w201 kansivika? vai normaalia öljyn kulutusta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 25.07.2004 17:55
Paikkakunta: Lpr

w201 kansivika? vai normaalia öljyn kulutusta?

Viesti Kirjoittaja Torme »

Iltoja palstan lukijoille.
ihmetyksen aiheena öljyn kuluts autossani. vasta 203tkm ajettu (mittarin mukaan) 2.0 ruisku kone. öljyä häviää koneesta n.0.5l /1000km , öljynä mobilin formula 1.
onko öljy liika ohutta koneelle. vai mahdollisesto venttiilien kumit kovettuneet?
ennen kun teen koneelle emitään, meinasin mitata puristukset ja ohivuodon.
ventiilit tuli itellä ekana mieleen ikään ja kilomtreihin nähen.
Kokemuksia kaipailisin. ohjekirja toisin sanoo että vielä 1.5l kulutus on normaalia. ei tosin minusta.
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Jos venttiilien ohjureiden/tiivisteiden kautta häviää öljyä, niin se näkyy kyllä tulpissa (öljy karsta) ja pakoputken päästäkin pitäs vähän pölläytellä (katti voi kyllä tätä eliminoida).
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Jos öljyn kulutus haittaa, vaihda esim. Valvoline -öljyihin, 10w-40 "100tkm ajetuille koneille" on varmasti parempi. Suosittelen lämpimästi.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Ponton kirjoitti:Jos venttiilien ohjureiden/tiivisteiden kautta häviää öljyä, niin se näkyy kyllä tulpissa (öljy karsta) ja pakoputken päästäkin pitäs vähän pölläytellä (katti voi kyllä tätä eliminoida).
Aivan ja tulppiin saattaa palaa öljystä jopa "papukaijannokat" kuten itsellä kävi. Loppujen lopuksi auto kävi viidellä pytyllä. Ja tosiaan ei pölläytellyt putkesta yhtään ja autohan on katti. Ja se öljynkulutus oli ennen kumien vaihtoa lähelle 1,5 L / 1000 km ja siihen se öljynkulutus myös loppui. Kumien vaihdosta tulee ens kuussa vuosi täyteen.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ohjurien"kovettuneet"kumit, sanon minä. Ikänsä puolesta joutaa jo vaihtoon, ei välttämättä niinkään kilometrien puolesta.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Tein yhteen M102 vuosi sitten rempan huomasin mersun ohjarit heikokosi paikaksi... ja voipi olla ohjaritkin niin väljät että jonkun aikaa auttaa pelkät kumien vaihdot... edellisessä mersussani oli mittarissa 450tkm ja öljyn kulutus noin 1litra/3000km ja moottoria ei ollut aukaistu...remppasin toisen koneen pellin alle ja nyt ei kyseinen auto vie öljyä ainakaan 7500km vaihtovälillä....
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

jorinaa

Viesti Kirjoittaja mc »

Veikkaisin minäkin niitä ohjurinkummeja, on tullut sikäli vastaan että olen kuullut noista ongelmista ja yleensä häviää tuo kulutus sillä kumien vaihdolla, se on heikko paikka. Siitä on ainakin hyvä aloittaa.

Kattiautoissa se ei niin haise eikä edes pöllytä, mutta jos ei ole kattia kyllä sen tarkka haistaa ja näkee. Tuo öljynkulutus ei ole ihan normaali
Avatar
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 25.07.2004 17:55
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Torme »

pystyykö kumit vaihtamaan kantta irrottamatta?
kävin koneistus virmassa kysäsemässä hommalle hintaa 400-500€ ja eräs korjaamo tarjosi 600-700€. :shock:
vehossa tietysti ton hinnan voi vielä kertoa2 tai 3 :lol:
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
timo m
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 27.07.2004 07:00
Paikkakunta: joensuu

timppa

Viesti Kirjoittaja timo m »

mulle vaihtoivat vuosi sitten ja vaihdossa meni tunnin verran aikaa....hinta oli muistaakseni alle satkun.
ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Torme kirjoitti:pystyykö kumit vaihtamaan kantta irrottamatta?
Jep pystyy vaihtamaan. Maksoin 130 € kutoskoneeseen hintaan sisältyi kumit ja venttiilikopan tiiviste.

Homman pystyy tekemään kyllä itsekin jos on käytettävissä paine-ilmaa ja peukalo jossain muualla kuin...
:wink: Tuossa lainaus yhdestä aiheeseen liittyvästä topicista:
tupis kirjoitti: M103 moottori kulutti mobilin rallyformulaa .0.7l. /1000km. ja epäilin ohjurin kumeja . Pöläytti savuja tyhjäkäynnillä niinpä....
Tuli itse vaihdettua Ohjurin kumi. Kumit maksoi 2.2€ kpl.
vanhasta syttytulpasta pakeliitti pois ja sorvilla siihen ylä puolelle vähän isompi reikä, sopiva putki 15.cm. ja ilmaletkun pää(liitin) . tämä yhdistelmä juotettiin hopealla yhteen.eli vanhatulppa/putki/letkuliitin.
Otin venttiilikoppan pois, keinupukit pois, että venttiilin jouset saa pois.
tämä yhdistelmä sytytys tulpan reikään, ja paine päälle, laitoin 8 bar.
Sitten jousenkiristimellä venttiilin jousi kiinni ja venttiilin yläpäästä varovasti sokat pois. (kartio sokkia) jousi ylös ,varren kumin voi nyt vaihtaa .
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä , mulla loppui öljyn kulutus
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Mielenkiinnosta kyselen?

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Onkohan tämä asia jo selvinnyt?
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Vastaa Viestiin