On tullut vastaan kaksi autoa, joissa on vaalea verhoilu (kojetaulun yläosa siis tumma), mutta matkustajan airbagin peitelevyn alaosa on tumma. Onko tuo merkki airbagin laukeamisesta tms.? Olen ollut siinä käsityksessä, että ko. kombinaatiossa jalopuulista katkaisee värityksen; yläosa kojetaulun värinen ja alaosa muun verhoilun värinen.
Esim. kuva:
Ylempi kuva on 2. sarjasta, alempi kolmosesta, mutta tuskin sillä on mitään merkitystä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joko kolaroitu tai bägit vaihdettu Sakasassa normaalina huoltotyönä. Eikös ne 10 vuoden välein vaihdettu ihan laikisääteisesti jossain vaiheessa saksanmaalla?
The_best_or_nothing kirjoitti:Joko kolaroitu tai bägit vaihdettu Sakasassa normaalina huoltotyönä. Eikös ne 10 vuoden välein vaihdettu ihan laikisääteisesti jossain vaiheessa saksanmaalla?
Miten sitten, jos bagit on vaihdettu normaalina huoltotyönä, niin onko tuon paneelin vaihtaminen tarpeellista? Kai sen pystyy avaamaan niin, että sen itse turvatyyny-yksikön voi vaihtaa kojelaudan sisälle ilman, että luukkukin pitää siitä edestä vaihtaa. Vai kuvittelenko vain? (En itse ole tuommoista koskaan avannut; kerran puolitosissani yritin, mutta loppuivat mielenkiinto ja rohkeus kesken...)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Tämäpä on mielenkiintoinen ketju, koskapa tuossa omassa lankussa on myös tuo alalevy musta, vaikka ilmeisesti pitäisi olla vaaleanharmaa, kuten muukin sisustus.
Autoa ei kyllä ole kolaroitu, tai siis mikään ei siihen ainakaan viittaa. Uutena tuotu Ruotsiin. Vaihtaako ne Ruotsissa noita tyynyjä sitten määräajoin...?
Edit: Siis näin, tuossa tuo jotenkuten näkyy:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Olen tutkaillut mobilea ym saitteja, niin näyttää kyllä yleisemmälle tuo "kaksivärinen" levy, eli se varmaankin on orkkis. Ja niinhän se sävytys menee hanskalokerollisissa kojetauluissakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
Luulisin että on vaihdettu bägi koska normaalisti se alaosa on kyllä samanvärinen kuin sisusta. Ainakin möhköni ovi aukossa oli tarrat milloin pitäisi airbagit vaihtaa ja ne oli ilmeisesti kerran jo vaihdettu koska ovessa luki seuraavaksi vaihtovuodeksi 2014. Möhkö oli saksasta tuotu mutta en tiedä sitten onko tuo jotenkin lain vaatima juttu
Timo L. kirjoitti:Olen tutkaillut mobilea ym saitteja, niin näyttää kyllä yleisemmälle tuo "kaksivärinen" levy, eli se varmaankin on orkkis. Ja niinhän se sävytys menee hanskalokerollisissa kojetauluissakin.
Niin, yleisempi se varmasti on. Mutta johtuneeko sitten siitä, että tuon ikäisiin on jo kaikkiin ne tyynyt jossain vaiheessa vaihdettu...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
The_best_or_nothing kirjoitti:Joko kolaroitu tai bägit vaihdettu Sakasassa normaalina huoltotyönä. Eikös ne 10 vuoden välein vaihdettu ihan laikisääteisesti jossain vaiheessa saksanmaalla?
Miten sitten, jos bagit on vaihdettu normaalina huoltotyönä, niin onko tuon paneelin vaihtaminen tarpeellista? Kai sen pystyy avaamaan niin, että sen itse turvatyyny-yksikön voi vaihtaa kojelaudan sisälle ilman, että luukkukin pitää siitä edestä vaihtaa. Vai kuvittelenko vain? (En itse ole tuommoista koskaan avannut; kerran puolitosissani yritin, mutta loppuivat mielenkiinto ja rohkeus kesken...)
Bägi on integroitu rakenteeseen, eli koko yksikkö verhouksineen vaihdetaan.
Yleensä kuljettajan b-pilarissa on tarra vaihdosta.
No tuohan kuulostaa järkeenkäyvältä, jos noin on. Ja tietysti kaikki muut värit kuin musta ovat jo loppuneet keskusvarastolta . Syynääpä Pakarinen tuo pilari.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
Mitä cuuno tarkoittaa? Käsittääkseni yksivärinen kojelauta on ollut mustassa, sinisessä, ruskeassa, vihreässä. Punaisessa, harmaassa, cremessä ja safraanissa (dattelissa) kojelauta on kaksivärinen (päällinen aina tumma). Sitä ei erikseen ole voinut tilata - tai tietysti ehkä Kundenwunschina ladottuaan tarpeeksi dinaareita pöytään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
No eipä löytynnä tarraa, sen enempää B-pilarista kun mistään muualtakaan.
Olkoot, vieläkin haluan olla hyväuskoinen ja olla siinä "luulossa", että autoa ei ole kolaroitu. Ja eipä tuo haittaa vaikka oliskin, ei siitä ainakaan pysyviä ongelmia esim. ajettavuuteen ole jäänyt. Paras 124:nen ajettavuudeltaan, mitä minä olen kokeillut...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi