W124 -86 200 diesel
W124 -86 200 diesel
Moi!
Kyseisessä dieselissä ilmeisesti polttoainesuodatin veti jäähän ja se uusittiin. Nyt on kuitenkin kovalla pakkasella tullut ongelma joka on seuraavanlainen:
Auto tärähtää kylmällä käyntiin mutta sammuu aivan saman tien. Neljän kerran jälkeen suostuu pysymään käynnissä. Lämpimänä ei ko. ongelmaa esiinny.
Osaako joku auttaa missä voisi olla vika? Hehkut on uusittu vanhan omistajan toimesta, akku täysi, dieseliä tankki täynnä, suodatin siis vaihdettu ja tilkka 98:a lorautettu täyteen tankkiin. Voisiko olla vielä polttoaineen karkeasuodattimessa tai auttaisiko 2-tahtiöljytilkka tankkiin?
Kyseisessä dieselissä ilmeisesti polttoainesuodatin veti jäähän ja se uusittiin. Nyt on kuitenkin kovalla pakkasella tullut ongelma joka on seuraavanlainen:
Auto tärähtää kylmällä käyntiin mutta sammuu aivan saman tien. Neljän kerran jälkeen suostuu pysymään käynnissä. Lämpimänä ei ko. ongelmaa esiinny.
Osaako joku auttaa missä voisi olla vika? Hehkut on uusittu vanhan omistajan toimesta, akku täysi, dieseliä tankki täynnä, suodatin siis vaihdettu ja tilkka 98:a lorautettu täyteen tankkiin. Voisiko olla vielä polttoaineen karkeasuodattimessa tai auttaisiko 2-tahtiöljytilkka tankkiin?
Re: W124 -86 200 diesel
Ilmaa järjestelmässä.Katsopa kun starttaat kulkeeko ilmakuplia putkissa.o-renkaat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 -86 200 diesel
Mitenkähän tuon ilman saisi noviisi pois tuolta? Tarkoitatko suodattimien o-renkaita vai mitä?;-)
Re: W124 -86 200 diesel
Jos tuo vika tuli siis suodattimen vaihon jälkeen niin kannattaa tarkastaa ne polttoainesuodattimen kiinnityspultin o-renkaat. Jos vaihoit ne uusiin kun suodatin uusittiin niin kato että ne on oikeilla kohilla ja ehjät. Käytitkö suodatinjalkaa irti tai teitkö mitään muuta kun vaihoit pelkästään suodattimen? Sammuko auto ajosta kun suodatin jääty vai eikö vaan lähteny käyntiin?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 -86 200 diesel
Tuttava vaihtoi suodattimen ja minusta vaihtoi sen o-renkaan sinne sisään. Ei vaan lähtenyt aamulla käyntiin ja sitten alkoi oireilu. Lämpimänä lähtee kuin nakutettu käyntiin mutta yön 20 asteen pakkasessa + lämmittimessa joutuu yrittämään ja yrittämään.. Suodatin vaihdettiin vaan ja käynnisteltiin niin, että toinen sahasi ja toinen avasi ilmausruuvia kunnes tiisseliä alkoi tulla. Mitään vuotoja ei silmämääräisesti näy. Karkeasuodatinta ei vaihdettu kun oli niiin jumalattoman kylmä tuossa pihalla touhuta. Kannattaisiko se vielä vaihtaa ja mitä sitten jos ongelma jatkuu? Ilmaako tuo järjestelmä itsensä tai voiko sitä vielä yrittää sitä ruuvia raottaa niin että ruikkaa tiisseliä ulos?
Re: W124 -86 200 diesel
Ensinnäkin siinä pultissa on kaks o-rengasta mitkä pitää kummatkin vaihtaa. Ei se varmasti karkeasuodattimesta johu tuo ongelma mutta voi senkin vaihtaa. Tuo järjestelmä ilmaa itse itsensä mutta niin saa auton hyvin käyntiin että löysää kaikki suutinputket suuttimien päältä ja laittaa niitä sitä mukaa kiinni kun sieltä alkaa valua diisseliä. Toinen siis starttaa koko ajan. Jostakin se nyt vaan vetää ilmaa järjestelmään. Eniten epäilen sitä suodattimen kiinnityspulttia. Vaihtakaa siihen kummatkin o-renkaat, kaatakaa suodatin piripintaan dieseliä ja laittakaa pultti kiinni. Sitten toinen starttaa ja toinen laittaa suutinputkia kiinni kun dieseliä alkaa tulla. Jos ei pultin o-renkaiden vaihto auta niin kaikki suuttimien paluuletkut uusiks ja vaikka sitten ne kaikki kirkkaat polttoaineputket konehuoneessa ja niihin uudet alumiini- tai kuparirikat (yhteensä 10 rikkaa).Armas76 kirjoitti:Tuttava vaihtoi suodattimen ja minusta vaihtoi sen o-renkaan sinne sisään. Ei vaan lähtenyt aamulla käyntiin ja sitten alkoi oireilu. Lämpimänä lähtee kuin nakutettu käyntiin mutta yön 20 asteen pakkasessa + lämmittimessa joutuu yrittämään ja yrittämään.. Suodatin vaihdettiin vaan ja käynnisteltiin niin, että toinen sahasi ja toinen avasi ilmausruuvia kunnes tiisseliä alkoi tulla. Mitään vuotoja ei silmämääräisesti näy. Karkeasuodatinta ei vaihdettu kun oli niiin jumalattoman kylmä tuossa pihalla touhuta. Kannattaisiko se vielä vaihtaa ja mitä sitten jos ongelma jatkuu? Ilmaako tuo järjestelmä itsensä tai voiko sitä vielä yrittää sitä ruuvia raottaa niin että ruikkaa tiisseliä ulos?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 -86 200 diesel
Joissain yksi, joissain kaksi.Ensinnäkin siinä pultissa on kaks o-rengasta mitkä pitää kummatkin vaihtaa.
wiimax.fi
Re: W124 -86 200 diesel
Moiks
En ikinä ite laittas ei voitelevia lisukkeita diesselin sekkaan kuten bensaa, kaasutinspriitä je sellasii.
Tulee asiaa vaan pumppukorjaamolle. Ja suutin.
Olisko puhtaan petroolin lisääminen jotain? Se pitää dieselin suodatettavana hiukan alemmille miinuksille.
Sekin on "ei niin hyvin voiteleva" ku disu, mut voi käytää jopa 30% seosta. 5% vaikutta yhden minusasteen verran.
Koskee kans kerosiinii, sono joku.
En ikinä ite laittas ei voitelevia lisukkeita diesselin sekkaan kuten bensaa, kaasutinspriitä je sellasii.
Tulee asiaa vaan pumppukorjaamolle. Ja suutin.
Olisko puhtaan petroolin lisääminen jotain? Se pitää dieselin suodatettavana hiukan alemmille miinuksille.
Sekin on "ei niin hyvin voiteleva" ku disu, mut voi käytää jopa 30% seosta. 5% vaikutta yhden minusasteen verran.
Koskee kans kerosiinii, sono joku.
-(* )(*)-
--) . (--
-(_Y_)-
Nuorena halusin muuttaa maailmaa - ei onnistunut
Sittemmin vaimoani - turhaan
Nyt vain omaa itseäni - vaikeeta sekin... joskin ainoa, joka toimii.
--) . (--
-(_Y_)-
Nuorena halusin muuttaa maailmaa - ei onnistunut
Sittemmin vaimoani - turhaan
Nyt vain omaa itseäni - vaikeeta sekin... joskin ainoa, joka toimii.
