w201 kansivika? vai normaalia öljyn kulutusta?
w201 kansivika? vai normaalia öljyn kulutusta?
Iltoja palstan lukijoille.
ihmetyksen aiheena öljyn kuluts autossani. vasta 203tkm ajettu (mittarin mukaan) 2.0 ruisku kone. öljyä häviää koneesta n.0.5l /1000km , öljynä mobilin formula 1.
onko öljy liika ohutta koneelle. vai mahdollisesto venttiilien kumit kovettuneet?
ennen kun teen koneelle emitään, meinasin mitata puristukset ja ohivuodon.
ventiilit tuli itellä ekana mieleen ikään ja kilomtreihin nähen.
Kokemuksia kaipailisin. ohjekirja toisin sanoo että vielä 1.5l kulutus on normaalia. ei tosin minusta.
ihmetyksen aiheena öljyn kuluts autossani. vasta 203tkm ajettu (mittarin mukaan) 2.0 ruisku kone. öljyä häviää koneesta n.0.5l /1000km , öljynä mobilin formula 1.
onko öljy liika ohutta koneelle. vai mahdollisesto venttiilien kumit kovettuneet?
ennen kun teen koneelle emitään, meinasin mitata puristukset ja ohivuodon.
ventiilit tuli itellä ekana mieleen ikään ja kilomtreihin nähen.
Kokemuksia kaipailisin. ohjekirja toisin sanoo että vielä 1.5l kulutus on normaalia. ei tosin minusta.
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Aivan ja tulppiin saattaa palaa öljystä jopa "papukaijannokat" kuten itsellä kävi. Loppujen lopuksi auto kävi viidellä pytyllä. Ja tosiaan ei pölläytellyt putkesta yhtään ja autohan on katti. Ja se öljynkulutus oli ennen kumien vaihtoa lähelle 1,5 L / 1000 km ja siihen se öljynkulutus myös loppui. Kumien vaihdosta tulee ens kuussa vuosi täyteen.Ponton kirjoitti:Jos venttiilien ohjureiden/tiivisteiden kautta häviää öljyä, niin se näkyy kyllä tulpissa (öljy karsta) ja pakoputken päästäkin pitäs vähän pölläytellä (katti voi kyllä tätä eliminoida).
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Tein yhteen M102 vuosi sitten rempan huomasin mersun ohjarit heikokosi paikaksi... ja voipi olla ohjaritkin niin väljät että jonkun aikaa auttaa pelkät kumien vaihdot... edellisessä mersussani oli mittarissa 450tkm ja öljyn kulutus noin 1litra/3000km ja moottoria ei ollut aukaistu...remppasin toisen koneen pellin alle ja nyt ei kyseinen auto vie öljyä ainakaan 7500km vaihtovälillä....
jorinaa
Veikkaisin minäkin niitä ohjurinkummeja, on tullut sikäli vastaan että olen kuullut noista ongelmista ja yleensä häviää tuo kulutus sillä kumien vaihdolla, se on heikko paikka. Siitä on ainakin hyvä aloittaa.
Kattiautoissa se ei niin haise eikä edes pöllytä, mutta jos ei ole kattia kyllä sen tarkka haistaa ja näkee. Tuo öljynkulutus ei ole ihan normaali
Kattiautoissa se ei niin haise eikä edes pöllytä, mutta jos ei ole kattia kyllä sen tarkka haistaa ja näkee. Tuo öljynkulutus ei ole ihan normaali
Jep pystyy vaihtamaan. Maksoin 130 € kutoskoneeseen hintaan sisältyi kumit ja venttiilikopan tiiviste.Torme kirjoitti:pystyykö kumit vaihtamaan kantta irrottamatta?
Homman pystyy tekemään kyllä itsekin jos on käytettävissä paine-ilmaa ja peukalo jossain muualla kuin...

tupis kirjoitti: M103 moottori kulutti mobilin rallyformulaa .0.7l. /1000km. ja epäilin ohjurin kumeja . Pöläytti savuja tyhjäkäynnillä niinpä....
Tuli itse vaihdettua Ohjurin kumi. Kumit maksoi 2.2€ kpl.
vanhasta syttytulpasta pakeliitti pois ja sorvilla siihen ylä puolelle vähän isompi reikä, sopiva putki 15.cm. ja ilmaletkun pää(liitin) . tämä yhdistelmä juotettiin hopealla yhteen.eli vanhatulppa/putki/letkuliitin.
Otin venttiilikoppan pois, keinupukit pois, että venttiilin jouset saa pois.
tämä yhdistelmä sytytys tulpan reikään, ja paine päälle, laitoin 8 bar.
Sitten jousenkiristimellä venttiilin jousi kiinni ja venttiilin yläpäästä varovasti sokat pois. (kartio sokkia) jousi ylös ,varren kumin voi nyt vaihtaa .
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä , mulla loppui öljyn kulutus
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Mielenkiinnosta kyselen?
Onkohan tämä asia jo selvinnyt?
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089