722.6 automaatti ja turbiini

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja Terkele »

Hei, :thumbup:
On hieman ongelmia 722.6 sähkölaatikon ja turbiinin kanssa.
Laatikko vaihtaa huonosti (nykäisee) 1-2:le. lisäksi toisinaa tuntuu kova ravistus laatikossa, aivan kuin renkaiden tasapainoitus olisi todella pielessä. Jos vaihtaa pienemmälle ravistus kasvaa..

*kertoo että turbiinin lukitusventtiili ottaa liikaa kuormaa.

Autoon (w220 400cdi) on tehty seuraavat toimenpiteet
-laatikon sähköhydraulinen yksikkö on puhdistettu ja tarkistettu
-sähkölevy, kyb venttiili, sähköjen ulostulo töpselin holkki vaihdettu
-huuhteluhuolto tehty
-Laatikon ohjausboxi putsattu, oli päässyt vähän öljyä.

Olenko ymmärtänyt oikein? vaihteen vaihdossa 1-2:le tapahtuu luistaminen turbiinin sisällä olevalla kytkimellä, samalla kytkimellä tapahtuu myös luistaminen liikkeelle lähdössä (S-asetuksilla).

* ehdottaa uuden ohjainboxin tai softan vaihtamista, itse epäilen turbiinia..

Autosta vielä senverran että on lastutettu, ja vääntö on kasvanut rajusti.

Onko kenelläkään kokemuksia tai hyviä vinkkejä? arvostaisin niitä suuresti :wink:
Terkele
S205 C350e
R230 SL350 (harraste)
Ex
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Staarilla olisi syytä tutkia laatikon/ ( turbiinin ) ja ohjainlaitteen ym. ym. ym. toimintaa, muuten menee arpapeliksi.
Ajonaikaisen vedoksen kun suorittaa, alkaa viat selviämään.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja Terkele »

OK.
Kiitos vinkistä :thumbup:

Lisätään vielä sen verran "ominaisuuksiin" että moottorijarrutuksessa ennen pysähtymistä tuntuu lievä ravistus, juuri
ennen kytkimen irroitusta..
Terkele
S205 C350e
R230 SL350 (harraste)
Ex
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

*:n päähän luistoa tarkastelemaan...
Turbiiniin viittaa, mutta voihan tietysti 400cdin moottorin tasapainoakseli olla hypännyt paikoiltaan. Myös *:lla tarkastettavissa.

Rallattaako ketju kylmän käynnistyksen jälkeen parin sekunnin ajan?
Jos rallattaa, niin jakopään remontti edessä.
Rollen Tähtihuoltoon yhteyttä Hki Vartsikassa (kun Hki seudulla näytät olevan).
Ovat monia jakopäitä rakentaneet... Tietää/osaa mitä tuleman pitää.

Turbiininki saavat vaihdettua jos siitä on kysymys.
Tekevät taatusti oikean diagnoosin ongelmaasi.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja Terkele »

Kiitos vastauksesta.

Jakopää on tehty noin vuosi sitten, silloin uusittiin kaikki, ei pelkästään 1kpl. laahain/ohjuri + kiristäjä.
Kyseessä on harraste auto, millä hoidetaan myös työmatkat (paljon), joten korjaukset/kin mielellään teen itse.

*:n käyttäjänä olen aloittelija, joten täytyy jatkaa opettelua, tai kääntyä osaavamman puoleen :oops:

Kallistun vahvasti turbiinin puoleen.
Osaako kukaan vastata turbiinin kytkimen toimintaan, tai siis päättelyihini sen toiminnasta?
Onko kukaan purkanut turbiinia?
Onko turbiinin kytkimen "kello tai kehä" samanlainen kuten esim. vaihteiston K1 tai K2 kytkimien?

Ajattelin että jos "kello" on kulunut urille esim. huonojen öljyjen takia, vaatisiko silloin enemmän voimaa irroittamiseen :crazy:

Vastauksista olisin hyvin kiitollinen
Terkele
S205 C350e
R230 SL350 (harraste)
Ex
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Avatar
S202
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4677
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei ei.

