W638 -99 112 cdi probleemat.
W638 -99 112 cdi probleemat.
Tulikohan sitä lyötyä _taas_ kädet paskaan ihan kyynörspäitä myöten...
Sain tuossa viimeviikolla idean että pakettiauto on saatava, ja nettiautosta bongasin sitten halvan ja hyvän kriteerit täyttävän pirssin, koeajeltiin ja kone, laatikko ja alusta tuntui hyvältä. Pohja ehjä ja ruosteeton. Sähköt kaikki toimii, ainoastaan peruskuppanen pinnoiltaan.
No kotimatkakin 400km meni ilman kommervenkkejä, 120km/h lasissa -25 pakkasessa, viileätähän se piti, lämmöt huiteli jossain 40-60 pintaan. Ei paha, termarin vaihdolla siitä selviää. Missään vaiheessa ei mitään merkkejä puutumisesta tai muustakaan epänormaalista.
Tänään otin autoa senverta pajalle että luen eberin koodit ja selvitän miksi se toimii aamulla n.10min käynnistyksestä eikä sen jälkeen muutaku tuulettelee. No varaosien puutteen takia (liekkivahti rikki) purin lämmittimen irti, letkunpätkä tilalle ja eiku baanalle.
Auto ei ilmeisesti tykännyt lämpimästä eikä enää oikein kulje, siis limp-mode päällä. Max kierrokset 3000rpm Mittaristossa ei pala mitään ylimääräisiä valoja. (ei muuten syty moottorinkuva-valoa kun kääntää virrat päälle, EPC syttyy ja sammuu niinkuin pitääkin. Onko ne sama asia vai pitäskö sinne syttyä se moottorivalokin?)
Käynnistyksen jälkeen hehkunvalo jää minuutiksi palamaan, autoon kuitenkin vaihdettu kaikki hehkut jokunen kymppitonni sitten. Haittaaksse ?
Sitten asiaan:
-Mistä aloitan vianhaun?
-Eihän puuttuva lisälämmitin voi aiheuttaa vikatilaa?
-Kellään Etelä-Savossa staria?, Auto Pieksämäellä.
-Pääseekö tuohon kiinni normi OBD2-kaapelilla millään tasolla? Jossain näkyi noita OBD->MB38pin adaptereita olevan vaan myynnissä.
-Autolla ajettu nyt 350tkm. Kannattaako noin paljon ajettua softailla vai onko se vain veren kaivamista omasta nenästä?
Korjaamolle vienti ei tunnu järkevältä, katsovat yleensä vain jostain ohjelmasta mikä voisi olla vikana ja aloittavat vaihtamaan osia järjestyksessä kallein ensin. Jos tässä paikkakunnalla on jollain korjaamolla joku mersuguru niin vinkatkaa.
Kärsiikö tolla nyt ajella vai kaivanko huomiseksi fiatin hangesta?
Sain tuossa viimeviikolla idean että pakettiauto on saatava, ja nettiautosta bongasin sitten halvan ja hyvän kriteerit täyttävän pirssin, koeajeltiin ja kone, laatikko ja alusta tuntui hyvältä. Pohja ehjä ja ruosteeton. Sähköt kaikki toimii, ainoastaan peruskuppanen pinnoiltaan.
No kotimatkakin 400km meni ilman kommervenkkejä, 120km/h lasissa -25 pakkasessa, viileätähän se piti, lämmöt huiteli jossain 40-60 pintaan. Ei paha, termarin vaihdolla siitä selviää. Missään vaiheessa ei mitään merkkejä puutumisesta tai muustakaan epänormaalista.
Tänään otin autoa senverta pajalle että luen eberin koodit ja selvitän miksi se toimii aamulla n.10min käynnistyksestä eikä sen jälkeen muutaku tuulettelee. No varaosien puutteen takia (liekkivahti rikki) purin lämmittimen irti, letkunpätkä tilalle ja eiku baanalle.
Auto ei ilmeisesti tykännyt lämpimästä eikä enää oikein kulje, siis limp-mode päällä. Max kierrokset 3000rpm Mittaristossa ei pala mitään ylimääräisiä valoja. (ei muuten syty moottorinkuva-valoa kun kääntää virrat päälle, EPC syttyy ja sammuu niinkuin pitääkin. Onko ne sama asia vai pitäskö sinne syttyä se moottorivalokin?)
Käynnistyksen jälkeen hehkunvalo jää minuutiksi palamaan, autoon kuitenkin vaihdettu kaikki hehkut jokunen kymppitonni sitten. Haittaaksse ?
Sitten asiaan:
-Mistä aloitan vianhaun?
-Eihän puuttuva lisälämmitin voi aiheuttaa vikatilaa?
-Kellään Etelä-Savossa staria?, Auto Pieksämäellä.
-Pääseekö tuohon kiinni normi OBD2-kaapelilla millään tasolla? Jossain näkyi noita OBD->MB38pin adaptereita olevan vaan myynnissä.
-Autolla ajettu nyt 350tkm. Kannattaako noin paljon ajettua softailla vai onko se vain veren kaivamista omasta nenästä?
