EDELLEEN VISKOKYTKIMESTÄ
EDELLEEN VISKOKYTKIMESTÄ
Voisko joku auttaa saako viskopkytkimeen laakeria erikseen vai pitääkö ostaa koko paketti?? olis kiire asialla
Re: EDELLEEN VISKOKYTKIMESTÄ
Kerrotko vielä, että mikä moottori ja mikä korimalli.
Voi olla, että foorumilaisilta löytyy vaikkapa käytettyjä hyväkuntoisia tilalle kohtuuhinnalla, jos vain tietävät, millaisesta on tarkalleen ottaen kyse.
Voi olla, että foorumilaisilta löytyy vaikkapa käytettyjä hyväkuntoisia tilalle kohtuuhinnalla, jos vain tietävät, millaisesta on tarkalleen ottaen kyse.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: EDELLEEN VISKOKYTKIMESTÄ
auto on w201 mersu 190 2,5D vm 92 ei turboa. ossaatko sä sanoo onko laakeri mahd vaihtaa. millä sen vois testata että onko laakerti vika ku mun mielestä se on ku pyörittää flektiä käsin ni konee pyörimis suuntaan imisee ja toiseen suuntaa ei muutenki sit ku hihna paikoillaa eikä kone käynnis on flekti jäykkä??
Re: EDELLEEN VISKOKYTKIMESTÄ
Moi,
valitettavasti en ole tuohon aiheeseen ikinä perehtynyt, joten en osaa sanoa sen enempää. No, eiköhän tältä foorumilta joku tämän asian osaajakin löydy kommentoimaan asiaa.
Tuolla sivustolla muuten on Mersun alkuperäisiä korjausohjeita, tosin jostain syystä en juuri nyt saanut auki tuohon viskokytkimeen liittyviä juttuja.
http://www.w124performance.com/service/ ... 2_mech.htm
valitettavasti en ole tuohon aiheeseen ikinä perehtynyt, joten en osaa sanoa sen enempää. No, eiköhän tältä foorumilta joku tämän asian osaajakin löydy kommentoimaan asiaa.
Tuolla sivustolla muuten on Mersun alkuperäisiä korjausohjeita, tosin jostain syystä en juuri nyt saanut auki tuohon viskokytkimeen liittyviä juttuja.
http://www.w124performance.com/service/ ... 2_mech.htm
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: EDELLEEN VISKOKYTKIMESTÄ
Eikös sillä viskolla kannata heittää vesilintua?
Jos kuitenkin halua viskon niin tuolla edullinen http://alvadi.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos kuitenkin halua viskon niin tuolla edullinen http://alvadi.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: EDELLEEN VISKOKYTKIMESTÄ
Jaa, olikin vika omassa koneessa, etten saanut auki noita ohjeita; nyt sain ne näkyviin itselle.
Eli, tässä yleinen toiminnan kuvaus:
http://www.w124performance.com/service/ ... 20-310.pdf
Ja tässä tuulettimen ja viskon irrotusohjeet:
http://www.w124performance.com/service/ ... 5660ha.pdf
http://www.w124performance.com/service/ ... 5660hw.pdf
Ei noissa nyt näyttänyt olevan mitään juttua siitä, miten sen tarkemmin ottaen pitäisi kylmänä käyttäytyä. Paitsi, että kylmäkäynnistyksen jälkeen tuuletin heti aluksi pyörii kiinteämmin samaa vauhtia moottorin kanssa siihen asti, että viskossa öljy ehtii virrata kammiosta toiseen. Eli siitä voisi olettaa, että kylmässäkään moottorissa tuulettimen ei tarvitsekaan pyöriä kovin kevyesti, kun sammutetun moottorin tuuletinta käsin pyörittää. Se nyt on sitten tietysti kovin suhteellista, että mikä on kevyesti pyörittämistä ja mikä ei...
Se tuossa kuitenkin selvästi sanottiin, että rikkinäistä viskoa ei voi korjata, vaan pitää hankkia ehjä tilalle. Eli ainakin korjaamokäsikirjan sanoma on selvä: laakeri ei ole vaihdettavissa.
Eli, tässä yleinen toiminnan kuvaus:
http://www.w124performance.com/service/ ... 20-310.pdf
Ja tässä tuulettimen ja viskon irrotusohjeet:
http://www.w124performance.com/service/ ... 5660ha.pdf
http://www.w124performance.com/service/ ... 5660hw.pdf
Ei noissa nyt näyttänyt olevan mitään juttua siitä, miten sen tarkemmin ottaen pitäisi kylmänä käyttäytyä. Paitsi, että kylmäkäynnistyksen jälkeen tuuletin heti aluksi pyörii kiinteämmin samaa vauhtia moottorin kanssa siihen asti, että viskossa öljy ehtii virrata kammiosta toiseen. Eli siitä voisi olettaa, että kylmässäkään moottorissa tuulettimen ei tarvitsekaan pyöriä kovin kevyesti, kun sammutetun moottorin tuuletinta käsin pyörittää. Se nyt on sitten tietysti kovin suhteellista, että mikä on kevyesti pyörittämistä ja mikä ei...
Se tuossa kuitenkin selvästi sanottiin, että rikkinäistä viskoa ei voi korjata, vaan pitää hankkia ehjä tilalle. Eli ainakin korjaamokäsikirjan sanoma on selvä: laakeri ei ole vaihdettavissa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: EDELLEEN VISKOKYTKIMESTÄ
Oho, ei paha hinta todellakaan. Jos tuo tosiaan on Behrin valmistama, kuten sivulla sanotaan, niin tuo 36 Euron hinta kuulostaa kyllä asiakkaan kannalta mainiolta kaupalta, jos vaikka vertaa KL-varaosien hintaan; heillä se on 165 Euroa, eikä mainita, minkä firman valmistetta se on.etrade kirjoitti:Eikös sillä viskolla kannata heittää vesilintua?
Jos kuitenkin halua viskon niin tuolla edullinen http://alvadi.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: EDELLEEN VISKOKYTKIMESTÄ
On ja pitääkin olla nahkea pyörittää kylmänä. Jos ei ole niin sisältä puuttuu öljyt joka tarkoittaa ettei visko toimimese190 kirjoitti:auto on w201 mersu 190 2,5D vm 92 ei turboa. ossaatko sä sanoo onko laakeri mahd vaihtaa. millä sen vois testata että onko laakerti vika ku mun mielestä se on ku pyörittää flektiä käsin ni konee pyörimis suuntaan imisee ja toiseen suuntaa ei muutenki sit ku hihna paikoillaa eikä kone käynnis on flekti jäykkä??

Jos flektissä (kun se on paikallaan) ei ole välystä moottorin pitkittäissuunnassa niin laakeri on ehjä. Siinä voi olla pieni välyskin ja silti sillä voi ajaa. Jos rahisee tms. niin sitten tilanne on täysin toinen ja asiaan kannattaa puuttua heti.
Re: EDELLEEN VISKOKYTKIMESTÄ
mistä kitinä/ulina kierroksil voi sit johtua ärsyttää se ääni kitisee ilman hihnaa ku käsin pyörittää ja ku kone käynnis ni ulisee ku antaa kaasua