POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
Ossi Lintula: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS - Menetelmät ja käyttö
Opinnäytetyö. Auto- ja kuljetustekniikka. Toukokuu 2011, Mikkelin ammattikorkeakoulu.
https://publications.theseus.fi/bitstre ... sequence=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tiivistelmä:
"Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia polttomoottorien sisällä vaikuttavia voimia, jotka syntyvät palotapahtumasta, pyörivistä ja edestakaisin liikkuvista massoista sekä niiden tasapainotukseen käytetyistä tasapainotusmenetelmistä. Lisäksi työssäni tutkin tasapainotusmenetelmien käyttökoneistoja ja käyttötapoja sekä polttomoottoreiden perusrakenteiden, kuten sylinterimäärien, sylinterisijoituksien ja sytytysjärjestyksien vaikutusta polttomoottorin tasapainotuskokonaisuuteen. "
Opinnäytetyö. Auto- ja kuljetustekniikka. Toukokuu 2011, Mikkelin ammattikorkeakoulu.
https://publications.theseus.fi/bitstre ... sequence=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tiivistelmä:
"Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia polttomoottorien sisällä vaikuttavia voimia, jotka syntyvät palotapahtumasta, pyörivistä ja edestakaisin liikkuvista massoista sekä niiden tasapainotukseen käytetyistä tasapainotusmenetelmistä. Lisäksi työssäni tutkin tasapainotusmenetelmien käyttökoneistoja ja käyttötapoja sekä polttomoottoreiden perusrakenteiden, kuten sylinterimäärien, sylinterisijoituksien ja sytytysjärjestyksien vaikutusta polttomoottorin tasapainotuskokonaisuuteen. "
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
Aika hyvä perussetti (kerätty kaikkea kivaa samoihin kansiin) kaikille minun kaltaisilleni maalikoille. Teki oikein mieli hakea kynä viivotin ja paperia eteen. Tuolta koulujen tiedonhakupalveluista löytyy vaikka mitä jännää 
Selvisi prujusta kivasti, miksi 4 sylinterinen diiseli ravistaa niin perkeleesti.... ja miksi V-moottorit on niin kivoja.

Selvisi prujusta kivasti, miksi 4 sylinterinen diiseli ravistaa niin perkeleesti.... ja miksi V-moottorit on niin kivoja.
Re: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
no missä se Rumilus on kun nyt ois sopiva aihe kertoilla tietotaidostaan. 

Re: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
Joo.. rumilus kehiin. Se aloittaa oman vastauksen tyyliin, eihän se nyt noin mene.. =)
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
Varmaan mielenkiintoinen aihe, tosin vähän myöhässä kun polttomoottorit ovat autojen osalta muutaman vuoden kuluttua historiaa.....
.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
Tuo on ammattikorkeekoulun opinnäyte, ei Teknillisen Yliopiston väikkäri...dansku kirjoitti:Joo.. rumilus kehiin. Se aloittaa oman vastauksen tyyliin, eihän se nyt noin mene.. =)

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
Mielenkiintoinen yhteenveto aheesta. Ainoa mikä ihmetyttää on se, että miten ihmeessä Wärtsilä on tilannut moisen työn? Eikös ne ole tehneet moottoreita jo vaikka kuinka kauan. Mitä uutta niille vielä voisi kertoa...
4-sylinterisistä dieseleistä. Kehitys kehittyy: itsellä uusimman mallinen (ennen ensi kuuta) BMW:n 4-sylinterinen diesel, ja se on ensimmäinen, josta alka olla jo vaikea sanoa, onko diesel ollenkaan. Hienoksi alka nämä moottorit mennä, eiköhän MB:llla ole ihan vastaavia myös. Toinen ihmetys oli viime syksyltä, kun ajelin uudella 4-sylinerisellä bensamallilla. Oli aluksi vaikea sanoa, kuinka monta sylinteriä siinä oli. Niin tasaisesti kävi. Muistan myös jo 80-luvulta, kun oli alla Mitsubishi Galant, jossa 2l:n tasapainoaksleilla varustettu moottori. Sekin oli aikaisekseen käsitämättömän tasaisesti käyvä, nelisylinteriseksi. Ja siinä sentään oli vielä vain yksi kaasutin annostelemassa.
4-sylinterisistä dieseleistä. Kehitys kehittyy: itsellä uusimman mallinen (ennen ensi kuuta) BMW:n 4-sylinterinen diesel, ja se on ensimmäinen, josta alka olla jo vaikea sanoa, onko diesel ollenkaan. Hienoksi alka nämä moottorit mennä, eiköhän MB:llla ole ihan vastaavia myös. Toinen ihmetys oli viime syksyltä, kun ajelin uudella 4-sylinerisellä bensamallilla. Oli aluksi vaikea sanoa, kuinka monta sylinteriä siinä oli. Niin tasaisesti kävi. Muistan myös jo 80-luvulta, kun oli alla Mitsubishi Galant, jossa 2l:n tasapainoaksleilla varustettu moottori. Sekin oli aikaisekseen käsitämättömän tasaisesti käyvä, nelisylinteriseksi. Ja siinä sentään oli vielä vain yksi kaasutin annostelemassa.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
Värähtelyt on edelleen ongelma, ja ne korostuvat ja kertaantuvat 24/7 käyvissä suurissa moottoreissa. Eikä se tasapainoakselikaan täydellistä autuutta tuo... ehkä haluttiin kurkistaa onko pienkonepuolella jotain innovaatiota jonka voisi siirtää myos suuriin koneisiin.jakil kirjoitti:Mielenkiintoinen yhteenveto aheesta. Ainoa mikä ihmetyttää on se, että miten ihmeessä Wärtsilä on tilannut moisen työn? Eikös ne ole tehneet moottoreita jo vaikka kuinka kauan. Mitä uutta niille vielä voisi kertoa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
Mika.T kirjoitti:no missä se Rumilus on kun nyt ois sopiva aihe kertoilla tietotaidostaan.

Re: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
Ei niitä töitä sen takia tilata, että opiskeli tulisi ja keksisi jotain aivan mullistavaa. Usein kyseessä on lupaava työntekijä opiskelemassa, joka halutaan sitouttaa yritykseen ja hän opiskee nyt tuon aiheen kunnolla, jotta voi sitten jatkaa oppimista työssä myöhemmin sekä mahdoolisesti uransa aikana tulee tekemään patentin arvoisen pikkukeksinnön Wärtsilälle. Usein työn aihe sovitaan yhdessä oppilaitoksen, opiskelijan ja työnanatajan kanssa, jälkimmäinen lähinnä rahoittaa sitä opiskelun ohessa tapahtuvaa "työtä".jakil kirjoitti:Ainoa mikä ihmetyttää on se, että miten ihmeessä Wärtsilä on tilannut moisen työn? Eikös ne ole tehneet moottoreita jo vaikka kuinka kauan. Mitä uutta niille vielä voisi kertoa...
Kiitos linkistä, tuo meni "talteen".
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
Ja vielä raadollisemmin: Se on ihan s**tanan sama mitä se tuleva insinööri siellä lopputyötään varten laskeskelee, jos se ihminen on sellainen joka halutaan työskentelemään siihen firmaan.
Tänäpäivänä se on nimittäin aivan törkeen kallista löytää oikeanlaisia työntekijöitä.
Tänäpäivänä se on nimittäin aivan törkeen kallista löytää oikeanlaisia työntekijöitä.
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Re: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
Jaa, se on koulukaverin työ päässyt oikein näytille.
Rumilusta odotellessa.

[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Re: POLTTOMOOTTORISSA VAIKUTTAVIEN VOIMIEN TASAPAINOTUS
ja vielä kalliimpaa päästä niistä oikeanlaisista ihmisistä eroon 

Lisää tietoa: www.skg.fi