Kompressorin viritys
Kompressorin viritys
Onko kokemuksia kompressorin ahtimen omaavan moottori ajoneuvon virityksestä? Voimaa.comi lupailee E55:sta huimat 530 hv ja 850nm pelkällä ohjelmalla, viriguru harisen mukaan pelkän ohjelman muutoksella ei ole mitään merkitystä tehoihin. Pitäisi tehdä mekaanisia muutoksia myös. Maksaisi kuulemma 3400 euroa muistaakseni.
Re: Kompressorin viritys
Kurkka tuolta http://shop.kleemann.dk/shop/boost-kit-for-323p.html" onclick="window.open(this.href);return false; mitä Tanskan pojilla on tarjota.
Itse etsin w203 C200 kompuraan parempia ahtoja mutta sopivaa settiä ei ole vielä löytynyt.
Turun liepeillä Maskussa sijaitseva Moonlight Motorsport http://skel.romurauta.net/node/74" onclick="window.open(this.href);return false; on myös erikoistunut kompuramersujen viritykseen.
Itse etsin w203 C200 kompuraan parempia ahtoja mutta sopivaa settiä ei ole vielä löytynyt.
Turun liepeillä Maskussa sijaitseva Moonlight Motorsport http://skel.romurauta.net/node/74" onclick="window.open(this.href);return false; on myös erikoistunut kompuramersujen viritykseen.
Re: Kompressorin viritys
Ei pitäisi saada ohjelmamuutoksella mitään huomattavaa määrää tehoa ,vaatii ahtimen välitysten muuttamista mekaanisesti ,jolla nostetaan ahtopainetta.
http://shop.kleemann.dk/shop/boost-kit-for-323p.html" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa yksi vaihtoehto, tosin tuo ohjelma ei ole yksilöity juuri sinun autollesi toisinkuin suomalaisten virigurujen tekemät.
edit: Hidas![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
http://shop.kleemann.dk/shop/boost-kit-for-323p.html" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa yksi vaihtoehto, tosin tuo ohjelma ei ole yksilöity juuri sinun autollesi toisinkuin suomalaisten virigurujen tekemät.
edit: Hidas
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: Kompressorin viritys
Pelkällä ohjelmalla et saa paskaakaan tehoa lisää koska ohjelma ei säädä mekaanisessa ahtimessa ahtopainetta kuten ECU:n ohjaamassa pakokaasuturbossa.
Tästä pannussa on vakiona n 500hv jos validi yksilö, mallien välinen hierarkia on vaan haluttu säilyttää ja ilmoitettu e malliin se 476 kaakkia.
Jenkkisaiteilta löytyy juttua tästä pannusta ja paljon.
Perusvirutyshän on kampiakseliin suurempi moniurahihnapyörä+ lastu=n.550 hummaa ahdot nousee halkaisijasta riippuen 0.2-0.4bar.
seuraava askel on yleensä vesi/ilma cooleriin lisää tehoa eli toinen mokoma sinne viereen+virtaavampi pumppu.
Sitten pakosarjat/putkisto, suuremmat ruiskusuuttimet ja kaasuläppäkotelo.
Eurochargedilla esim. setti jossa noi kaikki ja tarjotaan 642 hp ja n 900nm.
http://www.eurocharged.com/index.php?op ... &Itemid=99" onclick="window.open(this.href);return false;
Helppohan tuota on piristää.
Tästä pannussa on vakiona n 500hv jos validi yksilö, mallien välinen hierarkia on vaan haluttu säilyttää ja ilmoitettu e malliin se 476 kaakkia.
Jenkkisaiteilta löytyy juttua tästä pannusta ja paljon.
Perusvirutyshän on kampiakseliin suurempi moniurahihnapyörä+ lastu=n.550 hummaa ahdot nousee halkaisijasta riippuen 0.2-0.4bar.
seuraava askel on yleensä vesi/ilma cooleriin lisää tehoa eli toinen mokoma sinne viereen+virtaavampi pumppu.
Sitten pakosarjat/putkisto, suuremmat ruiskusuuttimet ja kaasuläppäkotelo.
Eurochargedilla esim. setti jossa noi kaikki ja tarjotaan 642 hp ja n 900nm.
http://www.eurocharged.com/index.php?op ... &Itemid=99" onclick="window.open(this.href);return false;
Helppohan tuota on piristää.
Re: Kompressorin viritys
Juu ei se vaadi kun rahaa ja paljon... Niin vähän ajattelinkin että ei pelkällä ohjelmalla tee mitään...
Re: Kompressorin viritys
Halvahko perussetti on että tilaat tuolta tai muualta 172mm kampiakselipyörän tai ahtimeen pienemmän pyörän. Kumpaakin myydään tuolla eurochargedilla. Marssit jommankumman kanssa vaikka sinne harisella ja softa sieltä kun palikka on kiinni ja auto dynolla.
180mm pyörä vaatii kyllä mielestäni sen lisäcoolerin, ahtolämmöt nousee muuten liikaa ja se ei ole hyvä asia.
Pala kerraallaan tai jos pakka kestää niin vaikka kaikki![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Hyvä vaihtoehto on myös olla tekemättä mitään, normaali liikenteen rytmissä on mahdollista pysyä ihan vakiollakin.
180mm pyörä vaatii kyllä mielestäni sen lisäcoolerin, ahtolämmöt nousee muuten liikaa ja se ei ole hyvä asia.
Pala kerraallaan tai jos pakka kestää niin vaikka kaikki
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Hyvä vaihtoehto on myös olla tekemättä mitään, normaali liikenteen rytmissä on mahdollista pysyä ihan vakiollakin.
Re: Kompressorin viritys
no nyt tarttis saada uusi isompi pyöräkompuraan.... Mistäpä kannattaa tiedustella mielellään suomen maalta??
Re: Kompressorin viritys
AMGE55 kirjoitti:no nyt tarttis saada uusi isompi pyöräkompuraan.... Mistäpä kannattaa tiedustella mielellään suomen maalta??
????
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: Kompressorin viritys
http://www.speedpro.fi/etusivu.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ..?
Aufrecht Melcher Grossaspach
Re: Kompressorin viritys
sähköputkimies kirjoitti:http://www.speedpro.fi/etusivu.asp ..?
juu kyselin tuolta ja löytyis carlsson virisatsia hintaa 10000 ovh vajaa 12000 ja asennus 1500. Auto pajalla pariviikkoa. Taidan passata tämän ja etsiä jotain muuta. Onko jollain jotain ideaa??
Re: Kompressorin viritys
Tuo kampiakselipyörä on huomattavasti työläämpi kuin ahtimen rullan vaihtaminen. Itellä paikoillaan Eurochargedin ahtimen rulla ja sen vaihto on max. 20 minuuttia. En tiedä onko heillä vastaavaa vielä tarjolla 55:een mutta kannattaa ainakin kysellä. Nimimerkki Pansu on ainakin itelleen sorvaillut tuollaisen rullan, joten häneltäkin voisi mahdollisesti kysellä.AMGE55 kirjoitti:Onko jollain jotain ideaa??
Re: Kompressorin viritys
kumpaas suuntaan nyt sitä kompressorin pyörää pitää muuttaa???? minkäs kokoinen on vakio???
Re: Kompressorin viritys
Kompressorin/ahtimen rullaa/pyörää muutetaan pienemmäksi. Jos muutos tehdään kampiakselin pyörään niin sitä taas suurennetaan.
Muistaakseni 55:ssa on vakiona kampiakselin suhde ahtimen pyörään 2:1. Vakio kampipyörä taitaa olla 152 milliä, jolloin ahtimen pyörän kooksi tulisi 76 milliä. Tuolla eurochargedin sivuilla mainitaan, että heidän ahtimen pyörä vastaa 172 millistä kampiakselipyörää. Tästä kun laskee:
172 : 76 = 2,26 ja siitä eespäin 152 : 2,26 = 67,3 milliä. Eli ahtimen pyörä on vajaat 10 mm pienempi kuin orkkis.
Muistaakseni 55:ssa on vakiona kampiakselin suhde ahtimen pyörään 2:1. Vakio kampipyörä taitaa olla 152 milliä, jolloin ahtimen pyörän kooksi tulisi 76 milliä. Tuolla eurochargedin sivuilla mainitaan, että heidän ahtimen pyörä vastaa 172 millistä kampiakselipyörää. Tästä kun laskee:
172 : 76 = 2,26 ja siitä eespäin 152 : 2,26 = 67,3 milliä. Eli ahtimen pyörä on vajaat 10 mm pienempi kuin orkkis.
Re: Kompressorin viritys
En ole touta E55 kompuran pyörää koskaan nähnyt, joten suoriltaan vaikea sanoa kuinka iso homma se on tehdä. Pitäisi olla melkein tuo alkuperäinen malliksi jotta sitä voisi tutkia ja mittailla.
Re: Kompressorin viritys
Jos joku miettii 55:een tuota Eurochargedin kompurarullaa niin kannattaa lukaista läpi ulkomaan uutisia:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/4983 ... ilure.html
http://mbworld.org/forums/w211-amg/4983 ... ilure.html
Re: Kompressorin viritys
Ohhoh onpas noita hajoillu, ei varmaan ole lähellekään kaikki tuonne ilmoitellut. Katsoin itsekin että noi lipareet on tehty vähän väärästä matskusta, kun toi 62mm rulla saapui.amgenter kirjoitti:Jos joku miettii 55:een tuota Eurochargedin kompurarullaa niin kannattaa lukaista läpi ulkomaan uutisia:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/4983 ... ilure.html
Re: Kompressorin viritys
Onkos tuo sun 62 millinen kenen tekemä? Minun 62 millinen on ns. "Karmen" pulley, eli ei Eurochargedin tekemä.Pansu kirjoitti:Ohhoh onpas noita hajoillu, ei varmaan ole lähellekään kaikki tuonne ilmoitellut. Katsoin itsekin että noi lipareet on tehty vähän väärästä matskusta, kun toi 62mm rulla saapui.amgenter kirjoitti:Jos joku miettii 55:een tuota Eurochargedin kompurarullaa niin kannattaa lukaista läpi ulkomaan uutisia:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/4983 ... ilure.html
Re: Kompressorin viritys
Euron tuo taitaa olla. Pitää varmaan tässä lähipäivinä testata tuota..amgenter kirjoitti:Onkos tuo sun 62 millinen kenen tekemä? Minun 62 millinen on ns. "Karmen" pulley, eli ei Eurochargedin tekemä.Pansu kirjoitti:Ohhoh onpas noita hajoillu, ei varmaan ole lähellekään kaikki tuonne ilmoitellut. Katsoin itsekin että noi lipareet on tehty vähän väärästä matskusta, kun toi 62mm rulla saapui.amgenter kirjoitti:Jos joku miettii 55:een tuota Eurochargedin kompurarullaa niin kannattaa lukaista läpi ulkomaan uutisia:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/4983 ... ilure.html