Niin, eli kylmän yön jälkeen liikkeelle lähdettyä nykii n. 45 km/h nopeudessa, auton diginopeusnäytön mukaan 47 km/h. Nykiminen näkyy kierrosmittarin heilumisena n. 100rpm verran ja tuntuu tietenkin ajossa. Satunnaisesti myös laatikko vaihtaa nykäisemällä. Ilmenee sekä cruisella ajettessa että ilman. Auto on yön ulkona ja aamulla parisen tuntia roikassa. Lisäksi kiekkamittari heijaa hiuksenhienosti tasaisilla nopeuksilla.
Voiko olla kyse jäähdytinnesteiden uimisesta vaihdelaatikon öljyjen sekaan näinkin uudessa W203:ssa, vai löytyisikö vika muualta, esim. kyb-venttiilistä? Autolla ajettu vain reilu 90tkm. En ole tarkistanut mikä jäähdytin autossa on, mutta ilmeisesti vikaa on ollut jäähdyttimestä huolimatta. Mistä oireista erottaa glykoli vs. kyb-ongelmat?
w203 220cdi autom. -06 nykii kylmänä
Re: w203 220cdi autom. -06 nykii kylmänä
Käsittääkseni glykolivika aiheuttaa kovemmissa nopeuksissa jonkinlaista jurnutusta ja kyb venttiilivika juuri tuollaista pikku nykimistä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w203 220cdi autom. -06 nykii kylmänä
Mun mielestäni ei sitä pysty näin yleistämäänS202 kirjoitti:Käsittääkseni glykolivika aiheuttaa kovemmissa nopeuksissa jonkinlaista jurnutusta ja kyb venttiilivika juuri tuollaista pikku nykimistä.

Vian korjaamiseksi itse kävisin vaihdattamassa öljyt (huuhtelemella) ja sitten vaikka varuiksi se Kyb-solenoidi uusiksi koska ei ole kallis

Samalla tavalla noissa uudemmissa on ollut glykolivikaa kuin vanhemmissakin. Harmittava vika siitä että glykoli pehmittää kaikki kitkapinnat hetkessä (jos sitä laatikossa on)

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w203 220cdi autom. -06 nykii kylmänä
Jos nestettä ei katoa niin tuskin on klykoolivikaa kannattaa viedä johonkin *.rin piuhan päähän ja testata ajossa tuo laatikko mitä se näyttää voihan sen koitaa normittaa *.rilla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan