W124 230E vm-92 päästöt
W124 230E vm-92 päästöt
Moro! elikkäs ei päästöjä saatu tuosta kulkineesta kohdilleen. hc arvo pomppas tyhjäkäynnillä johonkin 400 paikkeille. 100 on se maksimi mitä saa olla. kierroksilla laskee sinne 70 nurkille mutta heti kun alkaa laskea kierrokset lähellä tonnia niin nousee pariin sataan ja jos ihan tyhjäkäynnille pudottaa niin nostaa ne sinne 400 nurkille taas. katti on uudehko, tarvikemalli tosin. lambda anturi vuoden vanha. se määränjakajan alakumi uusi ja jotain muita letkuja vaihdeltu sinne tänne mitkä ollut huonoja, ollu useamman vuoden vähän ongelmia noissa päästöissä mutta nyt ei saanu millään sitä lappua ulos.ja sit ois toinen kysymys kun se nelinapainen lämpötila-anturi(ilmeisesti juuri ruiskun/moottorinohjauksen?) on myös uusittu muutama vuosi sitten, niin huomasin vasta nyt että se liitin käy siihen missä asennossa tahansa, ja siinä johdossa olevassa liittimessä on kuitenkin sellainen suora sivu yhdessä kulmassa, joten onko han tuo motonetin anturi jotenkin vääränlainen? kai sillä luulis joku merkitys olevan missä asennossa on vai kuinka? jos joku vaikka viitsii omastaan vilkasta miten asia alkuperäisellä anturilla onko siinä sellanen ohjaava reunus?
Viimeksi muokannut JiiB, Ke 11.04.2012 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 230E vm-92 päästöt
Hyvinkin voi olla.ohivuotomittauksessa kolmossylinteri näytti vuotavan pakopuolelle, jotain 40-45% oli arvo muissa kympin luokkaa. mahtaneeko olla ihan tuosta kiinni onko mielipiteitä..?
Ei ole merkitystä.ja sit ois toinen kysymys kun se nelinapainen lämpötila-anturi(ilmeisesti juuri ruiskun/moottorinohjauksen?) on myös uusittu muutama vuosi sitten, niin huomasin vasta nyt että se liitin käy siihen missä asennossa tahansa, ja siinä johdossa olevassa liittimessä on kuitenkin sellainen suora sivu yhdessä kulmassa, joten onko han tuo motonetin anturi jotenkin vääränlainen? kai sillä luulis joku merkitys olevan missä asennossa on vai kuinka?
wiimax.fi
Re: W124 230E vm-92 päästöt
Vastamaanpa vanhaan aiheeseen, kuinka saisi 1991 vuosimallin 230E automaatista taas vähäpäästöisen? Aikaisempina vuosina tähän asti (päästöt mittautettu viimeksi aikalailla vuosi sitten) on vähäpäästöisen arvot tulleet heittämällä ensimmäisellä yrittämällä, mutta tällä kertaa arvot olivat seuraavat:
730 kierrosta minuutissa
Lambda 1,058
CO 0,405%
CO2 13,50%
HC 306ppm
O2 1.76%
Nämäkin tuli kun mittaaja sääti seosta ruuvista laihemmalle.
Moottorinohjauksessa ei ole vikakoodeja päällänsä ja pulssisuhde huiteli noilla säädöillä siellä 55%-65% tietämillä, säädin takaisinpäin, nyt pysyy aikalailla 50%+-10%.
Voiko tuon aiheuttaa pelkkä vuotava pakoputki, vai onko katalysaattori mennyt paskaksi? Voiko happitunnistin olla rikki vaikka volttimäärä ja pulssisuhde viittaa siihen että se toimii?
Auto käy ja kulkee normaalisti eikä kulutuksessakaan ole ollut mitään silmiinpistävää eroa, eikä mitään merkittävää jonka voisi luulla tuohon vaikuttavan, ole tapahtunut sitten viime päästömittauksen.
730 kierrosta minuutissa
Lambda 1,058
CO 0,405%
CO2 13,50%
HC 306ppm
O2 1.76%
Nämäkin tuli kun mittaaja sääti seosta ruuvista laihemmalle.
Moottorinohjauksessa ei ole vikakoodeja päällänsä ja pulssisuhde huiteli noilla säädöillä siellä 55%-65% tietämillä, säädin takaisinpäin, nyt pysyy aikalailla 50%+-10%.
Voiko tuon aiheuttaa pelkkä vuotava pakoputki, vai onko katalysaattori mennyt paskaksi? Voiko happitunnistin olla rikki vaikka volttimäärä ja pulssisuhde viittaa siihen että se toimii?
Auto käy ja kulkee normaalisti eikä kulutuksessakaan ole ollut mitään silmiinpistävää eroa, eikä mitään merkittävää jonka voisi luulla tuohon vaikuttavan, ole tapahtunut sitten viime päästömittauksen.
Re: W124 230E vm-92 päästöt
Onko kellään mitään vinkkiä asiaan? 

Re: W124 230E vm-92 päästöt
Voisiko tällä halkeamalla pakosarjassa happitunnistimen allapuolella olla tekemistä asian kanssa?
https://img.aijaa.com/b/00848/14905409.jpg
Itse sanoisin äkkiä ajateltuna että voisi.
https://img.aijaa.com/b/00848/14905409.jpg
Itse sanoisin äkkiä ajateltuna että voisi.