Kuva

Tuon näköinen vehje se on. Nuo kaks lautasta pyörii vastakkain ja vatkaa öljyä niin että ottavat sen öljyn välityksellä kiinni toisiinsa.
W123 300TDT projekti
Land Cruiser kdj120
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja Terkele »

Kiitos kuvasta.
Kyllä mielestäni 722.6 laatikon turbiinissa on "kytkinlevyt" :oops:

Lähettämäsi kuva on varmaankin jenkkiturbiinista?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Terkele
S205 C350e
R230 SL350 (harraste)
Ex
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12173
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Terkele kirjoitti:Kiitos kuvasta.
Kyllä mielestäni 722.6 laatikon turbiinissa on "kytkinlevyt" :oops:

Lähettämäsi kuva on varmaankin jenkkiturbiinista?
Vika on aika usein muualla siinä systeemisä kuin itse turbinissa
(joka on kasattu hitsaamalla, auki sen saa sorvissa kasaan päin onkin sitten tarkempi juttu)
Usein se vika on siinä venttili koneistossa, turbin lukon solenoidissa, TUC/sen ohjelmassa, moottorin puolella,
Ilmamassa mittarissa, ohjelmassa"mihin viitta tärinä"
Pistä *:rin piuha kiinni ja laatikon mittaus arvoista tutkaile mitä siellä tapahtuu,

Jos ei selken niin somerolle sieltä kautta selkenee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Omassa w210 320cdi:ssä oli myös jyristys/täristys ongelmaa vedätettäessä. Oire poistui laatikon adaptaation nollauksella.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2597
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Terkele kirjoitti:OK.
Kiitos vinkistä :thumbup:

Lisätään vielä sen verran "ominaisuuksiin" että moottorijarrutuksessa ennen pysähtymistä tuntuu lievä ravistus, juuri
ennen kytkimen irroitusta..
Jos seuraat moottorijarrutuksessa kierroslukumittaria niin seilaako kierrokset, ohjelmahan pyrkii pitämään kierrokset 700.
Tuosta ravistuksesta, tuleeko se siinä vaiheessa kun auto on pysähtymäisillään, nykäyksen jälkeen auto alkaa vetää kovempaa eteenpäin?
Miten kovaa auto kulkee D päällä ilman kaasua?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja Terkele »

Kiitos taas vastauksista :thumbup:

Yritän tutkailla starilla mitä siellä tapahtuu, mutta näin "perstuntumalla" tuntuisi että ongelma on kytkimen aukeamisessa,
liikaa luistoa turbiinissa ei kiihdyttäessä ole.

Adaptiotiedot on nollattu ja uudet ajettu *:n kanssa, myös turbiinille.

Kierrokset eivät seilaa moottorijarrussa eikä tasaisella vedolla.
Tärinän huomaa moottorijarrussa noin 1200-800rpm, 1. ja 2. vaihteella juuri ennen pysähtymistä.
Aukeaako turbiinin kytkin jo 2. vaihteella noin 800 rpm?

D päällä ryömii hiljaa eteenpäin, en ole kiinnittänyt huomiota että siinä mikään olisi muuttunut, mutta kokeilen heti kun
pääsen ratintaakse (nyt flunssassa).

Kyseessä voisi olla myös laatikon ohjauksen softa vika, kuten jo mainitsin.
Päivittääkö joku softia 722.6 laatikkoon? Marmoritiskillä ei.

Turbiinin avaaminen ei kait ole ongelma, mutta sen tasapainottaminen kotikonstein saattaa olla aika haasteellista :lol:
Terkele
S205 C350e
R230 SL350 (harraste)
Ex
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Mohmelo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 05.04.2012 23:47

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja Mohmelo »

Terkele kirjoitti:Hei, :thumbup:
On hieman ongelmia 722.6 sähkölaatikon ja turbiinin kanssa.
Laatikko vaihtaa huonosti (nykäisee) 1-2:le. lisäksi toisinaa tuntuu kova ravistus laatikossa, aivan kuin renkaiden tasapainoitus olisi todella pielessä. Jos vaihtaa pienemmälle ravistus kasvaa..

*kertoo että turbiinin lukitusventtiili ottaa liikaa kuormaa.

