pystärin perä ulisee?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
mika kranta
Sisäänajossa
Sisäänajossa

pystärin perä ulisee?

Viesti Kirjoittaja mika kranta »

käyttikseni perä alkoi uliseen viimks -30 pakkasella. eikä oo lakannu sen koommin.
toinen takapyörän laakeri on ollu vähän heikko jo puolisen vuotta. voiko se aiheuttaa ulinan 65-85 nopeudella?
lujenpaa/hitaanpaa ajaessa ei ulinaa kuulu. perä öljyt on uudet 80/90 ölpät. ääni alko ihan kerrasta kesken matkan, ei mitään orastavia oireita. ja öljyn vaihto ei tuonu muutosta tilanteeseen.

T: Nimimerk. earit syvällä korvissa
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Re: pystärin perä ulisee?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Se tavallinen tarina: ulina kuuluu veto päällä eli kaasua painettaessa, sitten kun on tarpeeks momenttia matkassa. Siellä on siis hammaskosketus, josta se ulina tulee. Se ei parane millään, ei muuta kun hommaamaan uutta perää!

Minä hommasin kalliilla uudet sisuskalut, laitatin kalliilla eräällä nimeltä mainitsemattomalla mikkeliläisellä pajalla -> paikalleen ja ulisi sitten ilman vetoa, eli hammaskosketusta oli toiseen suuntaan, jihuu..
EQA 250 2021
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
mika kranta
Sisäänajossa
Sisäänajossa

periä mulla kyllä on, mutta ei jaksais vaihtaa. kettumainen homma.
samaan syssyyn alko kytkimen painelaakerikin ääntään :evil:
taidan ajaa niin kauan ku liikkuu. sen jälkeen menee pystäri paaliin.
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Sinähän melkonen tumpelo olet!
mika kranta
Sisäänajossa
Sisäänajossa

JP74 kirjoitti:Sinähän melkonen tumpelo olet!
Yeah, tai sitte vaan yksinkertasesti kyllästyny. tuu ostaan pystäri uuteen kotiin.
jos ei kokonaisena kelpaa, osiks sitte. ja loppu ranka romu miehelle :x
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Anteeksi suorapuheisuuteni, mutta hintapyynti tuosta myyntipalstalle linkittämässäsi (ilman konetta olevasta ja "katu-uskottavan" oloinen) pystärissä on mielestäni ihan mahdottoman yläkanttiin.

Saathan Sinä tietysti pyytää, mutta vertailun vuoksi: olen itse ostanut muutamia ajokuntoisia, siistejä pystäreitä alle tonnilla..
EQA 250 2021
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
mika kranta
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Petteri Kivimäki kirjoitti:Anteeksi suorapuheisuuteni, mutta hintapyynti tuosta myyntipalstalle linkittämässäsi (ilman konetta olevasta ja "katu-uskottavan" oloinen) pystärissä on mielestäni ihan mahdottoman yläkanttiin.

Saathan Sinä tietysti pyytää, mutta vertailun vuoksi: olen itse ostanut muutamia ajokuntoisia, siistejä pystäreitä alle tonnilla..
Taas näitä mobilistien juttuja :D ! Eikös sulla ollu kuiteskin kallis peräremontti teetettynä?
Sitäpaitsi lintta myyty kaikkine varaosineen tänään.
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mulla on joku 4 kpl irtoperiä joista saa jotain varaosia, keväällä menevät kiloraudaksi, kaikissa välystä varttikierros.
Sitte löytyy huippuhyvä 3.92 perä jonka voin vaihtaa ja maksaa väliä jos löytyy yhtä hyvä pitempi perä :) :)
Tässä välystä ehkä milli. Ne on ne sisemmät tasauspyörästön rattaat jotka siellä näköjään kuluu kun nuo isommat lautaspyörät on kaikissa romuissa ok mutta sisemmissä pykälää, eli vetarit pitää olla paikallaan testattaessa

Kuva
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin