6-v laatikon etustefa falskaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

6-v laatikon etustefa falskaa

Viesti Kirjoittaja muuris »

716.640 laatikko OM606 perässä Ojennuksen vauhtipyörällä, joka mallinnettu CDI pyörästä. Etustefaa ei saa pitämään, jää aina vuotamaan vähän ja voitelee ennen pitkää kytkinlevyn :evil:

Laatikkohan käy koneeseen bolt on joten ei pitäis olla mitään linjavikaa tms. Original stefa vuoti, vaihdoin uuden MB original stefan ja oon jo kahdesti ottanu lootan irti ja kopsauttanu sitä vähän syvemmälle ettei satu samaan vanhaan uraan. Öljyt on myös mersun tiskiltä haettu, öljyn taso täyttöropun alareunaan saakka, tosin tarkistettu lootan ollessa lattialla suorassa, autossa saattaa olla hieman eri kulmassa. Huohotin on auki, loota kyljellään vuotaa öljyt sieltä ulos.

Ideoita?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2647
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: 6-v laatikon etustefa falskaa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

muuris kirjoitti:716.640 laatikko OM606 perässä Ojennuksen vauhtipyörällä, joka mallinnettu CDI pyörästä. Etustefaa ei saa pitämään, jää aina vuotamaan vähän ja voitelee ennen pitkää kytkinlevyn :evil:

Laatikkohan käy koneeseen bolt on joten ei pitäis olla mitään linjavikaa tms. Original stefa vuoti, vaihdoin uuden MB original stefan ja oon jo kahdesti ottanu lootan irti ja kopsauttanu sitä vähän syvemmälle ettei satu samaan vanhaan uraan. Öljyt on myös mersun tiskiltä haettu, öljyn taso täyttöropun alareunaan saakka, tosin tarkistettu lootan ollessa lattialla suorassa, autossa saattaa olla hieman eri kulmassa. Huohotin on auki, loota kyljellään vuotaa öljyt sieltä ulos.

Ideoita?
Vaihtoehdot jäävät jo melko vähiin eli laakerivika kuulostaa todennäköisimmältä koska jossakin välystä pitää olla.

Kyseistä laatikkoa en ole ikinä nähnyt joten en osaa sanoa onko siinä kytkinakselille silmälaakeria joka on eräs vikakohde.
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Re: 6-v laatikon etustefa falskaa

Viesti Kirjoittaja muuris »

Silmälaakeri on vauhtipyörässä, sekin uusi MB-osa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 6-v laatikon etustefa falskaa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Oletko varma että silmä laakerin koko täsmää kytkin akselin paksuuteen.
Joka tapauksessa laakeri vika tai stefan asennus virhe.
oletko purkaessa katsonut onko vanha stefa nuljahtanut tai jousi pois paikoiltaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Re: 6-v laatikon etustefa falskaa

Viesti Kirjoittaja muuris »

atlas kirjoitti:Oletko varma että silmä laakerin koko täsmää kytkin akselin paksuuteen.
Joka tapauksessa laakeri vika tai stefan asennus virhe.
oletko purkaessa katsonut onko vanha stefa nuljahtanut tai jousi pois paikoiltaan?
Eiköhän se täsmää, ainakin näppituntumalla. Laakeri CDI:stä, ei niitä varmaan kovin monenlaisia olekkaan. Paikallinen MB liike väitti ettei sinne ko laakeria tule edes, uuden ostin CDI vauhtipyörästä kaivetun laakerin numerolla.

Vanha stefa ei ollu nuljahtanut ja jousi oli paikallaan. Uusi stefa on 0,1mm tarkkuudella suorassa.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2647
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: 6-v laatikon etustefa falskaa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

muuris kirjoitti:
atlas kirjoitti:Oletko varma että silmä laakerin koko täsmää kytkin akselin paksuuteen.
Joka tapauksessa laakeri vika tai stefan asennus virhe.
oletko purkaessa katsonut onko vanha stefa nuljahtanut tai jousi pois paikoiltaan?
Täsmää, laakeri on myös CDI:stä.

Vanha stefa ei ollu nuljahtanut ja jousi oli paikallaan. Uusi stefa on 0,1mm tarkkuudella suorassa.
Edelleen asiasta mitään tietämättömänä varmistan, että öljyn määrä tosiaan tulee ulottua tyhjennyspropun tasalle...?

Useimmitenhan näin on mutta saksalainen insinööri ei välttämättä ole suunnitellut sitä niin.
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Re: 6-v laatikon etustefa falskaa

Viesti Kirjoittaja muuris »

E200kompressor kirjoitti:Edelleen asiasta mitään tietämättömänä varmistan, että öljyn määrä tosiaan tulee ulottua tyhjennyspropun tasalle...?

Useimmitenhan näin on mutta saksalainen insinööri ei välttämättä ole suunnitellut sitä niin.
En oo virallista dokumenttia nähny, peachparts tai vast forumilla oli juttua että normisti siihen täyttöpropun tasalle ja jos kylmissä olosuhteissa ongelmia 1->2 vaihdossa niin voi vähentää 300ml nestettä = pinta 10mm alle täyttöpropun alareunan. Tuohon pitäisi ekana saada varmuus. Öljyn määrä on joka tapauksessa aika pieni, siihen täyttöpropun tasoon ei taida 1,5L mennä.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2647
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: 6-v laatikon etustefa falskaa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

muuris kirjoitti: En oo virallista dokumenttia nähny, peachparts tai vast forumilla oli juttua että normisti siihen täyttöpropun tasalle ja jos kylmissä olosuhteissa ongelmia 1->2 vaihdossa niin voi vähentää 300ml nestettä = pinta 10mm alle täyttöpropun alareunan. Tuohon pitäisi ekana saada varmuus. Öljyn määrä on joka tapauksessa aika pieni, siihen täyttöpropun tasoon ei taida 1,5L mennä.
B-huollon laskun mukaan omaan autoon vaihdetun 6v manuaalin öljymääräksi ilmoitettu 1. Se mitä yksikköä, litraa vaiko pulloa vaiko ämpäriä sitä öljyä on mennyt, ei suoraan laskusta ilmennyt. Oletuksena 1 litra.

Öljylaatu näkyi olevan Castrol Transmax Dextron III automaattivaihteistoöljy.
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Re: 6-v laatikon etustefa falskaa

Viesti Kirjoittaja muuris »

E200kompressor kirjoitti:Edelleen asiasta mitään tietämättömänä varmistan, että öljyn määrä tosiaan tulee ulottua tyhjennyspropun tasalle...?
Kenelläkään varmuutta tästä?
Vastaa Viestiin