Pikku probleema
Pikku probleema
Moikka,
kertokaapa kokeneemmat, miten päästään takakonttiin sisälle ilman akkua ja mekaanista avainta.
Otin toissailtana takakontista akun sisälle lataukseen ja paiskasin luukun kiinni ajattalematta yhtään, että se toimii sähköllä ja mulla on virtalähde toisessa kädessä.
Konehuoneessa sulakerasian edessä on paikka( pari 6mm pulttia, joihin tulee johtoja) johon kiinnittämällä +- kaapelin ja miinuksen runkoon syttyy mittariin valoja, mutta yksikään katkaisija ei virka mitään.
Kenellähän ois kokemusta/ tai tietämystä k.o asiaan?
kertokaapa kokeneemmat, miten päästään takakonttiin sisälle ilman akkua ja mekaanista avainta.
Otin toissailtana takakontista akun sisälle lataukseen ja paiskasin luukun kiinni ajattalematta yhtään, että se toimii sähköllä ja mulla on virtalähde toisessa kädessä.
Konehuoneessa sulakerasian edessä on paikka( pari 6mm pulttia, joihin tulee johtoja) johon kiinnittämällä +- kaapelin ja miinuksen runkoon syttyy mittariin valoja, mutta yksikään katkaisija ei virka mitään.
Kenellähän ois kokemusta/ tai tietämystä k.o asiaan?
C280 -94
300D -92
250D -89
190D 2,0 -87
300D -92
250D -89
190D 2,0 -87
Re: Pikku probleema
Minkälaisesta autosta mahtaa olla kyse?
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Re: Pikku probleema
Ilmeisesti Lada kun ei ilkeä sitä heti kertoa. 

M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Pikku probleema
Kyllä sen pitäis aueta kun laittaa keulalta varavirtaa ja sitten avaimen napista avaa kontin. Jos ei avaimessa oo nappia niin sitten siitä vaihekepin vierestä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Pikku probleema
Siinä sulakerasia edessä on kolme pulttia joista kahteen takimmaiseen tulee johtoja. Niihin kytkettäessä virta valoja kyllä syttyy, mutta mikään muu ei pelaa. Mitähän takimmainen ja keskimmäinen oikein ohjaa ja voiko siellä välillä olla vielä mahdollisesti sulake.
C280 -94
300D -92
250D -89
190D 2,0 -87
300D -92
250D -89
190D 2,0 -87
Re: Pikku probleema
En muista niitten järjestystä ulkoa. Ne on kuitenkin mustan muovikannen alla. Kokeilemalla selviää
Tai sitten laitat virrat laturin tai startin kautta jos ei muu auta.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Pikku probleema
Jos on epäselvää tuo - ja + napa niin anna suoraan virtaa startille ja ja mootorista menee - kaapeli runkoonSiekkinen kirjoitti:En muista niitten järjestystä ulkoa. Ne on kuitenkin mustan muovikannen alla. Kokeilemalla selviääTai sitten laitat virrat laturin tai startin kautta jos ei muu auta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Pikku probleema
Tuli mieleen että laturin liittimeen lyö virtaa niin vois toimia, jossei jostain syystä sieltä sulakerasian nurkilta saa kaikki laitteet jännitettä.
Itellä w202 korisessa menee paksut akulle menevät kaapelit kartturin puolelta kynnyslistan alla ja siellä on pieni virranjakokisko, siihenki voi yrittää jossei jaksa auton alle laturia sörkkimään.

Itellä w202 korisessa menee paksut akulle menevät kaapelit kartturin puolelta kynnyslistan alla ja siellä on pieni virranjakokisko, siihenki voi yrittää jossei jaksa auton alle laturia sörkkimään.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Pikku probleema
Kiitti vaan vinkeistä. Aamun valjettua pitää jatkaa "myytin" murtamista.
C280 -94
300D -92
250D -89
190D 2,0 -87
300D -92
250D -89
190D 2,0 -87
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Pikku probleema
Olen oikeasti hyvin pahoillani että sinulla on "pikku bropleema"....
Mutta olet sitten helvetin hyvään humorostiseen ulkoasuun kirjoittanut, päivän parhaat naurut irtosi...valitettavasti toisen ongelmasta tällä kertaa.
Toivottavasti pääset autoon ilman rautakankea....
Kerran vielä sorry.
.
Mutta olet sitten helvetin hyvään humorostiseen ulkoasuun kirjoittanut, päivän parhaat naurut irtosi...valitettavasti toisen ongelmasta tällä kertaa.
Toivottavasti pääset autoon ilman rautakankea....

Kerran vielä sorry.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Pikku probleema
Vahingonilo on yleensä aitoo, ainakin täällä meilläpäin, mut mennään aamulla sinne kynnyslistan alle kurkkaamaan, jos vaikka sieltä kautta sit sinne peräkonttiin (pieni mies kun olen) 

C280 -94
300D -92
250D -89
190D 2,0 -87
300D -92
250D -89
190D 2,0 -87
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Pikku probleema
appa kirjoitti:Vahingonilo on yleensä aitoo, ainakin täällä meilläpäin, mut mennään aamulla sinne kynnyslistan alle kurkkaamaan, jos vaikka sieltä kautta sit sinne peräkonttiin (pieni mies kun olen)
Voin kyllä myöntää että nyt en ollut yhtään vahingoniloinen vaan näin mielessäni ilmeet, eleet jne lukiessani kirjoittamaasi....sitten pääsi pärskäys räkää naurunremakan saattelemana.....

