W211 ilmajouset pakkasessa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
gringlan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 09.10.2011 15:20

W211 ilmajouset pakkasessa

Viesti Kirjoittaja gringlan »

Pakkasen kirustyttyä 30 asteeseen, päätti farmari E 280 vm 06 istahtaa. Ilmajouset pitävät perän ylhäällä n.15 pakkasasteeseen. Tuskin on ominaisuus autossa, joten mitähän tuolle kannattaisi tehdä. Toiset sanoo, että vaihda kompuran suodatin, mutta taitaa olla vähän myöhäistä. lmeisesti joku venttiili tai vastaava jäätynyt. Voiko tuolla autolla ajaa edes huoltoon, jos perää jää alas. Oma auto nosti kyllä perän ylös, kun se laittoi käyntiin. Ilmeisesti se yritti nostaa perää jo ennen käynnistystä kun avasin oven, mutta kompura vaan pärisi jonkin aikaa tuloksetta.

Onko muilla vastaavia kokemuksia ilmajousista talvella.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1958
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: W211 ilmajouset pakkasessa

Viesti Kirjoittaja tony »

Laita hauksi 211 ilmajouset tai Airmatic paljon juttua foorumilla.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: W211 ilmajouset pakkasessa

Viesti Kirjoittaja venit »

Juttuja kannattaa lueskella Pohjois-Amerikan sivuilta. Kyllä sielläkin on pakkasta. Tuossapa juttu muutamasta.

http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... -warm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: W211 ilmajouset pakkasessa

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

Kyllä sillä huoltoon voi rauhallisesti ajaa.Olen odottanut,jotta omassanikin 220 cdi -06:ssa perä tippuu,mutta näin se ei ole tehnyt.Olen yrittänyt huollattaa syksyllä kaikki viimeisen päälle,ettei murheita tulisi.Annan siis tarkastaa kaikki ilmajousitukseen liittyvät osat ja vaihdetaan sitten,jos näkyy pientäkin kulumaa.

Silti tiedän hyvin huollettuja tapauksia,joissa jousitus temppuilee.Jos mulle näin käy hyvästä ylläpidosta huolimatta,on tämä viimeinen ilmajousitteinen laitos.
Tähti näyttäköön tien.
Avatar
eikka86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3044
Liittynyt: La 15.11.2008 18:54
Paikkakunta: Vilppula

Re: W211 ilmajouset pakkasessa

Viesti Kirjoittaja eikka86 »

yli -25 pakkasessa saatta mun autossa vähän perä valahtaa mutta ei lähelläkään vielä pohjaa... etupää pysyy kyllä mukavasti ylhäällä...
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!

W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83

(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Skarpa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 07.01.2012 10:44

Re: W211 ilmajouset pakkasessa

Viesti Kirjoittaja Skarpa »

Minulla kans on ollut tollanen 03- W211 farkku avari kolme vuotta.Ensimmäisenä vuotena kun pakkasta oli -25 tai enempi niin
tiputti perän SATUNNAISESTI alas.Seuraavana talvena kun rupesi olemaan -10 tai enempi niin tiputti perän USEIN alas.
Tänä vuonna kun talvi koitti ja tuli ensimmäiset pakkaset -5 tai enempi oli perä taas AINA alhaalla joten
nyt siihen sitten vaihdettiin uudet ilmajouset taakse niin nyt on pysynyt perä vatupassissa.
Uudet pussukat makso jotain vähän alle 500 euroa per/nurkka.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 ilmajouset pakkasessa

Viesti Kirjoittaja kari v »

Yleinen vaiva tuntuu olevan tämä perän tipahtaminen ainakin farkussa, mutta mitäs kokemuksia on AirMaticin ETUPÄÄN toiminnasta, onko kellää ollu etunen tontissa ja voiko se edes pudota..??? :shock:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 ilmajouset pakkasessa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kari v kirjoitti:Yleinen vaiva tuntuu olevan tämä perän tipahtaminen ainakin farkussa, mutta mitäs kokemuksia on AirMaticin ETUPÄÄN toiminnasta, onko kellää ollu etunen tontissa ja voiko se edes pudota..??? :shock:
On ollut molemat kulmat ja vaan toinen
miksei vois pudota?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
(Mercedes-Benz)
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 27.01.2012 19:03
Paikkakunta: Suomi

Re: W211 ilmajouset pakkasessa

Viesti Kirjoittaja (Mercedes-Benz) »

Pidättekö autojanne "lämpimässä" tallissa yhden yön yli? Säätimet, tunnistimet, venttiilit, jne. kovimmalla rasituksella kun hikoilutatte ne joka yö tallissa, ja jäädytätte ne aamusta. En ole vielä tällä kokemuksella tavannut sellaista tallia, jossa olisi riittävä lämpö ja ilmanvaihto yhden yön säilytykseen, varsinkaan näillä pakkasilla. Fysiikan ja kemian lait jo vastaan tulee. Siinä nimittäin normaalieläjältä varmuudella loppuu paalut sen tallin lämmitykseen, tai ei oo mitään järkeä peltilehmää tallettaa yli asumiskustannusten tallissa. Autojen valmistajat merkistä riippumatta suunnitelleet tuotteen toimivaksi myös pakkasessa, mutta ei märkänä pakkasessa. Ugh, tulipahan kokemuksesta sanottua.... :)
Autolla (Mersulla)...
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 ilmajouset pakkasessa

Viesti Kirjoittaja maketap »

(Mercedes-Benz) kirjoitti:Pidättekö autojanne "lämpimässä" tallissa yhden yön yli? Säätimet ja tunnistimet kovimmalla rasituksella kun hikoilutatte ne joka yö tallissa. En ole vielä tällä kokemuksella tavannut sellaista tallia, jossa olisi riittävä lämpö ja ilmanvaihto yhden yön säilytykseen näillä pakkasilla. Fysiikan ja kemian lait jo vastaan tulee. Siinä nimittäin normaalieläjältä varmuudella loppuu paalut sen tallin lämmitykseen, tai ei oo mitään järkeä peltilehmää tallettaa yli asumiskustannusten tallissa. Ugh, tulipahan kokemuksesta sanottua.... :)
OT
ite säilytän tuota omaa peltilehmääni tallissa jossa on 18 astetta lämmintä ja ilmanvaihto on hyvä. ei ole kosteus ongelmia ollut tähän asti vielä kertaakaan. ja onhan se tämmösellä 30 asteen pakkasella mukava lähtiä lämpösellä autolla liikenteeseen.
ja mitä noihin lämmityskustannuksiin tulee niin jotain 30-40 euroa kuussa on tuon 40m2 tallin + 15m2 huoneen lämmitys maksaa (kaukolämpö) joten ei mene kyllä lähellekkään sitä mitä tuohon 175 neliön taloon menee.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Vastaa Viestiin