Autoon (w220 400cdi) on tehty seuraavat toimenpiteet
-laatikon sähköhydraulinen yksikkö on puhdistettu ja tarkistettu
-sähkölevy, kyb venttiili, sähköjen ulostulo töpselin holkki vaihdettu
-huuhteluhuolto tehty
-Laatikon ohjausboxi putsattu, oli päässyt vähän öljyä.

Olenko ymmärtänyt oikein? vaihteen vaihdossa 1-2:le tapahtuu luistaminen turbiinin sisällä olevalla kytkimellä, samalla kytkimellä tapahtuu myös luistaminen liikkeelle lähdössä (S-asetuksilla).

* ehdottaa uuden ohjainboxin tai softan vaihtamista, itse epäilen turbiinia..

Autosta vielä senverran että on lastutettu, ja vääntö on kasvanut rajusti.

Onko kenelläkään kokemuksia tai hyviä vinkkejä? arvostaisin niitä suuresti :wink:
Tuo turbiini, eli siis momentinmuunnin, toimii sillä nestekierrolla siellä momentinmuuntimen sisällä. Kaikki kytkimen luisto siis perustuu tuohon nestevirtaukseen.

Sitä kytkinlevyä siellä momentimuuntimen sisällä kutsutaan tavallisesti turbiinin lukoksi, ja se ei saa luistaa, muutoin vaihteisto täristää.

Pikaisesti netistä katsomalla ongelmaksi esitettiin (muun muassa) turbiinin lukitusventtiilin rungon kulumista.

Tällaisen "korjaussarjan" löysin netistä:
http://transmissiontechnologies.com/722 ... ckage.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaupan kassalla:
-Onko s-korttia?
-Ei ko mie oon mersumiehii.

W638 112CDI A4

Vitossa kaikki pitää ääntä paitsi torvi.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2597
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Minusta taas turbiini ei mene missään kohtaa yhdeksi puuksi vaan luistoa on aina olemassa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Turbiinin lukko lukittuu ainoastaa 4. ja 5. vaihteilla "suuremmilla" kierroksilla (itsellä lukittuu 1700rpm ylöspäin).
Turbiinin lukkoa ohjaa TCC-luisti, mitä taasen ohjaa sähköinen solenoidi KUB.
Lukko siis luistaa tai on auki 1-3 vaihteilla... Jollain vuosimalleilla (softilla) saattaa lukkiutua kikdownin aikana (epäily)

Se miksi turbiini tuntuu, että lukko jäisi päälle, johtuu todennäköisesti sen "lukon" mäntäkammion "mömmööntymisestä". Tarkoittaa sitä, että sinne sisälle on ajan saatossa päässyt likaa, joka estää lukon männän palautumisen. Sen kammion puhdistaminen onkin sitten vaikeampi juttu.
Itse olen tehnyt aputyökalun, jolla voin "lutkuttaa" puhdasta öljyä edestakaisin mältä kammioon.
Auttaa hiukan, mutta ei pitkäikäinen ratkaisu:(
Se miksi Lukon kitkapinnat alkavat luistamaan (ohjautuu väärin), voi olla myös pienen pienen O-renkaan vuotaminen turbiinin sisällä. Ko. tiiviste tiivistää akselin sinne lukon työkammioon. Kun paine karkaa, niin lukko ei kytkeydy täydellä voimalla.

Tossa infooo...:
http://www.sonnax.com/publications/conv ... der-part-i" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo korjaussarja superiolta on hyvä... Turbiini alkaa toimimaan tarkemmin. Kammiopaineet korjaantuvat.
Itse vaihdoin eilen omastani solenoidien käskypaineen jousen, joka näin lyhyen koeajon jälkeen vaikuttaa auttavan KUB-venttiilin tarkempaan toimintaan.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja Terkele »

:clap: Kiitos.
Olin aikaisemmin katsellut sonnax:n vastaavaa venttiilien korjaus sarjaa.
Tuo saattaisi korjata ongelman, tai ainakin kannattaa kokeilla.
Lähetin postia "savu koiralle" ja kysyin lähettääkö ja millä hinnalla.

Nykyinen venttiilikoneisto on purettu ja putsattu erittäin hyvin, enkä kasatessa huomannut että mikään venttiili olisi väljä..
Tosin ei kait siellä tarvitse isoa "välystä" olla, kun ongelmat jo alkavat.

