1996 E50 AMG mesen loota.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kallu1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 26.04.2012 00:06

1996 E50 AMG mesen loota.

Viesti Kirjoittaja Kallu1 »

Terveisiä Fordin CRSC klubin puolelta tänne mersujen maailmaan. Kirjoittelen tuttavan E50 AMG mersun ongelmasta ,kun hän ei ole pahemmin foorumeissa pyörinyt. Ongelmana on Automaatin toiminta. Normaaliajossa ei havaittavia ongelmia ,mutta Kickdownin kanssa teki merkillisen jutun.
Pitkän suoran alussa kiihtyvyyttä testatessa kickdownilla rytyytti todella pahasti ylös-alas vaihdetta. Takasin samaa suoraa tullessa kickdown vain potkaisi kunnolla ja vaihto ,mikä varmaan on normalia.
jos oikein käsitin kaverin jutuista ,ni se saattaa tehdä ton pirunmoisen rytyytyksen joskus myös äkkinäisessä kiihdytyksessä ilman kickdownia.

Kaveri vie auton veholle ja ne puhelimessa meinas öljynvaihdon auttavan ja samalla lukevat vikakoodit. Automaatit ei ole mullekkaan tuttuja ja en osannut arvata mitään ongelmasta. Ulkomaalaisilla foorumeilla oli juttua jostain about 8mm x 50mm pituisista jousista lootassa ,mitkä ajan kanssa katkeavat. Ja ne aiheuttaa jotain ongelmia.

Onko tämmöinen ongelma tuttu ,tuttavalla on auto uusi ostos ja autoliike sanoo ,että vikaa ei ole ja siihen on asennettu varmaan joku kickdownia tehostava juttu? Mutta ei kai se tommosta tee.

Oli kiva testata tommosta meseä ,eka kerran ajoin automaatilla tai V8:lla :)
sähköputkimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56

Re: 1996 E50 AMG mesen loota.

Viesti Kirjoittaja sähköputkimies »

Jos siihen on asennettu tuo "kickdownia tehostava juttu", eli sprint booster tai vastaava härpäke niin
se kannattanee poistaa joka tapauksessa.. ne ei mitään tehoja tuo vaikka mimmoisia mainoslauseita vääntäisivätkin.
Aufrecht Melcher Grossaspach
Vastaa Viestiin