Minkälainen alusta on CLK-mersuissa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Minkälainen alusta on CLK-mersuissa?

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Onko näissä 97- uudemmissa CLK-mersuissa minkälainen alusta?

Olen kuulut jonkun sanovan että alusta on sama kuin C-mallin mersuissa. Eikös tuo kori kuitenkin ole samaa kokoa E-sarjalaisen kanssa?

Tarkoitus olisi hankkia 230 kompressor tai 320, mutta jos alusta on tosiaan samaa "laatua" C-mersun kanssa, niin se kyllä vähän laimentaa ostohaluja.

Täytyisi äidille löytää työmatka-auto useammaksi vuodeksi ja tilaa ei paljon tarvita.

SLK voisi olla myös ihan hauska peli, mutta näyttävät olevan vähän kalliimpia ainakin saksalaisissa merkkiliikkeissä.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11

isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08

entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olen huoltanut joitain CLK:ita, ja eiköhän alusta ole
sama kuin C-(ja E- :D )mekkerissä.
Varma en asiasta ole.

C (202) ja E (210) on samat pyöränlaakerit, etuylätukivarret, alapallot, taka-alatukivarret, niiden helat, KAIKKI takapään tukitangot, niveltangot, perämurikan laakerit jne.jne. eli ennemminkin olisin huolestunut siitä että kestääkö tuo mainitsemasi "laatu" E-mallissa. :roll:

CLK on kuitenkin pienempi auto...

W203 on aivan erilainen etupään rakenne, minä vuonna tullee CLK:hon ?
Joku muu tietää nämä paremmin; ei ole vielä CLK alustaa tarvinnut korjailla niin ei jää mieleen.
wiimax.fi
Hemingway
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Toki mersu on aina autoissaan eri mallien osia käyttäny.. Mutta CLK:n alusta pohjautuu C-malliin, sekä vanha Clk että uusi, kori näyttää E:ltä, mutta tosiasiassa se on silti C-mallin korin kokoluokkaa, ainaki leveys sisätiloissa.
C:n coupe, CLS on sitte E:n coupe. Ja varmasti siellä samoja osia Ässästä-A:han, mutta erillälailla ;)
124.023
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Re: Minkälainen alusta on CLK-mersuissa?

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ekku kirjoitti:Onko näissä 97- uudemmissa CLK-mersuissa minkälainen alusta?

Olen kuulut jonkun sanovan että alusta on sama kuin C-mallin mersuissa...
W208 CLK perustuu W202-C-Mersuun. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että W208 olisi kaksiovinen W202. CLK on ihan eri laite ajaa kuin C-Mersu. Ainakin W208:n tapauksessa positiivisessa mielessä. Etuna yhtäläisyyksissä on, että ylläpidossa pääsee hyötymään moninpaikoin W202:n yleisyydestä. Eli osat eivät ole valtavan kalliita.

Minulla oli tällainen ja suosittelen erittäin lämpimästi! Nykyään perheessämme on sekä 230 Kompressor-koneella varustettu Mersu että 320-koneinen Mersu. Suosittelen 2.3 l:n kompressorikonetta, ellei ole ehdoton pakko ajaa 6-koneella. 2.3 K on hienon vääntävä kone ja kulutus on pienempi kuin suurempitilavuuksisessa moottorissa. Lisää tästä vertailusta olen kirjoittanut SLK320:n koeajoraportin yhteydessä "Koeajot"-puolelle.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Vastaa Viestiin