Se vika kyllä sieltä löydetään :thumbup:
Sen verran vielä taustoja että, autossa on jo toinen laatikko + turbiini menossa. Alkuperäinen on purettuna varastossa.
Laatikot ovat identtisiä.

Alkuperäinen turbiini lähtee nyt huoltoon ja vahvistettavaksi, ihan tulevaisuutta varten.

Se laatikon softa vielä mietityttää, onko todella niin että on marmoritiskiltä tilattava uusi boxi uudella softalla? :crazy:

Ja jos PK.seudulla on joku kokenut *:n käyttäjä joka haluaisi lähteä ilta-ajelulle, viestiä kiitos.



[/quote]

Tuo turbiini, eli siis momentinmuunnin, toimii sillä nestekierrolla siellä momentinmuuntimen sisällä. Kaikki kytkimen luisto siis perustuu tuohon nestevirtaukseen.

Sitä kytkinlevyä siellä momentimuuntimen sisällä kutsutaan tavallisesti turbiinin lukoksi, ja se ei saa luistaa, muutoin vaihteisto täristää.

Pikaisesti netistä katsomalla ongelmaksi esitettiin (muun muassa) turbiinin lukitusventtiilin rungon kulumista.

Tällaisen "korjaussarjan" löysin netistä:
http://transmissiontechnologies.com/722 ... ckage.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Terkele
S205 C350e
R230 SL350 (harraste)
Ex
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja Terkele »

jvk210cdi kirjoitti:Turbiinin lukko lukittuu ainoastaa 4. ja 5. vaihteilla "suuremmilla" kierroksilla (itsellä lukittuu 1700rpm ylöspäin).
Turbiinin lukkoa ohjaa TCC-luisti, mitä taasen ohjaa sähköinen solenoidi KUB.
Lukko siis luistaa tai on auki 1-3 vaihteilla... Jollain vuosimalleilla (softilla) saattaa lukkiutua kikdownin aikana (epäily)

Se miksi turbiini tuntuu, että lukko jäisi päälle, johtuu todennäköisesti sen "lukon" mäntäkammion "mömmööntymisestä". Tarkoittaa sitä, että sinne sisälle on ajan saatossa päässyt likaa, joka estää lukon männän palautumisen. Sen kammion puhdistaminen onkin sitten vaikeampi juttu.
Itse olen tehnyt aputyökalun, jolla voin "lutkuttaa" puhdasta öljyä edestakaisin mältä kammioon.
Auttaa hiukan, mutta ei pitkäikäinen ratkaisu:(
Se miksi Lukon kitkapinnat alkavat luistamaan (ohjautuu väärin), voi olla myös pienen pienen O-renkaan vuotaminen turbiinin sisällä. Ko. tiiviste tiivistää akselin sinne lukon työkammioon. Kun paine karkaa, niin lukko ei kytkeydy täydellä voimalla.

Tossa infooo...:
http://www.sonnax.com/publications/conv ... der-part-i" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo korjaussarja superiolta on hyvä... Turbiini alkaa toimimaan tarkemmin. Kammiopaineet korjaantuvat.
Itse vaihdoin eilen omastani solenoidien käskypaineen jousen, joka näin lyhyen koeajon jälkeen vaikuttaa auttavan KUB-venttiilin tarkempaan toimintaan.
Kiitos :clap:

Siitä turbiinin lukittumisesta/toiminnasta taisi olla paljonkin juttua "pontewa paawo" keskustelussa :thumbup:

Voin kuvitella miten paljos turbiinin sisälle jää likaa, kun venttiili koneistokin on paljon ajetuilla öljyillä hirvittävässä kunnossa.
Wis neuvoo että puhtauden olisi oltava "leikkaus sali" luokkaa.

Kuten sanoin, turbiini lähtee nyt huoltoon, ja korjaussarj tilaukseen.
Terkele
S205 C350e
R230 SL350 (harraste)
Ex
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5222
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Terkele kirjoitti: Ja jos PK.seudulla on joku kokenut *:n käyttäjä joka haluaisi lähteä ilta-ajelulle, viestiä kiitos.
Pistä yv käyttäjälle CDI203
Autot:
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Volvo V90 T8 Inscription MY20 (liisari)
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Terkele kirjoitti:Voin kuvitella miten paljos turbiinin sisälle jää likaa, kun venttiili koneistokin on paljon ajetuilla öljyillä hirvittävässä kunnossa.
Wis neuvoo että puhtauden olisi oltava "leikkaus sali" luokkaa.