Toivotaan että kontti aukenee, onnee siihen.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Pikku probleema
Kerron kyllä, kuinka kuvankauniissa Pohjois- Karjalassa huomenna pyyhkii. 

C280 -94
300D -92
250D -89
190D 2,0 -87
300D -92
250D -89
190D 2,0 -87
Re: Pikku probleema
Nyt se ongelma on sitten ratkaistu. Se pelaa taas ku junan vessa. Takapenkin selkänojan takana olevaan peltiin oli joku entisistä omistajista tehnyt "rälläkällä" reiän, josta mahtuu ja yltää sekä käsi että kaapeli plus- napaan (liekö ollu sama ongelma). Kontti vaan auki ja lopun osaa varmaan vaikka naapurin akka. Kiitti kaikille probleeman avuista ja kommenteista. P-K:ssa käydessänne ottakaa yhteyttä, niin tarjoon jossain "kökökahvit".
C280 -94
300D -92
250D -89
190D 2,0 -87
300D -92
250D -89
190D 2,0 -87
Re: Pikku probleema
MoiMoi, nyt kävi niin että clk 320 -97 mese oli talviseisonnassa ja otettiin akku pois. Tänään mentiin käynnistämään mutta peräkontti ei aukee ja siinä sit saatiin se avain katkaistua lukkoon
Mistä tohon autoon voi laittaa virtaa akulla ja käynnistyskaapeleilla, niin sais ton peräkontin auki?

- Markku1970
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: La 14.05.2005 02:27
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Pikku probleema. CLK takaluukku ei aukea
Sama vika täällä, auto CLK 200 -98. Akku otettu takakontista ladattavaksi ja nyt takakontti kiinni,
avain ei käänny takakontin lukossa.
Takakontin saisi auki jos saa virtaa annettua jostain.
Veehoon ohje: annat virtaa sieltä "+" liittimestä konehuoneesta - missähän sellainen on kun ohjekirja ei tunne sellaista ?
Siis onko tietoa mihin kohtaan laitan jump starterilla + ja - johdoilla virtaa konehuoneeseen tai muualle, että saan sitten takakontin auki avaimella tai napista ?
Suuri kiitos avusta jo etukäteen,
Markku
- -
avain ei käänny takakontin lukossa.
Takakontin saisi auki jos saa virtaa annettua jostain.
Veehoon ohje: annat virtaa sieltä "+" liittimestä konehuoneesta - missähän sellainen on kun ohjekirja ei tunne sellaista ?
Siis onko tietoa mihin kohtaan laitan jump starterilla + ja - johdoilla virtaa konehuoneeseen tai muualle, että saan sitten takakontin auki avaimella tai napista ?
Suuri kiitos avusta jo etukäteen,
Markku
- -
-MB ML 270cdi W163-
ex -MB E 290 td W210-
ex -MB SLK 230 K AMG Designo R170-
ex -MB E 290 td W210-
ex -MB SLK 230 K AMG Designo R170-
Re: Pikku probleema
Konehuoneessa pitäis olla sulakerasioitten edessä musta muovikotelo jossa kannessa '+' ja sisällä napa mihin voi pluskaapelin kytkeä. Miinuspuoli sit vaikka koneen kylkeen tms minne vaan.
Re: Pikku probleema
Voi olla ettei tuossa autossa ole semmoista mustaa laatikkoa. Jos antaa startin + plus napaan virtaa akusta ja - runkoon kiinni niin pitäisi onnistua
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- Markku1970
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: La 14.05.2005 02:27
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Pikku probleema
Toimii, CLK 200 -98 konehuonessta tosiaan löytyy pieni musta rasia, jossa vähän kuin iso X kirjain, kansi aika tiukassa kiinni, mutta aukesi, siihen + plus virtakaapeli mutterin ympärille ja - miinus kaapeli runkoon --- ja jes virrat tuli autoon.
Sitten eikun avaimen nappulasta takakontti auki ja ladattu akku takaisin paikalleen.
Kiitos avusta !
Ohessa vielä kuva boxista t. Markku
Sitten eikun avaimen nappulasta takakontti auki ja ladattu akku takaisin paikalleen.
Kiitos avusta !
Ohessa vielä kuva boxista t. Markku
turjake kirjoitti:Konehuoneessa pitäis olla sulakerasioitten edessä musta muovikotelo jossa kannessa '+' ja sisällä napa mihin voi pluskaapelin kytkeä. Miinuspuoli sit vaikka koneen kylkeen tms minne vaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-MB ML 270cdi W163-
ex -MB E 290 td W210-
ex -MB SLK 230 K AMG Designo R170-
ex -MB E 290 td W210-
ex -MB SLK 230 K AMG Designo R170-