Korjaamolle vienti ei tunnu järkevältä, katsovat yleensä vain jostain ohjelmasta mikä voisi olla vikana ja aloittavat vaihtamaan osia järjestyksessä kallein ensin. Jos tässä paikkakunnalla on jollain korjaamolla joku mersuguru niin vinkatkaa.
Kärsiikö tolla nyt ajella vai kaivanko huomiseksi fiatin hangesta?
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Itsellä oli myös termari rikki. Silloin tosin ei ollut miinusasteita ulkona. Jos ajoi pidemmän matkan (> 100 km) auto meni vikatilaan. Termarin vaihdon jälkeen ei tuota enää ilmennyt. Mutta: putsasin samalla ahtopaineanturin. Sekin kuulemma voi aiheuttaa limp-moden.
Ihme juttu, kun ostin auton, niin ajoin saman tein n 180 km ilman ongelmia. Auto meni vikatilaan vasta seuraavalla ajokerralla. Ehkä näihin saa jonkin "myynti-moden", jolla auto toimii sen verran, että saa nimet papereihin...
Ihme juttu, kun ostin auton, niin ajoin saman tein n 180 km ilman ongelmia. Auto meni vikatilaan vasta seuraavalla ajokerralla. Ehkä näihin saa jonkin "myynti-moden", jolla auto toimii sen verran, että saa nimet papereihin...
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Mulla toi vikatila oli päällä heti hallista ulosottamisen jälkeen.. tai huomasin sen noin 10km ajettuani...
Ahtopaineanturi pitää huomenna putsailla.
Ahtopaineanturi pitää huomenna putsailla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Tarkistel samalla että ei ole ahto paine vuotoja missän ja kaikki letkut on kiinni imu ilman lämpö anturi on paikassan ja johdot ehjät (jostain syystä monessa vitossa on se pois paikasta/sen johdoissa vikaa)Hepe83 kirjoitti:Mulla toi vikatila oli päällä heti hallista ulosottamisen jälkeen.. tai huomasin sen noin 10km ajettuani...
Ahtopaineanturi pitää huomenna putsailla.
EGR jumitele(kaikissa ei sitä ole
jos ajelet etelä suomessa niin kurvaa kuusen alle katotaan mikä sitä vaivaa
kun auto on kunnosa niin kilsat ei este vetojen lissämiselle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Itseasiassa nyt kun mietin niin voihan sieltä joku letku olla irtaallaan, konetilan puolelta kokeiltiin sen lisävesipumpun toimivuutta ja työnsin käteni sinne ahtaaseen väliin monta kertaa.
Onks tässä noita ongelmoivia imusarjan läppiä joista monessa topicissa cdi-koneiden ongelmissa puhutaan, koitin imusarjakuvaa (lol) viimeyönä katsella mut en ottanut löytääkseni.
Sit jotain positiivistakin, hoksattu että eihän toi cdi-tekniikka olekaan mitään avaruustekniikkaa. Vaikka puhutaan isoista paineista niin korkeapainepumppu suht simppeli rakennelma. Tuon korjauskin taitaa olla suurimmaksi osaksi polttoainelinjan tiivisteiden vaihtoa. Kyllä mä tästä vielä kiinni saan.
Tänään jos sais weban nippuun ja termarin kehiin, laittais mittaristoon moottorinmerkkivaloon ehjän polttimon ja käyttäis vaikka jollain molla molla molla, testerissä sen verran et koodit kertoovat.
Onks tässä noita ongelmoivia imusarjan läppiä joista monessa topicissa cdi-koneiden ongelmissa puhutaan, koitin imusarjakuvaa (lol) viimeyönä katsella mut en ottanut löytääkseni.
Sit jotain positiivistakin, hoksattu että eihän toi cdi-tekniikka olekaan mitään avaruustekniikkaa. Vaikka puhutaan isoista paineista niin korkeapainepumppu suht simppeli rakennelma. Tuon korjauskin taitaa olla suurimmaksi osaksi polttoainelinjan tiivisteiden vaihtoa. Kyllä mä tästä vielä kiinni saan.
Tänään jos sais weban nippuun ja termarin kehiin, laittais mittaristoon moottorinmerkkivaloon ehjän polttimon ja käyttäis vaikka jollain molla molla molla, testerissä sen verran et koodit kertoovat.
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Jos hiplailit konetilassa vaihdelaatikon puolella, niin siellä menee pari sellaista todella ohutta alipaineletkua/putkea. Koska ne on alipaineletkuja, niissä ei tietenkään ole mitään klemmareita. Kun laitoin uuden jarruputken, itsellä lähti yhdestä haarasta letku irti. Heti meni vikatilaan. Letkun tökkäsy paikalleen, uudelleen startti ja taas mentiin.Hepe83 kirjoitti:Itseasiassa nyt kun mietin niin voihan sieltä joku letku olla irtaallaan, konetilan puolelta kokeiltiin sen lisävesipumpun toimivuutta ja työnsin käteni sinne ahtaaseen väliin monta kertaa.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Joo, käytiin tossa pajalla mutta testeri näytti että tuohon diag porttiin ei tulisi eloa / virtaa. tästä lienee johtuu ettei moottorinkuvakaan pala taulussa?
