Ostin ekan mersuni

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Ny se on sitten tehty, eli ostin ensimmäisen oman mersuni. Kokemusta on mersuista ja korjauksesta vain lapsuudenperheeni vanhasta W123 240D:stä vuonna miekka ja kilpi. Oli pirun kestävä ja huolsin sitä loppuun asti itse. Meinasin taannoin ostaa uudehkon mersun, mutta tajusin että uudet ei ole enää kuten vanhat ja ostin aivan toisen merkin auton.

Sitten autokuumeen yllyttyä katselin taas uusia mersuja jne..edellinen uusi autoni(ei mersu) oli tehnyt temputkin ja jättänyt tiellä keskellä saatanan kylmää tietä...korjaus maksoi aika paljon, joten aloin miettimään vanhempaa, joka S mallia W140 tai W124. Olisin halunnut oikeastaan W140 mutta olen oikeastaan tyytyväinen että valitsn w124 koppasen, sillä tätä on helpompi selittää järjellä :) Pitää myöntää etten ole sinkkumies siis.

No nyt on tää mese, pirun hieno tomaatti diesel...hain nimen omaan automaattia, kun ruuhkassa alkoi vaihteiden veivaaminen ärsyttää. Kaikki toimii, mutta pitää keskikonsolista ja automaattinupin juuresta pari poltinta vaihtaa. Täällä oli kai linkkiä jossain missä olis opusta miten irroitetaan kauniisti nuo härpäkkeet, on niin kaunis ja hyväkuntoinen auto että pakko pitää huolella.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3823
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Nonnii, tervetuloa foorumille ja onnittelut hankinnasta!

Olen jotakuinkin vakuuttunut, että en ole täällä ainoa, joka kaipailee kuviakin tuosta autosta. :)

Korjausoppaita myös W124:lle on tuolla: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=18014
Luulisin, että keskikonsolin purkuohjeitakin löytyy. Tosin, ei tuo taida kovin ihmeellinen homma olla; se vaihdekepin kulissin muovikehys on ihan vain kitkalla kiinni, eli poistetaan nostamalla vaan ylöspäin.

Muistelisin, että siinä vaiheessa ei vielä välttämättä pääse siihen lamppuun käsiksi, mutta sen puupaneelin saa siitä pois ympäriltä, kun ensin vaikka irrottaa tuhkakupin kehyksineen (ensin varsinainen tuhkarasia pois, vapautuu siitä napista ja sitten sieltä pohjasta pari ruuvia). Sitten se kepin ympärystän puupaneeli on enää takareunastaan yhdellä ruuvilla kiinni. Se on joko keksikonsolin tavarakaukalon maton alla tai sitten lukittavan tavaraboksin tai kasettikotelon alla, jos siinä on sellainen. Kotelot ovat ruuveilla kiinni, matto lähtee nostamalla jostain reunasta; on siellä urassa, jossa pysyy paikallaan. Sit saa puupaneelin vain nostaa ylöspäin seuraten samalla, miten johdot ja liittimet pysyvät kiinni tai sitten ne voi tietty vaihtoehtoisesti irrottaa nekin. Tulipa melkoinen selostus yksinkertaisesta asiasta... :crazy:
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
TexFinn
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 08.03.2012 21:48
Paikkakunta: Denton, TX

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja TexFinn »

Onnittelut hankinnasta! :clap: Ja kuviahan tietenkin kaivataan tuosta kauniista ja hyvakuntoisesta pirssista. :thumbup:
83 MB 500SE
01 BMW 330i
03 Chevy Silverado 5.3
05 MB C230 Kompressor Sport
08 MB C350 Sport
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Nozki kirjoitti:Nonnii, tervetuloa foorumille ja onnittelut hankinnasta!

Olen jotakuinkin vakuuttunut, että en ole täällä ainoa, joka kaipailee kuviakin tuosta autosta. :)

Korjausoppaita myös W124:lle on tuolla: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=18014
Luulisin, että keskikonsolin purkuohjeitakin löytyy. Tosin, ei tuo taida kovin ihmeellinen homma olla; se vaihdekepin kulissin muovikehys on ihan vain kitkalla kiinni, eli poistetaan nostamalla vaan ylöspäin.

