Josko oikein ymmärsin säätömiehen puheet, ei ole haritusta eikä aurausta.
"nollasta" se puhu (voi olla että tarkoitti minnuu :D )...ja sen säädön jälkeen auto menee ittekseen suoraan, ei tartte paimentaa kuten ilmeisesti alkuperäis säädöillä jotka ohjaavat aina oikealle...?. Jonkin sortin mersun ohjearvoihin perustuva juttu tuo oikealle ampuminen.

.
Opel, "weird lieben autos"....
kaijuh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 11.07.2011 21:00

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja kaijuh »

Minulla oli sama vika ostaessani 211:n. Vika löytyi, kun huomattiin tutkia tukivarsien kiinnityksiä. Toisella puolella oli kiinnitetty tukivarsi kolmesta pultinkiinnitysreiästä takimmaiseen ja toisella puolen keskimmäiseen reikään. Molemmat puolet samalle kohtaa, eli keskimmäiseen reikään. Sen jälkeen onnistui pyöränsuuntauskin helposti ja puoltaminen oikealle loppui siihen.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja RikuK »

kaijuh kirjoitti:Toisella puolella oli kiinnitetty tukivarsi kolmesta pultinkiinnitysreiästä takimmaiseen ja toisella puolen keskimmäiseen reikään. Molemmat puolet samalle kohtaa, eli keskimmäiseen reikään. Sen jälkeen onnistui pyöränsuuntauskin helposti ja puoltaminen oikealle loppui siihen.
Etu- vai taka-akselilla ja mikä tukivarsi? Täällä on kanssa samat ongelmat kuin aiheen aloittajalla. Pakkasella -15 ja kylmempää menee paremmin suoraan kuin lauhalla, mutta silti kampeaa oikelalle. Narinahelojen vaihto auttoi hieman. 3x pyöränsuuntaus tehty ja ratti jää aina vasemmalle vinoon vaikka se lukittaisiin osoittamaan oikealle ennen säätöä. Alustassa ei väljää. :?: :?: :eh:
Siis uskomatonta...
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Minun autooni S211 laitettiin sellaisia epäkesko pultteja alapään tukivarteen jolla ilmeisesti sai kallistettua pyörää ja sen jälkeen alko meneen suoraan eikä tarvinnu pitää ratista kiinni.
Herkkä on kunninkin jos tie on kallellaan nii kyllä se hieman vetää sinne suuntaan. Tässä en tarkoita aurausta enkä haritusta vaan pyörän pystykallistumaa (olikoihan se tollaa "campperia tai casteria")
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
PVBasstard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja PVBasstard »

Suuntausraporttien mukaan auton pitäisi olla ryhdillään, mutta kun ei ole. Joka osien vaihdon/suuntauksen jälkeen vedättää vaan ojaan, eli joku muuttuja siellä täytyy olla, joka ilmenee vasta ajossa?
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15

EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Olisiko niin että tiessä on urat ja sitten vielä viertää ojaan päin. :wtf:
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jupehalm kirjoitti:Olisiko niin että tiessä on urat ja sitten vielä viertää ojaan päin. :wtf:
:shock: :shock: :shock: :?:
Opel, "weird lieben autos"....
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

heh :D
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

RikuK kirjoitti:
kaijuh kirjoitti:Toisella puolella oli kiinnitetty tukivarsi kolmesta pultinkiinnitysreiästä takimmaiseen ja toisella puolen keskimmäiseen reikään. Molemmat puolet samalle kohtaa, eli keskimmäiseen reikään. Sen jälkeen onnistui pyöränsuuntauskin helposti ja puoltaminen oikealle loppui siihen.
Etu- vai taka-akselilla ja mikä tukivarsi? Täällä on kanssa samat ongelmat kuin aiheen aloittajalla. Pakkasella -15 ja kylmempää menee paremmin suoraan kuin lauhalla, mutta silti kampeaa oikelalle. Narinahelojen vaihto auttoi hieman. 3x pyöränsuuntaus tehty ja ratti jää aina vasemmalle vinoon vaikka se lukittaisiin osoittamaan oikealle ennen säätöä. Alustassa ei väljää. :?: :?: :eh:
Siis uskomatonta...
Etuakselin reaktiotangon (etummainen alhaalla) moottorin puolen päässä on kolme pultin "reikää". Kuva täältä http://diyw211balljointchange.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Edit: Eipä ollutkaan. Kokeilin vanhaan tankoon, niin ei pultti mahtunut reunimmaisiin koloihin eli ainoa paikka on keskellä.
Viimeksi muokannut [ESA-77], To 02.02.2012 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Esa

GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kannattaa ottaa yhteyttä mersuihin erikoistuneisiin korjaamoihin .
Esim,jos matka ei este.
Ylivieskasta voisi löytyä apua joko, Lintoselta tai Aki Parkkilalta.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

PVBasstard kirjoitti:W211 -03 farmari vedättää oikealle, eli rattia pitää koko ajan pidättää vasempaa, ettei auto karkaa ojaan. Suunnattu kolme kertaa eri paikoissa (mm.veholla) ja osia näiden yhteydessä vaihdettu mm. eteen iskarit, jouset, alatukivarret, yläpallonivelet ja taakse iskarit ja alatukivarret. Renkaat on uudet nastat (ei vaikutusta muillakaan renkilla). Väljää ei löydy mistään alustasta...Missä vika? Rahaa on palanut näiden arvailujen kans jo niin paljon, että heikompaa hirvittää :evil:
Yleensä tie on kallellaan oikealle ja siksi auto haluaa sinne jos ratista löysää, mutta kun ajaa suoralla tien osalla esim. moottoritien ohitus kaista auto menee aivan suoraan.Kyllä sen kuuluu suoraa mennä oikealla kallellaan olevassa tieosuudellakin mutta kyllä sun pitää ratista pitää kiinni,mutta jos löysäät raitista otteen on luonnollista ettö rupeaa kääntymään pikkuhiljaa oikealle.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
PVBasstard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja PVBasstard »

jussilampi kirjoitti:
PVBasstard kirjoitti:W211 -03 farmari vedättää oikealle, eli rattia pitää koko ajan pidättää vasempaa, ettei auto karkaa ojaan. Suunnattu kolme kertaa eri paikoissa (mm.veholla) ja osia näiden yhteydessä vaihdettu mm. eteen iskarit, jouset, alatukivarret, yläpallonivelet ja taakse iskarit ja alatukivarret. Renkaat on uudet nastat (ei vaikutusta muillakaan renkilla). Väljää ei löydy mistään alustasta...Missä vika? Rahaa on palanut näiden arvailujen kans jo niin paljon, että heikompaa hirvittää :evil:
Yleensä tie on kallellaan oikealle ja siksi auto haluaa sinne jos ratista löysää, mutta kun ajaa suoralla tien osalla esim. moottoritien ohitus kaista auto menee aivan suoraan.Kyllä sen kuuluu suoraa mennä oikealla kallellaan olevassa tieosuudellakin mutta kyllä sun pitää ratista pitää kiinni,mutta jos löysäät raitista otteen on luonnollista ettö rupeaa kääntymään pikkuhiljaa oikealle.
Juuri moottoritieltä tulleena voin sanoa, että vaikka ajan vasemman puoleista ohituskaistaa, joka on kallellaan jyrkästikkin vasempaan, niin silti auto lähtee heti ratista irroituksen jälkeen kohti oikeaa reunaa. Toisin sanoen tämä ei kuulu näihin ns. mersun ominaisuuksiin, vaan selvästi on jokin vialla, koska auto ei aina ole näin käyttäytynyt.
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15

EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

PVBasstard kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
PVBasstard kirjoitti:W211 -03 farmari vedättää oikealle, eli rattia pitää koko ajan pidättää vasempaa, ettei auto karkaa ojaan. Suunnattu kolme kertaa eri paikoissa (mm.veholla) ja osia näiden yhteydessä vaihdettu mm. eteen iskarit, jouset, alatukivarret, yläpallonivelet ja taakse iskarit ja alatukivarret. Renkaat on uudet nastat (ei vaikutusta muillakaan renkilla). Väljää ei löydy mistään alustasta...Missä vika? Rahaa on palanut näiden arvailujen kans jo niin paljon, että heikompaa hirvittää :evil:
Yleensä tie on kallellaan oikealle ja siksi auto haluaa sinne jos ratista löysää, mutta kun ajaa suoralla tien osalla esim. moottoritien ohitus kaista auto menee aivan suoraan.Kyllä sen kuuluu suoraa mennä oikealla kallellaan olevassa tieosuudellakin mutta kyllä sun pitää ratista pitää kiinni,mutta jos löysäät raitista otteen on luonnollista ettö rupeaa kääntymään pikkuhiljaa oikealle.
Juuri moottoritieltä tulleena voin sanoa, että vaikka ajan vasemman puoleista ohituskaistaa, joka on kallellaan jyrkästikkin vasempaan, niin silti auto lähtee heti ratista irroituksen jälkeen kohti oikeaa reunaa. Toisin sanoen tämä ei kuulu näihin ns. mersun ominaisuuksiin, vaan selvästi on jokin vialla, koska auto ei aina ole näin käyttäytynyt.
Kyllä siinä silloin selvä vika on, Käy Oulun Vehon suorapalvelussa ja kysy Ylimartimoa, varaa siltä aika ja käske katsoa se alusta onko osaa mitä pitää vaihtaa ja säädätä se kuntoon.Jos veho on sitä säätäny sehän säätö menee takuuseen.Suorapalvelu on kun menet suoraan korjaamo halliin niin heti siinä oikealla, ei marmoritiskin kautta.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
PVBasstard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja PVBasstard »