Kuten sanoin, turbiini lähtee nyt huoltoon, ja korjaussarj tilaukseen.
Joo sinne menee likaa, joka ei pääse ulos mitenkään. On kuin separaattori, joka heittää lian ulkokehälle... Juuri sille männän liukupinnalle.

Itse teetin turbiinini Repconissa.
Laittoi sinne sisälle Sonnaxin korjaussarjan, jossa on "palautusjouset" jotka jaksavat vapauttaa lukon, vaikka vähän likaakin olisi :thumbup:

Joo turbiinin saa helposti sorvattua auki.
Se onkin sitten haastavampi tehtävä hitsata se kiinni niin, että painelaakerille jää juuri oikea välys. Hitsausaumalla kun on taipumusta krympätä kiinni jäähtyessää. Ja siitä kun ei autotallissa onnistu selviytymään :(
Tasapaino ei MB:n turbiinissa ole ongelma, kun on alkujaa tarkasti tehty.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja Terkele »

No-Niin.
Vanha turbiini pakattu ja lähtee ma. huoltoon/vahvistukseen.
SmokeDog:ta valve body sarja tilattu..

Jos ei näillä parane, niin sitten mietitään lisää :thumbup:
Terkele
S205 C350e
R230 SL350 (harraste)
Ex
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja pelevi »

morjens itselläni samallainen 400 cdi ja oli samallainen vaihteisto ongelma ostin autoni turbiini räjähtäneenä, turbiinin vaihdon ja vaihteiston pesun jälkeen ei silti vaihteisto toiminut kunnolla, minulla syy oli että vaihteistoöljyn lauhutin oli mennyt tukkoon hajonneen turbiinin rojuista..!!
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

pelevi kirjoitti:morjens itselläni samallainen 400 cdi ja oli samallainen vaihteisto ongelma ostin autoni turbiini räjähtäneenä, turbiinin vaihdon ja vaihteiston pesun jälkeen ei silti vaihteisto toiminut kunnolla, minulla syy oli että vaihteistoöljyn lauhutin oli mennyt tukkoon hajonneen turbiinin rojuista..!!
Joo jos on vähääkn epäilyä, että järjestelmään olisi jäänyt irto kamaa, niin kannattaa tuunata ylimääräinen öljynsuodatin (separaattori) öljyn paluuletkun väliin. Kaikkea irtoroinaa ei sieltä lauhduttimesta ja putkista tahdo koskaan saada pois.

On monta kertaa tullut vastaan, että käytettyä turbiinia EI kannata koskaan hankkia, ellei ole tutun autosta, niin ettei oo montaa viikkoa tallin nurkassa ollut...
Korjattu turbiini kun maksaa noin 500-600 euroa Repcomilla. Ja sieltä saa myös vahvistettuja ihan aikusten oikeesti hyviä!
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Tässä ketjussa tuntuu olevan useampikin osaaja. Velipojalla on 311cdi w906 -09vm ja valoihin pysätessä ja pitäessä jarrua pohjassa auto tukehtuu ja sammuu ellei heitä N päälle. Korjaamolla olivat melkein varmoja, että momentinmuunnin?? Mitäs te sanotte? Staria ei ole eikä ole koko kaupungissakaan (ainakaan osaavaa käyttäjää)
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12173
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

NRajis kirjoitti:Tässä ketjussa tuntuu olevan useampikin osaaja. Velipojalla on 311cdi w906 -09vm ja valoihin pysätessä ja pitäessä jarrua pohjassa auto tukehtuu ja sammuu ellei heitä N päälle. Korjaamolla olivat melkein varmoja, että momentinmuunnin?? Mitäs te sanotte? Staria ei ole eikä ole koko kaupungissakaan (ainakaan osaavaa käyttäjää)
Mikä kaupunki,

villi veikkaus voi olla myös turbinlukon ohjaus solenoidi tai muuten sen ohjaus
jos on turbin niin repcon(tulee parempi kuin tehtaan jäljiltä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja NRajis »

CDI203 kirjoitti:
NRajis kirjoitti:Tässä ketjussa tuntuu olevan useampikin osaaja. Velipojalla on 311cdi w906 -09vm ja valoihin pysätessä ja pitäessä jarrua pohjassa auto tukehtuu ja sammuu ellei heitä N päälle. Korjaamolla olivat melkein varmoja, että momentinmuunnin?? Mitäs te sanotte? Staria ei ole eikä ole koko kaupungissakaan (ainakaan osaavaa käyttäjää)
Mikä kaupunki,

villi veikkaus voi olla myös turbinlukon ohjaus solenoidi tai muuten sen ohjaus
jos on turbin niin repcon(tulee parempi kuin tehtaan jäljiltä)
Pori. Kyb ja öljyt vaihdettu. Ja kuulemma oli hetken parempi eikä tarvinnut pysätessä kikkailla, mutta taas mennyt huonoksi.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12173
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

NRajis kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
NRajis kirjoitti:Tässä ketjussa tuntuu olevan useampikin osaaja. Velipojalla on 311cdi w906 -09vm ja valoihin pysätessä ja pitäessä jarrua pohjassa auto tukehtuu ja sammuu ellei heitä N päälle. Korjaamolla olivat melkein varmoja, että momentinmuunnin?? Mitäs te sanotte? Staria ei ole eikä ole koko kaupungissakaan (ainakaan osaavaa käyttäjää)
Mikä kaupunki,

villi veikkaus voi olla myös turbinlukon ohjaus solenoidi tai muuten sen ohjaus
jos on turbin niin repcon(tulee parempi kuin tehtaan jäljiltä)
Pori. Kyb ja öljyt vaihdettu. Ja kuulemma oli hetken parempi eikä tarvinnut pysätessä kikkailla, mutta taas mennyt huonoksi.

Siis sillä solenoidin vaihdolla parani hetkeksi
ja palautui taas yhtä huonoksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja NRajis »

CDI203 kirjoitti:
NRajis kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
NRajis kirjoitti:Tässä ketjussa tuntuu olevan useampikin osaaja. Velipojalla on 311cdi w906 -09vm ja valoihin pysätessä ja pitäessä jarrua pohjassa auto tukehtuu ja sammuu ellei heitä N päälle. Korjaamolla olivat melkein varmoja, että momentinmuunnin?? Mitäs te sanotte? Staria ei ole eikä ole koko kaupungissakaan (ainakaan osaavaa käyttäjää)
Mikä kaupunki,

villi veikkaus voi olla myös turbinlukon ohjaus solenoidi tai muuten sen ohjaus
jos on turbin niin repcon(tulee parempi kuin tehtaan jäljiltä)
Pori. Kyb ja öljyt vaihdettu. Ja kuulemma oli hetken parempi eikä tarvinnut pysätessä kikkailla, mutta taas mennyt huonoksi.

Siis sillä solenoidin vaihdolla parani hetkeksi
ja palautui taas yhtä huonoksi
Juuri näin. Korjaamolla epäilivät että olisi ollut vääränlaiset öljytkin.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Koobra
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 24.04.2016 14:43

Re: 722.6 automaatti ja turbiini

Viesti Kirjoittaja Koobra »

Jolle kirjoitti:
Terkele kirjoitti:OK.
Kiitos vinkistä :thumbup:

Lisätään vielä sen verran "ominaisuuksiin" että moottorijarrutuksessa ennen pysähtymistä tuntuu lievä ravistus, juuri
ennen kytkimen irroitusta..
Jos seuraat moottorijarrutuksessa kierroslukumittaria niin seilaako kierrokset, ohjelmahan pyrkii pitämään kierrokset 700.
Tuosta ravistuksesta, tuleeko se siinä vaiheessa kun auto on pysähtymäisillään, nykäyksen jälkeen auto alkaa vetää kovempaa eteenpäin?
Miten kovaa auto kulkee D päällä ilman kaasua?
Mitä tuo kierrosten seilaaminen tarkoittaa, missä vika? Mulla on sitä oiretta
Vastaa Viestiin