
1. tulppa: irtoaa niin kuin pitääkin. Uusi tulppa menee hyvin paikoilleen.
2. tulppa: tuntuu että kiristyy vaan vaikka varmasti käännän oikeaan suuntaan? Pakko lopettaa vääntäminen välillä kun alan pelätä jengojen puolesta, mitä helevettiä? Kierrän takaisin kiinni ja nyt jengat tuntuvat 'oikeilta'. Kierrän taas auki ja kääntyy mukavasti siihen kohtaan asti mihin viimeksi pysäytin, sitten alkaa taas 'kiristää'. Päätän avata tulpan loppuun asti varovasti. Lopulta tulppa lähtee. Tutkin tulpan ja huomaan että jengat ovat vähän litistyneet. Uusi tulppa menee hyvin paikoilleen.
Tässä vaiheessa huomaan että 3. ja 4. tulppien kolojen ympärillä olevissa pikku syvennyksissä on öljyä? Miksi? Putsaan öljyn pois.
3. tulppa: tulppa on jo valmiiksi löysällä!? Kiertäessä ei ole juurikaan vastusta, tulppa lähtee hyvin irti ja uusi tulppa paikoilleen.
Ja sitten se grande finale eli:
4. tulppa: tulppa on käytännöllisesti katsoen irti!? Käännän hylsyä ehkä puoli kierrosta ja tulppa on irti? Mitvit? Kun nostan tulpan ulos, sekä holkki että tulppa uivat öljyssä, siis aivan märkiä öljystä! Onko siis Vehon huoltojamppa jättänyt tulpan kiristämättä? Eihän noi voi 'ryömiä' käytössä. Tai sitten olis eka kerta.
Putsasin öljyt pois ja laitoin uuden tulpan. Hilppeet kiinni ja pannu tulille. Käynnistyi todella hyvin ja kävi paremmin kuin ennen. Vähän aikaa savutti kun palotilaan valunut öljy paloi. Sitten pikku lenkille. Moottori kävi paremmin ja tuntui jopa vähän terhakkaammalta. Huomenna ajelen motaria töihin niin voi vähän kokeilla paraniko ohituskiihtyvyys.
Mutta tosiaan, eipä taaskaan parantunut luottamus merkkikorjaamoihin. Edellisessä autossani, volvossa, onnistui merkkikorjaamo rikkomaan öljypohjan propun kierteet ja ne vaan liimasi sen takaisin, kertomatta edes asiasta! Nyt sitten tämä Vehon 'ammattitaito'. Kaikki pitäis itte tehä.