Muistelisin, että siinä vaiheessa ei vielä välttämättä pääse siihen lamppuun käsiksi, mutta sen puupaneelin saa siitä pois ympäriltä, kun ensin vaikka irrottaa tuhkakupin kehyksineen (ensin varsinainen tuhkarasia pois, vapautuu siitä napista ja sitten sieltä pohjasta pari ruuvia). Sitten se kepin ympärystän puupaneeli on enää takareunastaan yhdellä ruuvilla kiinni. Se on joko keksikonsolin tavarakaukalon maton alla tai sitten lukittavan tavaraboksin tai kasettikotelon alla, jos siinä on sellainen. Kotelot ovat ruuveilla kiinni, matto lähtee nostamalla jostain reunasta; on siellä urassa, jossa pysyy paikallaan. Sit saa puupaneelin vain nostaa ylöspäin seuraten samalla, miten johdot ja liittimet pysyvät kiinni tai sitten ne voi tietty vaihtoehtoisesti irrottaa nekin. Tulipa melkoinen selostus yksinkertaisesta asiasta... :crazy:
Kiitos näistä tiedoista. Polttimot ovat ilmeisesti näitä 1.2W:
http://www.google.fi/imgres?q=1.2W+polt ... yDg&zoom=1" onclick="window.open(this.href);return false;


Pitää tosiaan jossain vaiheessa räpsiä kuvia kunhan ehtii, tulis vaan paremmat ilmat että pääsis pihalle imuroimaan sisustaa ja vahailemaan :)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3823
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja Nozki »

The Thing kirjoitti:Kiitos näistä tiedoista. Polttimot ovat ilmeisesti näitä 1.2W:
http://www.google.fi/imgres?q=1.2W+polt ... yDg&zoom=1" onclick="window.open(this.href);return false;


Pitää tosiaan jossain vaiheessa räpsiä kuvia kunhan ehtii, tulis vaan paremmat ilmat että pääsis pihalle imuroimaan sisustaa ja vahailemaan :)
Jaa, nyt en ole ihan varma siitä vaihteiston kulissin polttimosta. Tuon muotoinen se kyllä on, ja aika helposti näkyvissä siinä kulissin etuosassa muistaakseni, mutta teholukemasta en ole varma. Muut kojelaudan polttimot ovat samanmuotoisa, mutta 0,4-Wattisia. Sellaisia mattapintaisia, mutta ehkä tuohon vois jopa kuuluakin tuo tehokkaampi - en tiedä. Ne 0,4-Wattiset kuuluvat siis lämmityslaitteen nuppien ja rullien valaisuun (yhteensä 4kpl) ja ilmasuulakkeiden rullien valaisuun (yhteensä 3kpl) sekä valokatkaisijan ympärystän valaisuun (1kpl) ja tuhkakupin valaisuun (1kpl).
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Nozki kirjoitti:
The Thing kirjoitti:Kiitos näistä tiedoista. Polttimot ovat ilmeisesti näitä 1.2W:
http://www.google.fi/imgres?q=1.2W+polt ... yDg&zoom=1" onclick="window.open(this.href);return false;


Pitää tosiaan jossain vaiheessa räpsiä kuvia kunhan ehtii, tulis vaan paremmat ilmat että pääsis pihalle imuroimaan sisustaa ja vahailemaan :)
Jaa, nyt en ole ihan varma siitä vaihteiston kulissin polttimosta. Tuon muotoinen se kyllä on, ja aika helposti näkyvissä siinä kulissin etuosassa muistaakseni, mutta teholukemasta en ole varma. Muut kojelaudan polttimot ovat samanmuotoisa, mutta 0,4-Wattisia. Sellaisia mattapintaisia, mutta ehkä tuohon vois jopa kuuluakin tuo tehokkaampi - en tiedä. Ne 0,4-Wattiset kuuluvat siis lämmityslaitteen nuppien ja rullien valaisuun (yhteensä 4kpl) ja ilmasuulakkeiden rullien valaisuun (yhteensä 3kpl) sekä valokatkaisijan ympärystän valaisuun (1kpl) ja tuhkakupin valaisuun (1kpl).
Biltemasta saa 1.2W 24V, joten ajattelin ostaa niitä ni vastaa suurinpiirtein 0,4W
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

http://www.partco.biz/verkkokauppa/inde ... _2054_1689" onclick="window.open(this.href);return false;

1.2w on turhan kuuma niihin lämmönsäätimiin, sulaa ne kytkimet.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Aapo.T kirjoitti:http://www.partco.biz/verkkokauppa/inde ... _2054_1689

1.2w on turhan kuuma niihin lämmönsäätimiin, sulaa ne kytkimet.
mutta jos laitta 1,2 wattisen ja 24 volttisen polttimon, normaaliin mersun 12 voltin järjestelmään, niin lämmitysteho tippuu puoleen ja valoteho arviolta n. yks kolmasosaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja The Thing »

pera8x kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:http://www.partco.biz/verkkokauppa/inde ... _2054_1689

1.2w on turhan kuuma niihin lämmönsäätimiin, sulaa ne kytkimet.
mutta jos laitta 1,2 wattisen ja 24 volttisen polttimon, normaaliin mersun 12 voltin järjestelmään, niin lämmitysteho tippuu puoleen ja valoteho arviolta n. yks kolmasosaan.
Tuli just vaihdettua polttimot ja olipas helppoa verratuna uusiin autoihin. Laitoin tosiaan nyt 1.2W 24V polttimot ja ovat juuri hyvät, ei kuumene lainkaan ja valoteho riittävä. Joku oli laittanut nuppeihin 1.2W 12V ja kävi kyllä kuumana, onneksi ei ollut ehtinyt sulaa. Tuli samalla vaihdettua kaikki keskikonsolin polttimot uusiin.
karvalakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ke 17.08.2011 04:50
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

pera8x kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:http://www.partco.biz/verkkokauppa/inde ... _2054_1689

1.2w on turhan kuuma niihin lämmönsäätimiin, sulaa ne kytkimet.
mutta jos laitta 1,2 wattisen ja 24 volttisen polttimon, normaaliin mersun 12 voltin järjestelmään, niin lämmitysteho tippuu puoleen ja valoteho arviolta n. yks kolmasosaan.

Oikeastaan kyllä lämmitysteho tippuu neljäsosaan kun jännite puolittuu. Vastaa siis 0.3W polttimoa 12V järjestelmässä. Mutta eipä tuo ero näy missään.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja pera8x »

karvalakki kirjoitti:
pera8x kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:http://www.partco.biz/verkkokauppa/inde ... _2054_1689

1.2w on turhan kuuma niihin lämmönsäätimiin, sulaa ne kytkimet.
mutta jos laitta 1,2 wattisen ja 24 volttisen polttimon, normaaliin mersun 12 voltin järjestelmään, niin lämmitysteho tippuu puoleen ja valoteho arviolta n. yks kolmasosaan.

Oikeastaan kyllä lämmitysteho tippuu neljäsosaan kun jännite puolittuu. Vastaa siis 0.3W polttimoa 12V järjestelmässä. Mutta eipä tuo ero näy missään.
aivan. muuten ihan näin offtopikkina, että kuinka se homma muuten oikeesti menee? tipahtaako se neljännekseen?

että, jos meillä on 12 voltin järjestelmä ja siihen asennetaan vaikka 50W/12V polttimo, niin sillonhan teho on se 50w. mutta jos laitetaan 50W/24V polttimo, niin kuinka siellä käy virran kulutukselle ja lopulliselle teholle?

äkkiä laskettuna 50W/12V = 4,166 ampeeria. siis normi 12 v järjestelmässä. jos taas samalla kaavalla lasketaan teho 50W/24V polttimolle 12v järjestelmässä, niin meneekö se niin, että normaalisti tommonen polttimo käyttäis 2,083 ampeeria, niin 12v systeemissä ampeerikulutus on sama, mutta jännite puolittuu, vai puolittuuko myös ampeerit? se selittäis tehon tipahtamisen neljännekseen.
W201 250DT 20V
w201 190E
karvalakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ke 17.08.2011 04:50
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

pera8x kirjoitti:
aivan. muuten ihan näin offtopikkina, että kuinka se homma muuten oikeesti menee? tipahtaako se neljännekseen?

että, jos meillä on 12 voltin järjestelmä ja siihen asennetaan vaikka 50W/12V polttimo, niin sillonhan teho on se 50w. mutta jos laitetaan 50W/24V polttimo, niin kuinka siellä käy virran kulutukselle ja lopulliselle teholle?
... puolittuuko myös ampeerit? se selittäis tehon tipahtamisen neljännekseen.
Juu, myos ampeerit puolittuu. Tai oikeastaa se menee niin, etta polttimon vastus R on jannitteesta ja virrasta riippumaton suure. Vastus R = U / I. (U = jannite voltteina, I = virta ampeereina, R = vastus ohmeina). Teho taas riippuu seka virrasta etta jannitteesta, ja teho lasketaan P = U x I, missa P = teho watteina.

Otetaan esimerkiksi 48W/24V polttimo. Se on siis tarkoitettu 24V jarjestelmaan, jolloin sen teho on 48W. Siispa siita lapikulkeva virta saadaan: 48W = 24V x X, missa X on virta, ja saadaan X = 48W / 24V = 2 A. Siispa taman polttimon vastus on R = U / I = 24V / 2A = 12 ohmia.

Kun tama sama polttimo laitetaan 12V jarjestelmaan, niin sen vastus on edelleen sama 12 ohmia. Vastus kun riippuu vastuslangan materiaalista, pituudesta ja halkaisijasta, ei jannitteesta tai virrasta. Tassa asennuksessa siis jannite on 12V ja vastus 12ohmia, eli polttimon lapi kulkeva virta R = U / I, eli 12ohmia = 12V / X A, eli X = 12V / 12 ohmia = 1 A. Nyt siis jannite on puolet edellisesta, ja myos virta on puolet, ja teho on P = U x I = 12V x 1A = 12W eli yksi neljasosa.

Kannattaa kylla huomioida, etta jannite tai oikeastaan siita lapi ajettu teho vaikuttaa polttimon kestoikaan, varsinkin jos jannitetta nostetaan nimellistehosta.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja pera8x »

karvalakki kirjoitti:
pera8x kirjoitti:
aivan. muuten ihan näin offtopikkina, että kuinka se homma muuten oikeesti menee? tipahtaako se neljännekseen?

että, jos meillä on 12 voltin järjestelmä ja siihen asennetaan vaikka 50W/12V polttimo, niin sillonhan teho on se 50w. mutta jos laitetaan 50W/24V polttimo, niin kuinka siellä käy virran kulutukselle ja lopulliselle teholle?
... puolittuuko myös ampeerit? se selittäis tehon tipahtamisen neljännekseen.
Juu, myos ampeerit puolittuu. Tai oikeastaa se menee niin, etta polttimon vastus R on jannitteesta ja virrasta riippumaton suure. Vastus R = U / I. (U = jannite voltteina, I = virta ampeereina, R = vastus ohmeina). Teho taas riippuu seka virrasta etta jannitteesta, ja teho lasketaan P = U x I, missa P = teho watteina.

Otetaan esimerkiksi 48W/24V polttimo. Se on siis tarkoitettu 24V jarjestelmaan, jolloin sen teho on 48W. Siispa siita lapikulkeva virta saadaan: 48W = 24V x X, missa X on virta, ja saadaan X = 48W / 24V = 2 A. Siispa taman polttimon vastus on R = U / I = 24V / 2A = 12 ohmia.

Kun tama sama polttimo laitetaan 12V jarjestelmaan, niin sen vastus on edelleen sama 12 ohmia. Vastus kun riippuu vastuslangan materiaalista, pituudesta ja halkaisijasta, ei jannitteesta tai virrasta. Tassa asennuksessa siis jannite on 12V ja vastus 12ohmia, eli polttimon lapi kulkeva virta R = U / I, eli 12ohmia = 12V / X A, eli X = 12V / 12 ohmia = 1 A. Nyt siis jannite on puolet edellisesta, ja myos virta on puolet, ja teho on P = U x I = 12V x 1A = 12W eli yksi neljasosa.

Kannattaa kylla huomioida, etta jannite tai oikeastaan siita lapi ajettu teho vaikuttaa polttimon kestoikaan, varsinkin jos jannitetta nostetaan nimellistehosta.
aivan aivan. taas oppi jotain uutta. sähkö, kun ei ole koskaan ollut mun parhainta osaamista.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei kait näissä vanhemmissa mersuissa muuta niin erikoista huomioitavaa valojen osalta ole, muutakun juurikin noi pienet namiskojen ja mittariston polttimot. jos laittaa liian tehokkaat, niin sulaa napit. sitten on ajovalot. niistä olen kuullu, ettei kannata laittaa 100 wattisia suoraan sinne vaan, muuten voi viiksi ottaa itteensä, kun kaikki virta kulkee sen läpi. relettämällä valot sitten taas voi laittaa vähän tehokkaammatkin polttimot. ja itseasiassa se reletys on muutenkin ihan tervetullut juttu noihin kakkosnelosen valoihin. ihan jonkun verran hukkuu tehoja matkalla akulta polttimolle, että reletyksellä kyllä huomaa eron.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5265
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja S202 »

124:sen sähköjärjestelmä on aika kivikautinen. Miten -87 autossa voi olla tommoset puikulasulakkeet? :wtf:
S124 300TE
S211 E500
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja The Thing »

S202 kirjoitti:124:sen sähköjärjestelmä on aika kivikautinen. Miten -87 autossa voi olla tommoset puikulasulakkeet? :wtf:

Eikös se mene niin että vanhassa vara parempi? :)
karvalakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ke 17.08.2011 04:50
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

pera8x kirjoitti: aivan aivan. taas oppi jotain uutta. sähkö, kun ei ole koskaan ollut mun parhainta osaamista.
Hyva jos voin olla avuksi. Siinahan se foorumin hyva puoli on, etta yksi tietaa yhta ja toinen toista, jolloin kaikki tietaa kaiken :)
Avatar
_eikka_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: La 10.07.2010 21:20
Paikkakunta: Tornio

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja _eikka_ »

Lainataan ketjua, että ei uutta tarvi aina aukaista. Nyt sain itsekkin hommattua johtotähden. W211 220cdi farkku 2004. Uskomattoman hieno peli ajaa ja naattia.
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja The Thing »

_eikka_ kirjoitti:Lainataan ketjua, että ei uutta tarvi aina aukaista. Nyt sain itsekkin hommattua johtotähden. W211 220cdi farkku 2004. Uskomattoman hieno peli ajaa ja naattia.
Itse asiassa tuo ko. mersu on kyllä kaunis ja harkitsin itsekin tuota tai vielä uudempaa, mutta nyt oli vaan semmonen fiilis että pakko oli saada ns "vanhan liiton mersu" ensin, siitäkin huolimatta että haukutaan jo pappamalliksikin :) Mutta laadukkuutta hainkin, esim uudet vesivärimaalit ei tunnetusti kestä hyvin.

Tässä siis mun mesen kuvia:http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=117171
Jylykky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 03.04.2012 13:51

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja Jylykky »

Lainataas itekkin tätä ketjua =)

Tuli hommattua w124 200d toiseksi käyttöautoksi :D
Viime viikolla hommasin ja nyt on sit vetari poikki :( No ootellaan huomiseen iltaan et saa vetarin :)
Ei varmaan oo kovin paha homma vaihtaa.. Sit pääsee taas päristeleen märssyllä 8)


Edittiä: Ja -92 pirssi on =) rullattu 500 tuhatta ja ihan kattavasti tehty huoltojakin :)
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Jylykky kirjoitti:Lainataas itekkin tätä ketjua =)

Tuli hommattua w124 200d toiseksi käyttöautoksi :D
Viime viikolla hommasin ja nyt on sit vetari poikki :( No ootellaan huomiseen iltaan et saa vetarin :)
Ei varmaan oo kovin paha homma vaihtaa.. Sit pääsee taas päristeleen märssyllä 8)


Edittiä: Ja -92 pirssi on =) rullattu 500 tuhatta ja ihan kattavasti tehty huoltojakin :)
Huonoa tuuria jos noin nopsaan tuli ongelma..onko oikeasti rullattu noin paljon(vähän) vai onko vain mittarilukema? Itekkään en luota mun mersun 400 000 km lukemaan vaikka on siisti ja penkit ehjät jne.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ostin ekan mersuni

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vetarithan w124 on tosiaan klassikko. siitä kumikauluksen alta ruostuu ohueksi tikuksi ja lopuksi katkeaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin