
E420 W124 mallia vaiko W210
E420 W124 mallia vaiko W210
Noniin, nyt meinasin hypätä tähän mersujen ihmeellisseen maailmaa. ite en ole vielä mersua omistanu mutta kovasti oon erillaisila ajanu, ja nyt tekis mieli laittaa semmonen. oon katellu semmosia E420:siä mutta en sitte tiä että laittaakko 124 vaiko 210. onko nuissa muita eroja oikein ko ulkonäkö ja tietty se varustelu ja että toinen nuista on pahempi ruostuun. ne joila on tämmösistä kokemuksia niin ois kiva kuulla että mimmosia vehkeitä nämä on. ja loppuun tieten kiitän kaikkia vastanneita 

Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Tervetuloa foorumille! Itellä ei ole kokemusta E-mersun V8 koneista mutta monilla muilla tämän foorumin käyttäjilä on niistä kokemusta.
Myös haulla löytyy vastauksia kysymyksiis esim. sanoilla "M119"
koriltaan ehdotan suoraan W124 sillä W210 ruostuu paljon nopiammin kuin w124. Tosin w210 on paljon mukavampi ja hiljasempi kuin w124 mutta sehän on sinun päätettävissä.
Asiantuntijat/kokeneemmat osaavat vastata paremmin kysymyksiisi.
Myös haulla löytyy vastauksia kysymyksiis esim. sanoilla "M119"
koriltaan ehdotan suoraan W124 sillä W210 ruostuu paljon nopiammin kuin w124. Tosin w210 on paljon mukavampi ja hiljasempi kuin w124 mutta sehän on sinun päätettävissä.

Asiantuntijat/kokeneemmat osaavat vastata paremmin kysymyksiisi.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Aihetta sivuava kysymys: onkohan w124 v-8 moottoreiden johtosarjat yhtä helposti hapertuvia kuin w210 malleissa?
Aufrecht Melcher Grossaspach
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
On.
W124 mielummin, mutta tosiaan maku kysymys.
W124 hieman varmempaa teknikkaa oleva M119 moottori.
W210 mm. 8 sytytyspuolaa, ESP-viat, yms.
W124 mielummin, mutta tosiaan maku kysymys.
W124 hieman varmempaa teknikkaa oleva M119 moottori.
W210 mm. 8 sytytyspuolaa, ESP-viat, yms.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Vielä jos vaihdelaatikoita ajattelee, niin W124:ssä on vanhempi ja karkeammin toimiva 722.3, joka taas on huoltojen ja korjausten puolesta helpompi tapaus. Väykyn 722.6:ssa taas sivistyneempi käytös, mutta sähkölaatikon kotkotukset, öljyä ohjainpoksissa, kybbiventtiiliviat sun muut. Vaikka sitäkään laatikkoa ei kyllä varsinaisesti epäluotettavaksi voi sanoa.
S204
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
jos autot samanhintaiset, niin sitten w124... jos väykyn saa puolta halvemmalla, niin ehkä sitten vois jopa sitä harkita, jos autojen kuntotaso muuten sama...
tietysti käyttötarkoituskin jotain meinaa, useimmiten kuitenkin taitaa olla niin, että w124 pitää hintansa tai jopa jo parantaa sitä näissä erikoisemmissa malleissa (eiköhän 420 saa jo laskea "ei kansanmalleihin"), väykyt menee vielä kauan hinnoissa vain alaspäin...
ruostumisesta taas ei kannata edes alkaa väitellä väykyn ja w124 mallin välillä
edes nuo alle 200 €:n lankut (kyllä, mulla on niitäkin varaosa autoina
) ei ole ollut niin mätiä alustasta, mitä väyrysten kohdalla on tullut eteen
muutama ihan "pohjaton" w210 on tullut nähtyä viimeaikoina...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
tietysti käyttötarkoituskin jotain meinaa, useimmiten kuitenkin taitaa olla niin, että w124 pitää hintansa tai jopa jo parantaa sitä näissä erikoisemmissa malleissa (eiköhän 420 saa jo laskea "ei kansanmalleihin"), väykyt menee vielä kauan hinnoissa vain alaspäin...
ruostumisesta taas ei kannata edes alkaa väitellä väykyn ja w124 mallin välillä



