Noin 10 vuotta on kulunut aikaa siitä, kun 94/95 vm w202 c220d :n Lucas pumppu alkoi vuotamaan tiivisteistä ulospäin ja sen silloin korjuutin Kuopiossa Diesel Naumasella... taisi olla 7500 mummoa uuden kaapelisarjan kanssa. Nyt on heränyt into josko ainaisena ominaisuutena pitämääni käynnistymisongelmaan voisi löytyä ratkaisu. Aina kun on pakkasta, tai/ja auto on seissyt pidempään moottori starttaa aluksi, mutta pysähtyy kohta. Uudelleen starttaaminen vaatii n. 4 sekunnin starttaamisen jotta kone jää käyntiin. Polttoainesuodattimen kirkkaissa letkuissa näkyy aina ilmakuplia, myös uusilla suodattimen o-renkailla. Olen huoltanut auton aina itse, mutta ilmeisesti puutteellisesti, koskapa polttoainesuodattimia on ilmeisesti 2 kpl? Missä se toinen on? Millä nuo ilmakuplat voisi saada loppumaan, tai voiko tuosta käynnistysongelmasta päästä eroon? Tästä aiheesta on paljon kirjoiteltu, mutta en kuitenkaan varsinaista vastausta löytänyt... Autossa kilometrejä nyt 280t ja pumppu korjattiin kun kilometrejä oli 110t.
10 v siten tehdyn korjauksen jälkeen moottori kevyesti myös nykii tasan 1900 r/min kohdalla, mutta ei muulloin.
-t. Kimmo
W202 Lucas 10v korjauksen jälkeen
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 10.03.2012 23:24
Re: W202 Lucas 10v korjauksen jälkeen
Katsoppas jos tuosta kohtaa löytyy se esisuodatin, muistaakseni se on upotettuna tuohon suodatinjalkaan.

Sittenhän siellä on kaiketi vielä se polttoaineen esilämmitin kannen kupeessa, sieltäkään ei saisi putket olla löysällä.

Sittenhän siellä on kaiketi vielä se polttoaineen esilämmitin kannen kupeessa, sieltäkään ei saisi putket olla löysällä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W202 Lucas 10v korjauksen jälkeen
Yksi jammu täällä kertoi että jos alkaa tulla suodatin puolilleen aineesta eli ei täyty täyteen niin oma siirtopumppu alkaa olla lopussa ja sinne kannattaa laittaa ihan normi sähköinen siirtopumppu kone huoneeseen ja taas pelaa.sen kun laittaa heti takaa tulevaan metalli putken lähelle niin imu puoli muutttuu koko järjestelmässä painelinjaksi ja sitten ei ole enää ilma ongelmia.
toisekseen imu vuoto voi olla nyt siinä takaa tulevan metalli putken liitoksessa kun se muutttuu kumiletkuksi,se prässäys löystyy niin siihen tarkkuus klemmari.
toisekseen imu vuoto voi olla nyt siinä takaa tulevan metalli putken liitoksessa kun se muutttuu kumiletkuksi,se prässäys löystyy niin siihen tarkkuus klemmari.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 10.03.2012 23:24
Re: W202 Lucas 10v korjauksen jälkeen
Noita ilmakuplia on näkynyt tosiaan jo yli 10v ajan..
Ennen ja jälkeen tiivisteremontin. Seurasin pumpun korjausta paikanpäällä ja todettiin vanhojen tiivisteiden olleen kovettuneita. Onko tuossa Lucas pumpussa kenties jotakin muutakin tyyppivikaa, vai olisikohan noilla tiivisteiden vaihdoilla tuo vika pysyvästi "poistettu" ?
Pitää nuo liitokset tarkistaa.. muistaakseni oli aika kallis se letkusarja KL - varaosillakin..
Onko joku foorumilta oikeasti kenties laittanut tuon sähköisen pumpun esipumpuksi? Minkä merkkinen tuli laitettua. Mitenkähän mahtaa olla, kun Luacasin imupuolelle tulee painetta.. alkaakohan vuotamaan?
t-Kimmo

Pitää nuo liitokset tarkistaa.. muistaakseni oli aika kallis se letkusarja KL - varaosillakin..
Onko joku foorumilta oikeasti kenties laittanut tuon sähköisen pumpun esipumpuksi? Minkä merkkinen tuli laitettua. Mitenkähän mahtaa olla, kun Luacasin imupuolelle tulee painetta.. alkaakohan vuotamaan?
t-Kimmo
Re: W202 Lucas 10v korjauksen jälkeen
Ilma tulee herkemmin o-renkaiden välistä kun löpö.Pumppu oli sellainen 40-50e ihan bensakoneen pumppu ja näissähän on pienet paineet ja ei käy turhaan koko ajan vaan tarvittaessa.
Yritin etsiä topikia ja en löytänyt helpolla mutta kuitenkin jonkun korjaajan ohje kyseiselle vialle.
Yritin etsiä topikia ja en löytänyt helpolla mutta kuitenkin jonkun korjaajan ohje kyseiselle vialle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 10.03.2012 23:24
Re: W202 Lucas 10v korjauksen jälkeen
Kävin kokeilemassa niitä tankilta tulevia letkuja. Kumpikos niistä nyt on tulo ja kumpi paluuletku..ihan se ei päättelemällä selvinnyt. Toinen letku niistä, ylempi, vuoti hieman dieseliä, kun sen pitävyyttä käsikopelolla testasin...
Re: W202 Lucas 10v korjauksen jälkeen
Älä koska niihin letkuihin vaan runkopalkkia pitkin tulee takaa metalli putki ja muuttuu kumiletkuksi niin siihen se tarvike pumppu.Ja unohtui sanoa että kaasari koneen sähköinen siirtopumppu ettei tule paineta 3-5baria jota ruisku bensassa on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-