jussilampi kirjoitti:
PVBasstard kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
PVBasstard kirjoitti:W211 -03 farmari vedättää oikealle, eli rattia pitää koko ajan pidättää vasempaa, ettei auto karkaa ojaan. Suunnattu kolme kertaa eri paikoissa (mm.veholla) ja osia näiden yhteydessä vaihdettu mm. eteen iskarit, jouset, alatukivarret, yläpallonivelet ja taakse iskarit ja alatukivarret. Renkaat on uudet nastat (ei vaikutusta muillakaan renkilla). Väljää ei löydy mistään alustasta...Missä vika? Rahaa on palanut näiden arvailujen kans jo niin paljon, että heikompaa hirvittää :evil:
Yleensä tie on kallellaan oikealle ja siksi auto haluaa sinne jos ratista löysää, mutta kun ajaa suoralla tien osalla esim. moottoritien ohitus kaista auto menee aivan suoraan.Kyllä sen kuuluu suoraa mennä oikealla kallellaan olevassa tieosuudellakin mutta kyllä sun pitää ratista pitää kiinni,mutta jos löysäät raitista otteen on luonnollista ettö rupeaa kääntymään pikkuhiljaa oikealle.
Juuri moottoritieltä tulleena voin sanoa, että vaikka ajan vasemman puoleista ohituskaistaa, joka on kallellaan jyrkästikkin vasempaan, niin silti auto lähtee heti ratista irroituksen jälkeen kohti oikeaa reunaa. Toisin sanoen tämä ei kuulu näihin ns. mersun ominaisuuksiin, vaan selvästi on jokin vialla, koska auto ei aina ole näin käyttäytynyt.
Kyllä siinä silloin selvä vika on, Käy Oulun Vehon suorapalvelussa ja kysy Ylimartimoa, varaa siltä aika ja käske katsoa se alusta onko osaa mitä pitää vaihtaa ja säädätä se kuntoon.Jos veho on sitä säätäny sehän säätö menee takuuseen.Suorapalvelu on kun menet suoraan korjaamo halliin niin heti siinä oikealla, ei marmoritiskin kautta.
Kerkesin jo aamulla tilata veholle ajan huomiseksi, niin saavat tutkia.
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15

EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

kokemuksia aiheesta.mulla on ollu kaks e- farkkua.220 cdi vm.05 ja 270 cdi vm.03 avantgardeja kumpainenkin.ja molemmat vetäneet oikealle varsinkin jos ratista ei pidä kiinni.kaikkea on säädelty ja rengastusta vaiheltu ja silti säilyy.itse olen tulkinnut asia liittyvän juurikin teiden kaltevuuteen ja sitten siihen että takavetoinenhan on ns. ajettava auto.eli että kuljettaja pitää ohjata enemmän, tiedä sitten!! onko muilta miten paljon vastaavias kokemuksia?
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
PVBasstard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja PVBasstard »

plutolainen kirjoitti:kokemuksia aiheesta.mulla on ollu kaks e- farkkua.220 cdi vm.05 ja 270 cdi vm.03 avantgardeja kumpainenkin.ja molemmat vetäneet oikealle varsinkin jos ratista ei pidä kiinni.kaikkea on säädelty ja rengastusta vaiheltu ja silti säilyy.itse olen tulkinnut asia liittyvän juurikin teiden kaltevuuteen ja sitten siihen että takavetoinenhan on ns. ajettava auto.eli että kuljettaja pitää ohjata enemmän, tiedä sitten!! onko muilta miten paljon vastaavias kokemuksia?
Mersujen kohdalla voi ehkä pitää paikkaansa, kun eivät vehollakaan saaneet selville syytä puoltamiseen, vaikka kolme tuntia sitä tutkivat. Kaksi edellistä autoa oli BMW:n 5-sarjan farkkuja, eikä niitä tarvinnut kammeta ollenkaan...
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15

EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

PVBasstard kirjoitti:
plutolainen kirjoitti:kokemuksia aiheesta.mulla on ollu kaks e- farkkua.220 cdi vm.05 ja 270 cdi vm.03 avantgardeja kumpainenkin.ja molemmat vetäneet oikealle varsinkin jos ratista ei pidä kiinni.kaikkea on säädelty ja rengastusta vaiheltu ja silti säilyy.itse olen tulkinnut asia liittyvän juurikin teiden kaltevuuteen ja sitten siihen että takavetoinenhan on ns. ajettava auto.eli että kuljettaja pitää ohjata enemmän, tiedä sitten!! onko muilta miten paljon vastaavias kokemuksia?
Mersujen kohdalla voi ehkä pitää paikkaansa, kun eivät vehollakaan saaneet selville syytä puoltamiseen, vaikka kolme tuntia sitä tutkivat. Kaksi edellistä autoa oli BMW:n 5-sarjan farkkuja, eikä niitä tarvinnut kammeta ollenkaan...
No siis minulla on eka mersu, alusta lähtien se veti OIKEALLE ja kunnolla, jos kädet (huom kädet) irroitti ratista se lähti rakettina oikealle oli tie kallistettu tai ei.

Kulmat säädettiin todellakin siihen NOLLAAN eli ei ole minnekää suuntaan vinossa renkaat, ilmeisesti ei pystysuunnassa eikä muussakaan vaan mollottavat ihan pystyssä ja suoraan alustan suuntaisesti.

Ei vedä minnekään ja autoa pidetään suunnassa vasemmalla etusormen päällä "tökkäämällä" rattia....ei ihan pysty ajamaan ilman käsiä ja sormia :lol: .

VIE SE SELLAISEEN SÄÄTÖFIRMAAN JOSSA YMMÄRTÄVÄT MITÄ NOLLA TARKOITTAA.....

Lisäksi, renkaat kuluu 0,0001mm tarkkuudella edessä ja takana leveydeltään tasaisesti. !!! (kesäkumit 245-45-18)
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja RikuK »

RikuK kirjoitti:
kaijuh kirjoitti:Toisella puolella oli kiinnitetty tukivarsi kolmesta pultinkiinnitysreiästä takimmaiseen ja toisella puolen keskimmäiseen reikään. Molemmat puolet samalle kohtaa, eli keskimmäiseen reikään. Sen jälkeen onnistui pyöränsuuntauskin helposti ja puoltaminen oikealle loppui siihen.
Jatketaas tähän. Ei siellä korjaamon mukaan mitään kolmea pultinreikää ole.

Vaihdettiin nyt kuljettajanpuoleinen etukallistuksenvakaajan pallonivel uuteen sekä eturenkaat taakse ja takarenkaat eteen, jotta kuluu tasaisesti... Näillä toimenpiteillä ratti suoristui hieman (lähes suorassa jo) ja oikealle kampeaminen väheni lähes olemattomiin. :eh:
Välys vakaajan nivelessä oli niin pieni, että kolahti vain korkean hidastetöyssyn ylityksessä, muuten äänetön. Eli näemmä aivan hemmetin pienistä jutuista kiinni nää hommat.
Sellaista korjaamoa vaan on aika hankala löytää, joka nuo pienimmätkin välykset osaa etsiä. Välillä tuntuu, että osan pitää olla löähes irtipoikki, jotta ehdotetaan vaihtoa... :mrgreen:
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

aiheeseen palataan jälleen...

kolmea eri rengassettiä on kokeiltu. kulmia säädetty. laitettu tarvikevanteisiin soviterenkaat, rengaskoko 225/45/17. alustan osia vaiheltu. ja lopputulema: auto vetää oikealle, huomattavasti. ideat loppuu. luuletteko että tuo yllä puhuttu NOLLAAN säätäminen auttaisi? ja voiko olla merkitystä että alla ns. tarvikevanne, ei alkuperäinen. vaikkakin et-luvultaan oikea ko autoon. ja autohan vm. 05 w211 220 cdi farkku
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
jkiilune
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 31.05.2012 13:51
Paikkakunta: Vantaa / Kuortane

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja jkiilune »

Kyllä minä alustasta etsisin välystä.
Kuluuko eturenkaat tasaisesti?
Tuossa yhtä e-sarjalaista jouduttiin heiluttelemaan kuorma-auto puolella että saatiin selville missä siellä oli välys.
MB C200 cdi STW -09
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14


exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

[ESA-77] kirjoitti:
Etuakselin reaktiotangon (etummainen alhaalla) moottorin puolen päässä on kolme pultin "reikää". Kuva täältä http://diyw211balljointchange.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Edit: Eipä ollutkaan. Kokeilin vanhaan tankoon, niin ei pultti mahtunut reunimmaisiin koloihin eli ainoa paikka on keskellä.
Siihen on tarkoitettu ns. epäkeskopultti. Se on lovettu kahdella uralla, joten se sopii 180 astetta kääntäen molempiin ääriasentoihin reaktiotangon "pitkässä" reiässä.
On muistaakseni vielä merkattu uralla pultin kantaan lovien suunta.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Eihän oo tökätty mihinkään että olis hiukan napahärdelli vääntyny? Casterhan se yleensä aiheuttellee nuita puoltamisia
ja jos napasysteemi on vääntyny niin on mahdollista että suuntauslaite antaa virheellisen caster arvon. Näin oli käyny yhden
tuttavan autolle ( ei mersu ) jota se vähän hipas johonkin. Vaihtovat navan ja suuntasivat uudelleen niin kampeeminen hävis.
Kyseessä ei siis ollu vääntyny laakerinakseli/jumiva laakeri.
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Nii veteli minunki Mersu ojaan päin mutku vaihto reaktiotangot uusiin niin ei vedä enää. Nelipyöräsuuntaus tehtiin Nikusella mersun ohjearvoihin.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Ja casteriinhan se tuo väljä erektiotankokin vaikuttaa. Alustan kumiosienhan ei tarvitse yleensä olla edes
rikkinäisen näkosiä vaan monesti vanhetessaan menevät pehmeiksi eivätkä toimi kuten uusi kumi.
Alustanosiinhan vaikuttaa melkoset voimat ajossa eli ei ole ihan yhdentekevää että minkälaista kumia
siellä on. Ja kaiken lisäks kun ovat yleensä suhteellisen halpoja niin uusia kannattaa nakella kriittisiin
paikkoihin melko surutta ja varsinkin jos autolla alkaa olla ikää yli kymmenen vuotta.
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

vastataampas kaikkeen kerralla. raidetankojen päät vaihettu ja alustan kaikki tukivarret, puslat yms tarkastettu pariin kertaan. nyt uutena oireena alkanut maantienopeuksissa täristämään rattia, toki vetää myös oikealle vielä. renkaat tasapainotettiin tänään uudestaan, ei vaikutusta.kumit uudet. hulluksitekevä auto. seuraavaksi kokeillaan sitä nolla-arvoihin säätämistä.sitte ilmeisesti uusi rengas/vannesettiä. jännä että alkukesällä olivat kyseinen setti alla a4-audissa ja meni kuin juna. joten vika on joko autossa tai auton ja vanne-rengassetin yhteispelissä. hulluksitekevä laite!!! kyseessä edelleen w211 vm.05 farkku
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

PVBasstard kirjoitti:
plutolainen kirjoitti:kokemuksia aiheesta.mulla on ollu kaks e- farkkua.220 cdi vm.05 ja 270 cdi vm.03 avantgardeja kumpainenkin.ja molemmat vetäneet oikealle varsinkin jos ratista ei pidä kiinni.kaikkea on säädelty ja rengastusta vaiheltu ja silti säilyy.itse olen tulkinnut asia liittyvän juurikin teiden kaltevuuteen ja sitten siihen että takavetoinenhan on ns. ajettava auto.eli että kuljettaja pitää ohjata enemmän, tiedä sitten!! onko muilta miten paljon vastaavias kokemuksia?
Mersujen kohdalla voi ehkä pitää paikkaansa, kun eivät vehollakaan saaneet selville syytä puoltamiseen, vaikka kolme tuntia sitä tutkivat. Kaksi edellistä autoa oli BMW:n 5-sarjan farkkuja, eikä niitä tarvinnut kammeta ollenkaan...
Jep, joku sulla yhä pielessä, jos puoltaa.

Oulun Veholla kokeneiden asentajien suuntauksen jälkeen 211: sen pitäisi mennä suoraan kuin ihmisen mieli kalttotielläkin... ainakin itsellä mennyt kolmella omistamallani 211: lla.

Suoralle tielle tehty tehtaan vakiosäätö puoltaa sianselkätiellä alamäen puolelle... telemark on kaunista seutua norjassa!

Lintosellakin Ylivieskassa löytynee kokenut suuntaaja 211: seen.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vastaa Viestiin