Renkaan pultit
Renkaan pultit
Sanokaas ny faktaa et voiko W211 Toliman -vanteet laittaa W210:iin tavallisilla W210:in pyöränpulteilla? Tässähän on tää 14mm vs. 12mm keissi... Käsittääkseni pitäis olevinaan ostaa jotku "erikoispultit" joissa on 12mm kierre, mutta 14mm säde. Ihmetyttää vain se kun aikaisemmissa AMG-vanteissa oli toi pultin reikä 15mm ja hyvin ne on ainaki tähän asti kiinni pysyneet.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Renkaan pultit
jylppy kirjoitti:Sanokaas ny faktaa et voiko W211 Toliman -vanteet laittaa W210:iin tavallisilla W210:in pyöränpulteilla? Tässähän on tää 14mm vs. 12mm keissi... Käsittääkseni pitäis olevinaan ostaa jotku "erikoispultit" joissa on 12mm kierre, mutta 14mm säde. Ihmetyttää vain se kun aikaisemmissa AMG-vanteissa oli toi pultin reikä 15mm ja hyvin ne on ainaki tähän asti kiinni pysyneet.
Kylläkai tuo pitäis toimia kun keskireikä on oikean kokoinen ja pultit pannaan oikeaan momenttiin,niin en usko että sivuttais liikettä pääsee tapahtumaan.Vanteethan on monesti niin hapettunut kiinni että saa potia irti vaikka pultit poistettu.Kannattaa tietenkin katsoa että pallokanta pultissa on saman kokoinen mitä 14mm pultissa, jos se on pienempi ei tietenkään silloin käy! Kyllähän joku sorvari äkkiä tekee 14mm pulteista sellaiset joissa kierreosa 12mm.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Renkaan pultit
Juu, itellä on tavalliset kartiopultit ja käsittääkseni noissa Tolimaneissa tarttee olla pallokantaiset, joten tarttee jostain käydä hakee sellaset. Toisekseen eilen kattelin noita AMG-vanteissa olleita pultteja ja ne on jotain pari metriä liian pitkät noihin Tolimaneihin muutenkin.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Renkaan pultit
W 210:ssä 12 mm paksut pultit ja W 211:ssa 14 mm pultit...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Renkaan pultit
No se nyt on ollut selvää alusta alkaen. Jos se pallokartio on samankokoinen niin silloin käy.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Renkaan pultit
Voit laittaa, mutta se kosketuspinta pultin kannan ja vanteen välissä jää kyllä tosi hintsuksi. Itse ajelin tuollaisella virityksellä yhden kesän ja heräsin hankkimaan ne 12/14 erikoispultit kun syksyllä vaihdoin renkaat ja huomasin, miten pienellä kosketuksella oli olleet kiinni. Tosin käytännössä ei mitään huomannut. Ei täristämistä etc. Ja kunhan ne vaan on riittävän tiukkaan kiinni, niin tuskin tuossa nyt erityistä turvallisuusriskiä oikeasti on.
E: Oikean mittaiset pultit tietty pitää haalia jostain. Niitä erikoispultteja sai alloywheelsiltä briteistä ainakin, mutta jostain toisesta topicista muistaisin ihan hiljan, että nyt niitä ei olisi enää tarjolla.
E: Oikean mittaiset pultit tietty pitää haalia jostain. Niitä erikoispultteja sai alloywheelsiltä briteistä ainakin, mutta jostain toisesta topicista muistaisin ihan hiljan, että nyt niitä ei olisi enää tarjolla.
Re: Renkaan pultit
Hanki hyvä mies ne oikeat pultit,on helppo tuumata ettei tossa mitään riskiä ole!
ei muille kun sulle.Jos kuitenkin teet jonkin virityksen saadaksesi "keikaripyörät" alle
nopeasti tai haluat säästää vähän rahaa,muista se kun pyörä irtoaa ja puut lähenee.
Oikeesti se ei satu kun omaan nenään.
ei muille kun sulle.Jos kuitenkin teet jonkin virityksen saadaksesi "keikaripyörät" alle
nopeasti tai haluat säästää vähän rahaa,muista se kun pyörä irtoaa ja puut lähenee.
Oikeesti se ei satu kun omaan nenään.
Re: Renkaan pultit
Joo, pultit ostettu. Paikallisesta liikkeestä löytyi sopivat, eikä ollu paljoa "normeja" kalliimmat. Ainaki ku tossa pikaseen kokeilin, niin oli se kartio-osa yhtä iso, mitä oli niissä vanteissa "kulunut" sen pultin reikien pohjat, joten luulis olevan riittävän isolla kartiolla. Yritin ainaki kaupassa selittää tota, että pitäis olla "erikoispultit" tuon 12mm/14mm jutun takia ja myyjä vaikutti olevan kartalla asiassa. Selviää sit ehkä huomenissa ku veivaa renkaat alle, mikäli ei ihan vatusti vettä taivaalta tule.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Renkaan pultit
Pultit oli just oikeet. Renkaat siis saatiin autoon alle. Ei vatkaa eikä jurraa. Renkaat vaan on paskat ku vetelee minne sattuu, mut ne onki jokku vatun firestonesit. Täytynee ostaa vielä kunnon rattaat myöhemmin.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Renkaan pultit
Pirun pitkät pultit, jos pari metriä liian pitkät.jylppy kirjoitti:Juu, itellä on tavalliset kartiopultit ja käsittääkseni noissa Tolimaneissa tarttee olla pallokantaiset, joten tarttee jostain käydä hakee sellaset. Toisekseen eilen kattelin noita AMG-vanteissa olleita pultteja ja ne on jotain pari metriä liian pitkät noihin Tolimaneihin muutenkin.

Re: Renkaan pultit
Siinähän säästää, kun saa yksillä pulteilla kummankin puolen renkaat kiinniZinovjev kirjoitti:Pirun pitkät pultit, jos pari metriä liian pitkät.jylppy kirjoitti:Juu, itellä on tavalliset kartiopultit ja käsittääkseni noissa Tolimaneissa tarttee olla pallokantaiset, joten tarttee jostain käydä hakee sellaset. Toisekseen eilen kattelin noita AMG-vanteissa olleita pultteja ja ne on jotain pari metriä liian pitkät noihin Tolimaneihin muutenkin.

Re: Renkaan pultit
Minkä kokoinen on W210 peltivanteen pultin kartio? 12 vai 14 mm?
Re: Renkaan pultit
Oman peltivanteen pultin kartio on 12 mm. Jos laitat sitten vaikka W211 peltivanteet väyryseen niin en ole, varma miten se R12 kartio siihen riittää... just ja just riittää aluvanteeseen vaikka ei nyt ihan kaikien sääntäjen mukainen asennus olekaan.Behemoth kirjoitti:Minkä kokoinen on W210 peltivanteen pultin kartio? 12 vai 14 mm?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Renkaan pultit
Onko W211 korisessa takapulttien pituuden kanssa samanlaista tarkkuutta kuin W124/210-korisissa, että ei lähde käsijarrukengät matkaan?
-
- Mersumies
- Viestit: 3141
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Renkaan pultit
OnBehemoth kirjoitti:Onko W211 korisessa takapulttien pituuden kanssa samanlaista tarkkuutta kuin W124/210-korisissa, että ei lähde käsijarrukengät matkaan?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99