Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
Moikkelis koikkelis, perheeseen tuli juuri uusi vauva, tuliterä C-farkku ja kaikki herkut ilmastoituja penkkejä myöten. Auto on työ-käytössä taksina ja sillä ajetaan paljon sairas-kyytejä joissa joskus asiakas ei voi tai edes saa käyttää vyötä. Perjantai & Lauantai iltaisin vähän tehokkaammin denaturoidut tapaukset ei sitä vyötä oikeen kiinni saa myöskään...
Jos vyön vastakappaleen pilkkoo palasiksi, löytyykö sieltä piuhat millä "huijata" kiesi luulemaan vyön olevan kiinni? Merkkikorjaamoilta ei tietoa tunnu heruvan, soitettu on.
Jos vyön vastakappaleen pilkkoo palasiksi, löytyykö sieltä piuhat millä "huijata" kiesi luulemaan vyön olevan kiinni? Merkkikorjaamoilta ei tietoa tunnu heruvan, soitettu on.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Re: Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
Eikös nimenomaan taksikäyttöön (vain ja ainoastaan) nuo tehdä ohjelmalla, että ei piippaile? Ei kait sen luulisi ongelma olevan, menet taksivarustellulla autolla 'merkkiliikkeeseen' missä muutoinkin auton aiot huollattaa, ja kysäiset sieltä.
Noita dummy-vyöklipsejä olen kyllä takseisa nähnyt, en vain muista olivatko mersuja (miksi muuten maksava asiakas ei saa valita kyytinsä merkkiä, täh )
Noita dummy-vyöklipsejä olen kyllä takseisa nähnyt, en vain muista olivatko mersuja (miksi muuten maksava asiakas ei saa valita kyytinsä merkkiä, täh )
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
Paikallista "merkkihuoltoa" ei tällä hetkellä ole, edellinen löi lipun luukulle ja jos mersun edustus ja huolto siirtyy sinnemihin pelkään sen siirtyvän en todellakaan autoani sinne veisi.
Vyöklipsu mikä edellisessä pelasi heiluu uudessa ja toimii satunnaisesti... Viittaa kosketushäikkään eli auton klipsu on vain pari piuhaa yhdistävä osa, metalliakin kun on.
Asiakas saa toki auton valita jos tolpalle tallaa. Paras mitä itte olen kuullut on: " mun ego ei mahu tojotaan "
Vyöklipsu mikä edellisessä pelasi heiluu uudessa ja toimii satunnaisesti... Viittaa kosketushäikkään eli auton klipsu on vain pari piuhaa yhdistävä osa, metalliakin kun on.
Asiakas saa toki auton valita jos tolpalle tallaa. Paras mitä itte olen kuullut on: " mun ego ei mahu tojotaan "
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Re: Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
Kyllä ne siellä Jyväskylän Autobestillä sen sulle ohjelmoi pois. Itsekin ostanut sinne palautuneen Pirssi-Mersun jossa se oli ohjelmoitu pois. Täällä Etelässä lupasivat nykyisestä ottaa pois sen piippauksen seuraavassa huollossa, kun en viimeksi muistanut pyytää. Ohjelmointityö 40 eur...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
Besti meni konkkaan, oli 4 miltsiä velkaa yms. Huoltopuolen jätkät oli viime viikolla vielä kortistossa ja kauhutarinoita alkaa jo kuulua taunuks... Erm, Fordin liikkeen huolloista ja huoltojonoista. Tiedän liikkeen tilat, ne on melko pienet ja lafka nyt jo täyteen buukattu.
EDIT: onnistuiskohan tuon stop-start hirvityksen modaus? Nyt kun C-sarjassa on ässän ja eemelin ihku "HOLD-toiminto", voisi moottorin sammuttelun integroida siihen eikä joka hiivatin pysähdykseen, en halua valuttaa autoa, syö jarrupaloja kilotavarana eikä muutenkaan tee autolla hyvää.
EDIT: onnistuiskohan tuon stop-start hirvityksen modaus? Nyt kun C-sarjassa on ässän ja eemelin ihku "HOLD-toiminto", voisi moottorin sammuttelun integroida siihen eikä joka hiivatin pysähdykseen, en halua valuttaa autoa, syö jarrupaloja kilotavarana eikä muutenkaan tee autolla hyvää.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Re: Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
Joensuun Hartikainen ei ainakaan suostunut ohjelmoimaan uudesta e-sarjalaisesta, joka myöskin samaisessa taksikäytössä, tuota turvavyön pimputusta pois. Entisestä vm 09 kyllä ohjelmoivat sen heti uutena pois. Tästä nykysestä eivät kuulemma SAA ohjelmoida sitä pois...tiedä sitten pitääkö toi kiristynyt politiikka paikkaansa kaikissa huoltoliikkeissä
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
Vyö on osa auton turva-varustusta, vyö-piippari on osa tätä... Suomen lain mukaan auton turva-varustukseen ei saa kajota. Laittaa liikkeet ikävään saumaan. Lakejahan rikkoo vaan typerät ihmiset, fiksummat käyttää porsaanreikiä.
Voi olla kans että tuo on pirun vaikeeta softan kautta. Mersu tunnistaa vain onko vyön klipsu vastakappaleessa kiinni. Volvo tunnistaa onko vyötä vedetty rullasta ja onko penkillä ihminen vai jokin esine. Joku kyntökoneen omistaja kirosi noiden kaikkien olevan ohjelmoitu erikseen... Piippari oli saatu pois mutta oli kuulemma maksanu melko muchos dineros.
Voi olla kans että tuo on pirun vaikeeta softan kautta. Mersu tunnistaa vain onko vyön klipsu vastakappaleessa kiinni. Volvo tunnistaa onko vyötä vedetty rullasta ja onko penkillä ihminen vai jokin esine. Joku kyntökoneen omistaja kirosi noiden kaikkien olevan ohjelmoitu erikseen... Piippari oli saatu pois mutta oli kuulemma maksanu melko muchos dineros.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Re: Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
Tätä käpisteltiin myös minun mursusta vuosi sitten staaarin avulla, joskin tuloksetta. Autoni on vuosimallia -07 eemeli. Voi olla, ettei sitä todellakaan saa edes ohjelmallisesti pois suljettua, vaan "dummy" klipsu pitää laitella tai vyö selän takaa hiertämään
Olen myös huomannut kosketusvikaa ko. tunnistimessa. Toisinaan ukko vilkkuu punaisena mittaristossa ja piipiipii soi stereoista/piezokaiuttimista. Kun painaa/liikuttaa solkea teljessään, häviää punainen ukko ja konsertti myös. Saisikohan sen lukon purettua....
Olen myös huomannut kosketusvikaa ko. tunnistimessa. Toisinaan ukko vilkkuu punaisena mittaristossa ja piipiipii soi stereoista/piezokaiuttimista. Kun painaa/liikuttaa solkea teljessään, häviää punainen ukko ja konsertti myös. Saisikohan sen lukon purettua....
E320CDI
211.089
211.089
Re: Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
...sitten kun käy vahinko niin maksumiehenä saatat olla sinä ja ohjelmoija
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
Tässä on tapahtunut uutta ...APL kirjoitti:Tätä käpisteltiin myös minun mursusta vuosi sitten staaarin avulla, joskin tuloksetta. Autoni on vuosimallia -07 eemeli. Voi olla, ettei sitä todellakaan saa edes ohjelmallisesti pois suljettua
(siis 211 malleissa)
Viimeksi muokannut CDI203, Ti 08.05.2012 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
Toistaiseksi paras tapa tuntuis olevan sen lukon purku ja "piuhat yhteen", ehkä sen saisi jopa ilman lukon purkuakin, pitää vaan kiskoa penkki vekeen että pääsee kunnolla käsiksi tuohon.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Re: Vyöpiippari vekeen, alkaa hajoon pää.
Jep käyttöautolle tuo mersun edustus täällä jyväskylässä meni, itse taistelen takuuasioiden kanssa auto-bestillä aloittivat takuu korjaukset ja samalla laskuttivat jo tehdasta niistä, eihän siinä muuten mitään mutkun takuuhommat jäi kesken..Swatti kirjoitti:Besti meni konkkaan, oli 4 miltsiä velkaa yms. Huoltopuolen jätkät oli viime viikolla vielä kortistossa ja kauhutarinoita alkaa jo kuulua taunuks... Erm, Fordin liikkeen huolloista ja huoltojonoista. Tiedän liikkeen tilat, ne on melko pienet ja lafka nyt jo täyteen buukattu.
Ens viikolla auto käyttöautolle ja mietitään miten jatketaan takuu asioiden käsittelyä.. kai ne yritetään laskuttaa autobestin konkurssipesältä.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300