500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
mitä tuossa on tullu tuota nettiautoa väijyttyä niin aika lista siinä tullee niitä väyrysi ennenkö tullee ensimmäinen 124:nen. auto tulis jokapäivässeen käythöön sis. kauppareissut, töissäkäynti ja millon missäki ookailut.
kuinka tämmöset on kova ruokasia? tällä hetkelä ajelen semmosella 2.5l v6 ooppelilla ja toisena autona 3.0l v8 peemari. että se bensan kulutus ei tässä hirvitä, kuhan kysyn sillai mielenkiinnosta
nii ja eiköh ne ruukaa kaikki autot syyä sen mitä niile antaa eikä aina riitäkkää, että joutuuhan niitä pikkukonneisiaki tankkaan 
kuinka tämmöset on kova ruokasia? tällä hetkelä ajelen semmosella 2.5l v6 ooppelilla ja toisena autona 3.0l v8 peemari. että se bensan kulutus ei tässä hirvitä, kuhan kysyn sillai mielenkiinnosta


-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Mulla on kanssa kakkosautona v-8(M5)bemari mutta merssua taas tekisi mieli.. ja ehkä jotain klassisempaa mallia.
80-luvun mallit olisi hienoja mutta mielestäni nykyaikaisempi sähköinen ruisku olisi hyvä olla.
W124 olen muutenkin kuullut kehuja ja hienohan semmonen 400/420 olisi.
80-luvun mallit olisi hienoja mutta mielestäni nykyaikaisempi sähköinen ruisku olisi hyvä olla.
W124 olen muutenkin kuullut kehuja ja hienohan semmonen 400/420 olisi.
Aufrecht Melcher Grossaspach
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
W210 E420 -96
350tkm.
Kohtuullinen ajaa
Hiljainen
Nykyaiaikaisemman näköinen ulkoasultaan
Nykyaikaisempi tekniikaltaan
Paremmin varusteltu, esim. Xenonit
"helpompi" löytää viat kun lähes kaikki luettavissa starilla, osa carsoftallakin.
Minulla saattaisi olla tallissa yksi tulossa myyntiin, poika ei taida tuosta lainaamastani ajokista ilman tappelua luopua.
Hinta 5000-6000€ (sis. Carsoftan). Ja jousityökalun.
Varusteita:
Xenonit
Webasto
Beiget nahat
Takapenkin lämmitykset
Kattoluukku
Autom.ilmastointi
Jne.
Liilansininen
18" kesärenkaat 50%+ vanteet
Mersun alkuperäisiä 16" sarjoja kaksi (8kpl) joista toisilla nastarenkaat.
Vikojakin on:
Ruostetta kaarissa. (työn alla)
Kattoluukku aukeaa 90%.
Kuskin sähköinen niskatuki välillä jumittaa.
Koneessa tyhjäkäynnillä hyvin pieni heijaus +\-20rpm.
Tekniikka muuten ok.
Katsastetaan loppukuukaudesta..myydään katsastettuna.
.
350tkm.
Kohtuullinen ajaa
Hiljainen
Nykyaiaikaisemman näköinen ulkoasultaan
Nykyaikaisempi tekniikaltaan
Paremmin varusteltu, esim. Xenonit
"helpompi" löytää viat kun lähes kaikki luettavissa starilla, osa carsoftallakin.
Minulla saattaisi olla tallissa yksi tulossa myyntiin, poika ei taida tuosta lainaamastani ajokista ilman tappelua luopua.
Hinta 5000-6000€ (sis. Carsoftan). Ja jousityökalun.

Varusteita:
Xenonit
Webasto
Beiget nahat
Takapenkin lämmitykset
Kattoluukku
Autom.ilmastointi
Jne.
Liilansininen
18" kesärenkaat 50%+ vanteet
Mersun alkuperäisiä 16" sarjoja kaksi (8kpl) joista toisilla nastarenkaat.
Vikojakin on:
Ruostetta kaarissa. (työn alla)
Kattoluukku aukeaa 90%.
Kuskin sähköinen niskatuki välillä jumittaa.
Koneessa tyhjäkäynnillä hyvin pieni heijaus +\-20rpm.
Tekniikka muuten ok.
Katsastetaan loppukuukaudesta..myydään katsastettuna.
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ti 08.05.2012 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Japanissa olisi molempia saatavana pilkkahinnalla, täysin ruosteettomia ja vähän ajettuja, jopa alle 50 tkm.
Budjettia pitäisi sitten olla mieluusti kymppitonnin seutuville kuitenkin verojen ja välityspalkkion takia, jos ei osta suoraan.
Budjettia pitäisi sitten olla mieluusti kymppitonnin seutuville kuitenkin verojen ja välityspalkkion takia, jos ei osta suoraan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Näinhän se, tosin taitaa ruuhkassa seisseet olla huonommassa hapessa koneistaan kun baanalla kiitäneet ?JarkkoN kirjoitti:Japanissa olisi molempia saatavana pilkkahinnalla, täysin ruosteettomia ja vähän ajettuja, jopa alle 50 tkm.
Budjettia pitäisi sitten olla mieluusti kymppitonnin seutuville kuitenkin verojen ja välityspalkkion takia, jos ei osta suoraan.
Ohjataanko niitä eri laidalta kuin meidän ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Mullahan oli aiemmin japanista tuotu v-8 väyrynen, eli amg E50. Sillä oli reilu satku ajettu ja hyvin oli tehot tallessa.LopenUupunut kirjoitti:Näinhän se, tosin taitaa ruuhkassa seisseet olla huonommassa hapessa koneistaan kun baanalla kiitäneet ?JarkkoN kirjoitti:Japanissa olisi molempia saatavana pilkkahinnalla, täysin ruosteettomia ja vähän ajettuja, jopa alle 50 tkm.
Budjettia pitäisi sitten olla mieluusti kymppitonnin seutuville kuitenkin verojen ja välityspalkkion takia, jos ei osta suoraan.
Ohjataanko niitä eri laidalta kuin meidän ?
.
Vasemmalta ohjattiin, kuten useimpia mersuja joita katselin silloin myyntisivuilla japskeista.
Aufrecht Melcher Grossaspach
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Ok.sähköputkimies kirjoitti:Mullahan oli aiemmin japanista tuotu v-8 väyrynen, eli amg E50. Sillä oli reilu satku ajettu ja hyvin oli tehot tallessa.LopenUupunut kirjoitti:Näinhän se, tosin taitaa ruuhkassa seisseet olla huonommassa hapessa koneistaan kun baanalla kiitäneet ?JarkkoN kirjoitti:Japanissa olisi molempia saatavana pilkkahinnalla, täysin ruosteettomia ja vähän ajettuja, jopa alle 50 tkm.
Budjettia pitäisi sitten olla mieluusti kymppitonnin seutuville kuitenkin verojen ja välityspalkkion takia, jos ei osta suoraan.
Ohjataanko niitä eri laidalta kuin meidän ?
.
Vasemmalta ohjattiin, kuten useimpia mersuja joita katselin silloin myyntisivuilla japskeista.
Olin joskus lukevinani että niissä japanian autoissa (isokoneiset) olisi lämpöisessä ja ruuhkissa ajettuna mäntä jne ongelmia enempikin.
Ei ne paljon ajettuja tosiaan siellä voi olla...eikös se ole aikas piäni pläntti, varsinkin reaktorin poksahtamisen jälkeen alkaa ajotila vaan pienetä....

.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Itse en ole kuullut kummemmista ongelmista japanintuontien kanssa, byrokratiaa lukuunottamatta.
Jännä juttu muuten miten siellä näyttääkin olevan tyyriimmän malliset autot yleensä vasemmalta ohjattavia, vaikka niitä olisi saanutkin oikealta ohjattavina.
Mutta asiaan. W124 400 = 279 hp. Tähän lainmukainen maksimi tehonlisäys +20% = 335 hp. Menisikö tuohon samanikäisen S-mallin 5 litrainen 326 hp jolloin olisi köyhä versio legendaarisesta E500 mallista?
Jännä juttu muuten miten siellä näyttääkin olevan tyyriimmän malliset autot yleensä vasemmalta ohjattavia, vaikka niitä olisi saanutkin oikealta ohjattavina.
Mutta asiaan. W124 400 = 279 hp. Tähän lainmukainen maksimi tehonlisäys +20% = 335 hp. Menisikö tuohon samanikäisen S-mallin 5 litrainen 326 hp jolloin olisi köyhä versio legendaarisesta E500 mallista?

Aufrecht Melcher Grossaspach
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
niin nuita w140 oon kans kattellu ja nuita 500 ässiä saapi tuosta naapurimaasta kohtuu etullisesti. niissä on tieten jo heti kovemmat kulutki. niistäki jos joillaki on kokemusta niin ottasin ilomielin tietoa vastaan S420 ja S500.
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
ei ihan mene noin... esim. se 7 kg/KW sääntö estää tuon (laillisesti papereihin)... tehtaat on voineet toimittaa auton paremmallakin tehopaino suhteella, mutta jälkiasennuksena se ei ole mahdollista... edes tuota 400E mallin konetta (279 hp) ei taida saada laillisesti papereihin 300E koppaan... (1420 kg omapainolla max. tehot on 275 hp)sähköputkimies kirjoitti:
Mutta asiaan. W124 400 = 279 hp. Tähän lainmukainen maksimi tehonlisäys +20% = 335 hp. Menisikö tuohon samanikäisen S-mallin 5 litrainen 326 hp jolloin olisi köyhä versio legendaarisesta E500 mallista?
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
On muuten rajoilla jos w140 320hp kone ja w124 420 ilmoitettu omapaino 1650 kg.. jää n. 15 kilosta kiinne.napa kirjoitti:ei ihan mene noin... esim. se 7 kg/KW sääntö estää tuon (laillisesti papereihin)... tehtaat on voineet toimittaa auton paremmallakin tehopaino suhteella, mutta jälkiasennuksena se ei ole mahdollista... edes tuota 400E mallin konetta (279 hp) ei taida saada laillisesti papereihin 300E koppaan... (1420 kg omapainolla max. tehot on 275 hp)sähköputkimies kirjoitti:
Mutta asiaan. W124 400 = 279 hp. Tähän lainmukainen maksimi tehonlisäys +20% = 335 hp. Menisikö tuohon samanikäisen S-mallin 5 litrainen 326 hp jolloin olisi köyhä versio legendaarisesta E500 mallista?
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
Aufrecht Melcher Grossaspach
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
jos E420 omapaino on 1650 kg, niin sitten sinne saa laittaa 320.57 heppaisen koneensähköputkimies kirjoitti:
On muuten rajoilla jos w140 320hp kone ja w124 420 ilmoitettu omapaino 1650 kg.. jää n. 15 kilosta kiinne.

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Joko luen kieroon tai sitten en ymmärrä missä vaiheessa aloittaja rupesi koneen vaihto prokkikseen
.

.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Oho, taisin laskea ihan itsenapa kirjoitti:jos E420 omapaino on 1650 kg, niin sitten sinne saa laittaa 320.57 heppaisen koneensähköputkimies kirjoitti:
On muuten rajoilla jos w140 320hp kone ja w124 420 ilmoitettu omapaino 1650 kg.. jää n. 15 kilosta kiinne.eli pitäis onnistua juuri ja juuri...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...

Ketjun aloittajalle pahoittelut kun lyöttäydyin keskusteluun omine kysymyksineni.
Aufrecht Melcher Grossaspach
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Elä missään nimessä hommaa noita w220 äSsiä, mahtavia vehkeitä ajaa mutta korjaus-kulut ovat aivan älyttömiäJanne_P82 kirjoitti:niin nuita w140 oon kans kattellu ja nuita 500 ässiä saapi tuosta naapurimaasta kohtuu etullisesti. niissä on tieten jo heti kovemmat kulutki. niistäki jos joillaki on kokemusta niin ottasin ilomielin tietoa vastaan S420 ja S500.

Mielummin vanha ässä mutta ei W220stä

SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
laiskoja pelejä ovat nää mersun V8. Tänään ajoin "kilpaa" mun omalla 500SEL ja omalla 300ce24 ja eipä ollu suorituskyvyssä juuri eroja, toki V8 vei voiton mutta ero on todella pieni ja varmaankin erottuu kunnolla vasta kun aletaan vetämään 150 ja kovemmissa nopeuksissa. Jota emme kokeilleet. Siksi melkeenpä suosittelisin jos vaan rahatilanne sallii, niin osta w124 500 tai sitten väyrysen AMG mallistosta jos todellakin haluaa että siitä V8 on hyötyä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Sergey kirjoitti:laiskoja pelejä ovat nää mersun V8. Tänään ajoin "kilpaa" mun omalla 500SEL ja omalla 300ce24 ja eipä ollu suorituskyvyssä juuri eroja, toki V8 vei voiton mutta ero on todella pieni ja varmaankin erottuu kunnolla vasta kun aletaan vetämään 150 ja kovemmissa nopeuksissa. Jota emme kokeilleet. Siksi melkeenpä suosittelisin jos vaan rahatilanne sallii, niin osta w124 500 tai sitten väyrysen AMG mallistosta jos todellakin haluaa että siitä V8 on hyötyä.



SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Ja aivan sama pienenpieni ero syntyy 420 ja 50/55amg:nkin välille.....suorastaan naurettavan pieni, kyllähän nuo 420 pesee mutta kovin vaivalloisesti.Sergey kirjoitti:laiskoja pelejä ovat nää mersun V8. Tänään ajoin "kilpaa" mun omalla 500SEL ja omalla 300ce24 ja eipä ollu suorituskyvyssä juuri eroja, toki V8 vei voiton mutta ero on todella pieni ja varmaankin erottuu kunnolla vasta kun aletaan vetämään 150 ja kovemmissa nopeuksissa. Jota emme kokeilleet. Siksi melkeenpä suosittelisin jos vaan rahatilanne sallii, niin osta w124 500 tai sitten väyrysen AMG mallistosta jos todellakin haluaa että siitä V8 on hyötyä.
Joku 507hv alkaa olemaan jo erottuva noihin verrattuna....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Tarkotushan ei ollu konetta vaihtaa, nii ja nuo ässä mesethän on tarkotettu kisakäyttöön. Vai onko? Joilaki meni tinkaamiseks tämäki, eikö vois tehä semmosen tinkaus palstan missä vois tingata ihan tinkaamisen ilosta. Jokku on kuitenki kertonu niitä kokemuksia nuista autoista että kiitos heille siitä. Miten on nuissa väyrysissä sitte että onko niihin tehty mittään parannuksia tietyissä vuosimalleissa.
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
KisakäyttöönJanne_P82 kirjoitti:Tarkotushan ei ollu konetta vaihtaa, nii ja nuo ässä mesethän on tarkotettu kisakäyttöön. Vai onko? Joilaki meni tinkaamiseks tämäki, eikö vois tehä semmosen tinkaus palstan missä vois tingata ihan tinkaamisen ilosta. Jokku on kuitenki kertonu niitä kokemuksia nuista autoista että kiitos heille siitä. Miten on nuissa väyrysissä sitte että onko niihin tehty mittään parannuksia tietyissä vuosimalleissa.



SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
van_gils kirjoitti:KisakäyttöönJanne_P82 kirjoitti:Tarkotushan ei ollu konetta vaihtaa, nii ja nuo ässä mesethän on tarkotettu kisakäyttöön. Vai onko? Joilaki meni tinkaamiseks tämäki, eikö vois tehä semmosen tinkaus palstan missä vois tingata ihan tinkaamisen ilosta. Jokku on kuitenki kertonu niitä kokemuksia nuista autoista että kiitos heille siitä. Miten on nuissa väyrysissä sitte että onko niihin tehty mittään parannuksia tietyissä vuosimalleissa.mitä tarkoitat tuolla? Minulla on väyrysestä vielä niin vähän kokemusta(E55) ollut noin kuukauden päivät ja tyytyväinen olen kaikin puolin ollut, mitä nyt tuo jousikuppi oli revennyt/ ruostunut irti
Mutta siis mukavia pelejä ovat ainakin ajella ja voin kyllä sen puolesta suositella:) Omistin myös hetken aikaa S500:sen jonka kanssa oli ongelmia ilma-alustan kanssa. Pakkaset kun tuli niin sai arpoa pääsikö aamulla duuniin vai ei
Ja kun ne tolpat(4kpl) maksoi vissiin suomessa 1100-1300€/ kpl niin ässä sai lähteä kiertoon. Jenkkilästä olisi toki saanut tolppia edullisemmin mutta S500:nen ei ollut minun juttuni. Toki oli aivan mahtava laitos ajaa ja luulenpa että en tule enään ikinä omistamaan yhtä hiljaista autoa.
"kisakäyttöön?" oli käsittääkseni ironiaa.....sikäli mikäli ummarsin...

Joo, kumpaan on aloittaja päätymässä väyrynen vai lankku ?
Käy koeajamassa molemmat.
Sen voin myöntyä lankun puolesta myöntämään että on ajolleen kevyemmän oloinen, ketterämmän josko voisi näin ajatella. Mutta on se ahtaamman tuntuinenkin sisältä.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
...ja vaikka mulla noita paavoja pihalla onkin, niin edelleenkään ei ole silmä kyllästynyt lankun ulkonäköön. On se kyllä aikanaan nafti 30vee sitten ollut markkinoille tullessaan todella ajattomasti muotoiltu auto. Ja siis siihen paavoon verrattuna kyllä edelleenkin jotenkin paljon ryhdikkäämään ja rotevamman oloinen peli. Siis mun miälestä.LopenUupunut kirjoitti:[Käy koeajamassa molemmat.
Sen voin myöntyä lankun puolesta myöntämään että on ajolleen kevyemmän oloinen, ketterämmän josko voisi näin ajatella. Mutta on se ahtaamman tuntuinenkin sisältä.
.
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Empä ole päässy ittenikans vielä yhteisymmärrykseen että kummankolaisen laittaa, väyrysiä ois helpommin saatavilla mutta 124 ois vähän ilmeisesti kestävempi. Että tällä hetkelä mieli muuttuu lähes päivittäin, hyvännäkösiä autojahan ne on kyllä mollemmat.
Re: E420 W124 mallia vaiko W210
Tuo kestävyys vanhassa autossa on kyllä vähn niin ja näin mersunkin kohdalla. Kyllä se jo ennen lähtee siitä, minkälaisen yksilön sattuu löytämään.