Lämpimänä joskus ontuva tyhjäkäynti 250 TD-00

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pkuppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 20.02.2012 00:26
Paikkakunta: Kuopio

Lämpimänä joskus ontuva tyhjäkäynti 250 TD-00

Viesti Kirjoittaja pkuppe »

Hei! 1) Kylmänä kone käy tasaisesti ja nätisti, auto 250 TD Classic -00 W202, 208 tkm. Lämpimänä kone joskus 'ontuu', onko tyhjäkäynti liian alhainen vai onko jotain vakavampaa?
2) Auton mukana tuli neljän patteri Xenon lisäpitkiä ja omien lisäpitkien paikalle oli laitettu Xenonit, toisin oikea ei toimi. Tuleeko katsastuksessa ongelmia? Valot on porojen tunnistusta varten. Riittääkö laturissa potku, mikä on Xenonin virrankulutus?
3) Onko ajovalokytkimeen helposti laitettavissa taustavalo? Kuituvalo tai tavallinen asteikkovalo ja kirkas pleksi kuten lämpötilan säätimissä.
4) Onko sisätilahälytin hyödyllinen kapine ja mitä se maksaisi? Pertti
Nyt asia on ratkennut, huolellinen muoviputkien asennus öljyttynä ja kesälöpö, silloin ilmavaivat poistuivat.pertti.
Viimeksi muokannut pkuppe, Ma 27.08.2012 00:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lämpimänä joskus ontuva tyhjäkäynti 250 TD-00

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

1. Kuuluuko imuputkesta käydessä sellasta lotkotusta? Tällä nyt viittaat imuventtiilien vuotoon jota noissa koneissa joskus on. Syöttöpuoli on sähköohjattu joten tyhjäkäynti itessään pysyy kyllä kohillaan mutta jos välillä on yks pytty huonosti mukana niin käy ontuvasti.

2. Meinaatko että ihan erillisissä lisävaloissa on xenonit? Vai ihan auton omissa umpioissa? Jos sulla ei oo xenon hyväksyttyjä umpioita joissa on automaattinen korkeuden säätö ja lampunpesurit niin sitten ei saa xenoneita olla. Erillisissä lisävaloissa saa kunhan auton omien pitkien ja lisävalojen yhteenlaskettu referenssiluku ei ylitä 100. Umpioihin on merkattu referenssiluku E-tunnuksen viereen ja jos ei ole niin se on 20. Nuo kun pidät mielessä niin ei ole katastuksessa ongelmaa. Xenonit vie syttymisvaiheessa enemmän virtaa mutta kun ne on lämmennyt niin ne vie vähemmän kun halogeenit.

3. Siellä kuuluukin olla valo.

4. 150-300 euroon saa hyviä hälyttimiä. Sen tarpeellisuus riippuu vähän. Ite en koe sitä täällä tarpeelliseks mutta jos rikollisella paikalla asuu niin sitten se on tarpeellinen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18028
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Lämpimänä joskus ontuva tyhjäkäynti 250 TD-00

Viesti Kirjoittaja dealer »

1) Miten se "ontuu", jääkö yksi sylinteri selvästi jälkeen vai ?
2) Katsastukseen kannattaa ottaa xenonit pois koska ne ovat laittomat. Lataus riittää, yleisimmät xenonsarjat ottavat virtaa 35 wattia / polttimo
3) Aika hankalaa taitaa olla taustavalon laittaminen valokytkimeen mutta kesähän on jo tulossa :)
wiimax.fi
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: Lämpimänä joskus ontuva tyhjäkäynti 250 TD-00

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

pkuppe kirjoitti:Hei! 1) Kylmänä kone käy tasaisesti ja nätisti, auto 250 TD Classic -00 W202, 208 tkm. Lämpimänä kone joskus 'ontuu', onko tyhjäkäynti liian alhainen vai onko jotain vakavampaa?
Tarkoitatko että kone menee vikatilaan, silloin se alkaa "ontumaan" eli pudottaa tehot pois. Kuittaantuu käynnistämällä auto uudelleen ,kunnes vikaa taas pukkaa jne. Vikamuistin luku paljastaa näissä paljon.

Puolilämpinä tämän moottorin ominaisuus on karkeahko tyhjänkäynti, sitä ei kannata ihmetellä. Jos olet joskus kuunnellu VW:n pornstarin viisylinterisen 2.4 humputusta niin tämä mersu viismukinen on aika sivistynyt :D
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Lämpimänä joskus ontuva tyhjäkäynti 250 TD-00

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Tuo tyhjäkäynnin ontominen on yleinen ominaisuus näissä moniventtiileissä kun kilometrejä alkaa olla paljon takana . Sitä en tiedä että johtuuko sitten yleisemmin puristuksista vai imuventtiilien vuodosta. Harvemmin taitaa puristuksissa olla sanomista eli veikkaisin vian olevan kannen puolella.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
C250td
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: To 24.03.2011 17:52

Re: Lämpimänä joskus ontuva tyhjäkäynti 250 TD-00

Viesti Kirjoittaja C250td »

Mulla kyseinen kapistus rytkyttää puolilämpimänä kovalla pakkasella vissiin kolmella välillä...suodatin uusittu...
Kylmänä käy tosi siististi ja hiljaa, täysin lämpimänä taas vähä raksuttaa, joku suutin tai pari vaatis vissii huoltoa...
Mitää vakavaa en meinannu korjata niin kauaa ku kulkee... :) :)

Ja kansiremppa tehty 33000km sitten.. ja mittarissa nyt 301000km.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lämpimänä joskus ontuva tyhjäkäynti 250 TD-00

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kyllä noitten pitäis ihan kaikilla käydä kylmänä ja lämpimänä. Jos on yks hehku(ja) pimeenä niin sitten pakkasella kun lyö käyntiin niin käy hetken vajailla mutta ei se ole normaalia jos puolilämpimänä tai lämpimänä käy vajailla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
C250td
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: To 24.03.2011 17:52

Re: Lämpimänä joskus ontuva tyhjäkäynti 250 TD-00

Viesti Kirjoittaja C250td »

Kaikki hehkut uusia.
Ja kylmänä käynti ääni hiljasempi kuin lämpimänä. Nyt kun kovat pakkaset on hellittäny niin toi epätasainen käyntikin on vähentynyt. Tankattu tosin venäjän dieseliä joten en valita :oops: Viime talvena ei ollut moista ongelmaa ja samaa kamaa tankissa.. Joskus jos olis varaa kokeilis kunnon polttoaineella et onko merkitystä, voi tosin johtua niistä suuttimista..
Vastaa Viestiin