
W220 Ilmastointi ongelma
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 01.12.2011 21:54
W220 Ilmastointi ongelma
Mikähän voisi olla ilmastoinnissa vikana kun vaihdoin autoon moottorin niin jouduin ottamaan ilmastointi putket ja kompuran irti. Ac off- rupesi palamaan heti uudenmoottorin kanssa eikä lähde pois vaikka on laitettu uudet aineet järjestelmään. Kaikki vikakooditkin on nollattu. Kompura pyörii koko ajan mutta putket eivät viilene juuri ollenkaan. Rupeaa ässä kaipaamaan jo viileetä kabiiniin 

Re: W220 Ilmastointi ongelma
Kompura ei pyöri jos paksumpi letku eli imulinja ei kylmene. Ohuempi letku kompuralta eli kuumakaasulinja pitäisi polttaa paljasta kättä. Hihnapyörä kyllä pyörii aina.
Tuliko tiivis asennus, niin sen näkee painemittareilla ja pihtiamppeerimittari näyttää tuleeko käsky kompuralle.
Olihan ulkolämpötila tarpeeksi korkea että kompura lähtee toimimaan.
Tuliko tiivis asennus, niin sen näkee painemittareilla ja pihtiamppeerimittari näyttää tuleeko käsky kompuralle.
Olihan ulkolämpötila tarpeeksi korkea että kompura lähtee toimimaan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 01.12.2011 21:54
Re: W220 Ilmastointi ongelma
No keli on ollut +5 asteista eli kai kompuran pitäisi lähteä päälle. Kompura siirrettiin vain moottorista toiseen mutta mitään tiivisteitä ei vaihdettu. Järjestelmä pitää kyllä paineet sisällä. Kompuran sähkö liitin on tosin aika öljynen että voisi koittaa putsata öljyt pois siitä.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W220 Ilmastointi ongelma
luinkin väärin.
nollaus auttaa luultavasti.....mutta tulikohan ihan tiivis liitos, varsinkin siihen lauduttimen liitoksiin....ne kun on alumiinia ja kierteet menee melko huonolle hapelle irroitusvaiheessa...?
ja nyt kun muistin, jollainhan oli palstalla prikulleen samanlainen vika...kompura pyöri koko ajan ja oli se vapaakytkimen systeemi rikki...
nollaus auttaa luultavasti.....mutta tulikohan ihan tiivis liitos, varsinkin siihen lauduttimen liitoksiin....ne kun on alumiinia ja kierteet menee melko huonolle hapelle irroitusvaiheessa...?
ja nyt kun muistin, jollainhan oli palstalla prikulleen samanlainen vika...kompura pyöri koko ajan ja oli se vapaakytkimen systeemi rikki...
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W220 Ilmastointi ongelma
Hyvin yleinen vika, mutta edelleenkään kompura ei pyöri jos kylmäainetta oikea määrä ja kylmää ei synny. Hihnapyörä pyörii kyllä.LopenUupunut kirjoitti: jollainhan oli palstalla prikulleen samanlainen vika...kompura pyöri koko ajan ja oli se vapaakytkimen systeemi rikki...
Jos satavarma että kompura on ehjä ja kylmäainetta riittävästi niin pihtiampeerimittarit auttaa.
Kysymys:
Käytetäänkö autokylmän mutteriliitoksissa tiivisteitä?
Normaali kylmässä jos joutuu käyttämään mutteriliitoksia, mikä on helvettiä, ei todellakaan käytetä kuin korkeintaan kupariputkessa kuparitiivistettä ja sekin lähinnä pressostaattien letkunliittimissä.rengasrauta kirjoitti:mitään tiivisteitä ei vaihdettu.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W220 Ilmastointi ongelma
Eli jos vapaakytkin (solenoidi,magneettiventtiili?) on jumissa ja kompura vetää kokoajan......ei voi olla vajaatäyttöä?etrade kirjoitti:Hyvin yleinen vika, mutta edelleenkään kompura ei pyöri jos kylmäainetta oikea määrä ja kylmää ei synny. Hihnapyörä pyörii kyllä.LopenUupunut kirjoitti: jollainhan oli palstalla prikulleen samanlainen vika...kompura pyöri koko ajan ja oli se vapaakytkimen systeemi rikki...
Jos satavarma että kompura on ehjä ja kylmäainetta riittävästi niin pihtiampeerimittarit auttaa.
Kysymys:
Käytetäänkö autokylmän mutteriliitoksissa tiivisteitä?Normaali kylmässä jos joutuu käyttämään mutteriliitoksia, mikä on helvettiä, ei todellakaan käytetä kuin korkeintaan kupariputkessa kuparitiivistettä ja sekin lähinnä pressostaattien letkunliittimissä.rengasrauta kirjoitti:mitään tiivisteitä ei vaihdettu.
tuolloinhan käsittääkseni on vika vapaakytkimessä ja sehän ei tottele silloin muita käskyjä, kuten olla pyörimättä vajaatäytöstä...
eli tässä voisi olla kaksi vikaa, vapaakytkin ja vajaatäyttö ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W220 Ilmastointi ongelma
Niin kompuraahan voi testata syöttömällä sille virtaa ohi varolaitteiden eli esim vajaatäytön. Jännitteestä en tiedä mutta oletan sen olevan normaali 12V.
Viestiketjun aloittaja sanoo että kylmäaineet on sisällä...
Viestiketjun aloittaja sanoo että kylmäaineet on sisällä...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W220 Ilmastointi ongelma
jep.
ja kompura lähtee käyntiin muistaakseni (alle) 400g täytölläkin, ei tosin tuota kovin kylmää kennoille....ja tuolloin kompura pyörii kokoajan mutta flektit ei hörähdä lähes ollenkaan.
niin sanoin minäkin edellisen asennuksen jälkeen....ei ne vaan sielä pysynyt...millä aloittaja tämän on varmistanut ?
.
ja kompura lähtee käyntiin muistaakseni (alle) 400g täytölläkin, ei tosin tuota kovin kylmää kennoille....ja tuolloin kompura pyörii kokoajan mutta flektit ei hörähdä lähes ollenkaan.
niin sanoin minäkin edellisen asennuksen jälkeen....ei ne vaan sielä pysynyt...millä aloittaja tämän on varmistanut ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W220 Ilmastointi ongelma
LopenUupunut kirjoitti:millä aloittaja tämän on varmistanut ?
.

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W220 Ilmastointi ongelma
Meidän sananvaihdon lisäksi on vain epäilys.....joka ei ole luulon arvoinenkaan.... :etrade kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:millä aloittaja tämän on varmistanut ?
....mittareilla?

Aloittaja tietysti voi vahvistaa toteamistavan ?
.
E: nuo "valmispaketti" laitteet muuten saattaa näyttää että alipainetesti ok....silti on pientä vuotoa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W220 Ilmastointi ongelma
Tuossa on hyvä keino saada kallis lelu maksettuaLopenUupunut kirjoitti:E: nuo "valmispaketti" laitteet muuten saattaa näyttää että alipainetesti ok....silti on pientä vuotoa.

En halua linkittää koska joku vielä uskoo linkkiä, mutta Atoy kertoo että auton kylmähuolto pitäis tehdä 2 vuoden välein


-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 01.12.2011 21:54
Re: W220 Ilmastointi ongelma
Sillä ilmastointi vehkeellä laitettiin oikea määrä ainetta kun rengas liikkeesä laittoivat liikaa kun luuli että on taka ilmastointi. Mistä sinne kompuraan pitäisi syöttää virtaa että näkisi että toimiiko se vapaa kytkin?
Re: W220 Ilmastointi ongelma
Oliko ne rengasliikken kylmämiehet selvinpäin?rengasrauta kirjoitti:Sillä ilmastointi vehkeellä laitettiin oikea määrä ainetta kun rengas liikkeesä laittoivat liikaa kun luuli että on taka ilmastointi. Mistä sinne kompuraan pitäisi syöttää virtaa että näkisi että toimiiko se vapaa kytkin?
Nähtävästi sinulla ei ole amppeerimittaria... omalla vastuulla akusta plussaa
Viimeksi muokannut etrade, Pe 13.04.2012 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W220 Ilmastointi ongelma
No, onhan ne aika eri vempaimet (suljettu ja "avoin")...jääkaapin kompressorin käyntikerratkin lasketaan varmaan 1/10 osassa siitä mitä autossa, ja siinä autossa on se kompuran "avoin" akseli kuten palstalla on asiantuntijat kirjoittaneet. ja auton ilmastoinnissa on useampi kierrelliitos jotka eivät ajan saatossa välttämäti pidä, jääkaappi taitaa olla 100% juotettu.?etrade kirjoitti:Tuossa on hyvä keino saada kallis lelu maksettuaLopenUupunut kirjoitti:E: nuo "valmispaketti" laitteet muuten saattaa näyttää että alipainetesti ok....silti on pientä vuotoa.![]()
En halua linkittää koska joku vielä uskoo linkkiä, mutta Atoy kertoo että auton kylmähuolto pitäis tehdä 2 vuoden väleinMiksei jääkappia pidä huollattaa 2 vuoden välein
kuten aloittaja tuohon ylös kirjoitti, on siis liikkeessä laitettu....ne on voineet jo kotimatkalla kadota, aivan kuten itselleni kävi.
laittoivat letkun (huom vain yhden kun ei saaneet toista kiinni) ja ajoivat testin ja aineet sisään, ensin meni vain 600g ja ihmettelelivät että pitäisi ne mennä kyllä sinne....no vitut ne sinne mene vain toiselta puolelta kompuraa...joten kone käyntiin ja loput 400g lorahti sisään....muttamutta, nythän ei sitten toista puolta ollut alipaineistettu joten se siitä...aineet oli jo kodin pihassa kadonneet kun vuoto oli siinä toisen puolen liittimessä sopivasti.

Opel, "weird lieben autos"....