Re: W124 -86 200 diesel
Kyllä tuo dieseli jo itessään kestää melko hyvin pakkasta. Tänä talvena -36 ja lähti ihan normaalisti käyntiin. Kestää varmaan vähän yli -40 astetta? Ja jostakin muistelen lukeneeni että lapissa myydään sitä arktisten olojen diisseliä mitä myös armeija käyttää joka kestää varmasti suomen pakkaset. Ite en menis sotkemaan mitään ylimäärästä tankkiin mutta 2-tahtiöljy voi sillon tällön olla ihan harmiton lisäaine.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 -86 200 diesel
Kokeilitiin vielä irrottaa suodatin ja katsoa että kaikki tiivisteet on kunnolla. Ei sille pienemmälle tiivisteelle kyllä siitä kiinnitysmutterista löytynyt paikkaa, isompi menee sinne ylös mutta ei se pienempi mahdu siihen mihinkään. Ilmattiin vielä kerran se, nyt täytyy tutkailla. Ei mitään vuotoja mistään ja karkeasuodatin aivan kirkas.
Re: W124 -86 200 diesel
Itse olin virheellisesti siinä luulossa että kaikissa pulteissa on kaks o-rengasta mutta dealer selventi että näin ei ole. Kyllä siinä näkyy selvä ura sille pienemmällekkin tiivisteelle jos sitä nyt on.Armas76 kirjoitti:Kokeilitiin vielä irrottaa suodatin ja katsoa että kaikki tiivisteet on kunnolla. Ei sille pienemmälle tiivisteelle kyllä siitä kiinnitysmutterista löytynyt paikkaa, isompi menee sinne ylös mutta ei se pienempi mahdu siihen mihinkään. Ilmattiin vielä kerran se, nyt täytyy tutkailla. Ei mitään vuotoja mistään ja karkeasuodatin aivan kirkas.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 -86 200 diesel
annatko kaasua sille kun starttaat ?
oma 200 aikoinaa tarvi antaa jos meinas et pysyy käynnis kylmänä ei kauaa mut hetken
oma 200 aikoinaa tarvi antaa jos meinas et pysyy käynnis kylmänä ei kauaa mut hetken

Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: W124 -86 200 diesel
Nyt aamulla kaksi tuntia lämpötolpassa ja ei lupaakaan, sahaa sahaa eikä käynnisty. Lopulta kahdeksannella alkaa hitaasti rupsuttamaan käyntiin ja pysyy käynnissä. Mikähän nyt eteen?
Re: W124 -86 200 diesel
Tehtiin remppaa kaverin dieseliin uudempi kylläkin c-kammiokone ja ilmaa jostakin ja lopulta löytyi tankista tuleva metalliputki ja kun se muuttuu kumiletkuksi niin huono puristus liitos joka pyöri hervottomasti,nähtävästi käsi osui siihen imusarjaa irroittaessa ja siitä alkoi sitten moinen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 -86 200 diesel
Jos tämänkin tapauksen autossa on kirkkaat polttoaineputket korvattu mustalla kumiputkella niin niitten liitokset kannattaa tarkastaa ja kiristellä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 -86 200 diesel
Vika selvisi, karkeasuodatin täysin tukossa, samoin suuttimille menevät letkut hapertuneet ja kaksi hehkua poissa pelistä. Nyt vika poistunut ja lähtee kuin palmun alta. Uutena ilmiönä on tullut, että jos käynnistää -6 asteisena ilman lämmitystä, joutukäynti on omituisen takkuilevaa, tuntuisi kuin "bensa-auton tulppa ei antaisi kipinää" ei kaikki sylinterit mukana. Jos tolpassa pari tuntia, vähemmän ongelmaa ja useamman tunnin tolpassa käynnistyy nätisti. Kierrosten nostaminen kylmänä ei oleellisesti paranna, pätkii ja käy hyvin karkeasti. Diesel lemahtaa aikalailla kun harjailee lumesta puhtaaksi. Kun rytkää pari minuuttia, kone laskee kierrokset ja alkaa käymään hyvin tasaisesti. Samoin lämpimänä kone käy hyvin ja vetoa on. Kylmänä liikkeelle lähtiessä huomaa vielä oireen jossa kone ikäänkuin nyhtää hetken ja polkaisee kaasua niin jo lähtee. Voisiko olla missä vikaa? Alipaineanturissa?