Viimevuosituhannnen Vito -pommi vai helmi
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Viimevuosituhannnen Vito -pommi vai helmi
Terve!
Kun kaikennäköisiä hulluja aatoksia päässä pyörii, niin kysynpä mielipiteitä/kokemuksia Vitosta. Onko tuollaisesta mihinkään? Lähinnä ajattelen noita vuosituhanen lopun vehkeitä, joita saa muutamalla tonnilla. Dieseleitä näyttää olevan myynnissä sekä 2.2L, että 2.3L. Jos mittarissa on 300tkm, niin paaliko on paras paikka?
Kun kaikennäköisiä hulluja aatoksia päässä pyörii, niin kysynpä mielipiteitä/kokemuksia Vitosta. Onko tuollaisesta mihinkään? Lähinnä ajattelen noita vuosituhanen lopun vehkeitä, joita saa muutamalla tonnilla. Dieseleitä näyttää olevan myynnissä sekä 2.2L, että 2.3L. Jos mittarissa on 300tkm, niin paaliko on paras paikka?
Terveisin
Tero
Tero
Re: Viimevuosituhannnen Vito -pommi vai helmi
2,15l moottorit ovat CDI-koneita ja 2,3 litran on vapareita tai turbolla olevia esikammiokoneita. Jälkkäiset hajottavat sitä kannentiivistettä.dieselflosse kirjoitti:Dieseleitä näyttää olevan myynnissä sekä 2.2L, että 2.3L.
Jos on yhtään tuosta vähemmän on syytä ihmetellä paljonko sieltä on ruuvattu pois ja myös tuolla kilometrimäärällä. Paalaus on paras vaihtoehto sitten, kun ei jaksa katsoa loputonta ruostekukkaa. Näillähän myös ajellaan semmosta 600-700 tkm jos vain koria ja kannetiivstettä parsitaan aika ajoin.dieselflosse kirjoitti:Jos mittarissa on 300tkm, niin paaliko on paras paikka?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Viimevuosituhannnen Vito -pommi vai helmi
Korihan näistä loppuu ensimmäisenä, tekniikka kyllä pelaa kun huoltaa hyvin ja korjaa "tyyppiviat" sitä mukaa kun niitä ilmenee, esim. CDI-koneissa yleensä polttoainepuoli vaatii remppaa jo usein alle 200tkm ajettuna.
Re: Viimevuosituhannnen Vito -pommi vai helmi
Omani ostin vuonna 1998. Alusta suojattu ja kertaalleen suojausta päivitetty. Paikkamaalauksia tehty sinne sun tänne. Kannentiiviste vaihdettu kertaalleen, kuten myös abs -yksikkö. Ovien johtosarjat korjattu ja pakoputki vaihdettu 7 vuoden kohdalla. Yksi etulaakeri ja sisätilapuhallin kanssa vaihdettu. Aika vähän 14 vuoden aikana. Ai niin... jarrut kertaalleen entrarru. Kilometrejä nyt 24
0000 ja ne on oikeat
110d
0000 ja ne on oikeat

110d
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Viimevuosituhannnen Vito -pommi vai helmi
Omistuskokemusta ei ole, mutta kuullut juurikin tuota että ruostuvat. Ja rumiahan (ruosteessa) noi kaikki onkin mitä näkee (muuten siis oikein komea auto
). Ajanu kyllä tollasia olen, ja onhan se vaan pakettiautoksi tosi mukava ajella verrattuna vaikka vähän uudempaankin transittiin jne.

Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: Viimevuosituhannnen Vito -pommi vai helmi
Pesee ajolleen muut Mersun pakut ja kun katselee valmiiksi ruosteen ruskean värin, ei haittaa tuo luukkujen reunojen häviäminen (< Saapi, ilman tilausta benxin pakuihin vakiona).
Enempi taitaa olla pommi tuo CDI (< huoltamatta), kuin nuo wanhemmat (<samanlaisella huollolla).
^ mutua ja essopaarissa (< ST1 ja Shell) kuultua

Enempi taitaa olla pommi tuo CDI (< huoltamatta), kuin nuo wanhemmat (<samanlaisella huollolla).
^ mutua ja essopaarissa (< ST1 ja Shell) kuultua

Re: Viimevuosituhannnen Vito -pommi vai helmi
Mitä tarkoittaa huoltamaton tai huolettu moottori / auto.
Minun mielestä huolto-ohjelmaan nyt kuuluu käytännössä muutaman suodattimen ja öljyn vaihtaminen säännöllisesti ja tuon laimminlyönti on yhtä tuhoisaa ihan kummallekin moottorityypille.
Pikkuvikojen määrä jota ei ennakkohuollolla oikein voi estää, niiden jakautuminen sitten onki erilaista, toisessa ne liittyvät enemmän sähköön liittyviin komponentteihin ja toisessa mekaanisiin.
Minun mielestä huolto-ohjelmaan nyt kuuluu käytännössä muutaman suodattimen ja öljyn vaihtaminen säännöllisesti ja tuon laimminlyönti on yhtä tuhoisaa ihan kummallekin moottorityypille.
Pikkuvikojen määrä jota ei ennakkohuollolla oikein voi estää, niiden jakautuminen sitten onki erilaista, toisessa ne liittyvät enemmän sähköön liittyviin komponentteihin ja toisessa mekaanisiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- johtajaahonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 180
- Liittynyt: Su 17.01.2010 00:55
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Viimevuosituhannnen Vito -pommi vai helmi
Lainataas vähän eli millä tekniikalla vito ois viattomin tekniikan suhteen? cdi,td vai vapari? tietty manuaalina ilmeisesti kun noi automaatit ei taida kestää? tietty käyttö ja huollot vaikuttaa ja kaikki on yksilöitä mut mut kiinnostais vaan kovasti kun kerran saanu päähän et vito ois saatava vaikka varmaan porteri ois fiksumpi ostos..
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: Viimevuosituhannnen Vito -pommi vai helmi
Viattomin varmaan tuo moottorin puolesta tuo 108D, eli vapari, 110D:ssä sitten tuo kansipaffi homma ja se cdi sitten suutinjumppaa muutama kaveri tehnyt (saattaa olla hyvin juurtuneet sinne kanteen ja sitten polttoainepuolen tiiviste vaivoja. Mutta o- renkaitahan taitaa nykyisellään löytyä kohta hyllytavarana liki jokaisesta varaosaputkasta 
Portteri pesee tavaratiloillaan Viton. Tekniikkapuolella tulee sitten vaggineen vaivat ja käyttökulujen osalta jo jakopään kuminauhan vaihto lisää volkkarissa kustannuksia.

Portteri pesee tavaratiloillaan Viton. Tekniikkapuolella tulee sitten vaggineen vaivat ja käyttökulujen osalta jo jakopään kuminauhan vaihto lisää volkkarissa kustannuksia.
Re: Viimevuosituhannnen Vito -pommi vai helmi
Halvin ylläpidettävä olisi 108D ilman luistonestoa.
wiimax.fi
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: Viimevuosituhannnen Vito -pommi vai helmi
Omastani ei löydy turvatyynyjä, ABS- jarruja eikä ajonestoa (< kun ei ole, ei voi mennä särkidealer kirjoitti:Halvin ylläpidettävä olisi 108D ilman luistonestoa.