Onko sille jotain sulaketta vai miten päin se kiertää? diag-portti ei toimi jos polttimo ruuvattu irti?
Onko sille jotain sulaketta vai miten päin se kiertää? diag-portti ei toimi jos polttimo ruuvattu irti?
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Ei ollut polttimokaan ruuvattu irti, näissähän on ledit. Kuuluuko näissä edes sen valon syttyä kun kääntää virrat päälle? Audissani syttyy kaverin volvossa taas ei.
MAPille tulevasta letkusta ei ollut yhteyttä imusarjaan, ei puhaltamalla eikä imemällä...Sen rassailin puhtaaksi. Toivottavasti auttaa.
Taitaa olla turbo vähän loppu ku oli jonkinverran öljypaskaa siellä.
MAPille tulevasta letkusta ei ollut yhteyttä imusarjaan, ei puhaltamalla eikä imemällä...Sen rassailin puhtaaksi. Toivottavasti auttaa.
Taitaa olla turbo vähän loppu ku oli jonkinverran öljypaskaa siellä.
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Enpä ole omaa autoa tuijottanut mutta eikö kaikissa autoissa kaikki mittariston merkkivalot tee käynnistystestin eli palavat ainakin hetken kun virrat kytketään (siis jos ovat kunnossa).Hepe83 kirjoitti:Ei ollut polttimokaan ruuvattu irti, näissähän on ledit. Kuuluuko näissä edes sen valon syttyä kun kääntää virrat päälle? Audissani syttyy kaverin volvossa taas ei.
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
MAPpihan se nuo ongelmat aiheutti.
Nyt metsästämään eberin ohjainkorttia jostain. Vai onko noita joku korjaillut? ikävällä tavalla valettu jotain täyteen.
Nyt metsästämään eberin ohjainkorttia jostain. Vai onko noita joku korjaillut? ikävällä tavalla valettu jotain täyteen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Muistanko nyt oikein mutta.....olikos se nimimerkki jp olli täältä rovaniemeltä joka kirjotellut....siellä ainakin onnistuu kortin korjaus.....
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
- ilmeeni kun äsken -30 pakkasesta yritin käyntiin. ruudussa start error. (vasta oli tutun sprintteriin yks 500e remppa starterrorin tiimoilta)
Hetken aikaa sisätilanpuhallinta polkimilta ylöspäin puhalleltuani käyntiin kuin palmun alta. En taida työmailla tänään sammutella tuota kippoa.
Hetken aikaa sisätilanpuhallinta polkimilta ylöspäin puhalleltuani käyntiin kuin palmun alta. En taida työmailla tänään sammutella tuota kippoa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Noita paljon korjaillutHepe83 kirjoitti: - ilmeeni kun äsken -30 pakkasesta yritin käyntiin. ruudussa start error. (vasta oli tutun sprintteriin yks 500e remppa starterrorin tiimoilta)
Hetken aikaa sisätilanpuhallinta polkimilta ylöspäin puhalleltuani käyntiin kuin palmun alta. En taida työmailla tänään sammutella tuota kippoa.
laittele YV:kuusenalle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Nyt tulee tyhmä kysymys mutta mikä tämä Kuusen alus on?????
Jos on firma niin on kai sillä nimikin,saisi täällä mainosta.
Jos on firma niin on kai sillä nimikin,saisi täällä mainosta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Kysy googlelta
http://maps.google.fi/maps?hl=fi&gs_sm= ... CCIQ8gEwAA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://maps.google.fi/maps?hl=fi&gs_sm= ... CCIQ8gEwAA" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Joo mut eikös se ole sama kuin veneen alla
Eikun tosiaan jos firma niin mainosta.
Eikun tosiaan jos firma niin mainosta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
Mainostaminen ei ole ilmaista tässä markkinapaikassa jos oikein ammattimaiseksi heittäytyy ja se ammattimaisuusleima isketään kohtuu helposti, ujous voi toki olla toinen syy
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W638 -99 112 cdi probleemat.
No ei nyt mainostaminen mutta nimimerkin alla olevassa kentässä firman nimi.Ujous ei ole hyvä mainos kun puhutaan bisneksestä,toinen asia on jos on paskaan asti töitä ettei kerkeä.On tällaisiakin firmoja jotka ei tartte mainostaa kun puska tiedottaa hyvin,ehkä tämä tapaus on sellainen.
no eihän tämä tapa häiritse paljoa mutta voisi neuvoa tarvitseville kertoa suoraan firman ja sitten etsiä numeron.
No pitäähän sitä yksityisyyttä olla ,ainakin kun tämä on aika vapaa forum.
no eihän tämä tapa häiritse paljoa mutta voisi neuvoa tarvitseville kertoa suoraan firman ja sitten etsiä numeron.
No pitäähän sitä yksityisyyttä olla ,ainakin kun tämä on aika vapaa forum.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-