Tervehdys arvoisa mersuraati!
Auton vaihto on tässä viimeaikoina ollut mielessä, nykyisin alla oleva W124 250TD -93 (mittarissa reilusti yli 0,5 Mkm ) alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää. Täytyy sanoa, että lujahan se on autoksi ja varmasti joku sillä vielä pitkään pommittaaakin. Mutta tehoa saisi olla lisää ja sisätilat voisivat olla avarammat. Ja alkaahan noi kaverit vittuilemaan, että vieläkö noilla haagerttimallin varmarimersuillakin joku ajelee?
Mutta mutta. W140 korinen ässä on alkanut kiinnostaa yhä enemmän. Käyttövoimana ei mulla oikein tule kysymykseen muu kuin Diesel, joten moottorivalikoimaa ei ole liiaksi.
Mitä mieltä olette 350TurboDiesel koneesta... siitä ainakin puhutaan paljon huonoa, joten uskaltaako sellaiseen sekaantua (jos autolla on jo ajettu vaikka parisataatuhatta)? Toinen vaihtoehtohan olisi ilmeisesti se, että säästelisi rahojaan vielä pari vuotta ja hommaisi sitten 96 tai uudemman 24V 300Dturbokoneisen version? Siinähän on ainakin varma kone.
Mitä mieltä virittäjävelhot on, saako siitä 24V 300 turbodieselistä helposti puristettua lisätehoja, vai vaikeuttaako sähköohjattu pumppu hommaa??? Ja onko siinä ylipäätään sähköpumppu? Autohan on painava kuin mikä, joten reilu parisataa heppaa tekisi terää. Tokihan 177hv:kin riittänee sujuvaan kulkuun. Jos olen ymmärtänyt oikein, ruiskupumppu on mallia Bosch rivipumppu, mikä on hyvä asia... laturi varmaan on vielä perinteinen ilmajäähdytteinen, eikä näitä vesi-ihmeitä?
Ja sitten yleisesti ottaen, joutuuko tullaisen W140:sen kanssa ongelmiin vanhemmiten kaikkien lisävarusteiden kanssa? Nyt kysymyksessä oleva käyttö olisi ainakin 50 tkm / vuosi eli kohtuullisen kovassa ajossa oleva käyttöauto. Kulutusosien hinnat varmaankin pomppaavat omalle tasolleen W124:ään verrattuna vai kuinka? ja miten lie polttoaineen menekki verrattuna nykyiseen pirsiin... se kun tuntuu menevän reilusti alle 7 litran maantiellä?
Toinen vaihtoehtohan olisi W210 E - sarja, mutta jotenkin eivät tunnu mun silmään oikein mersuilta? ja onhan sitä ajettavuuttakin moitittu W124:een verrattuna (sivutuuliherkkyys jne.), ovet ruostuu jne.
Kiitokset etukäteen rakentavista vastauksista..
W140 Diesel ässää hankkimassa
Onhan tuosta 24V 300 turbosta puristettu yli 500hv, tosin W201:sen nokalla.
Eihän noihin normaalit huolto-osat paljoa maksa ja niitä saa vaikka Motonetistä (myös laadukkaita, huom.
). Ja niin kauan kun kaikki toimii ja löpöä on tankissa, on ajelu mukavaa ja taloudellista. Mutta auta armias, jos jotain alkaa hajoamaan sähköpuolelta, ei taida löytyä ihan joka kaupan hyllystä eikä purkaamoilta. Esim. pakoputkiston, automaatin, tasonsäädön, ilmastoinnin. imuovien etc. toiminta / kunto kannattanee tarkistaa huolella ostoa harkitessa. Noiden korjaamisessa 1000€ on kovin pieni raha, puhumattakaan mahdollisista kolarikorjauksista, hajonneista muovipuskureista / kyljistä...

Eihän noihin normaalit huolto-osat paljoa maksa ja niitä saa vaikka Motonetistä (myös laadukkaita, huom.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Henkilökohtaista kokemusta 350 SD/S 350 Turbodiesel-mallista ei ole, mutta silti suosittelisin pysymään loitolla mallista, JOS ei ole varmaa tietoa remontoidusta moottorista. Ehdottomasti S 300 Turbodiesel, jos valinta olisi minun. Vastahan joku foorumilainen superturbotti 24-venttiilisen....
Jos malli on vieras, kannattaa lukea ensitöiksi tarinoita osoitteesta http://www.mercedesproblems.com/ , sekä hakea foorumilta hakusanoilla S350, 350 SD jne. Juttua löytyy runsain mitoin.
Jos malli on vieras, kannattaa lukea ensitöiksi tarinoita osoitteesta http://www.mercedesproblems.com/ , sekä hakea foorumilta hakusanoilla S350, 350 SD jne. Juttua löytyy runsain mitoin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Se olikin yksilöenska kirjoitti:Justiinsa Sisko mokoman hommas ja vielä on pysynyt läjässä

Olikos siinä muuten Webasto?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Perhana! empä ole tullut kysyneeksi.Ari66 kirjoitti:Se olikin yksilöenska kirjoitti:Justiinsa Sisko mokoman hommas ja vielä on pysynyt läjässä![]()
Olikos siinä muuten Webasto?
Sisustaa on tullut koluttua läpi useampaan kertaan, mutta pannu huoneeseen en ole kurkannut kuin kerran

Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Osat on aika hyvän hintaisia, mitä nyt olen hankkinut: laturi 400,- ylätukivarsi 180,- (Motonetin edullinen versio) lyhdyn umpio 550,- konepelti 1.500,- sivupeilin lasi 190,- sivupeilin muovikuoret 305,- käsijarrukengät 100,-
Ässäkuskin pitää maksaa, niin osakauppiaat tuntuu ainakin ajattelevan. Tietty voihan satakaksneloseenkin laittaa tyynyja persuksen alle...
Ässäkuskin pitää maksaa, niin osakauppiaat tuntuu ainakin ajattelevan. Tietty voihan satakaksneloseenkin laittaa tyynyja persuksen alle...
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
Re: W140 Diesel ässää hankkimassa
Suosittelen dieseleistä 300-mallia. 350-mallista lisää seuraavassa:500tkm kirjoitti:Mitä mieltä olette 350TurboDiesel koneesta...
Ja sitten yleisesti ottaen, joutuuko tullaisen W140:sen kanssa ongelmiin vanhemmiten kaikkien lisävarusteiden kanssa? Nyt kysymyksessä oleva käyttö olisi ainakin 50 tkm / vuosi eli kohtuullisen kovassa ajossa oleva käyttöauto.
http://www.mbz.org/info/complaints/350SD/
Ssän ylläpito on kohtuulisen arvokasta, miljoonan mummonmarkan autossa on sitä vastaavat kulut. Ennen ostoa kannattaa todella tarkistaa kaikkien herkuttimien toiminta kahteen kertaan kuten takalasien nostimet ja pre-96 malleissa ilmastoinnin toiminta sekä ruostevauriot. Lisätietoja ilmastoinnin korjauksesta seuraavassa:
http://www.continentalimports.com/ser_ic40142.html
Auto syö lounaaksi alustan niveliä ja laakereita. Kahden tonnin omapaino rassaa alustan osia.
Osta ihmeessä pois kuleksimasta, saat ainakin respektiä. Lisäksi auto on maantiellä noilla kilometreillä todellinen nautinto ajaa. Kaupungissa ja parkkihalleissa joskus kyllä kaipailisin Smartia.
S320L -97