Terve
olen tuollaista -90 mallista siistiä kulkinetta katsellut, mutta riippuen keskustelupalstasta on tuon polttoaineenkulutusta kommentoitu järkyttävän ja kohtuullisen väliltä. Jos katsoo teknisiä tietoja ei tuon kulutus pitäisi aivan hirveä olla siistillä ajolla, mutta onko tosiaan niin että kulutus onkin käytännössä jotain muuta...vai onko kovat kulutusarvot vain teknisten vikojen syytä? Jos ko. mallista on jollain muuten käyttökokemuksia olisin kiinnostunut niistä kuulemaan..ennen ostopäätöstä...Kiitos! Niin tällä kyseisellä vermeellä josta olen kiinnostunut on ajettu jo n250tkm.
W201 190e 2.6 aut.-syöppö?
- Matti-Pekka
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: La 16.10.2010 17:55
- Paikkakunta: Janakkala
- Viesti:
W201 190e 2.6 aut.-syöppö?
Viimeksi muokannut Matti-Pekka, Ke 29.02.2012 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matti
Pur-valuja
http://www.elisanet.fi/ville-pekka/
Pur-valuja
http://www.elisanet.fi/ville-pekka/
Re: W201 190e 2.6 aut.-syöppö?
Riippuu tietty mihin vertaa, ja mikä kenestäkin on kohtuullista tai kohtuutonta. Jos tuommosista ehjistä käyttökokemuksia omaavat heittäisivät ihan oikeita lukuja tiskiin, niin voisit sitten ihan arvioida asiaa siltä pohjalta. Ja sitten se toinen puoli totuutta. Muistathan, että varsinkin tuollaisessa vanhassa autossa, voivat ylläpitokulut olla polttoainenkuluja suuremmat helposti, jos nyt et ihan kohtuuttoman suuria määriä kuvittele ajavasi.
Re: W201 190e 2.6 aut.-syöppö?
Hieno säädöllä voi saada kulutuksenkin tippumaan vaikka lambdan tiedoillahan ruisku säätyy.
Onhan se selvää jos haluat pieniruokaisen niin osat pieni moottori ja tällaiset kutoset kyllä syö mutta on kyllä voimaakin.
Onhan se selvää jos haluat pieniruokaisen niin osat pieni moottori ja tällaiset kutoset kyllä syö mutta on kyllä voimaakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 190e 2.6 aut.-syöppö?
Mulla on ollut tuo allekirjoituksen 190 viisi vuotta ja n. 100tkm. Koko tuolta ajalta on olemassa tankkaus.comissa tiedot ylhäällä, eikä tuo nyt mahdottoman janoinen ole ollut. Tuntuu että ajotavalla ei ole kauheasti väliä. Ripeillä kiihdytyksillä ja hitaasti kiirehtimällä ei merkittävää eroa saa tankin kulutuksiin. Tietysti tekniikan on oltava kunnossa; olen ajanut 124 300te:llä, joka oli vikakoodien ja päästötestin mukaan kunnossa, mutta ei sillä päässyt mitenkään alle 20l/100km. Polttoainemittari putosi silmissä
Alussa kulutus huiteli 12l/100km kun ruiskun säädöt olivat vähän pielessä ja takajarrut jumittelivat. Kun moottorin sai pelaamaan kunnolla ja kaikki pyörät pyörivät herkästi kulutus putosi 10l/100km kieppeille. Nykyään kesällä kulutus normaalissa ajossa 9-10l/100km ja talvella 10-11l/100km. Oikein pisaralla pisimmälle en ole yrittänyt. yksi talvinen reissu moottoritietä tre-hki-tku-tre meni 8.6l/100km, kaippa tuosta voisi vielä niistää kesäkeleillä jotain pois. Tämän talven 190 on seissyt tallissa ja aina välillä on käytelty lämpimäksi ja ajeltu pätkiä, viimeinen tankkaus oli 11.4l/100km.
Mukava autohan tuo on ollut ajella, mutta kyllä nykyisillä polttoaineen hinnoilla voisi vähän vähemmänkin viedä. 70 litran tankilla pääsee sen ~600km ennen pa-valoa. Itse ajelen sen reilu 20tkm vuodessa, joten kerta viikkoon on mittarilla seisoskeltava 100€:n edestä. Nyt pääasiallisessa ajossa on tuo w211 220cdi ja kyllä sen kanssa saa käydä paljon harvemmin tankilla.
Onko tuollainen kulutus tehoon nähden sitten paljon vai ei? Foorumilla kasiväykkymiehet kehuvat pääsevänsä samoihin lukuihin, ja kulkua on vähän eri tahtiin. Itsellä oli tuota w211;tä ennen w140 S320 ja kyllä silläkin pääsi noihin alle 11l/100km kulutuksiin nätisti ajamalla, mutta auta armias jos yhtään oli raskas kaasujalka. Ke-jetillä varustettu 190 tuntuu olevan polkemiseen aika tunnoton, aina menee saman verran.

Alussa kulutus huiteli 12l/100km kun ruiskun säädöt olivat vähän pielessä ja takajarrut jumittelivat. Kun moottorin sai pelaamaan kunnolla ja kaikki pyörät pyörivät herkästi kulutus putosi 10l/100km kieppeille. Nykyään kesällä kulutus normaalissa ajossa 9-10l/100km ja talvella 10-11l/100km. Oikein pisaralla pisimmälle en ole yrittänyt. yksi talvinen reissu moottoritietä tre-hki-tku-tre meni 8.6l/100km, kaippa tuosta voisi vielä niistää kesäkeleillä jotain pois. Tämän talven 190 on seissyt tallissa ja aina välillä on käytelty lämpimäksi ja ajeltu pätkiä, viimeinen tankkaus oli 11.4l/100km.
Mukava autohan tuo on ollut ajella, mutta kyllä nykyisillä polttoaineen hinnoilla voisi vähän vähemmänkin viedä. 70 litran tankilla pääsee sen ~600km ennen pa-valoa. Itse ajelen sen reilu 20tkm vuodessa, joten kerta viikkoon on mittarilla seisoskeltava 100€:n edestä. Nyt pääasiallisessa ajossa on tuo w211 220cdi ja kyllä sen kanssa saa käydä paljon harvemmin tankilla.
Onko tuollainen kulutus tehoon nähden sitten paljon vai ei? Foorumilla kasiväykkymiehet kehuvat pääsevänsä samoihin lukuihin, ja kulkua on vähän eri tahtiin. Itsellä oli tuota w211;tä ennen w140 S320 ja kyllä silläkin pääsi noihin alle 11l/100km kulutuksiin nätisti ajamalla, mutta auta armias jos yhtään oli raskas kaasujalka. Ke-jetillä varustettu 190 tuntuu olevan polkemiseen aika tunnoton, aina menee saman verran.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981